וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "ההתנהלות מול האמריקנים – כישלון חמור"

יו"ר האופוזיציה ביקר במשדר וואלה! חדשות את "הכשל העמוק" ביחסים בין הממשל האמריקני לזה הישראלי במהלך המלחמה בדרום. "לתמרון המדיני השפעה יותר מכרעת מלתמרון הצבאי"

מתוך משדר וואלה! חדשות

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, אמר הבוקר (שני) במשדר וואלה! חדשות כי עם התקדמות המלחמה בדרום נחשף "כשל עמוק" ביחסים בין הממשל האמריקני לזה הישראלי. "אתמול הזמנתי את דן שפירו ללוות אותי לסורוקה והוא מאוד התרגש. ביום שבת, אחרי שאובמה נשא נאום חשוב, יצאה הדלפה על איך ראש הממשלה גער בשפירו – זה לא משרת את מערכת היחסים". לדבריו, ארצות הברית הייתה שם איתנו במימון 'כיפת ברזל', אספקת אמצעי לחימה ועוד, אני חושב שההתנהגות הזו קלוקלת. בסופו של דבר לתמרון המדיני יש השפעה יותר מכרעת מלתמרון הצבאי".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל; ישראל תנצור האש ל-7 שעות
צה"ל תקף 100 מטרות הלילה; 2 מנהרות נוספות אותרו
גולדין הובא למנוחות: "תן לנו כוחות לחיות בלעדיך"

יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה  יצחק (בוז'י) הרצוג באולפן וואלה!. אוגוסט 2014. דרור עינב
"יצאה הדלפה על איך ראש הממשלה גער בשפירו".הרצוג באולפן וואלה! חדשות, היום/דרור עינב

בהמשך המשדר אמר הרצוג כי "התעלמות" ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, "היא טעות". לדבריו, "שקט מלא והסדרה ארוכת טווח של פירוז הרצועה מנשק תושג רק בהסדרה מדינית". "בסופו של דבר, היום ראש המודיעין המצרי יצטרף לבנות עם המשלחת הפלסטינית את המתווה וישראל תיאלץ להגיע לשם אם היא תדע שהפלגים מתכוונים לעמוד בהסדר - אחרת אין לה טעם. כעת הדרך היא להוביל הסדרה. ביחד עם הסדרה צריך לחזק את אבו מאזן".

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

"מהיום הראשון הבנתי שיש קואליציה מרתקת שכוללת את מצרים, ירדן, הרשות של אבו מאזן, והליגה הערבית - מדובר בקואליציה שצריך לחזק. אני חושב כי מי שמוביל את המהלך הם המצרים וטוב שהם מובילים את המהלך. יצא לי להיות בקשר עם גורמים פלסטינים והם רוצים הפסקת אש. בטווח הרחוק הם היו רוצים להשיב את הרשות לעזה", הוסיף יו"ר האופוזיציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יו"ר הרשות, אבו מאזן, במהלך נאום שנשא בטורקיה, 18 ביולי 2014. AP
"צריך לחזק את אבו מאזן". יו"ר הרשות הפלסטינית, השבוע/AP

המשלחת הפלסטינית בקהיר תיפגש היום עם ראש המודיעין המצרי. עזת א-רשק, חבר בהנהגת חמאס וחבר המשלחת, אמר אמש בתום פגישה עם נציגים מצריים כי "הפגישה עם הבכירים הייתה חיובית ופגישה נוספת תתקיים מחר עם ראש מנגנוני המודיעין המצרי. אנו רוצים שהבכירים המצריים ילחצו על האויב הישראלי כדי שייכנע לדרישותינו".

זיאד נחאלה, סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי וחבר במשלחת הפלסטינית לקהיר, הוסיף: "אנו נמצאים בסוף המלחמה ועלינו לעמוד איתנים. אנו אופטימיים מאוד מאווירת הדיונים בקהיר. כל האבדות של העם הפלסטיני הם המחיר לחיים בכבוד".

נחאלה ציין כי הדרישות החשובות ביותר של תנועתו הן הסרת המצור, פתיחת המעברים, הקלה בחופש התנועה ושיקום רצועת עזה. "יושגו הבנות מיוחדות עם המצרים בנוגע לעניין מעבר רפיח", ציין. הוא עוד הדגיש כי "לא היו שום הסגות מצד המצרים בנוגע למסמך הפלסטיני".

נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
"אין אמון". ברק אובמה, השבוע/רויטרס

בתוך כך, בצה"ל המשיכו הלילה בפעילות התקפית אינטנסיבית ברצועת עזה, במסגרת יומה ה-28 של המלחמה בדרום. עם זאת, בשעה 10:00 אמורה להיכנס לתוקפה הפסקת אש הומניטרית בת שבע שעות, עליה הכריזה ישראל באופן חד-צדדי, ושאותה לא יקיימו בחמאס, כך לפי הצהרות הארגון.

במהלך הלילה הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לכלי התקשורת הפלסטיניים כי החל מהשעה 10:00 תיכנס לתוקפה הפוגה הומניטרית ברצועת עזה, החל מהשעה 10:00 ועד השעה 17:00. ההפוגה תחול על כל האזורים מלבד מזרח רפיח, שם עדיין מתנהלת לחימה.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס ליוזמה הישראלית ברשת "אל-אקצה" של הארגון, ומסר כי חמאס לא הסכים להפסקת האש. לדבריו, "הישראלים הכריזו על הפוגה הומניטרית באופן חד-צדדי, על מנת להסיט את תשומת הלב ממעשי הטבח של כוחות הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully