וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: לוחם במילואים נהרג ברצועת עזה

שלומי גבאי

25.7.2014 / 13:43

רס"ר יאיר אשכנזי, בן 36 מרחובות, נהרג בפעילות מבצעית בצפון הרצועה. אשכנזי, ההרוג ה-33 במבצע "צוק איתן", יובא למנוחות אחר הצהריים בבית העלמין בעירו. נסיבות מותו נבדקות

צילום: דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

הותר לפרסום: רב-סמל ראשון יאיר אשכנזי, בן 36 מרחובות, נהרג הבוקר (שישי) בקרבות בצפון רצועת עזה. נסיבות מותו של אשכנזי, לוחם בגדוד המילואים של בה"ד 1, נבדקות. הוא ייקבר בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בעירו. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הודעה נמסרה למשפחתו. בכך עלה מניין החיילים ההרוגים מכניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן" ל-33.

רעייתו של אשכנזי, מוריה, עבדה במשך חמש שנים ביד לבנים כאחראית על קשר עם משפחות שכולות, ואחותה היא קצינת נפגעים. אחר הצהריים פרסמה מוריה פוסט בפייסבוק שבו ספדה לבעלה: "בעלי היקר! גיבור שלי! אהוב לבי אינו עוד איתנו... נפל מות קדושים! רוצה להתעורר מהחלום....."

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
כוננות מוגברת בירושלים: "לא נאפשר הפרות סדר"
"הרכבת האווירית" מתמהמהת: ישראלים תקועים באתונה
"זה היעד, משמאל": צפו בתקיפה משולבת אוויר-ים

רס"ר יאיר אשכנזי שנהרג בעזה. באדיבות המשפחה
נסיבות מותו נבדקות. יאיר אשכנזי/באדיבות המשפחה

אתמול נפצע מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, סגן-אלוף שי סימן טוב, באורח קשה. סגן-אלוף סימן טוב נפצע מהתמוטטות קיר של מנהרה שנחשפה בשכונת שג'אעיה, שבמזרח העיר עזה. כמו כן, נפצעו אמש שלושה חיילים, אחד באורח אנוש ושניים באורח קשה במהלך היתקלות במחבלים בחאן יונס, שברצועת עזה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שידור ישיר מגבול רצועת עזה:

LIVE

(צילום: בני וינר)

פעילות צה"ל ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן" נמשכת, והבוקר חיסלו כוחות משולבים של צה"ל ושב"כ את ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי, סלאח אבו חוסיין. לפי דיווחים פלסטיניים, אבו חוסיין נהרג יחד עם בנו בן ה-15 בתקיפת צה"ל ברפיח. בתקיפה, על פי הדיווחים, נפצעו 11 בני אדם נוספים.

צה"ל מסר כי ביממה האחרונה תקפו כוחותיו 130 מטרות ופגעו בכ-40 מחבלים. בסך הכול, מתחילת מבצע "צוק איתן", הותקפו 3540 מטרות ו-240 מחבלים נהרגו ונחשפו כ-31 מנהרות. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מתחילת המבצע מספר ההרוגים בעזה עומד על 817, ומספר הפצועים הוא 5,250.

רס"ר יאיר אשכנזי שנהרג בעזה. באדיבות המשפחה
אשכנזי עם משפחתו/באדיבות המשפחה

ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך גם היום ומטחים שוגרו בבוקר ובצהריים לעבר מרכז הארץ והדרום. מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות ארבע רקטות לפחות בשמי גוש דן והשרון. רסיסים מהיירוטים נפלו בכמה מוקדים בכפר שמריהו ובבקעת אונו. גבר כבן 65 נפגע באורח בינוני מפגיעת מכונית בראשון לציון בעת שרץ בניסיון להגיע למרחב מוגן בזמן האזעקה. שניים נוספים נפלו ונחבלו בדרך למרחב מוגן בתל אביב ונפצעו באורח קל. עוד תושבת בקעת אונו לקתה בחרדה.

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות לירי בשני המקרים. הזרוע הודיעה כי שיגרה שלוש רקטות מסוג 75M לעבר נמל התעופה בן גוריון, ומוקדם יותר שיגרה רקטת פג'ר 5 ורקטת 75M לעבר תל אביב.

חיילי שריון מחטיבה 7 נערכים ליד רצועת עזה. נועם מושקוביץ
כוח שריון נערך סמוך לרצועה/נועם מושקוביץ

במהלך הבוקר נמשך הירי גם לעבר יישובי הדרום. מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בשמי אשקלון. נזק נגרם למבנה בעיר, ככל הנראה מרסיסי רקטה. לפני כן יורטה רקטה נוספת בשמי העיר, ושתי רקטות נוספות התפוצצו בשטח פתוח בעיר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

פגיעה בבניין באשקלון. דוברות עיריית אשקלון,
בניין שנפגע מרסיסי רקטה באשקלון, הבוקר/דוברות עיריית אשקלון

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעות הצהריים בתל אביב כדי לדון במהלכים הבאים של ישראל ברצועת עזה. אחד הנושאים שיעלו לדיון במהלך הישיבה יהיה מתווה הפסקת האש של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שלפיו ביום ראשון תוכרז הפסקת אש למשך שבוע, ובמהלכה ידונו ישראל וחמאס על דרישותיהם השונות.

גורמים מדיניים בכירים ששוחחו עם וואלה! חדשות אמרו כי רוב שרי הקבינט עדיין אינם מכירים את כל פרטי הצעתו של קרי, שפורסמה לראשונה הבוקר בעיתון "ניו יורק טיימס". הגורמים אמרו כי השאלה החשובה ביותר מבחינת ישראל היא סוגיית פירוז רצועת עזה מרקטות ומנהרות, שלא ברור כרגע אם היא נכללת במתווה של קרי כדרישה אמריקנית, או שתעלה רק בהמשך כחלק מדרישות ישראל. לפחות שר אחד, השר נפתלי בנט, צפוי להביע נגד המתווה של קרי אם לא יכלול התייחסות מפורשת לפירוז הרצועה.

חיילי שריון מחטיבה 7 נערכים ליד רצועת עזה. נועם מושקוביץ
כוח צה"ל סמוך לגבול הרצועה/נועם מושקוביץ
נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין מנחם משפחות שכולות ממבצע צוק איתן. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ריבלין מבקר משפחות שכולות/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
בית ליד העיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר במקום, יולי 2014. AP
נזקי תקיפת צה"ל בעזה/AP
הלוויתו של סגן פז אליהו שנפל בעזה במבצע צוק איתן, בעברון. יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
הלוויית סגן פז אליהו שנפל בעזה/אדריאן הרבשטיין
כוחות צה"ל הבוקר, יולי 2014. יותם רונן
תקיפות צה"ל בעזה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully