וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין הציל סייחה מהקרבות בעזה - ונפצע מפצמ"ר

31.7.2014 / 0:54

במהלך קרב קשה ברצועה הבחינו לוחמים בסייחה מתרוצצת סביב פגר אמה, ובחום הקשה הם צעדו לצדה עד לקיבוץ מחוץ לגדר. לאחר שחולצה מהמקום, קצין היחידה נפצע מפגיעת פצצת מרגמה

קצין בצה"ל מציל סייחה, יולי 2014. באדיבות עמותת פגסוס, מערכת וואלה! NEWS
קצין צה"ל עם הלוחמים והסייחה שהצילו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות עמותת פגסוס

"במהלך פעולה באחת השכונות של עזה התנהל קרב קשה, כשהתקרבנו אל הבתים הבחנו בסייחה קטנה שמתרוצצת ליד גופת אמה", כך החלה שיחת הטלפון ביום שני האחרון של אלעד, קצין ביחידה מובחרת הממוקמת בגבול רצועת עזה, עם צביקה תמוז, מראשי עמותת "פגסוס" למען הסוסים והחמורים בישראל. לא רק בני אדם נפגעים באזורי הקרבות בעזה, אלא גם בעלי חיים. קצין ביחידה המובחרת חילץ והציל את הסייחה, ולאחר מכן נפגע בעצמו מירי פצמ"ר.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הציל את מפקדו בעזה - ונהרג בקריסת מבנה ממולכד
משלחת ישראלית באה לקהיר לדון בהצעות להפסקת אש
כתב וואלה! חדשות בפירי המנהרות של חאן יונס
הבשורה של דף: חמאס מנסה לרדת מהעץ

"במהלך פעולה באחת השכונות של עזה התנהל קרב קשה. כשהתקרבנו אל הבתים הבחנו בסייחה קטנה שמתרוצצת ליד פגר אמה" - כך החלה ביום שני השבוע שיחת טלפון בין אלעד, קצין ביחידה מובחרת הממוקמת בגבול רצועת עזה, עם צביקה תמוז, מראשי עמותת "פגסוס" למען הסוסים והחמורים בישראל.

תמוז העיד על השתלשלות האירועים: "אלעד וחיילים נוספים ראו את הסייחה הקטנה, מתרוצצת בחוסר אונים, אחרי שאמה מתה בחילופי האש באזור. למרות הלחימה, החיילים לקחו אותה וצעדו חמישה קילומטרים מעזה לכיוון קיבוץ במועצה האזורית אשכול, שם קשרו אותה בצל הטנקים, השקו אותה ונתנו לה מזון. אלעד הקצין הכיר את עמותת 'פגסוס', וישר התקשר כדי שנגיע לעזור ולחלץ את הסייחה ולהעבירה למקום מבטחים".

מבצע "צוק איתן": עדכונים שוטפים

למרות האזהרות מפני הגעה לאזור ועל אף הסכנה, צביקה ואנשיו התארגנו מיד לנסיעה לאזור הגבול. "החיילים במחסומים הרבים הרשו לנו לעבור לאחר ששמעו את סיפור הסייחה", הסביר תמוז, "אך הם ביקשו מאתנו לנקוט במשנה זהירות ולצאת במהרה מהשטח".

"היינו יכולים לאבד את חיינו"

כשתמוז וצוותו הגיעו למקום, התברר להם כי מדובר בסייחה קטנה, בת ארבעה חודשים. היא נקשרה באזור חניית הטנקים, סמוך לשדות אבטיחים, והייתה מבוהלת וטרודה. החיילים לא הפסיקו ללטף אותה ולעודד אותה כל זמן ששהתה שם. "החיילים והקצין אלעד עזרו לנו להעלות אותה לקרון ונפרדו ממנה בליטופים וחיבוקים", הוסיף תמוז. לדבריו, הסייחה סבלה מכמה פציעות קטנות של רסיסים. היא רזתה במעט, אך היה ניתן לאבחן אותה כבריאה, והיא הסכימה לינוק חלב עזים טרי מהבקבוק.

השמחה על הצלתה של הסייחה והובלתה אל מקום מבטחים הייתה גדולה. אך זמן קצר לאחר מכן, בדיוק לאחר שתמוז וצוותו יצאו משטח הגבול בעזה, אליו הגיעו אלעד וחייליו כדי להציל את הסייחה, החל ירי פצמ"רים. אחד מהם התפוצץ באזור וכתוצאה מכך נהרגו ארבעה לוחמים מעוצבת "סער מגולן" של חיל השריון: רב-סמל עדי בריגה, סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, רב-טוראי מידן מימון ביטון ורב-טוראי נירן כהן.

שישה חיילים נוספים נפצעו. אלעד הקצין היה אחד מהם. "באותו רגע הבנו כי אם אלעד לא היה מציל את הסייחה קרוב לוודאי שלא היה נפצע", סיפר תמוז. "ואנחנו, אם היינו נשארים עוד קצת באזור, גם אנחנו היינו יכולים להיפצע ואפילו לאבד את חיינו. אנחנו מאחלים לו החלמה מהירה ותודה ענקית על שחשב להציל את הסייחה הפעוטה".

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קצין בצה"ל מציל סייחה, יולי 2014. באדיבות עמותת פגסוס, מערכת וואלה! NEWS
"השקו אותה ונתנו לה מזון"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות עמותת פגסוס
קצין בצה"ל מציל סייחה, יולי 2014. באדיבות עמותת פגסוס, מערכת וואלה! NEWS
הייתה מבוהלת וטרודה, החיילים ניסו לעודד/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות עמותת פגסוס
קצין בצה"ל מציל סייחה, יולי 2014. באדיבות עמותת פגסוס, מערכת וואלה! NEWS
"החיילים עזרו לנו להעלות אותה לקרון ונפרדו ממנה בליטופים וחיבוקים"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות עמותת פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully