וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נפצע קשה מירי בהר הצופים בירושלים; מצוד אחר היורה

4.8.2014 / 16:11

כשעתיים לאחר הפיגוע שבו נהרג אדם וחמישה נפצעו בפיגוע דריסה של נהג טרקטור ממזרח ירושלים, פתח אלמוני רכוב על אופנוע באש בהר הצופים. חמאס: "נמשכת הגבורה של ההתנגדות"

צילום: עומר מירון, דרור ניסים, משה יפרח, מד"א, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

- חייל שנורה על ידי אלמוני רכוב על אופנוע נפצע באורח קשה בהר הצופים בירושלים
- כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר היורה
- חמאס הביע תמיכה: "פעולת גבורה נוספת בירושלים"
- שעות קודם לכן: הרוג ופצועים באירוע דריסה בבירה, המחבל נורה למוות


פיגוע נוסף בירושלים, שעות ספורות אחרי פיגוע הדריסה הקטלני: אלמוני רכוב על אופנוע פתח היום (שני) באש באזור הר הצופים בירושלים. חייל נפצע באורח קשה בבטנו מהירי. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה, שם הוכנס לחדר ניתוח. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום, והם מנהלים מצוד אחר היורה, שנמלט על גבי האופנוע. כמו כן, המשטרה הציבה מחסומים סביב רחוב יצחק הנדיב הסמוך למנהרת הר הצופים במטרה לאתר את החשוד במעשה.

דובר מגן דוד אדום זכי הלר מסר כי החייל "נורה בכביש בין קמפוס הר הצופים לבית החולים הדסה". לדבריו, "מצאנו אותו מוטל על הכביש. הוא היה בהכרה אבל מעורפל עם פציעה בבטן". הפראמדיק יוני הראל סיפר כי החייל שוחח עם אמו אחרי שנפצע. "הוא אמר לה, 'אני בסדר, נפצעתי'. הוא הגיע לבית החולים ואמר שירו בו".

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: חיסול המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים
"ארה"ב שוב פועלת מול קטאר כדי להשיג הפסקת אש"
מלחמה בדרום - היום ה-28: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל שנורה באזור הר הצופים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פאדי בדארנה, פראמדיק מד"א ירושלים שטיפל בחייל, סיפר: "הגענו למקום תוך פחות משתי דקות מקבלת האירוע. הבחנתי בצעיר כבן 20 שוכב על הרצפה בתחנת האוטובוס עם פצע ירי במרכז גופו. התחלנו לטפל בו תוך שאנחנו מפנים אותו במצב קשה לבית החולים הר הצופים. בבית החולים הוא הוכנס לחדר ניתוח להמשך טיפול".

אתי, עדת ראייה לאירוע, סיפרה: "אנחנו היינו כאן ראיתי חייל נופל אני שמעתי ירייה ויצאתי מהרכב. שמעתי את הירייה מהצומת".

המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר לכלי התקשורת: "אנו מבצעים מרדף מהאוויר ובאמצעות כוחות נוספים כדי לאתר את המחבל על בסיס התיאור שקיבלנו". בהתייחסו לפיגוע הדריסה שהיה בבירה בצהריים, הוסיף דנינו: "על פי הנסיבות, קיים סיכוי נמוך שיש קשר בין שני האירועים".

בחמאס מיהרו להגיב לאירוע. בכיר הארגון חוסם בדראן כתב בפייסבוק: "פעולת גבורה נוספת בירושלים: מתנגד פלסטיני ירה בחייל ציוני. נמשכת הגבורה של ההתנגדות, אשר מטרתה היא חיילים - בניגוד לישראל הפחדנית אשר הורגת אזרחים, נשים וילדים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פיגוע ירי ליד הר הצופים בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
כוחות ביטחון בירושלים אחרי הירי/נועם מושקוביץ

רק כשעתיים קודם לפני האירוע בהר הצופים נהרג אדם וחמישה נפצעו בפיגוע דריסה שביצע נהג טרקטור ממזרח ירושלים, ברחוב משה זקס בעיר. הולך רגל כבן 30 נהרג וחמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל. מחקירה ראשונית עלה כי מחבל בשם מוחמד נאיף ג'עאביס, בן 23 מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, שעבד באתר בנייה סמוך, נהג בטרקטור ובתחילה פגע באדם שהלך ברגל בסמוך לאתר בנייה ברחוב. הגבר נפצע באורח אנוש ובתום מאמצי החייאה נקבע מותו.

זירת האירוע בהר הצופים:

לאחר מכן המשיך המחבל בנסיעתו ופגע באוטובוס ריק מנוסעים של חברת "קווים" והפך אותו. כתוצאה מכך, חמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל. לוחם מיחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר, שהיה במקום יחד עם שני שוטרים, ירה במחבל והרג אותו. ארבעה מבין הפצועים פונו לבית החולים הדסה הר צופים ופצוע נוסף לבית החולים שערי צדק. פועלים שהיו באתר הבנייה שהמחבל עבד בו הוכנסו לתוך אוטובוס שהיה במקום מחשש שייעשה בהם לינץ'.

פיגוע ירי ליד הר הצופים בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
הר הצופים, אחר הצהריים/נועם מושקוביץ

"טרקטור גדול הפך אוטובוס של חברה שנוסעת לביתר עילית", אמר חובש איחוד הצלה שרגא הופמן שהגיע לטפל בפצועים במקום. "האוטובוס הפוך על צדו. הנס הגדול שזו התחנה הראשונה של האוטובוס ולכן הוא יחסית היה ריק מנוסעים".

אריאל טוויטו, לוחם יחידת "נחשון" שירה במחבל שחזר את שאירע: "כשראיתי את ההטרקטור היה ברור לי שזה פיגוע", אמר. "יריתי שני כדורים, עליתי לטרקטור ואז הוא זרק אותי מהטרקטור. בשלב זה יריתי את הכדורים האחרונים שנותרו לי בלי לחשוב בכלל. עשיתי בדיוק מה שכל אזרח וכל שוטר וכל בנאדם היה עושה. במצב כזה לא חושבים, עושים".

זירת פיגוע הדריסה בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
האוטובוס הפוך בזירת פיגוע הדריסה בירושלים/נועם מושקוביץ

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הגיע לזירת האירוע ואמר כי "מחבל שעבד באתר בנייה כאן פגע באזרח יהודי. במהלך הנסיעה הוא נתקל באוטובוס והפך אותו על צדו. לוחם של יחידת 'נחשון' ושני שוטרים נוספים הבחינו באירוע, פתחו לעברו באש והרגו אותו". "נמנע אירוע חמור יותר בזכות תגובה מהירה של השוטרים", הוסיף פריינטי. "אנו חוקרים את האירוע ביחד עם שירות הביטחון הכללי".

פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע הדריסה בירושלים/נועם מושקוביץ

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע גם הוא לזירת הפיגוע ושיבח את ערנותו של טוויטו במהלך האירוע. "התגובה המהירה הצילה את חיי אדם", אמר אהרונוביץ'. לדבריו, המשטרה חוקרת כעת האם המחבל פעל לבדו או שנשלח בתום הכנה מסודרת של תשתית טרור מאורגנת. "לקחנו בחשבון שיהיה אירוע מן הסוג הזה. משטרת ירושלים מתוחה עד הסוף, היא עובדת בפריסה מלאה", הוסיף. "יש הרבה כוחות, גם של מג"ב וגם של יחידות מיוחדות. נושא של מפגע נלקח בחשבון". אהרונוביץ' הדגיש כי "ירושלים היא מרכז, היא מוצפת שוטרים, ונמשיך לתת לה כוחות רבים".

פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014. נועם מושקוביץ
אחרי פיגוע הדריסה ברחוב זקס/נועם מושקוביץ

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר עם הגעתו למקום הפיגוע: "האירוע מאחורינו, ניתן למשטרה לעשות את כל בדיקותיה. לצערי יש לנו נפגע, אבל בהתחשב בנסיבות ובחומרה שיכלה להיות, אני חושב שכל הכבוד למשטרת ירושלים. אני מבקש מכל התושבים לשמור על הערנות שכן דבר כזה יכול לקרות בכל מקום בארץ".

זמן קצר לאחר הפיגוע פרסם חמאס הודעת תמיכה בו. "אנו מברכים על פעולת הגבורה שביצע פלסטיני חופשי מבני ירושלים", נטען. "פעולת זו מהווה תגובה טבעית על פשעי ישראל נגד האזרחים בני עמנו. אנו קוראים לבנינו בגדה המערבית ומירושלים לבצע פעולות נוספות כאלה. דבר זה לא מצריך החלטה או אישור מכל גורם שהוא".

פיגוע ירי ליד הר הצופים בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
כוחות הביטחון בהר הצופים, אחרי הירי/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully