וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטחים לעבר אזור המרכז, יירוטים בשמי גוש דן

25.7.2014 / 12:16

שני מטחים שוגרו מהרצועה למרכז ולשרון. לפחות ארבע רקטות יורטו, ורסיסים נפלו בכמה מוקדים. גבר נפגע ממכונית בעת האזעקה ונפצע בינוני. חמאס קיבל אחריות לירי

צילום: דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

ביומו ה-18 של מבצע "צוק איתן", מטחי רקטות שוגרו הבוקר (שישי) מרצועת עזה לעבר מרכז הארץ והדרום. בצהריים נשמעה אזעקה באזור גוש דן והשפלה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות שתי רקטות בשמי גוש דן. מוקדם יותר יורטו שתי רקטות בשמי השרון, לאחר שאזעקה נשמעה ביישובי השרון ועמק חפר. רסיסים מהיירוטים נפלו בכמה מוקדים בכפר שמריהו ובבקעת אונו.

גבר כבן 65 נפגע באורח בינוני מפגיעת מכונית בראשון לציון בעת שרץ בניסיון להגיע למרחב מוגן בזמן האזעקה. צוות של מד"א פינה אותו לקבלת טיפול בבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, כשהוא סובל מפגיעות בראש ובאגן. שניים נוספים נפלו ונחבלו בדרך למרחב מוגן בתל אביב ונפצעו באורח קל. עוד תושבת בקעת אונו לקתה בחרדה.

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות לירי בשני המקרים. הזרוע הודיעה כי שיגרה שלוש רקטות מסוג 75M לעבר נמל התעופה בן גוריון, ומוקדם יותר שיגרה רקטת פג'ר 5 ורקטת 75M לעבר תל אביב.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
"זה היעד, משמאל": צפו בתקיפה משולבת אוויר-ים
אלפי פלסטינים הפגינו בגדה; אחד נהרג, מאות נפצעו
"רוצים המשכיות": 13 חיילים חתמו על צוואה ביולוגית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסתתרים בזמן האזעקה בנמל תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הבוקר נמשך הירי גם לעבר יישובי הדרום. מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בשמי אשקלון. נזק נגרם למבנה בעיר, ככל הנראה מרסיסי רקטה. לפני כן יורטה רקטה נוספת בשמי העיר, ושתי רקטות נוספות התפוצצו בשטח פתוח בעיר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פגיעה בבניין באשקלון. דוברות עיריית אשקלון,
בניין שנפגע מרסיסים באשקלון, הבוקר/דוברות עיריית אשקלון

גם פעילות צה"ל ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן" נמשכת, והבוקר חיסלו כוחות משולבים של צה"ל ושב"כ את ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי, סלאח אבו חוסיין. לפי דיווחים פלסטיניים, אבו חוסיין נהרג יחד עם בנו בן ה-15 בתקיפת צה"ל ברפיח. בתקיפה, על פי הדיווחים, נפצעו 11 בני אדם נוספים.

צה"ל מסר כי ביממה האחרונה תקפו כוחותיו 130 מטרות ופגעו בכ-40 מחבלים. בסך הכול, מתחילת מבצע "צוק איתן", הותקפו 3540 מטרות ו-240 מחבלים נהרגו ונחשפו כ-31 מנהרות. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מתחילת המבצע מספר ההרוגים בעזה עומד על 817, ומספר הפצועים הוא 5,250.

כוחות שריון בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעות הצהריים בתל אביב כדי לדון במהלכים הבאים של ישראל ברצועת עזה. אחד הנושאים שיעלו לדיון במהלך הישיבה יהיה מתווה הפסקת האש של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שלפיו ביום ראשון תוכרז הפסקת אש למשך שבוע, ובמהלכה ידונו ישראל וחמאס על דרישותיהם השונות.

גורמים מדיניים בכירים ששוחחו עם וואלה! חדשות אמרו כי רוב שרי הקבינט עדיין אינם מכירים את כל פרטי הצעתו של קרי, שפורסמה לראשונה הבוקר בעיתון "ניו יורק טיימס". הגורמים אמרו כי השאלה החשובה ביותר מבחינת ישראל היא סוגיית פירוז רצועת עזה מרקטות ומנהרות, שלא ברור כרגע אם היא נכללת במתווה של קרי כדרישה אמריקנית, או שתעלה רק בהמשך כחלק מדרישות ישראל. לפחות שר אחד, השר נפתלי בנט, צפוי להביע נגד המתווה של קרי אם לא יכלול התייחסות מפורשת לפירוז הרצועה.

פלסטינים בורחים מבתיהם שבעזה, יולי 2014. AP
פלסטינים בורחים מבתיהם בעזה/AP
כוח צה"ל מפטרל בצפון רצועת עזה. רויטרס
כוח צה"ל מסייר בצפון הרצועה/רויטרס
הלוויתו של סגן פז אליהו שנפל בעזה במבצע צוק איתן, בעברון. יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
הלווייתו של סגן פז אליהו, שנפל במבצע/אדריאן הרבשטיין
נפילה ליד רפת במועצה האזורית יואב. יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
רקטה נפלה ליד רפת במועצה האזורית יואב, אתמול/חטיבת דובר המשטרה
כוחות צה"ל הבוקר בגבול רצועת עזה, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל הבוקר בגבול רצועת עזה, יולי 2014/יותם רונן
שכונת שג'אעיה בעיר עזה. AP
שכונת שג'אעיה בעיר עזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully