וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: החייל הנעדר אורון שאול איננו בחיים

25.7.2014 / 16:58

סמל-ראשון אורון שאול, לוחם בחטיבת גולני בן 21, נהרג מירי לעבר נגמ"ש ברצועת עזה בתחילת השבוע, ועד כה נחשב נעדר. הוא הוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע ולא תיערך לו הלווייה

צילום: דוד קורן, עריכה: יותם בן-דוד

צה"ל קבע בצהריים (שישי) את מותו של סמל-ראשון אורון שאול, לוחם בחטיבת גולני בן 21, שעד כה הוגדר כנעדר. ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, הגיעה לבית משפחת אורון בפורייה עילית, בלוויית הרב הצבאי הראשי תת-אלוף רפי פרץ, ומפקד עצבת הבשן תת-אלוף אופק בוכריס. השלושה מסרו את ההודעה לבני המשפחה.

למשפחה הובהר כי מבחינה הלכתית, סמ"ר אורון שאול מוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. בשל הגדרה זו, לא תתקיים הלוויה והמשפחה אינה מחויבת לשבת שבעה.

רחלי גזית, בת דודתו של אורון שאול, סיפרה: "המשפחה קיבלה את הבשורה הקשה ונמצאת כרגע בביתה. אנחנו מבקשים להקל על המשפחה ולתת לה זמן לעכל את הבשורה."

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
אשת המג"ד הפצוע קיבלה את מכתבו מוכתם בדם
חשיפה: זו הצעתו של ג'ון קרי להפסקת האש
תחקיר פיצוץ הנגמ"ש: "לא ניתן היה להציל איש"

סמ"ר אורון שאול שנהרג במהלך מבצע צוק איתן בעזה. באדיבות המשפחה
סמל ראשון אורון שאול./באדיבות המשפחה

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), לשעבר ראש אכ"א, אמר בצאתו מבית המשפחה: אחרי שהייתי בפנים, אני גאה להגיד שאני חבר המשפחה. זו משפחה שקיבלה עכשיו את הבשורה הקשה ביותר, וקיבלה זאת באצילות. הבן נהרג, אבל אין קבר ללכת אליו".

שטרן סיפר כי זו הפעם השנייה שהוא נוכח בעת מסירת הודעה שכזו. "גם הפעם, המשפחה מתייצבת באמון מלא מאחורי מערכת הביטחון והמדינה, שיעזרו כדי שיהיה לה מקום לבכות בה. היו לנו בעבר סיטואציות שהשאירו מקום לספק בהגדרה של הצבא – וכאן מדובר בהגדרה שאין בה מקום לספק. מצד אחד אין תקווה אבל מצד שני אין קבר. המשפחה יודעת שהמדינה והצבא ערים לרגישות הזאת ותעשה הכול כדי שיהיה קבר."

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הנגמ"ש של לוחמי גולני נפגע ממזרח לשכונת תופאח שבעיר עזה. ביום שלישי הודיע צה"ל כי שאול, אחד מהלוחמים שהיו בנגמ"ש שנפגע מירי טיל ביום ראשון, מוגדר כנעדר, אחרי שרק שש גופות של הלוחמים האחרים זוהו בוודאות.

"מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים", נמסר בשעתו. היום נמסר כי בטרם התקבלה ההחלטה על קביעת מותו של שאול, "נשקלו השיקולים ההלכתיים, הרפואיים ושיקולים רלוונטים נוספים".

במהלך השבוע ביקרו רבים בבית המשפחה, בהם יעקב אביטן, אביו של החייל עדי אביטן, שנחטף ונהרג בלבנון בשנת 2000.

ביום שלישי באה לבית המשפחה בת גלים ואופיר שער, שבנם, גיל-עד בן ה-16, נחטף ונרצח בחודש שעבר יחד עם נפתלי פרנקל ואיל יפרח. "המשפחה חזקה ויודעת להתמודד עם כל הקושי", אמרה שער בצאתה מבית המשפחה. אופיר שער אמר :"אני חושב שזה מחזק את כולנו, את הצבא שלנו במשימה שלו ואנחנו מקווים לבשורות טובות. אנחנו לא יורדים לפרטים, אבל כמונו-כמוהם: יש לנו את מערכת הביטחון שיודעת ללוות אותם ותלווה אותם, וכמו שאנחנו סמכנו עליהם, הם בידיים של מערכת שתעשה הכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully