וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: כ-15 הרוגים בתקיפת בית ספר של האו"ם

24.7.2014 / 16:54

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כ-150 בני אדם נוספים, בהם פליטים, נפצעו בתקיפה ארטילרית של צה"ל בבית חאנון שבצפון הרצועה. בשבוע האחרון נמצאו בבתי ספר של הארגון מצבורי רקטות

צילום: רויטרס

לפחות 15 פלסטינים נהרגו היום (חמישי) אחר הצהריים וכ-150 נוספים נפצעו בתקיפה של צה"ל על בית ספר של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטיניים, בבית חאנון שבצפון רצועת עזה – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. לפי דיווח בסוכנות הידיעות "מען", צה"ל תקף באמצעות ירי ארטילרי. לפי דיווח בסוכנות "עזה עכשיו", בבית הספר היו יותר מ-1,500 בני אדם שברחו מבתיהם בעקבות תקיפות הצבא. מצה"ל נמסר כי בוצע ירי מתוך בית הספר.

"היו הפגזות, אני חושב מטנקים או ירי ארטילריה", אמר דובר אונר"א בעזה, עדנאן אבו חסאנה, במשדר וואלה! חדשות. "רוב האנשים בבית הספר הם זקנים, נשים וילדים. לא קיבלנו אזהרה מוקדמת מצה"ל. ניסינו כל הזמן שיתנו לנו אזהרה, כי ידענו שבית הספר נמצא במקום מסוכן. אמרנו לצבא שיתנו לנו זמן לקחת את הנשים והעובדים של אונר"א, אבל לא נתנו לנו את זה".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
שעת התמוז: הטיל שמשנה את כללי המשחק בעזה
מצרים: חיסלנו מחבל מתאבד שהיה בדרכו לישראל
אחרי ארה"ב: אירופה הסירה האזהרה מפני טיסה לישראל

הפלסטינים דיווחו לפחות15 בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל על בית ספר של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטיניים. אתר "א-רסאלה",
אחד הפצועים הפלסטיניים מפונה לבית החולים/אתר "א-רסאלה"

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר הערב כי הוא מזועזע מהמתקפה. "נסיבות האירוע טרם התבררו. אני מגנה בחריפות את המעשה", מסר באן, "רבים נהרגו, בהם נשים וילדים, כמו גם עובדי האו"ם".

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, מסר בעת ביקורו בקהיר: "אנו עצובים עמוקות ומודאגים מהתקרית הטראגית הזאת, וממניין האזרחים ההרוגים. מתקני האו"ם בעזה שנותנים מחסה ל-140 אלף אזרחים צריכים להשאר בטוחים. אנו מגנים את אלה שמחביאים נשק במתקנים האלה".

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, הוסיפה: "זה מדגיש את הצורך לסיים את האלימות ולהגיע להפסקת אש בר קיימא במהירות האפשרית".

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לא התייחס באופן ספציפי לתקיפת בית הספר, אך הצהיר כי טורקיה תקדם העמדת ישראל לדין בבית דין בינלאומי, אם זו תמשיך במתקפתה ברצועת עזה. "אם ישראל תמשיך בגישה זו, היא בלי שום ספק תועמד לדין", אמר ארדואן בעצרת לקראת הבחירות לנשיאות במדינה בעיר מרסין, לקול תשואות תומכיו, והוסיף: "אנחנו נראה את זה קורה, וטורקיה תפעל לכך".

ביום שלישי השבוע הודיעה אונר"א כי גילתה מצבור של רקטות שהסתירו מחבלים בבית ספר של הארגון ברצועת עזה. לטענת הארגון, מיד לאחר שהרקטות התגלו, צוות האו"ם עזב את המתחם. כמו כן, נמסר כי אין ביכולתו של הארגון לאשר את מספרן המדויק של הרקטות שאותרו שם. גם בשבוע שעבר דיווחה אונר"א כי איתרה 20 רקטות של ארגון חמאס שהוחבאו גם הן בבית הספר של הארגון ברצועה.

"אונר"א מגנה באופן חד-משמעי וחריף את הקבוצה או הקבוצות האחראיות להפרה הבוטה של החסינות של מתקניה תחת החוק הבינלאומי", נמסר בהודעת הסוכנות. עוד נמסר כי אונר"א "עדכנה לאלתר את הגורמים הרלוונטיים והיא נוקטת בכל הצעדים האפשריים לסילוק הרקטות במטרה לשמור על בטיחות בית הספר". הסוכנות התחייבה "לפתוח בחקירה מקיפה באשר לנסיבות התקרית". כמו כן, בארגון הדגישו כי הם מקפידים לשמור על הנייטרליות של מתקניו, ובכלל זה האיסור להכניס אל תוכם נשק והצורך לפקח עליהם ולהבטיח כי הם משמשים למטרות הומניטריות בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דובר צה"ל מציג מקומות אזרחיים מהם יורה חמאס רקטות לעבר ישראל. יולי 2014. דובר צה"ל
צילומי האוויר שפרסם דובר צה"ל/דובר צה"ל

אתמול בבוקר תקף צה"ל את בית החולים "וואפא" באזור שג'אעיה שברצועת עזה. זאת, בשל ירי טילים נגד טנקים לעבר כוחותינו מתוך בית החולים, וכן בשל העובדה שהמתחם שימש כחדר פיקוד ושליטה לאנשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. לא התקבלו דיווחים על נפגעים. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי העביר התרעות חוזרות ונשנות לארגונים בינלאומיים, למנהל בית החולים הפלסטיני באופן ישיר ואף לגורמים פלסטינים נוספים - אולם ככל הנראה זה לא הועיל להפסקת האש. לפי דובר צה"ל, הירי הוסיף להתגבר גם בשעות האחרונות תוך סיכון הלוחמים הפועלים במרחב, ועל כן הוחלט לתקוף מוקדי טרור פעילים במתחם בית החולים.

ביום שני האחרון פרסם דובר צה"ל צילומי אוויר של אתרים אזרחיים בשטח הרצועה, מהם נורים לטענתו רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. בתמונות שהציג דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, בחשבון הטוויטר הרשמי שלו נראים כמה מקומות ציבוריים בולטים, המשמשים את אנשי חמאס לירי על תושבי ישראל. בין האתרים המצולמים: בית החולים וואפא שבעזה, ממנו טוען צה"ל כי נורו רקטות מדגם M-75 לעבר גוש דן, בית עלמין בשכונת תופאח וכן גן משחקים ציבורי לילדים.

(עדכון ראשון: 16:17)

שכונת שג'אעיה בעיר עזה. AP
שכונת שג'אעיה בצפון רצועת עזה לאחר הפצצות צה"ל/AP
כוחות צה"ל הבוקר בגבול רצועת עזה, יולי 2014. יותם רונן
חייל צה"ל בגבול רצועת עזה/יותם רונן
כוחות צה"ל הבוקר בגבול רצועת עזה, יולי 2014. יותם רונן
לוחמים בחיל השריון בעוטף עזה/יותם רונן
הלווייתו של סמל-ראשון שחר דובר (דאובר), שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין גניגר, יולי 2014. שלומי גבאי
הלוויית החייל שחר דובר/שלומי גבאי
משפחה בעזה נמלטת מתקיפה אווירית של ישראל. AP
משפחה נמלטת מהפגזה של צה"ל בעזה/AP
מפקד פיקוד דרום האלוף סמי תורג'מן מבקר את כוחות צה"ל בשג'עאיה. דובר צה"ל
אלו, פיקוד דרום סמי תורג'מן מבקר את חיילי צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully