וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המבצע בעזה: ארה"ב חימשה את צה"ל ממאגר סודי

רויטרס

31.7.2014 / 3:09

גורם ביטחוני אמריקני הודיע כי ישראל קיבלה פצצות מרגמה ורימונים ממחסנים המיועדים לשעת חירום. הפנטגון: חיזוק ההגנה העצמית של ישראל עומד בקנה אחד עם האינטרס שלנו

חיילים מארגנים פגזים ליד תותח בגבול רצועת עזה במבצע צוק איתן – יולי 2014. GettyImages
חיילי צה"ל סוחבים פגזים ב-17 ביולי, יום פתיחת המערכה הקרקעית ברצועת עזה/GettyImages

ארצות הברית חימשה מחדש את צה"ל כמה ימים אחרי תחילת המערכה הקרקעית במבצע צוק איתן. לדברי גורם ביטחוני אמריקני, צה"ל קיבל גישה למחסן לשעת-חירום שמחזיקה ארה"ב בשטח ישראל, והצטייד מחדש ברימונים ובפצצות מרגמה בקוטר 120 מ"מ, המיועדות למטולים כבדים.

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אישר כי ישראל קיבלה שני סוגי תחמושת מהמאגר "בהתאם לחוק האמריקני". לדבריו, ההחלטה אינה טעונה את אישור הבית הלבן. "ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל. זה חיוני לאינטרס הלאומי שלנו שנסייע לישראל לפתח את יכולתה להגנה עצמית ולתחזק אותה", מסר.

המאגר מכיל תחמושת בשווי של מיליארד דולרים. באופן רשמי הוא מכונה WRSA-I, או "רזרבת מאגר הציוד של בנות בריתה של ישראל", וכלי הנשק שבו מיועדים לשימוש בשעת חירום בלבד. במלחמת לבנון השנייה אישר הנשיא ג'ורג' וו.בוש לצה"ל להתחמש בתחמושת ובציוד מהמאגר.

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
כתב וואלה! חדשות אבי יששכרוף בתוככי המנהרות של עזה
דובר אונר"א בכה בשידור: "זכויות הפלסטינים נשללו"
קצין הציל סייחה מהקרבות בעזה - ונפצע מפגיעת פצמ"ר

אש תותחים של צה"ל לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
כוח תותחנים בגבול רצועת עזה, השבוע/רויטרס

הגורם האמריקני הבהיר כי ישראל לא הצהירה על מצב חירום כאשר התחמשה בכלי הנשק מהמאגר בפעם האחרונה ב-20 ביולי, ימים ספורים אחרי תחילת המערכה הקרקעית בעזה. הוא הדגיש כי "העדפנו לטפל בבקשה בדרך של ריענון מאגרי התחמושת", וכי הפצצות שהועברו לצה"ל עמדו ממילא להגיע לתאריך התפוגה שלהן. לכן, אמר, היה עדיף להשתמש בפצצות בלחימה מאשר להשמידן.

אותו גורם אמר כי בקשות נוספות שהעבירה ישראל לקבלת תחמושת מתוצרת ארה"ב נשקלות בימים אלה. הוא לא פירט על עלויות התחמושת או המחיר של הפצצות שכבר הועברו. גורמים ישראליים סירבו להגיב לבקשת כלי תקשורת בארה"ב להתייחס לדברים.

שלשום אמרה היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, סוזן רייס, כי בשנה הבאה ארה"ב "תכפיל ויותר" את תקציב ההשקעה במערכת "כיפת ברזל". ועדת התקציבים של הסנאט כבר הסיטה השבוע 225 מיליון דולרים לטובת המערכת, מהתקציב שנועד במקור לטיפול באלפי ילדים מהגרים הנוהרים לארה"ב מגבול מקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully