וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר אונר"א בכה בשידור: "זכויות הפלסטינים נשללו"

כריס גאנס התראיין לאל-ג'זירה אחרי שבית הספר של האו"ם הופגז בעזה ו-15 בני אדם נהרגו. אונר"א: הודענו לצה"ל 17 פעמים על מיקום הבניין. בוושינגטון נמנעו מלגנות את ישראל

צילום: רשת אל ג'זירה, עריכה: יאיר דניאל

דובר אונר"א כריס גאנס פרץ בבכי במהלך ריאיון ששודר אתמול (רביעי) ברשת אל-ג'זירה. הריאיון עסק בהפגזת בית הספר של סוכנות האו"ם בשכונת ג'באליה בעזה, שבו נהרגו לפחות 15 בני אדם.

גאנס אמר למנחת הרשת כי "זכויותיהם של הפלסטינים, אפילו של הילדים, נשללות בסיטונאות. זה מזעזע". לאחר מכן עצר, וניסה להמשיך לדבר אך החל לבכות. המצלמה הוסטה לצד אחר של החדר והריאיון נקטע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר אונר"א כריס גאנס בוכה במהלך הראיון, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתוקף תפקידו כדובר אונר"א (UNRWA, או סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב), גאנס הוא אחד המקורות החשובים ביותר להזרמת מידע מעזה לרחבי העולם, וחשבון הטוויטר שלו מתעדכן בקביעות עם נתונים מהנעשה ברצועה. מאז תחילת מבצע "צוק איתן", גאנס והדובר הנוסף של הארגון, עדנאן אבו חסנה, נעשו למרואיינים קבועים ברשתות הטלוויזיה בישראל וברחבי העולם.

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
בגלל המבצע בעזה: ארה"ב חימשה את צה"ל ממאגר סודי
קצין הציל סייחה מהקרבות בעזה - ונפצע מפגיעת פצמ"ר
כתב וואלה! חדשות אבי יששכרוף בתוככי המנהרות של עזה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שגריר ישראל באו"ם דרש להשעות את גאנס

לפני שבועיים דרש שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור להשעות מתפקידו את גאנס, לשעבר עיתונאי ברשת בי-בי-סי, בטענה שפעילותו נגועה במשוא פנים. במכתב שהפיץ תיאר פרושאור כיצד "גאנס ניצל את עמדתו" כדי להזמין כתבים לראיין את ד"ר מאדס גילברט, רופא נורבגי הפועל בעזה וידוע זה שנים בעמדותיו הפרו-פלסטיניות.

בשיחה עם האתר "באזפיד" שנערכה אחרי הריאיון, אמר גאנס כי "אונר"א המומה לגמרי וקרובה לנקודת שבירה", אחרי שאיבדה חמישה מעובדיה בשל הלחימה בעזה. "אני לא סחוט רגשית", הדגיש, "אני עשוי מחומר חזק, כמו שסבתי האנגליה הייתה אומרת". הוא הדגיש כי רגשותיו האישיים מתגמדים בחשיבותם מול אלה של תושבי עזה. "חשוב לתת פנים לסטטיסטיקה ולהבין שיש אדם עם לב ונשמה מאחורי כל מספר", אמר.

ברחבי העולם נשמעה ביקורת חריפה על הפגיעה בבית הספר של אונר"א. פייר קראנבול, מנהל אונר"א, אמר כי "זו הפעם השישית שאחד מבתי הספר שלנו מופצץ, וגם הצוות - אותם אנשים שמובילים את התגובה ההומניטרית - נהרג". לדבריו, מיקומו של בית הספר בשכונת ג'באליה שבתוך העיר עזה, הודגש בפני צה"ל 17 פעמים. קראנבול הזהיר כי "אם המתקפות האלה יימשכו, עשרות אלפים עלולים להישלח לרחובות עזה ללא מזון ושתייה וללא מחסה".

חובשים נחים אחרי פינוי פצועים בהפצצה בשכונת שג'אעיה – עזה, 30 ביולי 2014. AP
חובשים עזתיים נחים אחרי פינוי פצועים בהפצצת השוק בשג'אעיה, אתמול/AP

בוושינגטון, דוברת מחלקת המדינה מארי הארף גינתה את הפצצת בית הספר. היא סירבה לומר אם לישראל הייתה זכות להפגיז את המקום במקרה שיתברר שאוחסנו בו רקטות. לדבריה, וושינגטון "לא תפרסם הצהרות ריקות" בנוגע לשאלה האם מותר במקרים כאלה או אחרים לפגוע במתקני או"ם.

הבית הלבן גינה את התקרית בג'באליה אך נמנע מלהזכיר את אחריותה של ישראל להפגזת בית הספר. נשיא צרפת פרנסואה הולנד מסר כי הוא שוחח עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ו"הסכים עמו שאין הצדקה" למתקפה.

הרס בעזה בעקבות תקיפות צה"ל. 30 ביולי 2014. רויטרס
צריח מסגד שהתמוטט אתמול במחנה שאטי בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully