וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוסתו של קלוני סירבה להשתתף בחקירת המבצע בעזה

12.8.2014 / 7:37

עורכת הדין הבריטית-לבנונית אמאל אל-עמודין אמרה שלא תיקח חלק בוועדת האו"ם בשל מחויבויות קודמות. בישראל זעמו על הרכב הוועדה, שיושב ראשה המיועד ביקש בעבר לשפוט את נתניהו בהאג

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב פוקס

(שר האוצר לפיד, אתמול: נרדוף את ראשי חמאס)

המערכה בעזה עוד לא הסתיימה, אך ישראל כבר מתכוננת למערכה הבאה, שתתנהל בזירה המשפטית והבינלאומית. גורמים בכירים בישראל קיבלו אתמול (שני) בכעס צפוי מראש את הרכב ועדת החקירה למלחמה בדרום, שהוקמה מכורח החלטת מועצת האו"ם לזכויות האדם. בישראל אומרים כי הרכב הוועדה, כמו גם המנדט שלה, מצביעים על "משחק מכור" שאין לישראל סיכוי להשפיע על תוצאותיו.

בראש הוועדה יעמוד המשפטן הקנדי וויליאם שאבאס, שידוע בעמדותיו האנטי-ישראליות הנחרצות. שאבאס אמר בעבר כי הוא שואף להעמיד את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת הנשיא לשעבר שמעון פרס למשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג, והשווה את מעשיה של ישראל בשטחים לרצח העם בדארפור. לצדו הייתה אמורה לכהן בוועדה גם עורכת הדין הבריטית ממוצא לבנוני אמאל אל-עמודין, שהתפרסמה לאחרונה לאחר שהתארסה לכוכב הקולנוע האמריקני ג'ורג' קלוני, אך בשל מחויבויות קודמות, לטענתה, סירבה להצעה.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
ארוסתו של קלוני תחקור אם ישראל הפרה חוק במבצע
מצרים תחזיר השגריר לישראל אם תושג הסדרה ארוכת טווח
הכתבים הזרים בישראל: חמאס איים ומנע סיקור בעזה
יוזמת לפיד: להחזיר את השליטה בעזה לרשות הפלסטינית

עורכת הדין אמל אלמודין שמונתה לוועדת החקירה של האו"ם לאירועי צוק איתן, יוני 2014. AP
הייתה אמורה להיות בוועדה. עו"ד אלמודין, ארוסתו של ג'ורג' קלוני/AP

במשרד החוץ אמרו אמש בתגובה להרכב הוועדה כי "מועצת זכויות האדם הפכה מזמן למועצת זכויות הטרוריסטים. מינויו של יו"ר הוועדה, שדעותיו ועמדותיו המוטות נגד ישראל ידועות לכל, מוכיח מעל לכל ספק שישראל לא יכולה לצפות לצדק מגוף כזה". כמו כן, נמסר כי "דוח הוועדה כבר נכתב, וכעת רק נקבע מי יחתום עליו". גורם בכיר במשרד האשים את שאבאס ב"אובססיה" כלפי ישראל. "לא הופתענו מהמינוי, ואי אפשר לומר שאנחנו מאוכזבים. האתגר שלנו כעת הוא להבהיר לידידותינו בעולם עד כמה ה'חקירה' הזו הפכה למגוחכת", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. 2 באוגוסט 2014. AP
יו"ר הוועדה ביקש בעבר להעמיד את נתניהו לדין בהאג/AP

ישראל מנהלת במקביל חקירה עצמאית של אירועים בעייתים במהלך המבצע בעזה, שבהם נהרגו אזרחים חפים מפשע כתוצאה מאש צה"ל. בחקירת המקרים מעורבים צה"ל וגורמים משפטיים. ישראל מתכוונת להציג את מסקנות החקירות הללו לגורמים מובילים בקהילה הבינלאומית, ובו גם הממשל האמריקני, שהתייחס באופן פומבי לכמה מהמקרים הנדונים, בהם הפצצת בית ספר ששימש מחסה לפליטים ברפיח.

ילד מחזיק מטרייה ליד הריסות בבית לאהיא, אוגוסט 2014. AP
בישראל תקפו את הוועדה בטרם החלה לעבוד. הריסות בבית לאהיא/AP

"המבצע הצבאי עדיין לא הסתיים, והכול יכול להתהפך אם השיחות בקהיר ייכשלו, אבל אנחנו צריכים להבין שכעת מתחילה מערכה חדשה, קשה לא פחות, של ניסיון לפגוע בנו בזירה הבינלאומית", אמר לוואלה! חדשות גורם מדיני בכיר. הגורם הוסיף כי למרות שישראל לא תשתף פעולה עם החקירה של ועדת זכויות האדם של האו"ם, "נמצא את הדרכים שלנו לענות להאשמות החד-צדדיות והמעוותות שבוודאי ייצאו מהחקירה הזו".

(עדכון ראשון: 23:37)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully