וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אשקלון ניצלו את השקט: "יצאנו לנשום אוויר"

26.7.2014 / 17:00

תושבי העיר הדרומית שהסתגרו בבתיהם מאז התחיל מבצע "צוק איתן", נהרו היום למסעדות ולחופי הרחצה בשל ההפוגה בקרבות. עם זאת, יש מי שעדיין חושש: "ב-20:00 אני חוזרת להסגר"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

תושבי אשקלון ניצלו היום (שבת) את הפסקת האש הזמנית ומילאו את בתי הקפה, המסעדות וחופי הים ברחבי העיר. זאת, לאחר שמאז החל מבצע "צוק איתן" לפני 19 ימים הם נאלצו לשהות בסמוך לחדרים הממוגנים ולמקלטים, מחשש לפגיעת הרקטות ששוגרו באופן בלתי פוסק לעבר העיר.

"שבועיים היינו במקלט, אז החלטנו לשמח את הילד קצת", סיפר יורם עמר, תושב העיר שהגיע יחד עם בני משפחתו למסעדה במרינה. "חיכינו עד לשעה 11:00, וראינו שאין ירי, אז החלטנו לצאת מהבית אחרי שבועיים". עמר הוסיף כי "תקופה לא קלה עוברת על העיר אשקלון. אחרי ימים כה רבים במקלטים, יצאנו לנשום קצת אוויר".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
החלה הפסקת אש בת 12 שעות ברצועת עזה
תיעוד נדיר: רגעי הפגיעה של טיל בבית בעיר עזה
חזרה לשגרה: טורקיש איירליינס תחדש הטיסות לנתב"ג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התושבים ניצלו את ההפוגה בקרבות. המרינה באשקלון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם חופי הים, שנותרו ריקים במהלך התקופה, היו מלאים הבוקר במתרחצים שנהנו ממזג האוויר הקיצי על מנת להתרענן מהתקופה הלחוצה. "היינו חייבים לצאת קצת מהבית וליהנות מהקיץ ומחופי הים. שבועיים וחצי בבית גרמו לנו להתגעגע לים", סיפרו כמה מתרחצים. צאלה זוהר, תושבת העיר, הגיעה עם בתה הפעוטה עמית, בת שנה וחצי. "במהלך התקופה האחרונה פחדתי לצאת מהבית. בזכות הפסקת האש אזרתי אומץ, אבל אחרי השעה 20:00 אני חוזרת להסגר ולעוצר היציאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שבועיים היינו במקלט, אז החלטנו לשמח את הילד קצת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרי החוץ של ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, טורקיה וקטאר התכנסו בפריז כדי לנסות להרחיב את הפסקת האש ההומניטרית שהוכרזה הבוקר בין ישראל לחמאס. נציג של האיחוד האירופי השתתף גם הוא בפגישה. "כולנו קוראים לצדדים להאריך את הפסקת האש הצבאית המתקיימת כעת", אמר לכתבים שר החוץ של צרפת לורן פביוס, בשם כלל השרים שנכחו בפגישה.

את הפגישה הוביל שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שהצעתו להפסקת אש הומניטרית בת שבוע נדחתה אמש באופן גורף על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני. העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי בחמאס טרם השיבו ליוזמת קרי, אך נוטים לקבל אותה.

לורן פביוס וג'ון קרי במסיבת עיתונאים בפריז. רויטרס
שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, עם מקבילו הצרפתי, לורן פביוס, היום בפריז/רויטרס

גורם מדיני ישראלי אמר הבוקר כי ישראל סבורה שהצעתו של קרי – שפרטיה פורסמו אתמול בוואלה! חדשות – קרובה מדי לעמדות של חמאס, של טורקיה ושל קטאר. "למרות שההצעה גובשה יחד עם מצרים, היא דומה מדי להצעות הפרו-חמאסיות של קטאר וטורקיה", הסביר הגורם. הוא הוסיף כי "הרעיון של קרי שבמשך שבוע תהיה הפסקה מוחלטת של הפעילות הצבאית, כולל הפעילות נגד המנהרות, ובמקביל יתחילו דיונים על הדרישות של חמאס, הוא בעייתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully