וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום | היום ה-27: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

4.8.2014 / 4:26

לייב בלוג | אלפים ליוו את סגן הדר גולדין למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. 2 נפצעו באורח בינוני וקל מפצמ"ר בשער הנגב. חמאס לקח אחריות על ירי לת"א. עשרות רקטות נורו לדרום

כנס דיגיט 2012, פאנל "מיהו עיתונאי ישראלי?" יואב מרדכי פולי. ברני ארדוב
הפוגה הומניטרית בלחימה בדרום החל מ-10:00. אלוף יואב מרדכי/ברני ארדוב

04:26: עשרה פלסטינים נהרגו הלילה בתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה – כך לפי דובר משרד הבריאות ברצועת עזה, אשרף אל-קודרה. בכך עלה מניין ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת מבצע "צוק איתן" ל-1,822 בני אדם. חמישה פלסטינים נהרגו בג'בליה, בצפון רצועת עזה, שניים נוספים בשכונות זייתון ושייח רדואן בעיר עזה, אחד בנוסיראת שבמרכז הרצועה, וילד נוסף באזור רפיח, בדרום הרצועה.

03:58: כרבע מתושבי רצועת עזה נאלצו לעזוב את בתיהם מאז תחילת מבצע "צוק איתן" – כך לפי ההערכה שפורסמה הלילה בדוח החירום היומי של הלשכה לתיאום עניינים המוניטריים של האו"ם, OCHA. כמו כן, נמסר כי ל-1.5 מיליון תושבי הרצועה שאינם חוסים במקלטים של אונר"א אין גישה למי שתייה, או שגישתם למים מוגבלת, וכ-373 אלף ילדים בצד הישראלי ובצד הפלסטיני זקוקים לטיפול פסיכולוגי בעקבות מוות או פציעה של קרוב משפחה, או אובדן הבית.

03:17: הרשויות במצרים הודיעו כי מעבר רפיח, בין רצועת עזה לחצי האי סיני, יישאר פתוח היום – כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים. עם זאת, דווח כי משרד הפנים של ממשלת חמאס בעזה ביקש מהאזרחים שלא להגיע לאזור מעבר הגבול, בשל המצב הביטחוני. זאת, על רקע הפסקת האש הומניטרית שצפויה להיכנס לתקופה בשעה 10:00 ברחבי הרצועה, מלבד אזור מזרח רפיח.

02:19: דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, הצהיר ברשת הטלוויזיה "אל-אקצה" של הארגון כי חמאס לא הסכים להפוגה ההומניטרית בלחימה, עליה הכריז מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. לדברי אבו זוהרי, "הישראלים הכריזו על הפוגה הומניטרית באופן חד-צדדי, על מנת להסיט את תשומת הלב ממעשי הטבח של כוחות הכיבוש".

01:48: נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי ההפצצה על בית הספר של אונר"א ברפיח, בדרום רצועת עזה, "אינה מתקבלת על הדעת", וקרא לאחראים לפעולה "לתת את הדין על מעשיהם" – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. עם זאת, לא הבהיר הולנד מי האחראים לכך.

00:46: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הודיע בכלי התקשורת הפלסטיניים על הפוגה הומניטרית בלחימה ברצועת עזה, שתחל בשעה 10:00 ותימשך עד השעה 17:00, בכל האזורים, מלבד מזרח רפיח, שם עדיין מתנהלת לחימה. האלוף מרדכי הבהיר כי אם הפסקת האש תופר, הצבא יגיב לעבר מקור הירי.

00:30: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להמשך הלחימה בדרום, ובתום התייעצות ביטחונית בקריה בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ וראש השב"כ יורם כהן, מסר: "מבצע 'צוק איתן' נמשך עד להשגת יעדיו – השבת השקט והביטחון לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור. ייקח כמה זמן שיידרש, יופעל כמה כוח שצריך". לדברי ראש הממשלה, "צה"ל ייערך להמשך הפעולה לפי צרכי הביטחון, לאחר השלמת הפעולה נגד המנהרות, עד שנשיג את מטרות המבצע".

23:55: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, האשים את ישראל בהרג מכוון של אימהות פלסטיניות. הוא הזהיר את ישראל כי היא "תטבע בדם שהיא שופכת".

23:39: משלחת הפלסטינית תיפגש מחר עם ראש המודיעין המצרי בקהיר. עזת א-רשק, חבר בהנהגת חמאס וחבר המשלחת לקהיר, אמר כי "הפגישה עם הבכירים המצריים הייתה חיובית ופגישה נוספת תתקיים מחר עם ראש מנגנוני המודיעין המצרי". לדבריו, "אנו רוצים כי הבכירים המצריים ילחצו על האויב הישראלי כדי שייכנעו לדרישותינו". זיאד נח'אלה, סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי וחבר במשלחת הפלסטינית לקהיר, הוסיף: "אנו נמצאים בסוף המלחמה ועלינו לעמוד איתנים. אנו אופטימיים מאוד מאווירת הדיונים בקהיר. כל האבדות של העם הפלסטיני הם מחיר לחיים בכבוד". נח'אלה ציין כי "דרישותינו החשובות ביותר הן הסרת המצור, פתיחת המעברים, הקלה בחופש התנועה ושיקום עזה. יושגו הבנות מיוחדות עם המצרים בנוגע לעניין מעבר רפיח". הוא הדגיש כי "לא היו שום הסגות מצד המצרים בנוגע למסמך הפלסטיני".

22:49: ואלרי ג'ארט, היועצת הבכירה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אומרת כי לא ניתן לתרץ את ההפצצות של ישראל, המתבצעות בסמוך למקומות מקלט לאזרחים ברצועת עזה. ג'ארט אמרה לרשת סי-בי-אס כי הנשיא אובמה מתוסכל ומודאג מהאלימות באזור, המתמשכת חרף מאמציו של שר החוץ ג'ון קרי לתווך הפסקת אש בין הצדדים.

22:47: שר החוץ של בריטניה, פיליפ האמונד, שוחח עם שר החוץ אביגדור ליברמן ושרת המשפטים ציפי לבני, והדגיש את עמדתה של לונדון הקוראת להפסקת אש מידית ללא תנאים ברצועת עזה. "זה טראגי כאשר אנשים מתים במקום בו משתמשים כמחסה", אמר האמונד בהתייחסו להפגזת צה"ל הבוקר בבית הספר של אונר"א ברפיח, בה נהרגו לפחות 10 אזרחים וכ-30 אנשים נפצעו. "גם חמאס צריך להפסיק לירות רקטות לעבר ישראל ולסכן את חיי התושבים", הוסיף האמונד.

צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה - נמשך הירי לעבר יישובי הדרום. יותם רונן
כוחות צה"ל ששבו מרצועת עזה, הבוקר/יותם רונן

22:25: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת שדות נגב. אין נפגעים.

22:23: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

21:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב.

21:47: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

21:03: מחלקת המדינה האמריקנית גינתה הערב את תקיפת חיל האוויר בבית ספר של האו"ם ברפיח. "ארה"ב מזועזעת מההפגזות המבישות מחוץ לבית הספר של אונר"א בעזה, וקוראת לישראל להימנע מפגיעה באזרחים", נמסר. דובר מחלקת המדינה ג'ין סאקי קראה לחקור את ההתקפות האחרונות על בתי הספר של האו"ם.

20:45: רון דרמר, שגריר ישראל בארצות הברית, אמר היום כי ההחלטה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להקים ממשלת אחדות עם חמאס הייתה "נוראית עבור השלום". לדבריו, "הדרך לשלום אינה כוללת את חמאס".

20:30: אחמד חסן עבד אל-ראוף מבחוח, פעיל חמאס בן 30 אשר שימש כקצין הנדה וחבלה בגדוד חמאס בגב'ליה בצפון רצועת עזה, נהרג אמש בפעילות משותפת לצה"ל ולשירות הביטחון הכללי. פעילותו של מבחוח כללה הטמנת רקטות לפני שיגורן לעבר ישראל, הכנת מטענים מורכבים וקידום פעילות צבאית נגד יעדים ישראלים. אחמד הוא אחיינו של מחמוד מבחוח, בכיר חמאס אשר מצא את מותו בדובאי בשנת 2010.

20:27: הוחמר מצבו של אחד משני הפצועים בהתפוצצות הפצמ"ר היום בשער הנגב. מצבו מוגדר כעת בינוני. מצבו של הפצוע השני מוגדר קל.

20:24: שרידי רקטה שיורטה הערב נפלו על גג מעון ברחוב ניסנבוים שבבני ברק. אין נפגעים.

20:22: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים.

20:21: רקטה יורטה בשמי אשדוד, אין נפגעים.

20:20: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר במתחם בית ספר באחד מהקיבוצים במועצת שדות נגב. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כוחות צה"ל בשטחי הכינוס בדרום על גבול רצועת עזה הבוקר, אוגוסט 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול הרצועה, היום/יותם רונן

20:08: אזעקה נשמעה במועצת אשכול.

20:01: אזעקה נשמעה באשדוד, בחוף אשקלון ובחבל יבנה.

19:53: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת חוף אשקלון.

19:51: ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, הגיע היום יחד עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, לביקור פצועים ממבצע "צוק איתן" בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "העובדה שהשגריר שפירו הגיע לסורוקה לפגוש את הפצועים הישראלים היא הצהרה של תמיכה מהממשל האמריקאי, מאובמה ומקרי", אמר הרצוג. "אנחנו צריכים למנף את ההישגים הצבאיים לכדי צוק איתן מדיני, בהשתתפות הציר המתון בעולם הערבי. הפסקת אש לא תחזיק מעמד לאורך זמן ללא הסדרה מדינית".

19:45: אזעקות נשמעו במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול.

19:35: רקטה התפוצצה סמוך ליישוב במועצת אשכול, לא נשמעה אזעקה.

19:34: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

19:18: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת אשכול, אין נפגעים.

19:16: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

19:08: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצת אשכול.

19:03: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

18:38: מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, התייחס לתקיפת חיל האוויר בבית ספר של האו"ם ברפיח שבדרום רצועת עזה וכינה זאת "מעשה נפשע". לדבריו, התוקפים "הפרו בצורה בוטה את החוק הבינלאומי" וצריכים לעמוד על כך לדין. באן הוסיף כי "הטירוף הזה החייב להיפסק".

18:35: שתי רקטות יורטו בשמי אשדוד. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור העיר. אין נזק ואין נפגעים.

18:34: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצת אשכול.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה  - 3 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס

18:25: אשרף אל-קדרה, דובר משרד הבריאות בעזה, אמר כי 120 גופות של פלסטינים הוצאו היום מבין ההריסות ברצועת עזה. לדבריו, 71 מהם נהרגו היום והיתר בתקיפות קודמות של צה"ל ברצועה.

18:21: מנתוני צה"ל עולה כי בשל יותר מ-4,600 תקיפות מהאוויר ופעילות קרקעית, נשחקה היכולת הרקטית של חמאס ובידיו נותר פחות משליש מארנסל הנשק שאתו פתח את המערכה.

18:20: אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול.

18:15: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת שער הנגב.

18:13: שתי רקטות התפוצצו בשטח מועצת באר טוביה. נזק נגרם למשאית שהייתה בסמוך למקום הנפילה. אין נפגעים.

18:08: הוסר החשש לאירוע ביטחוני באזור זיקים במועצה האזורית חוף אשקלון.

18:01: ד"ר שמחה גולדין, אביו של הקצין הדר גולדין שנהרג בעזה ביום שישי ומובא למנוחות בשעה זו בבית העלמין בכפר סבא, ספד לו: "הדר היה מיוחד, איש זכות ולוחם. אם אתם רוצים לקחת חלק בו, לכו בדרך הישר, אל תשנאו אחד את השני". הוא הוסיף: "הדר לא קילל ולא אפשר לאף אחד מחניכיו ופיקודיו לקלל. זו הייתה מורשתו וכל מי שהכיר אותו ידע שזה חשוב לו. אתם, שבאתם בהמוניכם לגעת בו, לכו בדרך הישר".

17:57: שתי רקטות יורטו בשמי אשדוד. רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב.

17:54: שלוש רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא ידוע על נזק או נפגעים. במקביל, רקטה יורטה בשמי מועצת חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

17:52: שני בני אדם נפצעו באורח קל בהתפוצצות פצמ"ר במועצה האזורית שער הנגב.

יירוט בשמי יהוד. יולי 2014. נועה גליק, תמונות גולשים
יירוט בשמי יהוד, היום/תמונות גולשים, נועה גליק

17:52: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בעיר אשדוד ובמועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון וחבל יבנה. טרם דווח על יירוטים או נפגעים.

17:38: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בקריית מלאכי ובמועצה האזורית שפיר. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

17:27: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח המועצה בני עייש. אין נזק ואין נפגעים.

17:18: לפחות רקטה אחת יורטה לפני זמן קצר בשמי גוש דן. אין נזק ואין נפגעים. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, לקחו אחריות על הירי ואמרו כי שיגרו טיל מסוג M75 לעבר תל אביב, בתגובה על "מעשי הטבח של ישראל".

17:17: רקטה יורטה לפני זמן קצר באזור חוף אשקלון. אין נזק ואין נפגעים.

17:10: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

17:06: אלפים הגיעו היום להלווייתו של הקצין הדר גולדין בבית העלמין בכפר סבא, שתיערך בשעה 17:30. גולדין נפל בלחימה בעזה ביום שישי. הרחובות הסמוכים לבית העלמין חסומים לתנועה.

17:04: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר במועצות האזוריות חוף אשקלון ויואב. לא דווח על נזק או נפגעים.

17:00: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בגוש דן, בשפלה ובאזור אשדוד. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:48: מחצות ועד עתה נורו 55 רקטות לעבר יישובי הדרום. שתיים מהן יורטו.

16:43: בחצי השעה האחרונה (ראשון) נורה מטח של שש רקטות לעבר המועצה האזורית שער הנגב . כולן התפוצצו בשטחים פתוחים. אין נזק ואין נפגעים.

16:40: שר החוץ של סין, וואנג יי, אמר היום בביקורו בקהיר שבמצרים: "אנו דורשים להפסיק את התוקפנות בעזה באופן מידי. אנו תומכים בהקמת מדינה עצמאית לעם הפלסטיני ודורשים מישראל להסיר את המצור מעל הרצועה ולשחרר את העצורים". לדבריו, הסינים "תומכים במאמצי התיווך במסגרת היוזמה המצרית להשגת השלום, הפסקת אש וחידוש המשא ומתן כדי ליישב את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. על שני הצדדים להפסיק לחלוטין את האש, כולל את ירי הטילים וההתקפות האוויריות, כדי לשמור על שלום האזור וכדי שלא ייהרגו חפים מפשע".

הלווייתו של סגן הדר גולדין בבית העלמין כפר סבא. יולי 2014. דרור עינב
אלפים הגיעו להלוויתו של סגן הדר גולדין/דרור עינב

16:39: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום עם שמחה ולאה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין שנהרג שלשום בקרב ברצועת עזה. "הדר היה דמות כבירה, גיבור גדול. אני יודע שאתם עוברים ייסורי תופת, הרגשה שלקחו חלק ממך ואינך שלם עוד. זהו כאב שלא נותן מרגוע לרגע. אני מקווה שתמצאו נחמה בכך שבנפילתו קיים את עם ישראל במאבק על עצמאותנו", אמר ראש הממשלה. הלווייתו תיערך בשעה בבית העלמין בכפר סבא בשעה 17:30.

16:37: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:29: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. אין נזק ואין נפגעים.

16:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:26: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים בבאר שבע. אין נזק ואין נפגעים.

16:21: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע וביישובי הסביבה. רקטה יורטה בשמי אופקים. לא דווח על נזק או נפגעים.

15:41: ארבע רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון.

תיעוד: פיצוץ המנהרה ממנה הופעל המטען בבית הממולכד. דובר צה"ל
מטען נפץ בבית ממולכד עולה באש/דובר צה"ל

15:34: כוונת בריחה של אסירים בטחוניים סוכלה היום בכלא גלבוע בצפון. בעקבות מידע מודיעיני על חשד לחפירת מנהרה נערכו חיפושים בתאי האסירים והבוקר נמצא חשד לחפירה בשירותי אחד התאים. מדובר בתא בו שהו שמונה אסירים מהג'האד האיסלמי, חלקם שפוטים למאסרים ארוכים. התא ותאים סמוכים לו פונו ונערכות בדיקות מקיפות. עדיין לא ידוע אורכה של החפירה וכיוונה ונבדק החשד שאסירי התא תכננו לברוח באמצעותה.

15:35: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

15:30: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

15:28: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול.

15:23: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשכול. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

15:14: כלי טיס של חיל האוויר תקפו מאז שעות הבוקר שמונה מחבלים, ונמסר כי הם נפגעו. מחצות הלילה תקף צה"ל יותר מ-40 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

15:09: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב ובעיר שדרות.

15:08: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה/יותם רונן

14:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשכול. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

14:37: ארבע רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים.

14:34: אזעקת ”צבע אדום” נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

14:31: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטח פתוח באשכול. אין נפגעים.

14:29: חל שיפור במצבו של תושב אשכול בשנות ה-70 לחייו שנפצע אתמול באורח קשה מנפילת פצמ"ר. הוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו - כך נמסר לפני זמן קצר מבית החולים סורוקה. מצבו בינוני והוא עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. בסורוקה מאושפזים 25 חיילים, מתוכן חמישה במצב קשה, שמונה בינוני והיתר קל.

14:21: כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר שתי מכוניות בסמוך לבית החולים ברפיח - כך מסרו מקורות פלסטינים. במקום כמה פצועים.

14:16: רחלי גזית, בת דודתו של לוחם גולני סמל-ראשון אורון שאול, שמותו נקבע לפני כשבוע לאחר שהוגדר נעדר אמרה לפני זמן קצר לכלי התקשורת: "אורון עדיין לא הובא לקבורה. אנו מזדהים עם משפחתו של הדר גולדין ועם הכאב העצום שהם חשו אתמול וחשים היום. על המשפחה עוברים רגעים קשים אבל אנחנו שואבים כוח אחד מהשני ומעם ישראל. אנו נמצאים בקשר עם הגורמים הרלוונטיים וסומכים שיביאו את אורון במהרה לקבר בישראל".

13:39: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר ישראל התפוצצה לפני זמן קצר בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

13:32: רקטה נוספת התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בשדות נגב.לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

13:28: כביש הגישה לקיבוץ זיקים נסגר לפני זמן קצר לתנועה עקב חשש לאירוע ביטחוני.

חיילים מבצעים סריקות באזור זיקים עקב חשש לאירוע בטחוני, אוגוסט 2014. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
חיילי צה"ל סורקים את השטח באזור זיקים/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

12:54: רקטה נוספת התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בשדות נגב. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

12:49: שר הביטחון משה יעלון כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו כי "סגן הדר גולדין ז"ל הוא בן משפחתי. הכרתי אותו מאז שנולד. הוא ולוחמי צה"ל שנפלו במבצע יצאו למערכה כדי להשיב את השקט והביטחון לישראל. אני מחבק את המשפחות השכולות". לפני כמה שעות הותר לפרסום כי השניים הם קרובי משפחה.

12:37: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בשער הנגב. לא דווח על נפגעים.

12:36: 37 פלסטינים נהרגו היום ברצועת עזה מתקיפות צה"ל – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית א-ראי. על פי הדיווח, מתחילת מבצע "צוק איתן" 1,749 פלסטינים נהרגו ו-9,080 נפצעו.

12:34: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

12:24: גורם בכיר בצה"ל אמר היום לוואלה! חדשות כי "בשעות האחרונות השתמש צה"ל בירי ארטילרי ובאש מהאוויר כולל ירי טנקים על מנת להרחיק חוליות טרור בשטח". לדבריו, "כוחות הנדסה נערכים לפיצוץ המנהרה האחרונה בשטח ועם השמדתה על כלל ציריה וסיום הפעילות באזור רפיח, יחל הצבא לדלל את כוחותיו באופן משמעותי לאורך כל הרצועה ויקים קו הגנה שיתבסס על נקודות שולטות בתוך שטחי הרצועה הפלסטינית. להערכת הגורם, "תוך יום יומיים תיפסק הפעילות בשטח הרצועה וצה"ל יישאר בשטח כדי לוודא שחוליות טרור לא מנסות לבצע פיגועים".

11:51: חייל מחטיבת גבעתי נפצע היום באורח בינוני מירי צלפים בצפון הרצועה. הוא פונה במצב יציב לבית החולים שיבא בתל-השומר.

11:31: סעוד אבו ראמדן, עיתונאי פלסטיני מעזה שמשרדו נפגע היום מפגז, אמר במשדר וואלה! חדשות: "פגז טנק תועה מכוחות הצבא הישראלי שנמצאו בשכונת זייתון ושג'אעיה וירו מהחלק המערבי של העיר – פגע במשרד שלי והרס אותו. אני לא איש חמאס, אני רק עיתונאי, אין לי רקטות, אין לי חומרי נפץ במשרד – והנה, פגעו במשרד שלי. הצבא הישראלי והממשלה הישראלית אמרו שמטרת הפעולה הזאת היא לחסל את חמאס ולמנוע מהם לירות טילים לתוך ישראל, אבל מה שקורה עכשיו – אלפים נהרגים ונפגעים, אלפי בתים נהרסים, והאנשים האלה והבתים האלה לא שייכים לחמאס, הם שייכים לתושבים העניים שסובלים שמונה שנים מהסגר שישראל שמה על רצועת עזה".

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל נערכים בסמוך לרצועת עזה/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

11:22: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון.

11:19: לפחות עשרה בני אדם נהרגו היום בהפגזת חיל האוויר על בית ספר של האו"ם ברפיח, שבדרום רצועת עזה. בהפגזה פגע טיל בכניסה לבית הספר, שבו הסתתרו תושבים שברחו מהפצצות הצבא. את הדברים מסרו עדי ראייה וגורמי רפואה מקומיים.

11:16: צה"ל תקף 25 מטרות ברצועת עזה מהשעה חצות ועד 10:40 הבוקר. בפרק הזמן הזה שוגרו 13 רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מתכן 12 נפלו ואחת יורטה.

11:09: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

11:07: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

11:00: שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, אמר במשדר וואלה! חדשות: "זה לא לחימה, לא קרב ולא מערכה. צריך להסיר את כל האיומים – המנהרות והאיום הרקטי. במנהרות התקדמנו מאוד, גם אם עדיין לא סיימנו. האיום הרקטי מצריך פעולה רחבה מאוד שהקבינט לא החליט עליה".

הרס במחנה הפליטים ג'באליה בצפון רצועת עזה. 3 באוגוסט 2014. רויטרס
הרס במחנה הפליטים ג'באליה/רויטרס

10:49: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

10:47: גורמים מדיניים אמרו היום לוואלה! חדשות כי ההחלטה להיערך מחדש בשטח בתום הטיפול במנהרות, תוך הסגת רוב הכוחות, זכתה לתמיכת כל חברי הקבינט המדיני-ביטחוני. הגורמים הוסיפו כי בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני ביום שישי בערב לא התקיימה הצבעה בנושא, שכן השרים תמכו בהחלטה זו כבר באמצע השבוע, ובדיון ביום שישי החליטו שהפיגוע ברפיח לא יוביל לשינוי המדיניות.

10:43: הלווייתו של סגן הדר גולדין תתקיים היום בשעה 17:30 בחלקה הצבאית של בית העלמין בכפר סבא.

10:38: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

10:35: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

10:14: דובר אונר"א בעזה (סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב), עדנאן אבו חסנה, אמר במשדר וואלה! חדשות: "יידרשו 30 שנה לשקם את מה שקרה פה".

10:07: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

10:02: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

לוחמי צה"ל בגבול רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. AP
כוח צה"ל ברצועת עזה, אתמול/AP

9:50: עו"ד מוטי קריסטל, מומחה למו"מ וניהול משברים, אמר במשדר וואלה! חדשות: "אני חושב שיש פה הזדמנות לפתוח במו"מ עם שחקנים חדשים. הייתי בונה את ההזדמנות הזאת סביב הציבור הפלסטיני. צריך לייצר מאזן של הרתעה הסכמית-מדינית. כלומר, לייצר הסכם שיש לו בעיקר גיבוי ערבי, בלי אמריקאים ובלי אירופאים, אך גם לא קטאר".

9:36: רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון . לא דווח על נפגעים או על נזק.

9:25: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי יציאה חד צדדית משטח הרצועה בלי הסכם הפסקת אש, הכולל גם מתווה לניהול משא ומתן מדיני, "זו חזרה לאסטרטגיה הישנה והטובה של נתניהו - ניהול סכסוך צבאי מבוקר, ובלבד שלא יהיה משא ומתן מדיני לשלום".

9:19: שלוש רקטות שוגרו משטח סיני לאזור המועצה האזורית רמת נגב בלילה שבין שישי לשבת - כך הותר הבוקר לפרסום. ההערכה היא כי חולייה המשתייכת לארגון גי'האד עולמי המזוהה עם אל-קאעדה, אחראית לשיגור.

9:18: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל יוצאים מהרצועה, הלילה/יותם רונן

8:54: אלוף במילואים רן גורן, לשעבר ראש אכ"א, אמר במשדר וואלה! חדשות: "הפסקת אש על רקע של התרעה לא יכולה להחזיק הרבה זמן". גורן סבור שהציבור "גם כן קרוע בין שתי מגמות שהראשונה בהן היא הרצון לקרוע את חמאס ומצד שני, אף אחד לא רוצה לשלם את המחיר, וזה דיסוננס שקיים פה בציבור הישראלי." לדבריו, "יש לנו כאן תוצאה לא רעה אבל גם אם זו לא הכרעה מוחלטת אני חושב שהציבור שבע רצון מכך שנעצרה שפיכות הדמים אצלנו".

8:53: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל המועצה האזורית חוף אשקלון.

8:52: אזעקת ”צבע אדום” נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

7:57: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

7:55: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

7:28: עשרה בני אדם נהרגו מאז שעות הלילה בתקיפות צה"ל ברצועה - כך פירסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית "א-ראי". בסך הכל נהרגו 1,722 בני אדם ונפצעו 9,080 בתקיפות צה"ל ברצועה מאז החל מבצע "צוק איתן".

7:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

6:46: קצין בכיר בצה"ל אמר כי הצבא ימשיך לפעול בשטח גם אחרי פיצוץ המנהרה האחרונה שתושמד היום. "אם ימשכו התקפות על ישראל או שיגורים, צה"ל יפעל בהתאם, ללא מגבלות. המבצע לא הסתיים", אמר. לדבריו, "כוחות גבעתי ממשיכים לפעול ברפיח באיתור אמצעי לחימה ומוקדי טרור. אנחנו נערכים להגנה בשטח הפלסטיני. אנחנו נערכים גם לתקוף, לא רק להגן. אנחנו משוחררים ממגבלות מאחר שהמבצע נמשך. אין מבחינתנו אווירה של נסיגה או סיום מבצע". על המשך תקיפות של מטרות תשתית, אמר הקצין: "אין החלטה על נסיגה. יש לנו הנחיות להיערך להמשך. אם נראה התרחשויות אז נדווח בהתאם".

עשן מיתמר בשמי צפון רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
עשן מיתמר בשמי רצועת עזה/רויטרס

6:37: צה"ל תקף ביממה האחרונה 108 יעדי טרור לאורך כל רצועת עזה. זאת, בזמן שחטיבת גבעתי ממשיכה לאתר אמצעי לחימה.

5:13: דובר צה"ל פרסם את מועדי הלוויותיהם של שני חיילי צה"ל שנהרגו בהתפוצצות פצמ"ר בגבול רצועת עזה. סרן עמרי טל, לוחם בחטיבת "עוצבת הברק", בן 22 מיהוד, תתקיים בשעה 17:00 בחלקה הצבאית שבבית העלמין ביהוד. הלווייתו של סרן (במיל') לירן אדרי, לוחם בחטיבת "עוצבת הברק", בן 31 מעזוז ונתניה, תתקיים בשעה 17:00 בחלקה הצבאית שבבית העלמין בנתניה.

4:59: מיכל שראל, אמו של רב סרן בניה שראל שנהרג ביום שישי בלחימה בעזה, ספדה לבנה בהלווייתו בחברון: "אמרת לי, יום לפני שהמחבל השפל הרג אותך, שזוהי משימה אחרונה. ילד, שמור עלינו, על כל המשפחה הנהדרת שהקמנו". אביו, שלום, הוסיף: "בני היקר והחביב כל כך, לך בשלום ותנוח על משכבך. תקום לגורלך בקץ הימים ונזכה כולנו בביאת המשיח". שראל הותיר אחריו זוג הורים, שבעה אחים ואחות, וארוסה, גלי, שלה היה אמור להינשא בסוף החודש. עשרת אלפים איש ליוו אותו בדרכו האחרונה.

4:49: הלווייתו של מפקד סיירת גבעתי, רב-סרן בניה שראל, שנפל ביום שישי בקרב ברפיח, הסתיימה בבית העלמין העתיק בחברון.

4:42: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

4:36: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית שדות נגב.

4:25: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

4:15: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית שדות נגב.

3:02: הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, עזב את בית משפחת גולדין בכפר סבא. "מדובר במשפחה חזקה", אמר פרץ בצאתו מן הבית.

הפגנת תמיכה מחוץ לבית משפחת הדר גולדין, אוגוסט 2014. שלומי גבאי
מדליקים נרות נשמה מחוץ לביתו של סגן הדר גולדין בכפר סבא/שלומי גבאי

2:44: עמיחי אטאלי, דובר מטעם משפחת גולדין, מסר כי "המשפחה מקבלת בצער רב את קביעת הגורמים המוסמכים בצה"ל אשר קבעו את מותו של הדר". לדבריו, "בשעה הקשה הזו, מבקשת המשפחה להודות לכל עם ישראל על החיבוק החם ועל התמיכה. משפחת גולדין קוראת לכל אזרחי ישראל לבוא וללוות את הדר בדרכו האחרונה".

1:45: דובר צה"ל מסר כי הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, קבע מותו של סגן הדר גולדין, לוחם ומפקד בחטיבת גבעתי, שנפל בתקרית ביום שישי ברפיח ואף קיים חשש כי נפל בשבי חמאס באותו אירוע. ההחלטה התקבלה על פי ממצאים שהובאו משטח הלחימה ותוך התחשבות בשיקולים רפואיים, הלכתיים ושיקולים רלוונטיים אחרים. ההודעה על כך נמסרה למשפחה.

1:40: כעשרת אלפים בני אדם מלווים למנוחות את מפקד סיירת גבעתי, רב-סרן בניה שראל, בחלקה הצבאית של בית העלמין העתיק בחברון. שראל, בן 26 מקריית ארבע, נהרג ביום שישי בבוקר באירוע שבו נהרג וככל הנראה נפל בשבי סגן הדר גולדין באזור רפיח.

1:30: חאלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי הארגון דחה את ההצעה להפסקת אש עקב נוכחות ישראלית ברצועת עזה והרס המנהרות באזור. "הפסקת אש היא הפסקת אש, אבל המשך נוכחות צה"ל בתוך רצועת עזה, וכן הרס המנהרות, משמעותם תוקפנות", אמר משעל בראיון לרשת CNN. לדבריו, "להתנגדות הפלסטינית יש את הזכות להגנה עצמית נגד פלישת כוחות הצבא לרצועת עזה". הוא הוסיף כי חמאס לא הוליך שולל את שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, והדברים הועברו לידיעתו בתיווך שר החוץ של קטאר. "נלחמנו בכבוד והבהרנו לכל הצדדים את עמדתנו".

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ משקיף אל עבר רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
הרמוכ"ל רב-אלוף בני גנץ/דובר צה"ל

0:39: הוסר החשש לאירוע ביטחוני בדרום. בשל כך, כביש 232 נפתח מחדש לתנועה מצומת סעד ועד צומת כרם שלום.

0:16: שר הביטחון, משה יעלון, ראש אגף כוח באדם בצה"ל, האלופה אורנה ברביבאי, והרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, הגיעו לפני זמן קצר לבית משפחתו של סגן-משנה הדר גולדין בכפר סבא, אשר קיים חשש לכך שהוא נלקח בשבי חמאס.

0:05: עקב חשש לאירוע ביטחוני, נסגר הלילה לתנועה כביש 232 מצומת סעד עד כרם שלום

הלווייתו של סגן בניה שראל בחברון, אוגוסט 2014. דרור עינב
הלווייתו של בניה שראל בחברון/דרור עינב
הריסות בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה אחרי תקיפות צה"ל. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה אחרי תקיפות צה"ל. 2 באוגוסט 2014/רויטרס
מצטלמים על הריסות מסגד שנפגע בתקיפת צה"ל בעיר עזה. 2 באוגוסט 2014. AP
מצטלמים על הריסות מסגד שנפגע בתקיפת צה"ל בעיר עזה. 2 באוגוסט 2014/AP
הריסות בעיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בעיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 2 באוגוסט 2014/רויטרס
לוחמי מגלן השמידו מנהרה שממנה הופעל המטען שגרם למותם של שלושה לוחמי היחידה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
לוחמי מגלן השמידו מנהרה שממנה הופעל המטען שגרם למותם של שלושה לוחמי היחידה. 2 באוגוסט 2014/דובר צה"ל
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ואלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן בעוטף עזה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ואלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן בעוטף עזה. 2 באוגוסט 2014/דובר צה"ל
טנק צה"ל סמוך לגבול רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
טנק צה"ל סמוך לגבול רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014/רויטרס
טנק צה"ל סמוך לגבול רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
טנק צה"ל סמוך לגבול רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014/רויטרס
הריסות בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה אחרי תקיפות צה"ל. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה אחרי תקיפות צה"ל. 2 באוגוסט 2014/רויטרס
טנק צה"ל סמוך לגבול רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
טנק צה"ל סמוך לגבול רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014/רויטרס
הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014/רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014/רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully