וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 10 הרוגים בתקיפת צה"ל בבית ספר של אונר"א

3.8.2014 / 12:40

עדי ראייה וגורמי רפואה אמרו כי כ-30 בני אדם נפצעו כשכלי טיס של חיל האוויר שיגר טיל שפגע בפתח המבנה ברפיח. ביום רביעי נהרגו 15 פלסטינים בבית ספר של הסוכנות בג'בליה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות עשרה בני אדם נהרגו וכ-30 נפצעו הבוקר (ראשון) בתקיפת חיל האוויר בבית ספר של האו"ם ברפיח שבדרום רצועת עזה – כך מסרו עדי ראייה וגורמי רפואה לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריהם, טיל ששוגר מכלי טיס פגע בכניסה לבית הספר. דווח כי מאות פלסטינים חסו במבנה בשעה שנפגע. בצה"ל אמרו כי הנושא נמצא בבדיקה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הדילמה של חמאס: כניעה משפילה או הסלמה מסוכנת. פרשנות
השר אריאל: צריך מבצע קרקעי רחב ברצועה לנטרול הרקטות
היום ה-27: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

פלסטינים מתאבלים על מות קרובם בתקיפת צה"ל ברפיח. 3 באוגוסט 2014. רויטרס
תושבות רפיח מתאבלות על מות קרובן שנהרג בתקיפה, הבוקר/רויטרס

מדובר בפעם השנייה בתוך ימים ספורים שבית ספר של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, נפגע כתוצאה מהלחימה הניטשת ברצועה. ביום רביעי נהרגו לפחות 15 פלסטינים ששהו בבית ספר של הסוכנות במחנה הפליטים ג'בליה בצפון הרצועה. האו"ם טען כי ככל הנראה הפגזה ישראלית היא שפגעה במבנה. בצה"ל אמרו כי מחבלים שיגרו פצצות מרגמה מקרבת בית הספר, ולכן הכוחות ירו לעבר המקום, אך הבהירו כי לא הירי של צה"ל הוא שגרם להרוגים. בשבועות האחרונים טענה ישראל פעמים רבות שמחבלי חמאס עושים שימוש בבתי חולים, בבתי ספר ובמסגדים על מנת לאחסן רקטות ואמצעי לחימה או בתור מפקדות צבאיות ולפתחי מנהרות. סוכנות אונר"א אף הודתה פעמיים כי נמצאו במתקניה רקטות.

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי היום נהרגו 37 בני אדם בתקיפות צה"ל, ואלה התווספו ל-86 הרוגים אתמול. כמו כן, דווח כי מתחילתו של מבצע "צוק איתן" נהרגו 1,749 פלסטינים ונפצעו כמעט 10,000.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פלסטינית שאחותה נהרגה כנראה בתקיפת צה"ל במחנה הפלסטינים ג'באליה. 3 באוגוסט 2014. רויטרס
פלסטינית שהתעלפה אחרי שהתבשרה על מות אחותה בג'בליה/רויטרס

הבוקר, במשדר המיוחד של וואלה! חדשות, התייחס דובר אונר"א עדנאן אבו חסנה לפגיעות האחרונות במוסדות הסוכנות. לדבריו, נערכה חקירה מקצועית שממנה עלה שצה"ל הוא שפגע בבית הספר בג'בליה בשבוע שעבר. הוא סיפר כי לפני שבוע הוא עצמו כמעט נפגע מטיל ישראלי. "רקטה נפלה שני מטרים ממני ולא התפוצצה. אם היא הייתה מתפוצצת לא היית מדבר אתי היום. מומחים של האו"ם שהגיעו לכאן אמרו לי שיש לנו הרבה מזל".

אבו חסנה העריך כי "יידרשו 30 שנים לעזה להשתקם מהמלחמה הזו". הוא אמר כי תושבי עזה רוצים "לנוח ממלחמה לכמה שנים", וסיפר שעדיין לא מורגשת בעזה נסיגת כוחות צה"ל, אך יש "חלון של תקווה" שהמלחמה תסתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רקטה נפלה שני מטרים ממני ולא התפוצצה". עדנאן אבו חסנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבו חסנה העיד כי המצב ברצועה מתוח מאוד ותושבי עזה חוששים לצאת לרחוב. "יש כאב רב, אנשים כועסים מאוד, אבל בעזה אין ברירה - אין לאן לברוח", הוא אמר. לדבריו, התושבים מדברים רק על המחסור במים ובחשמל. "אתמול שמעתי צעקות מהרחוב", סיפר. "חשבתי שאולי שבו חייל ישראלי או שיש הפצצה גדולה. הבן שלי אמר לי שכל הרעש הוא בגלל שחזר החשמל – וזה כמו חג כאן. אף אחד לא מדבר בעזה על שחרור ירושלים או יפו, לא מדברים על מדינה פלסטינית - מדברים רק על חיים פשוטים וזכויות".

הוא הזהיר כי אם המצב הנוכחי ימשיך, לתושבי עזה "לא יהיה מה להפסיד, ואז תהיה צמיחה גדולה בכל התנועות הקיצוניות. "אחרי כמה שנים תגדל התמיכה בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי", טען. עם זאת, הוא אמר כי אם המצב הכלכלי ישתנה, "אני משוכנע שלא יזרקו אבן על ישראל. צריך לתת לאנשים משהו להפסיד – בית או פרנסה. אבל אם זה ימשיך ככה, אני חושב שישגרו רקטות לנצח".

בהכנת הידיעה סייע אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully