וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרוע הצבאית של חמאס: "מעריכים שהשבוי נהרג עם לוחמינו"

בהתייחסות ראשונה להיעדרות סג"מ הדר גולדין, הודיעו גדודי עז א-דין אל-קסאם: "איבדנו קשר עם קבוצת הלוחמים שהשתתפה במארב. בהנחה שהם הצליחו ללכוד חייל, אנו מעריכים כי גם הוא נהרג"

צילום: רויטרס, יותם רונן, שי מכלוף, אבי כהן, ערוץ 7, דובר צה"ל, לע"מ; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

- הזרוע הצבאית של חמאס התייחסה לעניין החייל הנעדר
- בהודעתה נאמר כי אם סג"מ גולדין נשבה, "מעריכים כי נהרג"
- הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לשעות ארוכות בקריה
- נשיא ארה"ב אובמה לשחרר את החייל השבוי מיד וללא תנאים
- הפלסטינים: 145 הרוגים משישי בבוקר, 68 מהם ברפיח

פחות מיממה אחרי האירוע הקשה - התייחסות ראשונה של הזרוע הצבאית של חמאס: גדודי עז א-דין אל-קסאם פרסמו הלילה (שבת) הודעה בנוגע לקצין צה"ל סגן-משנה הדר גולדין, שיש חשש כי נחטף באזור רפיח אתמול בבוקר. בהודעה שפרסמו גדודי עז א-דין אל-קסאם נכתב: "איבדנו קשר עם קבוצת הלוחמים שהשתתפה במארב ואנו מאמינים שהם כולם נהרגו בהפצצה (הישראלית). בהנחה שהם הצליחו ללכוד חייל במהלך הקרב, אנו מעריכים כי גם הוא נהרג באירוע". לדברי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, לא ידוע לה על מקום הימצאותו של השבוי או על מצבו.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אבי החייל הנעדר: "צה"ל יהפוך כל אבן וישיב את הדר"
שר החוץ הטורקי: נעשה כל שנוכל לסייע להשבת החייל
מ"פ שנלחם בעזה: "המחבלים מפחדים להוציא את הראש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאמינים שכולם נהרגו בהפצצה". סגן-משנה הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע שבו יש חשש כי גולדין, קצין גבעתי בן 23 מכפר סבא, נפל בשבי החל אתמול בסביבות השעה 9:40 בבוקר, אז חדרו כמה מחבלי חמאס מפתח מנהרה לתוך מתחם שבו הוא שהה יחד עם לוחמים נוספים מהחטיבה בדרום רצועת עזה. המחבלים פתחו באש לעבר הכוח, ובמקביל התפוצץ אחד מהם באמצעות מטען שנשא על גופו וגרם לפציעתם של כמה לוחמים. שניים מהם, רב-סרן בניה שראל וסמל-ראשון ליאל גדעוני, פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושם נקבע מותם.

בעקבות האירוע, התעורר חשש כי במהלך ההמולה שנוצרה במקום הצליחו מחבלים לשבות את גולדין. כוחות נוספים הוזעקו למקום והחלו לסרוק את הזירה. המידע הועבר למפקד הכוח ומיד לאחר מכן הופעל נוהל לאיתור חייל שבוי. קצין בכיר ציין כי מצבו של גולדין לא ידוע.

אחרי האירוע החל צה"ל לתקוף באופן מסיבי ברחבי הרצועה, בין היתר ברפיח. עד שעות הערב הותקפו 80 מטרות ברחבי הרצועה. חיל האוויר פגע ב-12 פעילי טרור, וכן טופלו שלוש מנהרות. בשעות הלילה מסר משרד הבריאות בעזה כי משעות הבוקר של יום שישי נהרגו 145 פלסטינים, 68 מהם ברפיח. כמו כן, דווח כי מאות נפצעו. לפחות 1,592 פלסטינים נהרגו מתחילת המבצע ב-8 ביולי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
היום ה-25: חשש כבד לחטיפת חייל צה"ל באזור רפיח. יותם רונן
עשרות הרוגים. עשן מיתמר בשמי רפיח אחרי האירוע אתמול בבוקר/יותם רונן

לאחר האירוע אתמול אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי "בידינו חייל ישראלי חטוף". הוא טען כי האירוע התרחש בטרם הפסקת האש בת 72 שעות נכנסה לתוקפה ב-8:00 בבוקר, ולפיכך הארגון לא הפר אותה. מאוחר יותר התנער הארגון מהמעשה. אחד מבכיריו אמר לוואלה! חדשות כי הארגון הודיע רשמית לרוברט סרי, נציג האו"ם למזרח התיכון, שאין לו שום מידע בנוגע לגורלו של החייל הישראלי הנעדר. הגורם הבכיר אמר לוואלה! חדשות כי אמירתו של מוסא אבו מרזוק התייחסה להצהרה של האו"ם שיש בידי חמאס חייל שבוי.

עם היוודע החשש כי הקצין נפל בשבי חמאס, ביקשו גורמים מדיניים בישראל להבהיר כי התגובה הישראלית לכך תהיה "מוחצת". גורם ביטחוני בכיר הסביר כי בעקבות מעשי חמאס, "נטען מחדש מצבר הלגיטימציה של ישראל". לקראת הערב התכנסו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בקריה בתל אביב. הוא נמשך כחמש שעות, ובמהלכו הם דנו בצעדי תגובה אפשריים ובהמשך הלחימה ברצועת עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
"תגובה מוחצת". ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון, שלשום בקריה/רויטרס

אתמול בצהריים עדכן ראש הממשלה את שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בהתפתחויות. נתניהו אמר לקרי כי חרף הצהרתו המשותפת עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בלילה שבין חמישי לשישי, שלפיה התקבלו ערבויות מחמאס ומארגוני הטרור הנוספים ברצועה לנצור את האש החל מיום שישי ב-08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטרית ותקפו אחרי השעה 09:00.

"כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה"ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף", אמר נתניהו לקרי. הוא התריע כי חמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה "יישאו בתוצאות מעשיהם", וכי ישראל תנקוט את כל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים מעשי טרור נגד אזרחיה.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
"לשחרר את החייל ללא תנאים". אובמה בבית הלבן אמש/רויטרס

אמש התייחס לנושא גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. "על החייל השבוי להיות משוחרר ללא תנאים, ואם חמאס רציני לגבי רצונו להפסקת אש – עליו לשחרר אותו מהר ככל הניתן", אמר לכתבים בבית הלבן. לדבריו, "לישראל הזכות להגן על עצמה. שום מדינה לא הייתה סובלת ירי רקטות ומנהרות". אובמה התייחס לנפגעים גם בצד הפלסטיני, ואמר כי "יש לעשות יותר על מנת להגן על חפים מפשע, והפסקת אש היא הדרך לכך".

הנשיא האמריקני הדגיש בדבריו כי ישראל הייתה מחויבת להפסקת האש, אך חמאס הפר אותה. "אנחנו הולכים להמשיך לעבוד למען הפסקת אש, אבל זה ידרוש זמן ויהיה קשה מאוד להקים מחדש את הפסקת האש על רגליה", הודה. "הזעם, הייאוש מצטברים, זוהי תערובת מסוכנת, אך אלינו להמשיך לנסות. הממשל השקיע מאמצים וזמן ברמה יוצאת דופן כדי לסייע לצדדים להגיע להסכם, אך בסופו של דבר - זה תלוי בהם".

אבו מאזן עם בכירי הרשות הפלסטינית ויו"ר הליגה הערבית נביל אל-ערבי – קהיר, 16 ביולי 2014. רויטרס
משלחת בקהיר. אבו מאזן עם יו"ר הליגה הערבית נביל אל-ערבי, ביולי/רויטרס

באותו עניין, אמש מסרו גורמים פלסטיניים בכירים לוואלה! חדשות כי משלחת של פתח תצא היום לקהיר כדי לדון בהצעה להפסקת אש בין ישראל לחמאס. רשת "אל-ערבייה" דיווחה לפני חצות כי גורמים אירופיים רמי דרג באו לבירת מצרים כדי להציג יוזמה צרפתית-גרמנית להסרת המצור על עזה.

על פי הדיווח, הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופע, קתרין אשטון, תומכת ביוזמה. דווח כי תנאי היוזמה הם פתיחה מחדש של המעברים כדי להבטיח את מעבר סחורות ואנשים לרצועה ומחוצה לה, הצבת משקיפים אירופאים במעבר רפיח, הכנת האיחוד האירופי להצבת המשקיפים במעבר רפיח בשאר המעברים ופנייה אירופית לפתיחת ציר ימי שיקשר בין לרנקה ועזה כדי להעביר סיוע הומניטרי.

הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
תקיפת צה"ל ברפיח אחרי האירוע שבו נשבה כנראה סג"מ גולדין/רויטרס
הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
רפיח, אתמול/רויטרס
אביו של החייל הנעדר: "בטוחים שצה"ל יהפוך כל אבן כדי להחזירו". צילום מסך
ד"ר שמחה גולדין, אביו של סג"מ הדר, מוסר הודעה לכלי התקשורת מחוץ לביתו/צילום מסך
ליאל גדעוני ובניה שראל שנפל בעזה. דובר צה"ל
סמ"ר ליאל גדעוני ורס"ן בניה שראל שנהרגו בקרב שבו חוששים כי גולדין נשבה/דובר צה"ל
היום ה-25: חשש כבד לחטיפת חייל צה"ל באזור רפיח. יותם רונן
עשן כבד בשמי רפיח/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה שפרצה בעקבות התפוצצות רקטה במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה!, צילום מסך
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל באזור עוטף עזה/רויטרס
חילופי אש מתנהלים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס באזור המועצה האזורית אשכול. יותם רונן
ירי משטח ישראל אל עבר רצועת עזה/יותם רונן
ישראל והפלסטינים סיכמו על הפסקת אש ל-72 שעות. רויטרס
לוחמי צה"ל על טנק/רויטרס
פצצות תאורה מעל העיר עזה, אוגוסט 2014. AP
פצצות תאורה שהוטלו בשמי העיר עזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully