וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיינו של מחמוד אל-מבחוח נהרג בתקיפת צה"ל

4.8.2014 / 0:03

בהודעת צה"ל והשב"כ נאמר כי אחמד חסן מבחוח, בן 31, היה קצין הנדסה בגדוד של הזרוע הצבאית בגב'אליה ועסק בהטמנת רקטות לקראת שיגורן. הוא נהרג בתקיפת מבנה בו שהה

צה"ל ושב"כ הודיעו כי אחיינו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח נהרג שלשום (ראשון) בתקיפת מבנה בצפון רצועת עזה. לדברי שב"כ, אחמד חסן מבחוח, בן 31, שימש בתפקיד בכיר בחמאס, והתמחה בהנדסה ובחבלה בגדוד חמאס בגזרת ג'באליה.

לדברי שב"כ, מבחוח עסק בהטמנת רקטות לפני שיגורן לעבר ישראל ובהכנת מטענים מחוכמים. בחמאס לא פרסמו הודעה על נסיבות מותו.

דודו, מחמוד אל-מבחוח, היה ממקימי הזרוע הצבאית של החמאס, ונחשב לאחראי לחטיפתם ורציחתם של אילן סעדון ואבי סספורטס בסוף שנות ה-80. הוא חוסל בבית מלון בדובאי בחודש ינואר 2010. חמאס וכלי תקשורת זרים ייחסו את החיסול למוסד. בעקבות הדיווחים לפיהם מחסליו של מבחוח נעזרו בדרכונים מזויפים של בריטניה ושל אוסטרליה, גורשו דיפלומטים ישראלים משתי המדינות. אזרח ישראל נעצר בפולין בחשד שהיה מעורב בסיוע למחסלים אך שוחרר בתום חקירתו.

מל"ט הרמס 450 בשמי רצועת עזה עם אנטנה – אוגוסט 2014. AP
מל"ט של חיל האוויר בצפון רצועת עזה, אתמול/AP

קצין בכיר בצה"ל העריך אתמול כי בניגוד למבצעים קודמים, הישגי מבצע "צוק איתן" יאפשרו לשנות באופן יסודי את המצב הביטחוני ברצועת עזה. מנתוני צה"ל עולה כי בשל יותר מ-4,600 תקיפות אוויריות ובשל הפעילות הקרקעית, נשחקה יכולתו של חמאס לשגר רקטות, וכי הארגון איבד שני שלישים ממאגרי הנשק שעמו פתח את המלחמה בדרום.

אתמול פורסמו תמונות של אופנועים שאותרו בתוך מנהרת טרור התקפית סמוך לקיבוץ נחל עוז. ככל הנראה הם נועדו לסייע בפיגוע ראווה בעומק ישראל ולחטיפת חייל לרצועת עזה. מבדיקה ראשונית עולה כי המחבלים תכננו להשתמש באופנועים בזמן פקודה, לחדור באמצעותם לתוך שטח ישראל לביצוע פיגוע משמעותי ולאחר מכן להימלט עמם בחזרה לרצועה.

לפני כשבוע נהרגו חמישה חיילי צה"ל כתוצאה מירי של מחבלים שהשתמשו במנהרה באזור. המחבלים יצאו מהמנהרה באזור נחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב, חמושים בנשק ובמצלמות, הסתערו על מוצב צבאי והרגו חמישה חיילים.

(עדכון ראשון: 21:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully