וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון: ללא מהלך מדיני המבצע הוא כישלון ידוע מראש

יו"ר מרצ בירכה על הפסקת האש ועל כוונת ישראל להשתתף במגעים בקהיר, אך הבהירה שהמלחמה טרפה את הקלפים. "אם המבצע יסתיים רק כמהלך צבאי - נהיה עדים לסבב נוסף"

מערכת וואלה!

יו"ר מרצ זהבה גלאון בירכה על הפסקת האש שנכנסה לתוקף הבוקר (שלישי) ועל החלטת ישראל להצטרף למשא ומתן בקהיר המטרה להגיע להפסקת אש קבועה בין הצדיים. "אני חושבת שזה מאוד חשוב לחזור לשיחות", אמרה גלאון במשדר וואלה! חדשות. "אין לי אשליות, חמאס לא יהפוך לחובב ציון, אך אם תהיה הרגשה של הסרת המחנק מעזה וחיזוק הגורמים המתונים ברשות, וייתנו מקסימום הישגים לאבו מאזן, אני חושבת שאפשר לייצר מציאות חדשה היוצרת מנופי לחץ לחמאס".

על התנגדות מפלגתה למבצע "צוק איתן", אמרה גלאון: "אם המבצע יסתיים רק כמהלך צבאי, אני חושבת שזה כרוניקה של כישלון ידוע מראש. נהרגו במלחמה הזו 64 חיילים ואנו רואים את ההרס וההרג בעזה. מהלך כזה עם הרס והרג כזה של חיילים שהפגינו גבורה, אם זה יסתיים רק כמהלך צבאי - נהיה עדים לסבב נוסף". לדבריה, "המלחמה בעזה טרפה את הקלפים. היא אומרת שלא ניתן להמשיך בעצימות הנמוכה הזו".

מלחמה בדרום - כל הכותרות:
גם בהפסקת האש: כוח צבא גדול בכוננות בעוטף עזה
"שחר אמר לי: 'עזוב, גם ככה אני לא חוזר מעזה'"
תיעוד: נפרדו מעזה עם פיצוץ מנהרה "לזכר ההרוגים"

יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון באולפן וואלה! , אוגוסט 2014. דרור עינב
"לא ניתן להמשיך בעצימות הנמוכה הזו". זהבה גלאון באולפן וואלה!/דרור עינב

יו"ר מרצ התייחסה לרצח של שלושת הנערים ביוני, ואמרה כי עד היום אי אפשר להוכיח שנעשה בהוראה רשמית של חמאס בעזה. "אם זה נכון, אז ההחלטה לרסק את ממשלת האחדות הפלסטינית זה גם משהו שיצטרכו לבדוק", אמרה גלאון. "היום אנו נמצאים בנקודת זמן מדהימה – גלעד ארדן ואחרים שולפים את ממשלת האחדות הפלסטינית כאיזשהו מוצא".

גלאון הבהירה כי היא לא מאמינה שמלחמה מנצחת טרור. "בחומת מגן עיקרו את המוטיבציה של המחבלים ועושים זאת על ידי מהלכים כלכליים. אם הייתי מחפשת מנדטים הייתי מתנהלת כמו מפלגת העבודה. יותר קל לתמוך בממשלה כמו העבודה או להתנהל כמו ליברמן ובנט שיצרו מצג שווא בלתי-אפשרי. לא הייתה כוונה למוטט את שלטון חמאס בעזה. מכרו מצג שווא כי זה אפשרי".

"אנו בעמדה הלוקחת בחשבון בראש ובראשונה את האינטרסים של ישראל, אך כשאני שומעת שגרירים זרים מדברים בחריפות גדולה אני רואה מה יקרה בזירה הבינלאומית", הוסיפה יו"ר מרצ. "התירוץ שחמאס מסתתר מאחורי אזרחים זה לא תירוץ יותר". לדברי גלאון, רק בימים האחרונים החלו לשדר את ממדי ההרס בעזה. "מה שאני ראיתי בתקשורת הזרה לא דומה למה שראיתי בישראל. נוצר חיץ ומן קהות חושים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוח צה"ל בעת הנסיגה מרצועת עזה, 4 באוגוסט 2014. AP
כוחות צה"ל נסוגים מרצועת עזה/AP

הפסקת אש של 72 שעות נכנסה הבוקר לתוקף בשעה 8:00. הן ישראל והן הפלגים הפלסטיניים הסכימו להפסקת האש, בתיווך מצרים. לאחר השלמת השמדת המנהרות, נסוגו כוחות צה"ל מרצועת עזה והם נערכים סביבה למקרה של הפרה של הפסקת האש.

אמש החליטה ישראל להיענות להצעת מצרים להפסקת אש, לאחר שעוד קודם לכן אישרו את ההצעה נציגי הפלגים במשלחת הפלסטינית השוהה בקהיר. לאחר שישראל פרסמה החלטתה, הודיע גם ארגון חמאס כי הוא מקבל את ההצעה. במהלך 72 השעות של הפסקת האש אמורה להגיע לבירת מצרים משלחת ביטחונית מישראל כדי לשאת ולתת עם הצד הפלסטיני על הדרישות הנוגעות להסרת המצור ועל אחרות, כגון שחרור אסירים.

הרס במחנה הפלסטינים ברפיח. 4 באוגוסט 2014. AP
"רק בימים האחרונים החלו לשדר את ממדי ההרס". הרס מהפצצות צה"ל ברפיח/AP
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט
נשים פלסטיניות בין ההריסות במחנה הפליטים שאטי, לאחר תקיפת צה"ל במקום. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
נשים פלסטיניות בין ההריסות במחנה הפליטים שאטי, לאחר תקיפת צה"ל במקום. 4 באוגוסט 2014/רויטרס
חיילי צה"ל בשטחי הכינוס שבגבול רצועת עזה, 4 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בשטחי הכינוס שבגבול רצועת עזה, 4 באוגוסט 2014/רויטרס
נער פלסטיני מגיב למציאת גופת אמו מתחת להריסות בית ברפיח, 4 באוגוסט 2014. רויטרס
נער פלסטיני מגיב למציאת גופת אמו מתחת להריסות בית ברפיח, 4 באוגוסט 2014/רויטרס
לוחמי צה"ל מתפללים אחרי צאתם מרצועת עזה. 4 באוגוסט 2014. AP
לוחמי צה"ל מתפללים אחרי צאתם מרצועת עזה. 4 באוגוסט 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully