וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי החייל הנעדר: "צה"ל יהפוך כל אבן וישיב את הדר"

2.8.2014 / 0:08

ד"ר שמחה גולדין, אביו של סג"מ הדר גולדין, הביע אמון בניסיון צה"ל לאתר את בנו: "רוצים לחזק את צה"ל ואת המדינה בלחימה נגד חמאס". השר פירון שוחח עמו: "מקווה שישוב במהרה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

"אנו בטוחים שצה"ל לא יפסיק בשום אופן עד שיהפוך כל אבן ברצועת עזה, ויחזיר את הדר בשלום", כך אמר אמש (שישי) ד"ר שמחה גולדין, אביו של קצין צה"ל המוגדר נעדר ויש חשש שנשבה בידי חמאס, סגן-משנה הדר גולדין. מחוץ לבית המשפחה בכפר סבא, אמר האב לכלי התקשורת: "אנחנו רוצים לחזק את צה"ל ואת מדינת ישראל בלחימה נגד חמאס בעזה", וביקש: "אל תפריעו לשכונה ולמשפחה, עוד מעט שבת. שבת שלום".

שר החינוך שי פירון הביע בפני האב, המשמש יו"ר ועדת המקצוע של היסטוריה במשרד החינוך, את תקוותו העמוקה כי בנו ישוב הביתה בשלום ובמהרה. השר פירון הוסיף כי הוא מבקש לחזק את ד"ר גולדין ואת כל בני משפחתו.

דקאן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב, פרופ' אייל זיסר, שוחח אמש עם בני משפחת גולדין. "זוהי שעה קשה לבני משפחת גולדין. הם אנשים מאוד חזקים, מאמינים, הם משפחה דתית, הם מאוד גאים בבניהם המשרתים בצבא ומגנים על הדרום", סיפר פרופ' זיסר. "הם סיפרו לי שהם מקבלים דיווחים שוטפים מהצבא בנוגע למצב בנם".

מלחמה בדרום - כל הכותרות

עוד על התקרית ברפיח:
הריאיון עם החייל הנעדר: "חונכתי למסירות לארץ"
פורסמו שמות ההרוגים בהיתקלות לוחמי גבעתי ברפיח
התקרית הקטלנית בדרום הרצועה: כך זה קרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל הנעדר, סגן-משנה הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע שבו ייתכן שנחטף גולדין החל אתמול בסביבות השעה 9:40 בבוקר, אז חדרו כמה מחבלי חמאס מפתח מנהרה לתוך מתחם שבו שהה יחד עם לוחמים נוספים מחטיבת גבעתי באזור רפיח שבדרום רצועת עזה. המחבלים פתחו באש לעבר הכוח, ובמקביל התפוצץ אחד מהם באמצעות מטען שנשא על גופו וגרם לפציעתם של כמה לוחמים. שניים מהם פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושם נקבע מותם.

בצה"ל חוששים שבמהלך ההמולה שנוצרה באירוע שבו המחבלים את גולדין. כוחות נוספים הוזעקו למקום והחלו לסרוק את הזירה. המידע הועבר למפקד הכוח ומיד לאחר מכן הופעל נוהל לאיתור חייל חטוף. לדברי קצין בכיר, לא ברור מה מצבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש לדיון גורלי, להחליט כיצד ישראל תגיב לאירוע הקשה, המהווה הפרה של הפסקת האש שעליה הוסכם בין ישראל לחמאס. גורמים מדיניים בישראל הבהירו אתמול בצהריים כי "התגובה הישראלית תהיה מוחצת". לדברי גורם ביטחוני בכיר, "נטען מחדש מצבר הלגיטימציה של ישראל בעקבות הפעולות שביצע החמאס".

גורם מדיני ישראלי אמר אתמול לוואלה! חדשות כי התקיפות הבלתי-פוסקות באזור רפיח משעות הבוקר הן "אפילו לא חלק מתגובת ישראל לחטיפה, אלא חלק מניהול האירוע". לדבריו, תגובת ישראל עצמה תגיע רק לאחר שתתבהר סופית התמונה לגבי האירוע, ואז יצטרכו השרים להחליט גם עד כמה הם מוכנים לאפשר לצה"ל "להסיר את הכפפות".

מוקדם יותר אתמול שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בנוגע לקצין השבוי. נתניהו אמר לקרי כי למרות הצהרתו המשותפת עם מזכ"ל האו"ם, שלפיה התקבלו ערבויות מחמאס ומארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטרית ותקפו אחרי השעה 09:00.

"כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה"ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף - זאת כאמור אחרי כניסתה של הפסקת האש לתוקף", אמר נתניהו לקרי. הוא עוד אמר לו כי חמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה "יישאו בתוצאות מעשיהם", וכי ישראל תנקוט את כל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

(עדכון ראשון: 18:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully