וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההרוגים בבית הספר של האו"ם - לא מאש צה"ל"

16 פלסטינים נהרגו בפיצוץ בבית הספר של אונר"א ביום חמישי, והאצבע המאשימה הופנתה לעבר ישראל. בצה"ל אישרו שפגז תועה נפל בחצר המבנה, ממנו נורתה אש, אך טענו שאיש לא נפגע

צילום: רויטרס

תגובה ישראלית לתקרית הקטלנית בבית הספר של האו"ם: הממונה בדובר צה"ל על התקשורת הזרה, פיטר לרנר, הודה הלילה (שני) כי צה"ל אכן ירה ביום חמישי האחרון פגז לעבר המוסד של אונר"א בבית חאנון שבצפון רצועת עזה, אולם הכחיש בתוקף שכתוצאה מכך נהרגו אנשים, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. בתקרית נהרגו 16 בני אדם, חלקם ילדים.

מבצע "צוק איתן": סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
בדרום לא רוצים הפסקת אש: "לסיים קודם עם המנהרות"
אובמה לנתניהו: לפעול להפסקת אש מיידית, ללא תנאים
חמישה לוחמים נטמנו: "חיכיתי לך, אבל זה לא קרה"

לדברי לרנר, בתום חקירה פנימית של האירוע, נקבע כי פעילי חמאס שיגרו פצצות מרגמה וטילים נגד טנקים מסביבת בית הספר. צה"ל השיב באש ארטילרית, "ופגז תועה אחד נפל בחצר בית הספר", הוסיף, והדגיש כי המקום היה "ריק לגמרי" באותה שעה. רשת סי-אן-אן פרסמה סרטון שמוכיח לכאורה את העובדה שחצר בית הספר אכן הייתה ריקה כשהתפוצץ שם הפגז הצה"לי.

ילדים בבית הספר של אונר"א בבית חאנון שברצועת עזה אחרי הפיצוץ. רויטרס
ילדים בבית הספר שנפגע בבית חאנון/רויטרס

"אנו דוחים את ההאשמות של כמה בכירים בזירה הבינלאומית מיד אחרי האירוע, לפיהן היו הרוגים באזור בית הספר כתוצאה מפעילות מבצעית של צה"ל", אמר לרנר. רשויות החירום הפלסטיניות דיווחו כי פרט להרוגים הרבים מספר יותר מ-200 פצועים בתקרית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"לא קיבלנו אזהרה מוקדמת"

לדברי לרנר, יכול להיות שהנפגעים שתועדו בבית הספר נפצעו למעשה במקומות אחרים קודם לתקרית המדוברת, וייתכן שהובאו לאזור בית הספר לשם קבלת טיפול ראשוני.

גם בהודעה שפרסמה אונר"א לאחר התקרית, הובהר שאף לא אחד מיושבי בית הספר נהרג בשל הירי. הסוכנות גינתה אמנם את הפצצת המבנה על ידי צה"ל, אך הדגישה כי לא היו הרוגים באירוע כי אם רק ילד אחד שנפצע.

על פי דיווח בסוכנות "עזה עכשיו", בבית הספר היו יותר מ-1,500 בני אדם שברחו מבתיהם בעקבות תקיפות הצבא. מצה"ל נמסר לאחר התקיפה כי בוצע ירי מתוך בית הספר. "היו הפגזות, אני חושב מטנקים או ירי ארטילריה", אמר בסוף השבוע דובר אונר"א בעזה, עדנאן אבו חסאנה, במשדר וואלה! חדשות, בהתייחסו למה שאירע. "רוב האנשים בבית הספר הם זקנים, נשים וילדים. לא קיבלנו אזהרה מוקדמת מצה"ל. ניסינו כל הזמן שייתנו לנו אזהרה, כי ידענו שבית הספר נמצא במקום מסוכן. אמרנו לצבא שיתנו לנו זמן לקחת את הנשים והעובדים של אונר"א, אבל לא נתנו לנו את זה".

מספר הקורבנות הרב עליו דווח עורר כאמור תגובות קשות ברצועה ומחוצה לה, בזה גם של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שהביע "זעזוע" מהמתקפה. "נסיבות האירוע טרם התבררו. אני מגנה בחריפות את המעשה", מסר באן, "רבים נהרגו, בהם נשים וילדים, כמו גם עובדי האו"ם". גם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר שהוא מצר על התקרית ה"טראגית" ועל מספר ההרוגים הרב, אולם גינה את "אלה שמחביאים נשק במתקני האו"ם".

שיירי הפיצוץ בנקודת נפילת הפגז בחצר בית הספר של אונר"א בבית חאנון. רויטרס
שיירי נפילת הפגז בחצר בית הספר/רויטרס
הפצצת בית ספר של אונר"א בבית חאנון. רויטרס
דם של אחד הנפגעים בפיצוץ בבית הספר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully