וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

9.8.2014 / 0:43

לייב בלוג | הירי מתרחב: אזעקות נשמעו בבאר שבע. מצרים דיווחה על התקדמות ניכרת במגעים בין חמאס לבין ישראל. רקטה פגעה בבית בשדרות, איש לא נפגע אך נזק נגרם למבנה. רקטה נוספת פגעה במבנה בשדות נגב, איש לא נפגע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיפול בחייל שנפצע מרסיסים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

22:56: דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, מארי הארף, הביעה הערב תקווה כי ישראל וחמאס יסכימו על הפסקת אש חדשה בשעות הקרובות. "תקוותנו היא שהצדדים יסכימו על הארכת הפסקת האש בשעות הקרובות", אמרה הארף.

22:21: צה"ל תוקף בשעה זו מטרות בחאן יונס וביעדים נוספים ברצועת עזה בתגובה לחידוש ירי הרקטות לישראל. מתחילת היום תקף צה"ל כ-50 מטרות ברחבי הרצועה.

22:11: ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אמר הערב כי "תושבי שדות נגב מחזקים את ידיו של שר הביטחון. אנו סמוכים ובטוחים כי הוא ישיב את השקט לאזורנו ואת הביטחון לתושבי הדרום". הוא הוסיף כי "אנו מתנערים מכל אמירה לא אחראית על פעילותו של שר הביטחון. בימים אלה של לחימה באויב, על כולנו להיות מאוחדים על מנת לשמור על החוסן הלאומי".

21:58: ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג?ג?, התייחס לחידוש הירי לעבר עוטף עזה ואמר: "אין לי ספק שכל חברי הקבינט המדיני-ביטחוני בוחנים כל העת את כל האפשרויות ופועלים מתוך שיקול דעת ושמירה מלאה על ביטחון אזרחי ישראל". הוא הוסיף כי "בזמן מלחמה יש למתן את הביקורת כלפי הממשלה ולהעניק תמיכה לממשלה ולצבא. אם יש למישהו השגות - שישמיע אותן בארבע עיניים".

21:45: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

21:36: הבית הלבן קרא לישראל ולפלסטינים להמשיך בשיחות לחידוש הפסקת האש, לנוכח חידוש הירי לעבר ישראל. "ארה"ב מאוד מודאגת מההתפתחויות היום בעזה", אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט לכתבים. "אנחנו מגנים את חידוש ירי הרקטות ואנחנו מביעים דאגה לשלומם ולביטחונם של האזרחים בשני צדי המתרס".

21:06: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

19:48: מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, גינה את ירי הרקטות לישראל וקרא לחדש את הפסקת האש. באן הביע את אכזבתו מהכישלון להאריך את הפסקת האש בת 72 השעות שתמה הבוקר. הוא הפציר בישראל ובחמאס שלא לנקוט פעולות צבאיות שרק "יחמירו את המצב ההומניטרי הנורא ממילא ברצועת עזה".

19:46: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

19:20: משרד הבריאות בעזה דיווח כי מאז שנגמרה הפסקת האש בשעה 8:00 נהרגו חמישה אנשים ונפצעו 31 אחרים. מאז תחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 1,898 איש ונפצעו 9,837 אחרים.

19:13: דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי המשלחת הפלסטינית בקהיר קיבלה אמש את מסמך ההבנות מידי המודיעין המצרי, אך הוא לא עסק בדרישות הבסיסיות של הארגון, בהן שחרור עצורי עסקת שליט, הקמת נמל ושדה תעופה, הרחבת אזור הדיג וסיום "המצור". לדבריו, המסמך כן הכיל מתן הקלות במעבר ארז וכרם שלום, אך אבו זוהרי הדגיש כי "שני המחסומים עובדים כבר במקור באופן רגיל". אבו זהרי סיים את דבריו באומרו כי "כל האפשרויות פתוחות בפני ההתנגדות". עם זאת, אמר אבו זהרי כי "הדלת עדין פתוחה לשיחות".

השקט הופר - מטחים לדרום; צה"ל תקף ברצועה עזה. שי מכלוף
תקיפת צה"ל בצפון הרצועה, היום/שי מכלוף

19:11: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי נתיבות. לא דווח על נפגעים ולא על נזק.

19:05: אזעקה נשמעה בבאר שבע, במועצה האזורית מרחבים, במועצה האזורית שדות נגב ובמועצה האזורית בני שמעון.

18:35: יותר מ-50 רקטות נורו לעבר יישובי הדרום משעה שמונה בבוקר.

17:44: ראש העיר שדרות, אלון דוידי, תקף בחריפות את שר הביטחון, משה יעלון, על רקע חידוש הירי לעבר ישראל ופגיעת רקטה בבית בעיר."הוא נכשל כישלון חרוץ בהשגת ביטחון לתושבי ישראל", אמר דוידי שהוסיף כי "חידוש הירי על ידי חמאס מבהיר לכל מי שעוד היה לו ספק כי חמאס לא מרגיש מובס, ואין לו שום פחד או הרתעה מצה"ל. הייתי מצפה מהשר להכות בחמאס שוק על ירך על כל ירי עלינו, עד אשר החמאס יצעק חמס, יוכרע באופן ברור ורק אז לצאת ולקיים משא ומתן מדיני".

17:39: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. יניר יגנה, מערכת וואלה!
פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות, היום/מערכת וואלה!, יניר יגנה

16:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

16:57: סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, התייחס היום לדיווחים על כך שהפלגים הפלסטיניים הכריזו על הפסקת אש בלתי רשמית עד השעה 20:00 ואמר: "אין התחייבות בלתי מוגבלת להפסקת אש. נגן על עמנו באמצעות כל מה שיש ברשותנו".

16:41:ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, תקף היום את התנהלות הממשלה סביב הפסקת האש שפגה הבוקר. בחשבון הטוויטר שלו כתב דיסקין: "ומדוע היינו חייבים להודיע ולהראות לחמאס כי המבצע הסתיים מבחינתנו לפני שהפסקת האש התייצבה? ברור שזה הזמין אותם להביך אותנו הבוקר".

16:24: הפלגים הפלסטיניים הודיעו על הפסקת אש בלתי רשמית עד השעה 20:00 בערב - כך דווח לפני זמן קצר בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען.

16:14: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח באשקלון. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

15:55: אזעקה נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

15:48: גורמים מצריים טענו כי הושגה התקדמות ניכרת במגעים בין חמאס לבין ישראל - כך דווח לפני זמן קצר באל-ערבייה. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, רוב המחלוקות העיקריות בין הצדדים נפתרו, מלבד נושאים שוליים.

15:45: רקטה פגעה בבית השדרות. אין נפגעים אך נגרם נזק למקום.

15:31: אזעקות נשמעו בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

15:20: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שדות נגב וחוף אשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

15:15: אזעקות נשמעו ביישובי המועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב.

14:40: "אירופה מעוניינת בפתרון קבוע לעזה כדי שלא יהיה צורך לשקם את הרצועה כל שנה מחדש" - כך מסר גורם אירופי לעיתון הפלסטיני "אל-איאם", שהוסיף כי אחד הרעיונות שמוצעים על מנת לפתור את המשבר במגעים להפסקת אש הוא הקמת מסדרון ימי לבני אדם וסחורות, בין רצועת עזה לבין לרנקה שבקפריסין, עם משקיפים אירופים בשני הצדדים. "או רוצים לבסס את הרשות הפלסטינית בעזה יחד עם סיום המצור. פתרונות חלקיים לא מספקים אותנו", אמר.

13:09: אזעקת "צבע אדום" נשמעו במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

ילדה פלסטינית בורחת עם משפחתה מחאן יונס מחשש לתקיפות צה"ל במקום. רויטרס
ילדה פלסטינית עוזבת את חאן יונס יחד עם משפחתה, מחשש לתקיפות חיל האוויר במקום/רויטרס

13:03: ד"ר נחמי פז, מנכ"ל המכללה האקדמית ספיר הוא האזרח שנפצע באורח קל עד בינוני מרסיס רקטה שפגע ברגלו, ליד ביתו במועצה האזורית שער הנגב. הוא טופל במקום על ידי צוות מגן דוד אדום ופונה לבית החולים סורוקה.

12:48: ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, נועד בפראג עם ראש הממשלה ושר החוץ של צ'כיה, וקרא למארחיו לתמוך במאמצי מצרים להביא להפסקת אש, גם במצב הנוכחי. עם זאת, אמר: "אי אפשר לבוא בטענות לישראל כאשר החמאס ממשיך לירות ולא מוכן למתווה שהציעו המצרים. אסור שבעניין הזה יהיה סטנדרט כפול: מחד, תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה; ומאידך, תקיפה של ישראל ברגע שהיא מגנה על עצמה". הרצוג הוסיף, כי לצד התמיכה המתמשכת שלו בחזרת שלטון אבו-מאזן לעזה ופתיחה מיידית של משא ומתן להסדרה מדינית כוללת, על ישראל להגיב בעוצמה על כל ירי מעזה שיאיים על הציבור הישראלי".

12:33: מבנה במועצה האזורית שדות נגב ספג פגיעה ישירה של רקטה שנורתה משטח הרצועה. בנוסף, אדם נפצע קל בריצה למרחב מוגן.

12:20: לפי משרד הבריאות הפלסטיני, אברהים זהיר א-דואוסה, ילד פלסטיני בן עשר נהרג הבוקר בתקיפות צה"ל על מסגד א-נור אל-מחמדי בצפון הרצועה. אברהים הוא ההרוג הראשון מאז פקיעת הפסקת האש.

12:13: ארבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב לאחר שנשמעו אזעקות במקום. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

12:05: "אם הדרישה של החמאס היא נמל ימי, הדבר הזה לא יהיה. אנחנו בישראל ביתנו לא נאפשר זאת" - כך אמרה חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו). "אין לזה רוב, לא בקבינט, לא בממשלה ולא בעם", הוסיפה, וקראה לחזור לתקוף ברצועה: "כשיורים על היישובים שלנו, לדעתי צריך להחזיר את הירי. כל הבלגה מתפרשת בצד השני כחולשה".

11:56: שני בני אדם נפצעו, אחד באורח קל ואחד באורח בינוני, מפגיעת רסיסי רקטה בשטח המועצה האזורית שער הנגב.

חיילים בשטחי הכינוס בגבול רצועת עזה. אוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בשטחי הכינוס בגבול הרצועה/רויטרס

11:51: שמונה רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו בשטח המועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

11:46: כמה אזעקות נשמעו ביישובי שדות נגב, שער הנגב ואשכול.

11:40: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

11:39: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

11:37: "ישראל לא מנהלת משא ומתן תחת אש" - כך מסרו גורמים מדיניים. מוקדם יותר פורסם כי המשלחת הישראלית שבה לארץ ממצרים בשעה 7:00, טרם סיום הפסקת האש.

11:33: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

חיילי צה"ל מסיירים על חוף הים סמוך לגבול הרצועה, מבצע צוק איתן, 9 ביולי 2014. AP
לוחמים מסיירים בגבול הרצעוה/AP

11:00: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

10:52: שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

10:47: הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פלוגות אל-קודס, הודיעה: "האויב סיים את הרגיעה הזמנית על ידי סירובו להיענות לדרישות ההתנגדות, והוא יישא באחריות לכך".

10:43: צה"ל החל לתקוף בירי ארטילרי ובאמצעות כלי טיס של חיל האוויר בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר: "בעקבות חידוש הירי לישראל צה"ל תוקף מטרות ברצועת עזה. כוחות צה"ל נשארו פרוסים באזור הגדר ובתוך היישובים בעוטף עזה במוכנות מלאה לפעולה, בהתאם להחלטות הדרג המדיני".

10:39: חברת הכנסת ויושבת ראש ועדת הפנים, מירי רגב (הליכוד), הגיבה לחידוש הירי ליישובי הדרום, ואמרה: "ישראל צריכה למוטט את חמאס. חמאס אינו ארגון שניתן להגיע עימו להסדרים, וזה הוכח בכל מהלך המלחמה בעזה. הדרך היחידה היא להביא לפירוז וביתורה של הרצועה. צריך להכריע אותם ללא פשרות".

10:35: ראש מועצת אשכול, חיים ילין, אמר הבוקר: "מדינת ישראל לא יצאה למבצע הצבאי לחינם. אני סומך באופן מלא על ממשלת ישראל ועל צה"ל, שלא יבליגו על ירי טילים לעבר עוטף עזה ויגיבו בחומרה כדי להביא לשקט לאזור".

10:33: חמש רקטות נורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אחת מהן יורטה בשמי העיר שדרות, וארבע רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בטרם הנפילות והיירוטים נשמעו אזעקות.

10:27: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

10:26: הצוות הישראלי הגיע ממצרים לישראל עוד באזור השעה 07:00 - כך מסרו גורמים מדיניים. בנוסף, נמסר כי ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל להגיב בעוצמה לירי הרקטות.

אזעקה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
אזעקה באשקלון/יותם רונן

10:16: שתי אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצה האזורית שער הנגב.

10:01: ראש המועצה אזורית שדות נגב, תמיר עידאן, הגיב לחידוש ירי הרקטות לישראל, ואמר: "חמאס הוכיח שוב כי הוא ארגון טרור שכל מטרתו לפגוע בחפים מפשע. ללא תגובה קשה וכואבת לכל ירי נאבד את אפקט ההתרעה, ולכן אנו מצפים כי הצבא יגיב בעוצמה רבה לכל ירי בין אם הוא ליישובי עוטף עזה ובין אם הוא לתל אביב."

09:50: ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, אמר על רקע חידוש ירי הרקטות לישראל: "אנחנו נצמדים גם הבוקר להבטחת ראש הממשלה ושר הביטחון שלא תהיה עוד מלחמת התשה. ההעדפה היא לאמצעי המדיני לפני הצבאי".

09:45: צה"ל תוקף בצפון רצועת עזה בתגובה לחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל - כך דיווחו מקורות פלסטיניים.

09:38: ישראל הציעה לארגון חמאס לשחרר 15 מחבלים הכלואים בישראל וכן למסור שמונה גופות, תמורת גופותיהם של סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין - כך דווח ברשת "אל-מיאדין".

09:30: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

09:23: שגריר אוסטרליה בישראל, דייב שארמה, הגיב לחידוש ירי הרקטות לישראל, ואמר: "אנו מגנים את חמאס על ההפרה של הפסקת האש ועל כך שהוא מציב את האינטרסים שלו מעל אלה של תושבי עזה".

שכונת שג'אעייה לאחר התקפות צה"ל. רויטרס
שכונת שג'אעייה לאחר תקיפות צה"ל במקום/רויטרס

08:59: "על ישראל להחזיר מידית את המשלחת ממצרים, לא ייתכן שיתקיימו שיחות תחת פרוטקשן - ירי על אזרחים ישראלים כאמצעי לחץ" - כך אמר הבוקר (שישי) שר הכלכלה נפתלי בנט. לדבריו, "זה רגע מבחן להרתעה הישראלית לשנים הקרובות, התגובה חייבת להיות קשה".

08:58: אלפי פלסטינים ממזרח העיר עזה החלו לנטוש הבוקר את בתיהם מחשש להתחדשות תקיפות חיל האוויר. זאת, לפי דיווחים בכלי התקשורת הפלסטינית.

08:55: 3 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בטרם הנפילות נשמעה אזעקה במקום.

08:48: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי העיר אשקלון. שני צוותי כיבוי פועלים בשעה זו להשתלט על שריפת קוצים שפרצה כתוצאה מנפילה בשטח פתוח בתחומי המועצה, שאירעה מוקדם יותר.

08:42: אזעקות נשמעו במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון.

08:28: אזעקות "צבע אדום" נשמעו בעיר אשקלון ובמועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול.

08:22: דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר הבוקר כי "הפלגים הפלסטיניים לא הסכימו על המשך הפסקת האש, אך המשא ומתן בקהיר נמשך".

08:18: שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל הגיב לסיום הפסקת האש וחידוש ירי הרקטות לעבר ישראל, ואמר: "מדינת ישראל לא יכולה לאפשר לארגון טרור לקבוע את כללי המשחק על פי מה שנוח לו. המציאות הזאת חייבת להשתנות מידית והיא תתאפשר על ידי הגדרת יעד ברור לכוחות הביטחון, שמשמעותו מיטוט החמאס אחת ולתמיד".

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
טנק של צה"ל בגבול רצועת עזה/בן קלמר

8:14: שלוש רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים. שתיים מהן נפלו במועצה האזורית חוף אשקלון והשלישית במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

8:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

8:08: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

8:06: רקטה אחת יורטה בשמי אשקלון באמצעות מערכת "כיפת ברזל".

8:04: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

8:01: אזעקה נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

8:00: תמה הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס.

7:38: טרם הושגה הסכמה בין ישראל לחמאס על הפסקת אש, אך הרגיעה תימשך ב-72 שעות נוספות, לבקשת מצרים, ללא הסכם רשמי בין הצדדים - כך דיווחה רשת "אל-מיאדין", על פי מקורות במשלחת הפלסטינית לשיחות קהיר.

7:04: סמי אבו זוהרי, דובר חמאס, הכחיש כי הארגון שיגר הלילה רקטות לעבר ישראל. לדבריו, האשמות אלה "מבוססות על דיווחים ישראלים שנועדו לבלבל את המצב". דובר צה"ל מסר כי סמוך לשעה 4:00 התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

תושבי עזה צופים בשיגור רקטה לעבר ישראל – 28 ביולי 2014. AP
תושבי עזה צופים על שיגור רקטה לעבר ישראל/AP

6:59: גורם בכיר בחמאס אמר הלילה כי הארגון החליט שלא להאריך את הפסקת האש עם ישראל. זאת, מאחר שלטענת הארגון ישראל דחתה את כל דרישותיו במפגש בקהיר.

4:20: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, כך נמסר מדובר צה"ל. טרם דווח על נזק או נפגעים.

4:03: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול.

1:39: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה כי "לישראל אין דבר נגד תושבי עזה", ואף מעוניינת לעזור להם עם "העריצות" של שלטון חמאס. לדברי נתניהו, "אני לא בטוח שהמבצע נגמר. להערכתי פגענו בצורה משמעותית ביכולותיו של חמאס". לגבי הפגיעות באזרחים בעזה, אמר נתניהו כי הן "אכזריות, אבל לא מכוונות". נתניהו אמר את הדברים לרשת "פוקס".

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. יואב דודקביץ'
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/יואב דודקביץ'
סיור מול חופי עזה עם שייטת 13. יותם רונן
סיור מול חופי עזה עם שייטת 13/יותם רונן
עשן בשקיעה על רקע צפון רצועת עזה לאחר תקיפה של צה"ל. עומר מירון
עשן בשקיעה על רקע צפון רצועת עזה לאחר תקיפה של צה"ל/עומר מירון
ירי ארטילרי לעזה מגבול הרצועה. יותם רונן
ירי ארטילרי לעזה מגבול הרצועה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully