וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד גדוד 12 של גולני נפצע קשה בשג'אעיה

25.7.2014 / 0:41

סגן-אלוף שי סימן טוב נפצע אתמול בקריסת מנהרה שנחשפה בעזה, כך הותר לפרסום. חטיבת גולני היא זו שספגה עד כה את מירב הנפגעים בלחימה, ורק שלשום שב המח"ט שנפצע לפעילות

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, סגן-אלוף שי סימן טוב, נפצע אתמול באורח קשה - כך הותר הלילה (שישי) לפרסום. סא"ל סימן טוב נפצע מהתמוטטות קיר של מנהרה שנחשפה בשכונת שג'אעיה, שבמזרח העיר עזה. לא נמסרו פרטים נוספים על אודות התקרית.

"צוק איתן": עוד כותרות
אלפי פלסטינים מפגינים בגדה; "שלושה הרוגים, מאות פצועים"
הקולונל הבריטי שמעריץ את צה"ל
מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אילת

חטיבת גולני היא זו שספגה עד כה את מספר הנפגעים הרב ביותר בלחימה מול חמאס וארגוני הטרור בעזה במהלך מבצע "צוק איתן". ביום ראשון נהרגו סגן מפקד גדוד הסיור של גולני, רב-סרן צפריר בר-אור, וקצין האג"ם של הגדס"ר סרן צביקה קפלן. מפקד יחידה בגולני ומפקד גדוד הסיור נפצעו. החטיבה איבדה שישה מלוחמיה בפיצוץ הנגמ"ש בשג'אעיה, ולוחם נוסף, סמל אורון שאול מוגדר נעדר.

רק לפני יומיים שוחרר מבית החולים מפקד החטיבה, אלוף משנה רסאן עליאן, שנפצע קל-בינוני בעיניו מרסיסים בקרב בשכונת שג'אעיה בלילה שבין שבת לראשון. "הלוחמים שלי אריות, אני חוזר להשלים את המשימה. חזרתי לחטיבה אחרי הטיפול, כדי להצטרף ללוחמים שעושים את העבודה. אנחנו חזקים ויציבים, נעשה הכל כדי להשלים את המשימה עד הסוף", אמר עליאן.

הקצין נושא הדרגה הבכירה ביותר שנהרג עד כה בלחימה הוא סגן-אלוף דולב קידר, בן ה-38 ממודיעין. הוא נהרג מירי טיל נ"ט בתקרית שבה חדרו מחבלים דרך מנהרה לישראל ליד קיבוץ ניר עם. סא"ל קידר היה מפקד גדוד "גפן" בבית הספר לקצינים ומונה לתפקידו שבועיים בלבד לפני מותו. הוא הותיר אחריו את אשתו מיכל, בתו בת 10, בנו בן 6 ואת בתו הפעוטה בת שנתיים. "הוא התעקש להיות באזור על אף שהוא היה אמור להיות במצפה רמון", סיפרה אשתו מיכל קסטן-קידר. "הוא טען שזה לא ערכי שיש גיוס מילואים, וצוערים של בה"ד 1 לא יהיו שותפים ללחימה בעזה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

כוח גולני בתדרוך ע"י מפקד החטיבה, אל"ם רסאן עליאן. יולי 2014. דובר צה"ל
כוח גולני בתדרוך של המח"ט אל"מ רסאן עליאן מול רצועת עזה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully