וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חיילים נהרגו ברצועה; "נשלים המשימה תוך ימים בודדים"

סמ"ר מתן גוטליב, סמ"ר עומר חי וסמ"ר גיא אלגרנטי ממגלן נהרגו בקריסת מבנה ממולכד בדרום הרצועה. בכך עלה מניין החיילים שנהרגו במבצע ל-56 . מפקד פיקוד הדרום: "הרגנו מאות לוחמי חמאס"

צילום: בני ואינר,דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד

- שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בצהריים בקריסת מבנה ברצועה
- מניין ההרוגים מקרב כוחות צה"ל עלה ל-56
- מפקד פיקוד הדרום: נדרשים ימים ספורים להשמדת כל המנהרות
- גורם מדיני: הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך ולתקוף בעוצמה

שלושה לוחמי מגלן נהרגו היום (רביעי) בשעות הצהריים בקריסת מבנה ממולכד בדרום רצועת עזה - כך הותר לפרסם הערב. אלה שמותיהם: סמל-ראשון מתן גוטליב, בן 21 מראשון לציון. הלווייתו תיערך ב-18:00 בערב בבית העלמין הצבאי בראשון לציון; סמל-ראשון עומר חי, בן 21 מסביון. הלווייתו תיערך מחר ב-17:00 אחר הצהריים בחלקה הצבאית בבית העלמין בסביון; וסמל-ראשון גיא אלגרנטי, בן 20 מתל אביב. מועד הלווייתו טרם פורסם. בכך עלה ל-56 מספר הקצינים, הנגדים והחיילים שנהרגו מתחילתו של מבצע "צוק איתן". ביממה האחרונה נפצעו 27 חיילים במהלך פעילות מבצעית ברצועה.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
לוחם עילית של חמאס נלכד; שהה במנהרה כמה שבועות
ישראל זיו במשדר וואלה!: צה"ל עומד במקום ונשחק
היום ה-23: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
27 חיילים נפצעו. לוחמי צה"ל בגבול הרצועה, השבוע/רויטרס

מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, התייחס היום להתקדמותו של המבצע ברצועת עזה, והעריך כי צה"ל "נמצא במרחק ימים בודדים מהשמדת המנהרות ההתקפיות שהכרנו לפני המבצע, ומהשמדת אלו שנחשפנו אליהן במהלך המבצע". בתדרוך לכתבים בכניסה לקיבוץ ניר עם הסמוך לשדרות, ציין תורג'מן כי ביממה האחרונה השמיד הצבא ארבע מנהרות שנחפרו לשטח ישראל. "אני רואה בביקורים ביחידות בשטח מפקדים וחיילים נחושים שעושים הכול כדי להכניע האויב, שנמצא במרחב צירי המנהרות, ולהשמיד את תשתית המנהרות", הוסיף הקצין הבכיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן בתדרוך לעיתונאים בעקבות חשיפת מנהרה ברצועת עזה, 21 במרץ 2014. דייב בוימוביץ'
"ראיתי חיילים נחושים שעושים הכול". אלוף תורג'מן בגבול הרצועה/דייב בוימוביץ'

לדברי מפקד פיקוד הדרום, "הלחימה נגד חמאס ושאר ארגוני הטרור נמשכת ברציפות ובעוצמה רבה. עד כאן, חמאס נפגע קשות: הרגנו מאות רבות של לוחמים, בהם עשרות מהלוחמים המובחרים של חמאס. תקפנו מאות דירות מסתור וחדרי מלחמה של חמאס. השמדנו את תשתית ההתעצמות כפי שאנו מכירים אותה. תקפנו מספר מפקדים בחמאס. עצרנו עשרות לוחמים שנתנו לנו מודיעין איכותי שתורגם לעשייה מבצעית בשטח. בכל יום שעובר, אנו מתקדמים לעמידה במשימה שלנו: השמדת המנהרות ההתקפיות".

חשיפה והרס מנהרות התקיפה של חמאס ופגיעה בתשתיות הטרור על ידי חטיבת הצנחנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
"בכמות המלט אפשר היה לבנות שני בתי חולים". אחד מפירי המנהרות שנחשפו/דובר צה"ל

תורג'מן הזכיר בדבריו גם את הקשיים הרבים הכרוכים בפעילות המורכבת ברצועה: "מדובר על לחימה בשטח בנוי, צפוף, סבוך, בין מסגדים ואתרים רגישים. בנוסף, מדובר על אתגר מבצעי מורכב: לאתר תשתית מנהרות בעומק עשרות מטרים מתחת לאדמה, ולהשמיד אותן קילומטרים רבים בתוך השטח. חשוב לזכור שמדובר באתגר מבצעי והנדסי משמעותי ביותר".

תורג'מן הוסיף: "בכמות המלט שחמאס השתמש בשביל מנהרות היה אפשר לבנות שני בתי חולים, 20 בתי ספר, 20 מרפאות ומאה גני ילדים. חמאס בנה את הפרויקט הזה בכארבע שנים, ואנחנו, בפעולה ממוקדת ועוצמתית, במשך שבועיים, מצליחים להשמיד לו את כל המנהרות שהכרנו, ואת אלה שחשפנו בשטח".

החדירה בנחל עוז: "המטרה לא צלחה, אך מצופה תוצאה טובה יותר"

"אתמול בלילה הרחבנו את הפעילות שלנו ויצאנו לתקוף במרחבים חדשים - בגזרת מרכז ודרום הרצועה - כך שבכל מקום שבו אנו מזהים תשתית של יחידות לוחמות של חמאס, אנו עומדים במשימה", הוסיף תורג'מן, והבהיר: "אין כוחות שנשארים מקובעים בגזרה שלא לצורך. הצורך מוגדר: להשמיד תשתית המנהרות ולפגוע בכל היחידות של חמאס שנמצאות בסביבתה. אין מקום ברצועת עזה שיש בו מנהרה התקפית לתוך שטחנו ולא הגענו אליו".

חיילים בגבול הרצועה בזמן חדירת מחבלים לנחל עוז 28 ביולי 2014. רויטרס
לוחמי צה"ל ליד זירת החדירה בנחל עוז, שלשום/רויטרס

מפקד פיקוד הדרום התייחס בדבריו גם לחדירת המחבלים ליד נחל עוז שלשום, אירוע שבו נהרגו חמישה לוחמי צה"ל. "המטרה של המחבלים - לפגוע ביישובים ובאזרחים שבמרחב - לא צלחה. עם זאת, אני מצפה לתוצאה טובה יותר בכל מפגש עם מחבלים. כך קורה במרבית המפגשים, ואני בטוח שכך יהיה גם בהמשך". לדבריו, "צריך לזכור שמדובר במלחמה, ובמלחמה יש הרבה אירועים מוצלחים, אבל גם אירועים מורכבים".

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל/רויטרס

הערב הסתיימה ישיבה בת כמה שעות של הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב, שבה ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים דנו בצעדים הבאים במבצע. גורם מדיני ישראלי אמר בתום הישיבה כי הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך ולתקוף בעוצמה את חמאס ואת ארגוני הטרור בעזה ולפעול לנטרול מנהרות הטרור ברצועה.

הגורם הוסיף כי צה"ל ימשיך לפעול ולהרחיב את התקיפות, אך הדגיש כי ישראל תאפשר הפוגות הומניטריות לזמנים קצובים - כמו זו שהתקיימה בין 19:00-15:00 - כל עוד ההפוגות הללו לא יפגעו במאמץ לנטרול המנהרות ולא יסכנו את חייהם של חיילי צה"ל. בנוסף, הגורם אמר כי יעד המבצע - השבת השקט לתקופה ממושכת תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור - לא השתנה, וכי מטרת הפעולה נגד המנהרות היא לפגוע ב"מנהרות שמיועדות לביצוע פיגועי טרור נגד ישראל".

הרמטכ"ל בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון במסיבת עיתונאים בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
התקיפות יורחבו. הרמטכ"ל גנץ, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון/רויטרס

אחר הצהריים דווח על 17 הרוגים בתקיפת צה"ל בשוק בשג'אעיה שבמזרח העיר עזה. משרד הבריאות בעזה מסר היום כי יותר מ-1,300 בני אדם נהרגו מאז תחילת מבצע "צוק איתן".

מנגד, גם בשעות האחרונות נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. מעט לפני 19:00 התפוצצה רקטה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי נתיבות. שבע רקטות אחרות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב שבעוטף עזה. כמו כן, שתי רקטות התפוצצו מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. גם בשני מקרים אלה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

תיעוד: כוחות מיוחדים של צה"ל פועלים בשג'אעיה. דובר צה"ל
כוחות מיוחדים פועלים בשג'אעיה/דובר צה"ל
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אצל משפחתו של סמ"ר אורון שאול, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. קובי גדעון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ראובן ריבלין בביקור תנחומים בבית משפחתו של סמ"ר אורון שאול שנהרג ברצועה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע"מ
שמעון פרס בביקור חיילים פצועים בבית חולים סורוקה, יולי 2014. דודו גרינשפן, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא לשעבר שמעון פרס מבקר פצוע בבית החולים סורוקה בבאר שבע/מערכת וואלה! NEWS, דודו גרינשפן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
לוחם צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
טנק צה"לי בדרום/רויטרס
ביה"ס של בנות של האו"ם "אונרא" שנפגע מהפצצה של צה"ל. יולי 2014. רויטרס
בית ספר לבנות של אונר"א שנפגע בתקיפת צה"ל ברצועה/רויטרס
עשן מיתמר מעל עזה במהלך תקיפות צה"ל ברצועה 29 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר בשמי הרצועה/AP
כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
סוללת "כיפת ברזל" בדרך ליירוט רקטה בשמי אשדוד/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול הרצועה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully