וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "נפגע בבכירי חמאס בכל מקום שנוכל"

6.8.2014 / 15:45

הרמטכ"ל גנץ התייחס לפגיעה הקשה שהסב צה"ל לארגון הטרור ששולט ברצועה, והבהיר כי "הוא ספג פגיעה קשה מאוד בכל אחד ממערכיו". לתושבי הדרום אמר: "כמו שהיה שקט קודם, יהיה שקט אחר כך"

צילום: יותם רונן, שי מכלוף, ניב אהרונסון, לע"מ, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס

מסכם את המלחמה בדרום – וקורא לתושבים לחזור לבתיהם: הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, פנה היום (רביעי) אל תושבי היישובים הסמוכים לרצועת עזה בתדרוך לכתבים שכינס באוגדת עזה. "אני משוכנע שהציבור יכול לחזור לבתיו, לפתח את השדות, לחיות פה את חייו בצורה טובה ואיכותית כפי שהיה קודם", אמר גנץ. "יש פה מנהיגות מצוינת, ציבור איכותי, התנהגות אחראית", הוא שיבח אותם, והצהיר: "כמו שהיה פה שקט קודם, יהיה פה עוד יותר שקט אחר כך. צה"ל לא הולך לשום מקום. הוא נשאר להגן, לפרוץ, מחפש את האתגרים הבאים, ויחד עם התושבים נמשיך לפתח את הביטחון במרחב הזה".

למחרת כניסתה לתוקף של הפסקת אש בת 72 שעות, הבהיר הרמטכ"ל: "לא סיימנו. אנחנו ערוכים לכל מה שנצטרך בהמשך. אם יהיו אירועים, נדע להגיב להם. אם יהיו התפתחויות מערכתיות, יש לנו הכוח, הנחישות והעוצמה הנדרשת, כמה שצריך ומתי שצריך. הפעולה נמשכה בעוצמה רבה בשבועות האחרונים. כוחותינו נמצאים כרגע מאחור, מתארגנים, ממשיכים להגן על המרחב ומוכנים להמשך".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
"אתם טועים אם אתם חושבים שזה נגמר. ללא הישג - חמאס יילחם"
לא נותקה: מה באמת קרה בשיחה בין קרי לנתניהו?
הטעויות של חמאס, הלקחים של ישראל: סיכום המבצע

הרמטכ"ל בני גנץ מבקר בעוצת הפלדה ובחטיבת השריון במבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
"מתארגנים, ממשיכים להגן על המרחב ומוכנים להמשך". גנץ בתדרוך מבצעי במהלך המלחמה בדרום/דובר צה"ל

הרמטכ"ל התייחס לנזק שהסבה ישראל לארגון הטרור המרכזי ששלט ברצועה בשנים האחרונות. "חמאס ספג פגיעה קשה מאוד בכל אחד מהמערכים שלו", אמר. "המפקדים שלו יושבים במרתפי המחבוא שלהם, ובכל מקום שאנחנו נוכל לפגוע בהם אנחנו נפגע. יצאו החוצה מתי שיצאו – אם יצאו, יראו את היקף הנזק לכוחות הלוחמים שלהם ואת הנזק ברצועת עזה, לצערי הרב – בגלל חמאס. אני מקווה שהלקח הזה יופנם ברצועה, כי לא נהסס להמשיך להפעיל את הכוח שלנו ככל שיידרש על מנת להבטיח את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל, מקרוב ומרחוק". לדברי גנץ, "צה"ל עשה את כל המאמצים להתריע בפני האוכלוסייה, להרחיק אותה, לנסות למקד את הפעולה שלו, אבל הוא לרגע לא שכח שיש לו משימה: להגן על אזרחי מדינת ישראל".

מלחמה בדרום -עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
"לא נהסס להמשיך להפעיל את הכוח שלנו ככל שיידרש". איסמעיל הניה וחאלד משעל/רויטרס

"אני חוזר עכשיו מפגישה עם המח"טים ועם מפקדי האוגדות במעין סיכום ביניים שעשינו", המשיך הרמטכ"ל ושיבח את המפקדים בשטח. "אני רוצה לשקף לכם כמה אני גאה לעמוד בראש הצבא הזה, שאלה הם מפקדי השדה שלו. בכלל המערכים, עם נחישות רבה, עם מנהיגות גבוהה, עם הבנת המשימה, עם חתירה למימושה לנוכח כל כאב, נוכח כל קושי, נוכח כל אתגר מבצעי או אחר שמונח בשטח המערכה. הכוחות שהיו קדימה, שהובלו על ידי מ"פים, מג"דים, מח"טים ומפקדי אוגדות, משקפים פיקוד מצוין שמוביל פה מערכת שמכינה את עצמה במשך שנה ויותר, ממוקדת בסוג כזה של התרחשויות, נשענת על עשיית מפקדי הפיקוד בעבר, והתאים את מה שצריך היה להתאים. הם עשו עבודה מצוינת".

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
"הגשם ישטוף את אבק הטנקים וכלניות, פרחים ויציבות יהיו פה להרבה מאוד שנים". טנקים של צה"ל יוצאעם משטח הרצועה/בן קלמר

בהמשך דבריו התייחס הרמטכ"ל גם למאמץ המדיני שמתקיים בקהיר למען השגת הפסקת אש ארוכת טווח בעזה. "אני מבקש גם להדגיש את שיתוף הפעולה המאוד הדוק והמתאם המאוד צפוף של צה"ל עם הדרג המדיני", הדגיש גנץ. "אנחנו זוכרים שאנחנו תחת פיקוד הדרג המדיני, ממשלת ישראל באמצעות הקבינט, ראש הממשלה ושר הביטחון. ישנה הכוונה אסטרטגית מאוד חזקה, תוך שיתוף פעולה צפוף. אסור שזה יישמע כחנופה, רק צריך שתהיה להבהיר: בסך הכול אנחנו עובדים ביחד, דרג מדיני מנחה את הדרג הצבאי, שפשוט מממש אותן בשטח בצורה מצוינת - אוויר, ים, יבשה".

"אני רוצה לחזור על מה שאמרתי ללוחמים במקומות השונים שבהם הסתובבתי לפני כן, ואני חושב שהאמירה הזאת מאוד מאוד נכונה", סיכם גנץ. "אכן יש פה קיץ חם, אבל סתיו יבוא אחריו, הגשם ישטוף את אבק הטנקים, השדות יוריקו, ודרום אדום במובן החיובי של המילה - כלניות, פרחים ויציבות - יהיו פה להרבה מאוד שנים קדימה. אז אני מבקש להודות לציבור בכלל, לכל מי שתמך בצה"ל, ובעיקר למפקדים, ללוחמים, לטייסים, לשייטים ולמפעילים מאחור שעשו עבודה כל כך טובה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully