וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום | עדכונים שוטפים

לייב בלוג | אזעקות שווא נשמעו בעוטף עזה. לפני כן הפסקת האש הוארכה ב-5 ימים, ושתי רקטות התפוצצו בשדות נגב. צה"ל תקף בעזה בתגובה. במהלך הלילה התפוצצה רקטה נוספת

נתניהו עונה לבאן קי מון: "חמאס אחראי להרג בעזה". רויטרס
הורה לצה"ל להגיב במקרה של הפרת הפסקת האש. ראש הממשלה נתניהו/רויטרס

10:03: אזעקות נשמעו במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון, אולם בצה"ל אומרים כי מדובר באיכון שווא.

9:41: מוסא אבו מרזוק, חבר בהנהגת חמאס וחבר במשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, אמר הבוקר לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" כי לא הוסכם על דבר עד כה בשיחות העקיפות עם ישראל. דבריו נוגדים את דבריו של ראש המשלחת הפלסטינית, עזאם אל-אחמד, שטען כי הושגה פריצת דרך משמעותית וכי ישנם עוד פרטים קטנים עליהם צריך לדון. אבו מרזוק הוסיף כי נקודות המחלוקת נסבות סביב השינויים שעושה ישראל בהסכם, שגורמות לאובדן המשמעות של הדרישות הפלסטיניות והוסיף כי "מה שישראל נותנת מימין היא לוקחת משמאל". המשלחת הפלסטינים תעזוב היום את קהיר כדי לקיים התייעצויות ותשוב במהלך השבוע הבא.

9:26: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, העבירה הבוקר ביקורת חריפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "ביבי חלש מול אלימים וחזק מול מתונים - ביבי טוב לחמאס", אמרה גלאון. "את ההישגים שנתניהו נתן לחמאס במסגרת הסכם ההסדרה שמסתמן בקהיר, אפשר היה לתת לאבו-מאזן במסגרת ההכרה בממשלת הפיוס הפלסטינית, שקיבלה עליה את עקרונות הקוורטט, ולא במחיר כבד של אלימות ומוות".

8:57: תנועת הרכבות בין שקמה לשדרות חודשה הבוקר, בהנחיית פיקוד העורף. זאת לאחר שהופסקה אתמול.

04:30: מדובר צה"ל נמסר הלילה כי בתגובה לירי הרקטות תקף צה"ל יעדי טרור, אמצעי לחימה ומרחבי שיגור ברחבי רצועת עזה.

01:50: עיזאת א-רישק, בכיר חמאס ונציג המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן בקהיר, תקף הלילה את ישראל והאשים אותה בהפרת הסכם האש שנכנס לתוקף בחצות. "אנחנו מוקיעים את ההפגזה על עזה. זוהי הפרה של הרגיעה, הפלסטינים לא הפרו בשום צורה את ההסכם", אמר.

1:05: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נזק ואין נפגעים.

0:57: אזעקות נשמעו במועצות שער הנגב ושדות נגב.

0:38: מפיקוד העורף נמסר בהתאם להנחיות החדשות, שנכנסו לתוקף בחצות ויהיו תקפות עד להודעה חדשה, תופסק פעילותה של רכבת ישראל בקטע שבין שקמה לשדרות. משמעות הדבר היא שתנועת הרכבות לכיוון דרום תסתיים באשקלון. נסיעות לכיוון צפון יחלו באשקלון.

0:37: צה"ל תוקף בשעה זו ברצועת עזה, בתגובה לירי לעבר ישראל אמש - כך נמסר בהודעת דובר צה"ל. "צה"ל נערך לאפשרות זו, ונחוש להמשיך ולשמור על ביטחון תושבי מדינת ישראל", נכתב בהודעה.

0:09: גורמים מדיניים מסרו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון הורו לצה"ל לפעול במקרה שיופר הסכם הפסקת האש עם הפלסטינים. קודם לכן אישר ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, עזאם אל-אחמד, כי הוסכם להאריך את הפסקת האש בחמישה ימים נוספים - החל מחצות ועד ליום שני.

0:07: שתי רקטות התפוצצו אמש לפני חצות בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. אין נזק ואין נפגעים.

ראש המשלחת הפלסטינית: "יש התקדמות, אך הדרך להסכם ארוכה". רויטרס
ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, אל-אחמד/רויטרס

23:55: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי המועצה האזורית שדות נגב. אין נזק ואין נפגעים.

23:51: אזעקות נשמעו בעיר נתיבות ובמועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

23:50: הבית הלבן דיווח כי בשיחת טלפון שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה מוקדם יותר היום, אמר אובמה: "חשוב להגיע לתוצאה בת קיימא, שתבטיח את בטחון ישראל ותענה על המשבר ההומניטרי ברצועת עזה".

23:44: יו"ר המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן בקהיר, עזאם אל-אחמד, אמר הערב במסיבת העיתונאים שכינס: "הוסכם על הצדדים להאריך את הפסקת האש בחמישה ימים". זאת, לצורך המשך התייעצויות ודיונים.

23:33: לצד הדיווחים על הארכת הפסקת האש, אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול, ולאחר מכן התפוצצו שתי רקטות בשטח פתוח במועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

23:27: בכיר חמאס עזאת אל-רישאק אמר כי הפסקת האש הוארכה ב-72 שעות נוספות לצורך המשך התייעצויות.

23:21: גורם מצרי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שני הצדדים, ישראל והפלגים הפלסטיניים, הסכימו להאריך את הפסקת האש.

23:01: ח"כ עמר בר-לב (העבודה), חבר ועדת החוץ והביטחון, הגיב הערב לחידוש הירי מהרצועה, ואמר: "חמאס כנראה מאמין שישראל חלשה וניתן לאיים עליה באש. גבול הסבלנות הישראלית פקע. על ישראל להגיב בצורה התקפית ברורה עד הפסקת הירי על הדרום באופן מוחלט".

22:35: דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר לביטאון חמאס כי הארגון מכחיש שירה לעבר ישראל מוקדם יותר הערב.

21:57: רקטה התפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

21:48: שעות ספורות לפני תום הפסקת האש בחצות, נשמעו אזעקות "צבע אדום" במועצות האזוריות שער הנגב ולכיש.

21:45: בכיר חמאס, בעלי ברכה אמר לביטאון חמאס כי המשלחת הפלסטינית תודיע במסיבת העיתונאים שצפויה להיערך הערב כי היא עוזבת את קהיר לשם התייעצות עם מנהיגיה הפוליטיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שריפה בשער הנגב עקב נפילת רקטה, אוגוסט 2014. כבאות לכיש, ספק 500
שריפה שפרצה לאחר נפילת רקטה בשער הנגב, השבוע/ספק 500, כבאות לכיש

20:28: בכיר חמאס אסמאעיל רדואן אמר לרשת הפלסטינית "אל-קודס", כי במידה שלא תושג פריצת דרך או התקדמות אמיתית בשיחות, לא תהיה הארכה של הפסקת האש מצד חמאס.

20:22: כוחות מגן דוד אדום החלו להעלות את הכוננות ברחבי הארץ לקראת פקיעת הפסקת האש, הלילה בחצות. במד"א מבקשים מהציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהזעיק את הכוחות בכל צורך רפואי באמצעות חיוג למוקד 101.

20:18: גורם ישראלי אמר לוואלה! חדשות כי המאמץ של המשלחת הישראלית מתמקד כעת בהארכת הפסקת האש מעבר לחצות, גם ללא הסדרה ארוכת טווח.

20:07: יו"ר המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן בקהיר, עזאם אל-אחמד, הודיע בטלוויזיה הפלסטינית כי יכנס מסיבת עיתונאים ב-21:30.

20:03: המשלחת הישראלית לשיחות המשא ומתן בקהיר עזבה את המקום ועושה את דרכה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully