וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום | היום ה-25: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

2.8.2014 / 0:16

לייב בלוג | טורקיה הסכימה לסייע בשחרורו של סגן-משנה הדר גולדין, חמאס התנער משבייתו, שני חיילים נהרגו באירוע ברפיח, נתניהו הודיע ש"חמאס יישא בתוצאות" והירי לדרום נמשך

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במהלך מסיבת עיתונאים בוושינגטון הערב/רויטרס

23:23: בכירים אירופאים רמי דרג הגיעו לקהיר כדי להציג יוזמה צרפתית-גרמנית להסרת המצור מעל רצועת עזה - כך דיווחה רשת "אל-ערביה". על פי הדיווח, סגנית נשיא הנציבות האירופית, קתרין אשטון, תומכת ביוזמה. תנאי היוזמה על פי הדיווח הם פתיחה מחדש של ששת המעברים כדי להבטיח את חופש מעבר הסחורות והאנשים לרצועה ומחוצה לה, הצבת משקיפים אירופאים במעבר רפיח, הכנת האיחוד האירופי להצבת ההשקפה של מעבר רפיח על שאר המעברים ופנייה אירופאית לפתיחת ציר ימי שיקשר בין לרנקה ועזה כדי להעביר סיוע הומניטרי

22:13: משלחת של פתח תצא מחר לקהיר לדון בהצעה להפסקת אש בין ישראל לחמאס - כך מסרו הערב גורמים פלסטינים בכירים. נציג חמאס, מוסא אבו מרזוק, כבר נמצא בקהיר אולם ככל הנראה לא יצטרפו אליו נציגים נוספים של הארגון.

22:09: גורם בכיר בחמאס אמר כי הארגון הודיע רשמית לנציג האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, שאין לו שום מידע בנוגע לגורלו של החייל הישראלי הנעדר. הגורם הבכיר אמר לוואלה! חדשות כי האמירה המוקדמת של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, התייחסה להצהרה של האו"ם שיש בידי חמאס חייל שבוי. לדבריו, במסגרת הסכם הפסקת האש ל-72 שעות, לא הייתה הסכמה מצד חמאס כי צה"ל ימשיך בפעילות הריסת המנהרות. "הסכמנו רק להישארות הכוחות הישראלים לא יותר מזה", אמר.

ליאל גדעוני ובניה שראל שנפל בעזה. דובר צה"ל
רב-סרן בניה שראל וסמל-ראשון ליאל גדעוני/דובר צה"ל

22:04: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס לחשד שלפיו נלקח בשבי סגן-משנה הדר גולדין על ידי חמאס. "החייל השבוי צריך להיות משוחרר ללא תנאים, ואם חמאס רציני לגבי רצונו להפסקת אש - עליו לשחרר אותו מהר ככל הניתן", הדגיש אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן. נשיא ארה"ב הוסיף כי "לישראל הזכות להגן על עצמה, אף מדינה לא הייתה סובלת ירי רקטות ומנהרות". אובמה התייחס גם לנפגעים גם בצד הפלסטיני, כשאמר כי "יש לעשות יותר על מנת להגן על חפים מפשע, והפסקת אש היא הדרך לכך. ישראל הייתה מחויבת אליה, אך חמאס הפר אותה".

21:59: רקטה התפוצצה בשטח פתוח אשקלון ורקטה נוספת בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או נזק.

21:53: רקטה התפוצצה בשטח פתוח באשדוד. לא דווח על נפגעים או נזק.

21:39: אזעקה נשמעה באשדוד, אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

21:35: שר החוץ של טורקיה, אחמד דוואטולו, אמר כי טורקיה תעשה כל שביכולתה כדי לסייע בשחרור החייל הישראלי, הדר גולדין, שלכידתו הביאה להתמוטטות הפסקת האש. לדבריו, בראש סדר העדיפויות צריכה להיות כינונה של הפסקת אש. "אם הפסקת האש נעצרה בגלל חייל ישראלי שנחטף, מישהו צריך לתת דין וחשבון בנוגע ל-70 פלסטינים שנהרגו היום", אמר. "בעינינו, כל בני האדם שווים".

20:30: מקורות פלסטינים ברפיח דיווחו שבית החולים יוסף א-נג'אר בעיר, בדרום רצועת עזה, מפונה לחלוטין. על פי הדיווח, צה"ל פוגע בכל רכב שמגיע למקום.

20:12: משעות הבוקר פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע 22 חיילים שנפצעו במהלך הפעילות במסגרת המבצע הקרקעי בעזה. שניים מתוכם במצב קשה, הועברו לחדר ניתוח ויאושפזו ביחידה לטיפול נמרץ כללי. היתר הגיעו במצב קל, חלקם שוחררו וחלקם עדיין מטופלים במיון. נכון לעכשיו מאושפזים בסורוקה 22 חיילים, שמונה מהם במצב קשה, חמישה במצב בינוני והיתר במצב קל.

20:04: בכיר בחמאס אמר לוואלה! חדשות, כי "אין לנו שום מידע על חייל חטוף". בשעות הצהריים הותר לפרסם כי קיים חשש שסגן-משנה הדר גולדין, קצין בחטיבת גבעתי בן 23 מכפר סבא, נשבה באזור רפיח.

19:52: ארבע פצצות מרגמה התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים.

19:37: מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה את ההפרה של הפסקת האש ההומניטרית בעזה מצד חמאס, ודרש לשחרר באופן מידי וללא תנאים את החייל הישראלי השבוי. "הוא המום ומאוכזב עמוקות מההתפתחויות האחרונות", אמר דובר האו"ם, סטפן דוג'אריק. "המזכ"ל מודאג מאוד מחידוש ההתקפות של ישראל בעזה והוא קורא לשני הצדדים לגלות איפוק מרבי ולחזור להפסקת האש שנקבעה למשך 72 שעות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בדרכם לרצועת עזה/רויטרס

19:30: שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, פנה למקביליו בטורקיה ובקטאר, אחמט דאווטאולו וחאלד בן מוחמד אל-עטיה, וביקש מהם להשתמש בהשפעתם על חמאס על מנת להביא לשחרורו של סגן-משנה הדר גולדין, שנעדר מאז התקרית שאירעה הבוקר ברפיח. "הפצרנו בהם לעשות ככל שביכולתם כדי להחזיר את החייל", אמר בכיר במחלקת המדינה, שהתלווה לביקורו של קרי בהודו. ארה"ב גינתה את חמאס והאשימה אותו שהוא הפר את ההבנות של ההפוגה ההומניטרית.

19:09: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

18:57: הסנאט האמריקני אישר פה אחד סיוע של 225 מיליון דולר לישראל לחידוש מלאי טילי "הטמיר" של מערכת "כיפת ברזל". מנהיג המיעוט בסנאט, מיטש מק'ונל, אמר כי "זאת דוגמא טובה לכך ששמנו את המחלוקות בינינו בצד". ההחלטה תעבור כעת לאישור בית הנבחרים.

18:50: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, פנה במכתב חריף למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בעקבות ההפרה הבוטה של חמאס את הפסקת האש. "חמאס הבהיר חד משמעית בפעולתו, שהוא מחויב בראש ובראשונה לרצח ולחטיפות של ישראלים, ולא לרווחתו של העם הפלסטיני", כתב פרושאור. "ישראל הסכימה להפסקת האש כדי לאפשר סיוע הומניטרי לתושבי עזה, ואילו חמאס הסכימו להפסקת האש, כדי להוציא לפועל מתקפה שתוכננה מראש ולחטוף חייל". פרושאור הוסיף: "מה עוד צריך לקרות כדי שהאו"ם יכיר בחמאס כארגון טרור?".

18:22: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

18:06: רקטה התפוצצה מחוץ ליישוב במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים.

17:57: סגן השר לשירותי דת, אלי בן דהן, התייחס לחייל הנעדר, סגן-משנה הדר גולדין. בעמוד הפייסבוק שלו כתב בן דהן: "זה הזמן לעצור את הבהלה והדכדוך הלאומי שרק מוסיפים כוח לחמאס ומייצרים למחבלי החמאס תחושת ניצחון ומורל גבוה. מדינת ישראל תפעל ככל יכולתה להשיב את כל חייליה בסבלנות, בעקביות וללא פאניקה ודכדוך לאומי". בן דהן הוסיף כי "לחץ ציבורי ופאניקה לאומית ישחזרו את תרחיש גלעד שליט, אלדד רגב ואודי גולדווסר, של שחרור אלפי מחבלים עבור גופות וחייל בודד".

17:52: רקטה התפוצצה מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים.

17:45: ד"ר שמחה גולדין, אביו של החייל הנעדר סגן-משנה הדר גולדין, מסר הודעה סמוך לביתם בכפר סבא. "אנחנו רוצים לחזק את צה"ל ואת מדינת ישראל בלחימה מול חמאס בעזה ובטוחים שצה"ל לא יפסיק בשום אופן עד שיהפכו כל אבן ברצועת עזה ויחזירו את הדר בשלום", אמר האב. "עוד מעט שבת, שבת שלום ואל תפריעו לשכונה ולמשפחה".

17:42: אזעקה נשמעה בנתיבות ובמועצה האזורית אשכול.

17:36: שר החינוך, שי פירון, שוחח עם אביו של החייל הנעדר, סגן-משנה הדר גולדין, המשמש יו"ר ועדת מקצוע ההיסטוריה במשרד החינוך. השר פירון הביע בפניו את תקוותו העמוקה, כי בנו ישוב הביתה בשלום ובמהרה. השר פירון הוסיף, כי הוא מחזק אותו ואת כל בני המשפחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן-משנה הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

17:25: בכיר בחמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, אמר בריאיון לערוץ הטלוויזיה "פראנס 24" כי טענות ישראל על חטיפת חייל "נועדו לכסות על הפשעים שלה ולהסיט את דעת הקהל והתקשורת לעבר שבוי ישראלי בידי ההתנגדות הפלסטינית". חמדאן הוסיף כי "אין לנו כל מידע אודות שבוי ישראלי, זוהי טענת שווא של הישראלים".

17:18: הותרו לפרסום שמות שני הלוחמים שנהרגו הבוקר בתקרית ברפיח: רב-סרן בניה שראל, לוחם בחטיבת גבעתי, בן 26 מקריית ארבע. הועלה במותו מדרגת סרן לדרגת רב-סרן. מועד הלווייתו טרם נמסר; סמל-ראשון ליאל גדעוני, לוחם בחטיבת גבעתי, בן 20 מירושלים. הלוויתו תתקיים ביום ראשון בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

17:10: שלוש פצצות מרגמה התפוצצו מחוץ ליישובים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים.

16:54: ראש המועצה האזורית רמת נגב, שמוליק ריפמן, התייחס במשדר וואלה! חדשות למצב ביישובי המועצה. "למשפחות במועצה יהיה קשה לחזור. אם לא יהיו מתיישבים לא יהיו ישובים", אמר. יש לנו מטרה אחת – לפגוע בחמאס עמוק ולכל הרוחב ויחד עם זאת להחזיר את תחושת הביטחון כדי שהיישובים בעוטף עזה יחזרו לצמוח בביטחון כפי שהיה בעשור האחרון".

16:47: ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) התייחס לחשש לחטיפתו של החייל הנעדר, סגן-משנה הדר גולדין. במשדר וואלה! חדשות אמר ח"כ שטרן כי מדובר ב"אירוע קשה בכל ההיבטים שלו. קשה קודם כל למשפחה וקשה בהיבט מהצד השני". לדבריו, "הפכנו לאורך השנים את העניין של החטיפה לאירוע אסטרטגי. הבאנו על עצמנו את תחושת המשבר הקשה וההפיכה של זה לנשק אסטרטגי מטעם הצד השני".

16:27: חבר משפחת החייל הנעדר, הדר גולדין, אמר במשדר וואלה! חדשות, סמוך לביתם בכפר סבא, כי מדובר ב"משפחה ציונית מאוד חזקה. אין משפחה טובה ממנה ויתמודדו עם זה".

16:02: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

16:00: כוחות צה"ל החלו לבצע תמרון קרקעי באזור בית חאנון, שג'אעיה וחאן יונס שברצועת עזה, בליווי ארטילריה וכלי טיס.

15:57: הבית הלבן גינה את תקיפת חמאס נגד חיילי צה"ל ברצועת עזה בזמן הפסקת האש ההומניטרית. "מדובר בהפרה ברברית של הסכם הפסקת האש", אמר ג'וש ארנסט, דובר הבית הלבן, בראיון ל-CNN. ארנסט קרא לחמאס לשחרר את החייל החטוף ואמר כי שר החוץ, ג'ון קרי, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, כבר שוחחו על הצעד הבא בפתרון המשבר בעזה.

חילופי אש מתנהלים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס באזור המועצה האזורית אשכול. יותם רונן
המועצה האזורית אשכול, היום/יותם רונן

15:56: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי משלחת פלסטינית הכוללת נציגי חמאס תיפגש מחר בקהיר לצורך דיונים עם בכירים מצריים בנוגע להפסקת האש ברצועת עזה "יהיו מה שיהיו הנסיבות" – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. בהודעה שנמסרה מלשכתו של אבו מאזן, צוין כי כבר הורכבה המשלחת שתגיע לקהיר, והיא כוללת נציגי פתח, חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

15:37: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום לפגישה דחופה בשעה 18:30 בבסיס הקריה בתל אביב.

15:35: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במטרה לדון בהמשך הלחימה ברצועת עזה. מלשכתו של נתניהו נמסר כי ראש הממשלה הבהיר לקרי כי למרות הצהרתו המשותפת של שר החוץ עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, לפיה התקבלו ערבויות מחמאס ומארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00, הפלסטינים הפרו באופן חד צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטרית, ותקפו את חיילי צה"ל אחרי השעה 09:00. נתניהו אמר לקרי כי חמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה יישאו בתוצאות מעשיהם, וישראל תנקוט בכל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

15:34: שליט ערב הסעודית, המלך עבדאללה, הביע ביקורת חריפה על פעילות צה"ל ברצועת עזה, אותה תיאר כטבח, וכ"פשעי מלחמה נגד האנושות". בנאום שנשא בטלוויזיה הממלכתית, הוסיף המלך עבדאללה: "הקהילה הבינלאומית הביטה בדממה במה שקורה באזור כולו, והתעלמה כאילו אין זה מעניינה. לשתיקה אין הצדקה".

15:14: הותר לפרסום כי שני חיילי צה"ל נהרגו הבוקר בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה.

15:06: מניין ההרוגים בהפצצות צה"ל היום ברפיח שבדרום רצועת עזה, עלה ל-50 בני אדם - כל מסר משרד הבריאות הפלסטיני. לפי המשרד, יותר מ-220 פלסטינים נפצעו.

14:48: הותר לפרסום שמו של הקצין שלפי החשד נחטף הבוקר ברצועת עזה: סגן-משנה הדר גולדין, קצין בחטיבת גבעתי, בן 23 מכפר סבא. הודעה נמסרה למשפחתו.

14:23: התגובה הישראלית לחטיפה בדרום הרצועה "תהיה מוחצת" - כך אמר היום גורם ישראלי.

14:19: השר אורי אריאל אמר היום: "אני מחזק את כוחות צה"ל שפועלים בחירוף נפש לאיתור החייל הנעדר. הקונספציה של הפסקות האש מתפוצצת לנו בפנים שוב ושוב. אני קורא לראש הממשלה לכנס את הממשלה כדי שתתקבל החלטה ברורה וחד משעמית למוטט את החמאס אחת ולתמיד".

14:15: סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, מסר לפני זמן קצר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה": "בידינו חייל ישראלי חטוף".

14:09: מבדיקה ראשונית עולה כי באירוע בדרום הרצועה, שבו ככל הנראה נחטף היום חייל, התפוצץ ליד הכוח מחבל מתאבד שייצא ממנהרה. כמה חיילים נפצעו.

14:08: שני חיילים שנפצעו ברצועת עזה פונו לפני זמן קצר לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

14:01: קצין בכיר התייחס לפני זמן קצר לחשש לחטיפת חייל באזור רפיח, ומסר: "לא ברור אם החטוף נפצע במהלך התקרית".

14:00: אזעקות נשמעו בשדרות, המועצה האזורית שער הנגב והמועצה האזורית חוף אשקלון.

13:55: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

13:47: השליח המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, רוברט סרי, מסר היום כי קיבל הבוקר הודעה מהרשויות הישראליות על הפרה חמורה של הפסקת האש שנכנסה לתוקפה בשעה 8:00, בעקבות האירוע במסגרתו עלה חשש לחטיפת חייל צה"ל באזור רפיח. סרי הוסיף בהודעה רשמית כי אין ביכולתו לאשר את הדיווח, אולם אם יתברר כנכון, מדובר ב"הפרה חמורה של הפסקת האש ההומניטרית על ידי הפלגים החמושים ברצועת עזה, אותה נגנה באופן חריף ביותר". סרי קרא לפלסטינים לאשרר את מחויבותם להפסקת אש.

13:45: אזעקות "צבע אדום" נשמעו לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

13:35: תשע רקטות נורו מהשעה 8:00 מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. ארבע מתוכן התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול וארבע נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור אופקים. רקטה נוספת יורטה בשמי אזור אופקים. לא היו נפגעים.

13:31: אש נפתחה הבוקר על כוח צה"ל בדרום רצועת עזה, וממידע ראשוני עולה כי קיים חשש שבמהלך האירוע חייל צה"ל נחטף על ידי מחבלים. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע בעיצומו וצה"ל מקיים בשעה זו מאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתור החייל. הודעה נמסרה למשפחתו.

13:16: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

13:13: מקור הפיצוץ שאירע לפני זמן קצר ברמת הגולן אינו בפצצת מרגמה שנורתה לעבר ישראל, אלא במוקש שהתפוצץ מהחום הכבד. אין נפגעים.

13:01: פצצת מרגמה נפלה לפני זמן קצר בשטח רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

12:55: הותר לפרסום שמו של סרן (מיל') לירן אדיר (אדרי), תושב עזוז בן 31, שנהרג אתמול מפגיעת פצמ"ר. טרם פורסם מועד הלווייתו.

קצין צה"ל במנהרה שחפרו אנשי חמאס בגבול עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
קצין צה"ל במנהרה של אנשי חמאס שנחשפה סמוך לגבול רצועת עזה/AP

12:41: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה שנורתה מרצועת עזה מעל גזרת אופקים. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק.

12:38: שלוש פצצות מרגמה שנורו מרצועת עזה נפלו לפני זמן קצר בשטח המועצה האזורית אשכול. שריפה פרצה במקום, אך אין נפגעים.

12:32: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בעיר אופקים ובמועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון.

12:31: לפחות 25 פלסטינים נהרגו היום בתקיפת צה"ל ברפיח שבדרום רצועה עזה - כך נמסר ממשרד הפנים הפלסטיני. על פי משרד הבריאות בעזה, ישנם 27 הרוגים ויותר מ-100 פצועים באירועים.

12:10: רשת אל-מיאדין הפועלת מלבנון דיווחה לפני זמן קצר כי מצרים הודיעה למשלחות הפלגים הפלסטיניים - חמאס, אש"ף והג'יהאד האיסלאמי - שלא להגיע היום לדיונים על הפסקת אש ארוכת טווח בקהיר. קודם לכן דיווח גורם פלסטיני כי ישראל הודיעה לשליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, כי מבחינתה הפסקת האש ההומניטרית הסתיימה. בשעה זו מתקיימים קרבות קשים ברפיח שבדרום הרצועה, על פי הפלסטינים ישנם כ-20 הרוגים ו-170 פצועים.

12:08: מניין ההרוגים הפלסטינים בקרבות הקשים המתרחשים כעת בין צה"ל לחמאס ברפיח שבדרום הרצועה עלה ל-20 - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. בנוסף נפצעו 170 בני אדם.

11:41: מושיר אל-מסרי, דובר ארגון חמאס, אמר הבוקר בתגובה לקרבות העזים המתרחשים כעת ברפיח, שבמהלכם נהרגו עשרה פלסטינים: "האויב לא מכבד שום הסכם. זו זכותה של ההתנגדות להגיב להפרת ההסכם הנוכחית של ישראל".

חילופי אש מתנהלים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס באזור המועצה האזורית אשכול. יותם רונן
חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמאס, היום/יותם רונן

11:33: גורם פלסטיני בכיר טען כי ישראל העבירה לפני זמן קצר מסר לשליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, לפיו הפסקת האש הסתיימה.

11:30: מאז תחילת הפסקת האש ההומניטרית הוצאו 25 גופות של פלסטינים מתוך ההריסות בכפר חיזאע שבדרום הרצועה - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים.

11:19: מניין ההרוגים הפלסטינים בתקיפת צה"ל ברפיח שבדרום הרצועה עלה בדקות האחרונות לעשרה בני אדם - כך דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים. בין ההרוגים אדם בן 70 וצעיר בן 19. כמו כן ישנם יותר מ-50 פצועים.

11:11: מעבר כרם שלום שליד דרום רצועת עזה נסגר לפני זמן קצר לתנועה. בשעה האחרונה מתנהלים חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס באזור רפיח.

11:08: לפחות שמונה פלסטינים נהרגו במהלך חילופי אש עם כוחות באזור רפיח - כך דווח בכלי התקשורת הפלסטינים. כמו כן, דווח על 20 בני אדם נוספים שנפצעו.

11:04: הרפובליקנים בסנאט של ארה"ב חסמו משיקולים תקציביים העברה שהציעו הדמוקרטים בסך 2.7 מיליארד דולר, שיועדה לסיוע לבנות הברית של המדינה. 225 מיליון דולר מתוך הסיוע שנפסל יועדו לישראל, עבור מערכת "כיפת ברזל".

10:54: הותר לפרסום שמו של סמל-ראשון נועם רוזנטל, תושב מיתר בן 20, שנהרג אתמול מפגיעת פצמ"ר. הלווייתו תתקיים היום בשעה 13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין במיתר.

10:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

10:35: חילופי אש מתנהלים בדרום רצועת עזה בין חיילי צה"ל למחבלים פלסטינים. בעימותים נהרגו ארבעה מחבלים.

10:15: שמותיהם של שלושה חיילים שנהרגו אמש בפעילות מבצעית בגבול רצועת עזה, במהלכה בוצע ירי לעבר כוח צה"ל, הותרו לפרסום: רב-סמל (מיל') דניאל מרש, לוחם ב"עוצבת ברק", תושב ראשון לציון בן 22, שהועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו; סרן עמרי טל, לוחם ב"עוצבת ברק", תושב יהוד בן 22, שהועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו; וסמל-ראשון שי קושניר, לוחם ב"עוצבת ברק", תושב קריית מוצקין בן 20, שהועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלוויתו של רב-סמל דניאל מרש תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בחולון. הלוויתו של סמל-ראשון שי קושניר תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין בקריית אתא.

10:14: רקטה שנורתה מרצועת עזה שעתיים אחרי שהפסקת האש ההומניטרית נכנסה לתוקף התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

10:06: כוחות צה"ל תקפו הלילה כ-50 יעדים ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: עמדות שיגור ופירי מנהרות שהושמדו על ידי כוחות חיל הים וחיל הרגלים. בנוסף, חיילי חטיבת הצנחנים חיסלו שני מחבלים ליד מנהרת טרור וחיל האוויר תקף חמ"ל של ארגון הג'יהאד האיסלאמי.

10:04: אזעקות "צבע אדום" נשמעו לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול, כשעתיים מתחילת הפסקת האש ההומניטרית בין ישראל לחמאס.

09:53: המשלחת הישראלית לדיונים על הפסקת אש ארוכת טווח, הכוללת את ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד ואת נציג ראש הממשלה יצחק מולכו, תצא מחר לקהיר שבמצרים. על פי דיווח בכלי התקשורת הערביים, הבכירים שייצגו את חמאס בשיחות במצרים יהיו מוסא אבו מרזוק, עזת א-רשק, עמאד אל-עלמי, מחמד נצר וחליל אל-חיה, כולם בכירים בלשכה המדינית של התנועה. את תנועת הג'האד האסלאמי ייצגו סגן מזכ"ל התנועה, זיאד א-נחאלה וחבר ההנהגה חאלד אל-בטש. את אשף ייצגו עזאם אל-אחמד, קיס עבד אל-כרים, בסאם אל-צאחי, מאג'ד פרג' ומאהר א-טאהר.

09:01: תנועת החמאס בגדה המערבית קראה לבני העם הפלסטיני ולכל פלגי ההתנגדות להכריז על יום שישי כ"יום זעם" נגד ישראל. על פי הודעה שהוציא חמאס, נכתב כי עצרות ופעילויות "הזדהות עם רצועת עזה וההתנגדות" יתקיימו היום עם סיום תפילת יום השישי.התנועה סיימה את ההודעה וכתבה כי "האדמה תבער תחת רגלי הציונים בימים הקרובים".

08:57: צה"ל תקף לפני דקות ספורות ולאחר תחילת הפסקת האש מבנים במרכז הרצועה באש ארטילרית - כך על פי דיווחים פלסטינים. שני פלסטינים נפגעו.

08:39: ארבע רקטות יורטו לפני זמן קצר בשמי אזור אשדוד, ושלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים - בטרם נכנסה הפסקת האש ההומניטרית לתוקף. בנוסף, נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק..

נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
זירת נפילת רקטה בקריית גת, אתמול/יותם רונן

08:00: הפסקת אש הומניטרית שאורכה 72 שעות, שעליה הסכימו ישראל וחמאס, נכנסה כעת לתוקפה. במהלכה יישאר צה"ל עם כוחות על הקרקע וימשיך לפעול נגד המנהרות ברצועה.

08:00: נכון להבוקר מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 135 חיילים שנפצעו במהלך מבצע "צוק איתן". מתוכם, מצבם של 16 חיילים מגדר כקשה ו-31 כבינוני. שאר החיילים מאושפזים במצב קל.

07:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

07:52: 16 בני אדם נהרגו הלילה בתקיפות צה"ל לאורך רצועת עזה. באחד האירועים נהרגו תשעה פלסטינים, כולם בני אותה משפחה, לאחר שביתם שבחאן יונס הופצץ. על פי משרד הבריאות בעזה, מאז תחילת מבצע "צוק איתן", נהרגו ברצועה 1,458 פלסטינים.

07:38: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה לפני זמן קצר מחוץ ליישוב במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

07:37: רקטה שנורתה מרצועת עזה יורטה לפני זמן קצר בשמי העיר אשדוד.

07:31: אזעקות רבות נשמעו בדקות האחרונות ביישובים אשדוד וגן יבנה, וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, באר טוביה וחבל יבנה. טרם דווח על נפגעים או על נזק.

07:28: חיל האוויר תקף לפני זמן קצר כמה יעדים באזור המנהרות בדרום העיר רפיח, שבאזור גבול ישראל-מצרים - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית אל-ראי.

07:15: חיילי חטיבת גבעתי חיסלו הבוקר מחבל שהתקרב לגדר המערכת, פתחו לעברו באש והרגו אותו - כך מסר קצין בכיר.

כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כח צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

07:09: קצין בכיר בצה"ל התייחס הבוקר לסכנה הטמונה בהתקהלות חיילים ואזרחים בשטחי הכינוס על גבול הרצועה, ואמר כי צה"ל ביצע פעולות מגוונות לדלל את הכוחות בשטח והקים מחסומים כדי למנוע מאזרחים סקרנים להגיע לאזור שבו מוצבים החיילים. "יש פחות אזרחים באזור, וחיילים שאין להם תפקיד נחוץ בגזרה מועברים לעורף".

06:52: כמה אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באופקים ובמועצה האזורית בני שמעון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

06:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

05:03: אזעקת "צבע אדום" ביישובי המועצה האזורית אשכול.

05:00: הותר לפרסום כי חמישה חיילי צה"ל נהרגו מפגיעת הפצמ"ר סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול אתמול בשעות הערב – כך הודיע דובר צה"ל. כמו כן, במהלך היממה האחרונה נפצעו 19 חיילים במהלך פעילות צה"ל. הודעות נמסרו למשפחות. מתחילת המבצע נהרגו 61 קצינים, נגדים וחיילים.

חייל בגבול רצועת עזה מוצא מנוחה על אלונקה, אוגוסט 2014. רויטרס
חייל נח על אלונקה בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

04:39: שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הודה לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על נכונותו לקיים הפסקת אש הומניטרית למשך 72 שעות. "אני יודע שהוא רוצה שאזרחי ישראל יחיו בביטחון, חופשיים מירי רקטות, חופשיים ממתקפות ממנהרות", אמר קרי. "אני יודע שהוא עבד קשה. שוחחנו רבות בטלפון, לעיתים באמצע הלילה, ואני מרוצה שהוא ראה בזמן הזה כנכון לאמץ את הפסקת האש".

03:54: הבית לבן קרא לישראל ולחמאס להגיע להסכם הפסקת אש קבוע וקרא לצדדים לפתוח במשא ומתן בקהיר בהקדם.

03:33: ישראל קיבלה את ההצעה להפסקת אש הומניטרית בת שלושה ימים – כך אמר גורם רשמי במשרד ראש הממשלה.

03:31: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

02:19: בכיר במשרד החוץ של ארה"ב אמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יהיה אחראי לבחירת נציגי הרשות הפלסטינית אשר יגיעו לשיחות בקהיר, אך לא יגיע אליהן בעצמו. לשיחות הוזמנו גם נציגי ישראל וחמאס וכן תגיע משלחת מצומצמת מארצות הברית.

02:18: בכיר במשרד החוץ של ארצות הברית אמר כי בשיחות המשא ומתן בקהיר הנציגים הישראלים ונציגי ארצות הברית לא ישבו לצד נציגי חמאס וקהיר.

02:12: שרי החוץ של טורקיה וקטאר ברכו על הודעת ארה"ב והאו"ם על הפסקת האש ההומניטרית בין ישראל לחמאס. בהצהרה משותפת נמסר כי כמו כן, השניים תומכים מאוד בשיחות שיתקיימו בקהיר בהשתתפות נציגים מכל הפלגים הפלסטינים השונים.

ילדים מובהלים לקבלת טיפול בבית החולים כמאל שבבית לאהיה, לאחר הפצצת צה"ל בבית חאנון. אוגוסט 2014. AP
ילדים שנפצעו בהפצצת צה"ל בבית לאהיה בבית חולים בעזה/AP

01:49: המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן שתכלול נציגים משלל הפלגים הפלסטינים, בהם חמאס, פתח והג'יהאד האסלאמי, צפויה ככל הנראה להגיע לקהיר ביום שבת. מטעם הפתח ישתתפו עזאם אל-אחמד ומג'ד פראג', ראש המודיעין הכללי בגדה. מטעם חמאס צפויים להגיע נציגים של הארגון בחו"ל וגם מעזה, שיהיו ככל הנראה עימאד אל-עלמי וחליל אל-חייה - כך מסרו מקורות פלסטינים לוואלה! חדשות.

01:37: ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת אמר הלילה לסי-אן-אן כי הוא מאמין "שכל הפלגים מחויבים להפוגה שתתחיל בשעה 8:00. עזה היא אזור אסון. ההפוגה אינה הסוף אלא ההתחלה". כשנשאל האם ישראל תמשיך לפעול להריסת המנהרות ברצועה השיב עריקאת: "הפסקת אש היא הפסקת אש. אני לא חושב שאפשר לפתור את הבעיה באמצעיים צבאיים. צריך פתרון מקיף. אך לעת עתה, 72 שעות נועדו להציל חיי אדם".

01:35: שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר כי שר החוץ המצרי יזמין את נציגי ישראל וחמאס להשתתף בשיחות "רציניות" בקהיר וכי ארה"ב מתכננת לשלוח משלחת מצומצמת לשיחות. "זוהי הפוגה שיש בה הזדמנות", אמר קרי לכתבים. "חשוב שיעשו מאמצים למציאת מכנה משותף"

01:15: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה סמוך רמלה. לא דווח על נזק או על נפגעים.

01:14: גורמים ישראליים אמרו כי העובדה ש"הכוחות הקרקעיים בעזה יישארו במקומם", כפי שנמסר בהצהרה, תאפשר לישראל לטפל במנהרות התקפיות שמכוונות נגד יישובים וכוחות צה"ל.

פצצות תאורה מעל העיר עזה, אוגוסט 2014. AP
פצצות תאורה מעל עזה, הלילה/AP

01:09: דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אישר לרשת בי.בי.סי כי הארגון אכן הסכים להפסקת האש ההומניטרית עליה הצהירו מזכ"ל האו"ם באן קי מון ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

01:02: אזעקות נשמעו ברמלה, בלוד, בצריפין, בנס ציונה וברחובות. טרם דווח על יירוטים או על נפילות

00:47: שתי רקטות נפלו בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

00:37: מזכ"ל האו"ם באן קי מון ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמרו כי חמאס וישראל הסכימו לקיים הפסקת אש הומניטרית ללא תנאים ל-72 שעות. הפסקת האש תחל בשעה שמונה בבוקר.

00:34: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

00:10: משרד הבריאות בעזה מסר כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים נוסיראת עלה ל-11. כמו כן, נמסר כי 82 בני אדם נהרגו אתמול ברצועת עזה. בכך, מניין הרוגים ברצועה עלה ל-1,440 מתחילת המבצע.

כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
גבול רצועת עזה/רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל גבול רצועת עזה/רויטרס
נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
המכונית שנפגעה מרקטה אתמול בקריית גת/יותם רונן
הלווייתו של סמל-ראשון מתן גוטליב, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין ראשון לציון, יולי 2014. ניב אהרונסון
הלוויתו של סמ"ר מתן גוטליב/ניב אהרונסון
יירוט מעל קריית גת, יולי 2014. מתן שמעונוב, תמונות גולשים
יירוט מעל קריית גת, אתמול/תמונות גולשים, מתן שמעונוב
הלווייתו של סמל-ראשון גיא אלגרנטי, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, יולי 2014. דרור עינב
הלוויתו של סמ"ר גיא אלגרנטי/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully