וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו שמות ארבעה חיילים שנהרגו בלחימה בעזה

כתבי וואלה! חדשות

26.7.2014 / 17:22

סגן רועי פלס, סמ"ר אברהם גרינצויג וסמ"ר גל בסון נהרגו הלילה בפעילות מבצעית בצפון הרצועה. סמ"ר עמית יאורי מחיל ההנדסה נהרג אמש בהיתקלות בדרום הרצועה, בתקרית בה נהרג גם סמ"ר גיא בויילנד. עד כה נהרגו 40 חיילים וקצינים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שלושה חיילי צה"ל נהרגו במהלך הלילה וחייל נוסף נהרג אמש בפעילות הקרקעית ברצועת עזה - כך הותר היום (שבת) לפרסום.

שמות ההרוגים:

סגן רועי פלס, לוחם בחטיבת הנח"ל, בן 21 מתל אביב, נהרג במהלך הלילה מפגיעת טיל נ"ט על בית בו שהה. הוא הועלה מדרגת סגן משנה לדרגת סגן לאחר מותו.

סמל ראשון אברהם גרינצויג, לוחם בחטיבת הנח"ל, בן 21 מפתח תקווה. נהרג הלילה במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.

סמל ראשון גל בסון, לוחם בחיל ההנדסה, בן 21 מחולון. נהרג הלילה במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. בסון הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל ראשון לאחר מותו.

סמל ראשון עמית יאורי, לוחם מחיל ההנדסה בעוצמת "סער מגולן", בן 20 מירושלים. נהרג אמש בהיתקלות בדרום רצועת עזה. באותה תקרית נהרג גם סמ"ר גיא בויילנד מקיבוץ גינוסר.

מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 40 קצינים, נגדים וחיילים.

"צוק איתן": סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
מי עזר לחמאס להקים עיר תחתית בעזה? | אבי יששכרוף
גופות בין הריסות: אלף הרוגים בעזה
באשקלון ניצלו את השקט: "יצאנו לנשום אוויר"

רועי פלס, נהרג במבצע צוק איתן. דובר צה"ל
סגן רועי פלס, נהרג הלילה מפגיעה ברכב משוריין של צה"ל/דובר צה"ל

סרן רועי פלס

פלס בן ה-21 נהרג, כך לפי המידע שמסרה משפחתו, כשהוא וצוותו פשטו על בניין חשוד ברצועה. הוא עלה לגג יחד עם חבר צוות נוסף ואז טיל פגע במקום. לדברי משפחתו, רועי ספג את מירב ההדף, מה שכנראה הציל את חבריו.

"ערכים אצלו היו דבר ראשון", סיפרה הערב נעמה, בת דודתו. "הוא הלך למשימה האחרונה בחייו, שהיתה להגן על חבריו בדרום". עוד אמרה: "הוא כל הזמן דיבר על העבודה החשובה שהוא עושה בצבא ועל החשיבות שבחינוך דור חדש של ילדים. אני יודעת שהקשר היחיד עם המשפחה הייתה הודעה לאמא שלו ש'הכל בסדר ואין מה לדאוג'".

פלס למד בתיכון עירוני ה' בתל אביב, והיה בעברו שחקן כדורעף ואהב ספורט חופים. הוא היה במכינה קדם צבאית ומשם התגייס לעורב נח"ל."בכל דבר הוא הצטיין והיה בחור כל כך משפחתי", אמרה בת הדודה. הוא הותיר אחריו זוג הורים, חגית ודור, ושתי אחיות גדולות תאומות – לי ושני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גל בסון. באדיבות המשפחה
"היה לו חשוב להתגייס לקרבי". סמ"ר גל בסון/באדיבות המשפחה

סמל-ראשון גל בסון

גל בסון היה תלמיד במגמת האתלטיקה בתיכון קריית שרת, שאותה סיים בהצטיינות. כשהתגייס בחר ללכת לחיל ההנדסה הקרבית, שם הוא הגיע לסיירת יהל"ם (יחידת הנדסה למשימות מיוחדות). "היה לו חשוב מאוד להתגייס לקרבי ולתרום למדינה", אמרו מכריו, "הוא היה ילד מצחיק, מוביל חברתית ואליל הבנות".

לפני גיוסו לצבא השתתף בסון במשלחת נוער מיוחדת לגרמניה, שהפגישה בין ישראלים ופלסטינים מרמאללה. הרעיון היה לקדם ניסיון שיח שמעודד דו-קיום, דבר שגל האמין בו מאוד. גל הניח אחריו אח ואחות, זוג הורים ובת זוג. "כל החיים של גל היו לפניו, הוא תמיד היה בחור מוצלח ומוכשר, יהי זכרו ברוך", ספד לו חבר.

אבי גרינצווייג, נהרג במבצע צוק איתן. דובר צה"ל
"הכי אוהב והתחבר לכולם בשניות". סמ"ר אבי גרינצויג/דובר צה"ל

סמל-ראשון אברהם גרינצויג

גרינצויג אמור היה להשתחרר בנובמבר הקרוב. חבריו סיפרו שהוא היה המורעל "מספר אחת" של הפלוגה ושהוא כונה "הכי קרבי שיש" בגלל אהבתו לחטיבה. "הוא היה נחלאווי בכל רמ"ח איבריו וכבר בנעוריו הבטיח כי יהיה לוחם בנח"ל", אמרו. טרם גיוסו למד בתיכון גולדה שבפתח תקווה, אהב מאוד לנגן בגיטרה והיה "מוזיקאי בנשמה".

"אני לא מאמינה שאני מדברת עליו בלשון עבר, אבי היה איש נח"ל אמיתי, נפש של יוצר, הכי אוהב והתחבר לכולם בשניות, הלב נשבר, הצבא היה הכל בשבילו", סיפרה בכאב חברה קרובה של גרינצויג.

מלורי, בת זוגו בשלוש השנים האחרונות, סיפרה בדמעות: "בשיחה האחרונה שלנו לפני הכניסה הקרקעית הוא אמר לי שהוא מאוד גאה להיכנס לעזה בכדי לבצע את המשימה הצבאית. הוא לא חשש. מאז לא דיברתי איתו". לבית המשפחה הגיעו גם נציגי קבוצת האוהדים של הפועל פתח תקווה, אותה אהד גרוינצויג.

הוא הניח אחריו זוג הורים חדוה וגדעון, ואחות תאומה, ענבל, המשרתת כקצינה בצה"ל.

עמית יאורי, נהרג במבצע צוק איתן. דובר צה"ל
סמ"ר עמית יאורי/דובר צה"ל

סמל-ראשון עמית יאורי

יאורי השלים שנתיים וחצי של שירות בחיל ההנדסה. "מפקד הפלוגה שלו אמר לי שהוא הסתער ראשון, וחטף צרור", אמר אביו של יאורי, שחר. "מחבל ארב להם כשהם עסקו בפינוי". האב אמר שהספיק לפגוש את בנו לפני ההיתקלות. "זאת הייתה הפעם הראשונה שהבנתי הוא מפחד".

יאורי למד בגימנסיה העברית, וכמו אחיו היה מאוד מחובר לירושלים. "הוא לא כל כך אהב ללמוד אבל היה בחור מאוד אינטליגנט. הוא תמיד רצה ללכת לקרבי והיה אתלט מעולה. הוא התחיל לדבר איתי על השחרור ועל רצונו לצאת לשביל ישראל,.

שחר הוא הבן בכור במשפחה, והוא הותיר אחריו זוג הוריו, עינת ושחר ושני אחים קטנים. הלווייתו תתקיים מחר.

סמ"ר גיא בויילנד שנהרג בפעילות מבצעית בעזה ב-25.7.2014. באדיבות המשפחה
סמ"ר גיא בויילנד/באדיבות המשפחה

יחד עם סמ"ר יאורי נהרג באותה תקרית כאמור גם סמ"ר גיא בויילנד, בן ה-21. דבר מותו היה כ"רעם ביום בהיר" עבור משפחתו, חבריו והקהילה שבצפון הכינרת, כך סיפרה דודתו, רותם גופר. בויילנד, לוחם בחיל ההנדסה בחטיבת "עוצבת סער מגולן", נהרג אמש כשמחבלים פרצו מתוך פיר.

"גיא היה ילד נהדר", הוסיפה גופר, "הוא היה אמיץ, והיה לוחם, והוא אהב את הצבא. אין מילים לתאר את הצער של האובדן – לא רק שלו, אלא של כל אלה שנהרגו". גיא הותיר אחריו הורים, גלן ואדווה, אחות, קים, בת 23, ואח גדול, לוק, מנישואיו הקודמים של אביו.

בהכנת הידיעה השתתפו: יוסי אלי, שלומי גבאי, דנה ירקצי ואמיר בוחבוט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל ברצועה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תיעוד: כוחות צה"ל פועלים בעומק הרצועה. דובר צה"ל
תיעוד: כוחות צה"ל פועלים בעומק הרצועה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, זמן קצר לפני הכניסה לתוקף של הפסקת האש ההומניטרית הקצרה. 26 ביולי 2014. GettyImages
כוחות תותחנים בפעולה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully