וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת משפחת החייל שנהרג: רמת גן תקים בית עלמין

23.7.2014 / 0:11

דניאל פומרנץ מכפר אז"ר, לוחם גולני שנהרג בעזה, ייטמן בבית העלמין הראשון שיוקם ביישוב לאחר בקשה מיוחדת. הרשויות נתנו את הסכמתן: "חשוב להתחשב במשפחה, מגבים את התהליך"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, קובי אליהו, מד"א, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

סמל ראשון דניאל פומרנץ, בן 21 מכפר אז"ר שברמת גן אשר נהרג בלילה בין שבת לראשון באסון הנגמ"ש ברצועת עזה יחד עם עוד שישה חיילים, ייזכר בנסיבות מצערות גם כחלל הראשון שייקבר בתחום יישובו. זאת, לאחר שמשפחתו ביקשה את אישור הרשויות להקמת בית עלמין בכפר אז"ר ולקבור את יקירה שם.

בכפר אז"ר, הנמצא בתחום השיפוט של רמת גן, אין בית עלמין. אלו המבקשים להיקבר באזור נטמנים בבתי הקברות קריית שאול או ירקון. בעקבות מותו של פומרנץ, חייל בחטיבת גולני, פנתה משפחתו לגורמים הרלוונטיים כדי לפעול בנושא. אלי בן שם, יו"ר ארגון "יד לבנים", הצטרף גם הוא למאמצים. "להקים בית עלמין זה לא דבר פשוט, וצריך לקחת בחשבון שלא ניתן להיעתר לבקשה של כל משפחה. במקרה הנוכחי, כל המשרדים הרלוונטיים הסכימו בסופו של דבר לבקשה, ואישרו את הקמת בית העלמין כדי שדניאל יוכל להיקבר ביישוב שבו גדל וחי", אמר. "לאחר שהדבר אושר והוסכם על ידי כל הגורמים, אנו מגבים לחלוטין את התהליך".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
חברות תעופה זרות מפסיקות לטוס לארץ בשל המצב הביטחוני
סמל אורון שאול נעדר: איך ממשיכים מכאן?
בצל הרקטות והלחימה בעזה: מאות עלו הבוקר לישראל

בן שם ואמו של דניאל, ורדה פומרנץ, נפגשו לראשונה בנסיבות מקצועיות מצערות. פומרנץ, שעבדה במשך שנים רבות כראש מחלקת נפגעים בצה"ל, הכירה את בן שם לאחר שבנו נהרג באסון המסוקים. "מדובר באישה מיוחדת אשר סייעה לי רבות לאחר שבני נפל. בכלל, מדובר במשפחה מיוחדת. בעלה היה בכיר בחיל הים", אמר. בן שם הוסיף מניסיונו האישי הכואב: "כאב המשפחות השכולות הוא קשה מנשוא, ולכן זה חשוב מאוד לבוא לקראתם במקומות בהם ניתן להתחשב ולהיעתר לבקשותיהם".

ראש עירית רמת גן, ישראל זינגר, קיבל את בקשת האם ופנה למשרד השיכון, משרד הפנים ומשרד הביטחון כדי לקבל את האישורים הרלוונטיים ולהקים את בית העלמין בהקדם. על אף הסכמת הגורמים המעורבים, בהם משרדי הממשלה והשרים הרלוונטיים, והעובדה כי העירייה לקחה אחריות על הקמת בית הקברות, הובהר למשפחה כי אם התכנית לא תעבור בתוך שנתיים, תוצא גופתו של דניאל והיא תיקבר בבית עלמין צבאי אחר.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully