וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”סיכוי גבוה” להארכת הפסקת האש, אך צה”ל מעבה כוחות ברצועה

אף שהמגעים להשגת הסכם בקהיר תקועים, מקורות פלסטינים ציינו כי קיים סיכוי גבוה להארכת הפסקת האש בשלושה ימים. עם זאת, בצה"ל הכינו כוחות קרקע ואוויר לקראת פקיעת ההפוגה בחצות

צילום: שי מכלוף, קובי אליהו, לע"מ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, מתן חדד; קריינות: לירון בארי

בצל דיווחים כל כישלון השיחות בקהיר בניסיון לגבש הסכם שיוביל להפסקת אש קבועה בין ישראל וחמאס, ביקשו המתווכים המצרים מהצדדים להאריך את הפסקת האש ב-72 שעות נוספות. מקורות פלסטינים אומרים כי קיים סיכוי גבוה שהצדדים יסכימו להצעה.

במקביל, בצה"ל נערכים לאפשרות שההפוגה תסתיים הלילה בחצות ולא תוארך. מאות חיילים מילואים בעלי תפקידים שונים קיבלו בשעות האחרונות (רביעי) הודעות ממפקדות המטות ויחידות שונות בצה"ל הונחו להעלות את רמת הדריכות ולהיערך לאפשרות של גיוס נוסף עוד הערב. קצינים מיחידות בצה"ל שנמצאים בחופשה קיבלו הודעות דומות על האפשרות שיוקפצו בשעות הקרובות לשטחי כינוס. במקביל, צה"ל מכין בשעות האחרונות כוחות אוויריים וקרקעיים לפעולה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
מחווה בגרמניה לנופלים בעזה: ”הבנים שלא ישובו”
בכיר במערך ההנדסה ברצועה נהרג כשניסה לנטרל נפל
מבקר המדינה יבדוק אם ישראל הפרה את הדין הבינלאומי בעזה

חיילים בשטחי הכינוס בגבול רצועת עזה. אוגוסט 2014. רויטרס
חיילים בשטחי הכינוס בגבול הרצועה, בשבוע שעבר/רויטרס

כאמור, בחצות תפוג הפסקת האש בת 72 השעות שהוכרזה על ידי ישראל והפלסטינים. סבב הפגישות האחרון והמכריע בין המשלחת הפלסטינית למשלחת הישראלית בניסיון להגיע להפסקת אש החל היום בצהריים בקהיר שבמצרים, כששני הצדדים לא משדרים אופטימיות בנוגע לסיכויים להגיע להסדר בטרם תום ההפוגה.

"המצב רגיש ביותר והעמדה הישראלית באופן כללי לא מרגיעה", אמר ראש המשלחת הפלסטינית, עזאם אל-אחמד, לסוכנות מען הפלסטינית. לטענתו, הצד הישראלי "רוצה להתחיל מאפס", כלומר לא להסתמך על הסכמים קודמים. אל-אחמד הביע תקווה שבכל זאת הנושאים והנותנים יגיעו להסכמה, ואמר: "אנו מקווים ששפת ההיגיון תשלוט בשיחות וכי יושג הסכם לפני חצות". ייתכן כי סבב השיחות יימשך עד תום ההפוגה. אל-אחמד הבהיר בנושא כי המשלחת שבראשה הוא עומד "תישאר בקהיר כל עוד מתקיים משא ומתן".

גם בצד הישראלי הביעו ספקות באשר להצלחת המשא ומתן. גורם ישראלי בכיר אמר הבוקר כי חברי המשלחת, שהגיעו הלילה לישראל כדי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, דיווחו על ההתפתחויות בשיחות ביממה האחרונה, אך הוסיף כי "אין עדיין פריצת דרך". לדבריו, המשלחת תבהיר ביממה הקרובה כי ישראל תומכת בהארכת הפסקת האש גם מעבר ל-72 השעות שנקבעו מראש, אפילו ללא חתימה על הסכם סופי.

(עדכון ראשון: 17:!4)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. AP
עשן מיתמר בשמי עזה לאחר תקיפת צה"ל ברצועה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully