וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן" בעזה: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

23.7.2014 / 2:14

לייב בלוג | מטח רקטות לגוש דן, השפלה והשומרון בשעות הערב. חברות תעופה ביטלו טיסות לישראל. החייל הנעדר הוא אורון שאול. אביתר תורג'מן, לוחם בצנחנים בן 20, נהרג בהיתקלות ברצועה

צילום: אבי כהן, שי מכלוף, דובר צה"ל רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

2:14: דוברת משרד החוץ של ארצות הברית, ג'ן סאקי, התייחסה הלילה לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו משר החוץ האמריקני ג'ון קרי לפעול לחידוש הטיסות לנתב"ג שבוטלו אמש בשל ירי הרקטות. מדבריה של סאקי עולה כי אין בכוונת וושינגטון לפעול לכך. "אזהרת מנהל התעופה האזרחי פורסמה כדי להגן על אזרחים אמריקנים ועל חברות תעופה אמריקניות", אמרה סאקי לכתבים. "השיקול היחיד הוא ביטחונם של אזרחינו ובטיחותם". היא הוסיפה כי מנהל התעופה "ממשיך לבחון את המצב ולהעריך אותו" כי הוא יפרסם הנחיות מעודכנות בחלוף יממה ממועד פרסום האזהרה. גורם בכיר בממשל אובמה אף אמר כי "אין בכוונתו לערער על מנהל התעופה, נקודה".

1:07: צה"ל תוקף הלילה בירי ארטילרי את בית החולים האירופי בחאן יונס, וכן בנק וסניף דואר ברפיח שבדרום רצועת עזה - כך לפי דיווחים פלסטיניים.

0:18: חברת התעופה איז'יגט, שבסיסה בבריטניה, הודיעה הלילה על ביטול ארבע טיסות לפחות המגיעות לישראל ביממה הקרובה "מחשש לשלומם של הנוסעים ואנשי הצוות". בטיסות שבוטלו - קווים מת"א ללונדון ולבזל.

23:41: דובר חמאס, סאמי אבו-זהרי, טען היום כי חמאס הסכים להפוגות הומניטריות בלחימה, ואילו ישראל סירבה – כך דווח ברשת "אל מיאדין". "חמאס הסכימה לכמה הצעות להפסקת אש מטעם הצלב האדום, אך הכיבוש התנגד לכך", אמר.

23:38: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, וביקש ממנו לפעול להשבת הטיסות של חברות תעופה אמריקניות לישראל – כך מסרו גורמים במשרד ראש הממשלה.

23:27: טיסת "טורקיש איירליינס" מאיסטנבול לתל אביב חזרה הערב על עקבותיה, לאחר שהחברה הודיעה על השעיית טיסות לנמל התעופה בן גוריון למשך 24 שעות מסיבות ביטחוניות, לאחר שרקטה פגעה בבית ביהוד.

23:10: מאות בני אדם השתתפו בהלווייתו בהר הרצל של סמל ראשון אביתר תורג'מן, לוחם בחטיבת הצנחנים, בן 20 מבית שאן, שנהרג הבוקר בהיתקלות ברצועת עזה.

22:59: בכיר פתח, עזאם אל-אחמד, וראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פראג', נפגשו הערב בשנית עם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בקהיר – כך דווח ברשת "אל-מיאדין". לפי הדיווח, השלושה דנו בהצעת פתח להפסקת אש הדדית, שמיד אחריה ייכנסו שני הצדדים למשא ומתן מואץ שיימשך חמישה ימים על כלל הסוגיות העומדות על הפרק.

22:54: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בחצר בית ברהט. שלושה נפגעי חרדה פונו מהמקום. כוח משטרתי נמצא בדרכו לזירה נוספת באותה השכונה, שם נבדק חשש לנפילה נוספת.

22:28: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע וביישובים רבים סביבה. לא ידוע עדיין על נפילות.

22:27: שתי חברות טורקיות ביטלו הערב את טיסותיהן לישראל מאיסטנבול - טורקיש איירליינס וחברת פגסוס. זאת, בשל המלצת הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) שלא להגיע לנמל התעופה בן גוריון בישראל בעקבות המצב הביטחוני.

22:23: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן טען הערב בנאום שנשא ברמאללה כי "המטרה הראשית של התוקפנות הישראלית היא הריסת אחדותנו ומאמצי הפיוס". לדבריו, "כוחות הכיבוש חצו את כל הגבולות והפרו את כל החוקים וזכויות האדם. אנחנו יודעים שאין לנו מטוסים, אך יש לנו את כוח הצדק והאמת". אבו מאזן הוסיף במסר לתושבי רצועת עזה: "כאבכם הוא כאבנו, סבלכם חופר בור עמוק בלבנו. למען עמנו, אשר שילם מחיר כבד למען עצמאות, דגל פלסטין יתנוסס מעל ירושלים וזו תהפוך לבירתנו".

22:12: משרד הבריאות הפלסטיני פרסם הערב כי מניין ההרוגים הפלסטינים ברצועת עזה עלה ל-628. כמו כן, יותר מ-3,720 בני אדם נפצעו מתחילת מבצע "צוק איתן".

22:09: ארבע רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים באזור באר שבע. לא דווח על נפגעים או על נזק.

21:56: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בבאר שבע ובסביבותיה, וביישובי המועצה האזורית בני שמעון.

הערכת מצב מטכ"לית במסגרת מבצע "צוק איתן" בהשתתפות נשיא המדינה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וחברי פורום המטה הכללי בבור בקריה. יולי 2014. דובר צה"ל
גנץ, פרס ויעלון בהערכת מצב בבסיס הקריה בתל אביב, הערב/דובר צה"ל

21:45: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות בשמי אזור בת ים, ושתי רקטות נוספות באזור גדרות.

21:41: שריפת קוצים פרצה לפני זמן קצר סמוך לקיבוץ נען באזור רחובות, ככל הנראה כתוצאה מנפילת רסיסי רקטה שיורטה. צוות של תחנת כיבוי אש איילון פועלים לכיבוי האש.

21:34: מהסוכנות האירופית לבטיחות תעופה, EASA, נמסר הערב כי היא תפרסם "המלצה תקיפה" לחברות המסחריות שלא להגיע לנמל התעופה בן גוריון בישראל, עד להודעה חדשה. כמה חברות אירופיות ואמריקניות הודיעו מוקדם יותר היום כי ישעו טיסותיהן לנתב"ג בשל ירי הרקטות לאזור.

21:33: שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר הערב כי מניין ההרוגים של יותר מ-600 ברצועת עזה "אינו מקובל" והוסיף בריאיון לרשת TF1 הצרפתית: "אין זה מקובל שמדינה תהיה תחת איום טילים, ושטילים יפלו בה, אולם התגובה חייבת להיות פרופורציונאלית. כשאנחנו מדברים על כ-600 הרוגים, ברור כי זה משהו שאנחנו לא יכולים לקבל. הטבח והתקיפות חייבים להסתיים באופן מידי".

21:27: הערכת מצב מטכ"לית במסגרת מבצע "צוק איתן" התקיימה הערב בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ וחברי פורום המטה הכללי בבור של בסיס הקריה בתל אביב. הנשיא פרס אמר בתום הסקירה: "איני זוכר פיקוד צבאי שעורר אמון גדול כל כך בעם. איחדתם את העם והזכרתם לו שהוא עם. אני יוצא מכאן בגאווה גדולה". לדבריו, "ליווי המשפחות השכולות בתקופה זו מעורר השראה ומעניק כוחות. אנחנו פוגשים בדור הצעיר בעיקר לאחר שהוא נופל לצערי, ופתאום אנו מגלים כמה הוא מופלא".

21:21: שתי רקטות יורטו בשמי אשדוד. לא דווח על נזק או נפגעים.

21:20: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור קריית מלאכי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס של US איירוויז שביטלה טיסות לישראל. יולי 2014. רויטרס
חברת יו.אס אייר ביטלה את הטיסות לישראל וממנה/רויטרס

21:19: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באזור אשדוד, יבנה, רמלה, גדרה והשפלה.

21:18: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית באר טוביה.

21:11: סגנית דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף, מסרה הערב בתום סבב פגישות שקיים שר החוץ ג'ון קרי עם גורמים במצרים: "לישראל יש זכות להגן על עצמה. הם הבטיחו לנו שהם נוקטים בכל צעדי הזהירות למנוע פגיעה באזרחים. אנו חושבים שהם יכולים לעשות קצת יותר, ולנקוט צעדים קצת יותר גדולים להגן על האוכלוסייה האזרחית". כמו כן, התייחסה הארף להחלטה להעביר סיוע הומניטרי לרצועת עזה על סך 47 מיליון דולרים, ואמרה: "אונר"א עושים עבודה חשובה, פועלים בתנאים מאוד קשים, סביבה מאוד קשה. אנו יודעים שחמאס השתמשו בבתי ספר ובבתי חולים כדי להחביא נשק אתו הם תקפו את ישראל. לאונר"א לא היו כלים להתמודד עם זה".

21:05: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות בשמי השפלה. שתי רקטות נוספות נחתו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

21:02: חברת אייר קנדה הודיעה הערב על ביטול הטיסות לישראל, בעקבות צעדים דומים שנקטו חברות מאירופה ומארה"ב. זאת, אחרי שרקטה פגעה בבית ביהוד, סמוך לנמל התעופה בן גוריון.

20:58: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בגוש דן, השפלה, שומרון ובנתב"ג.

20:56: אזעקות "צבע אדום" נשמעו לפני זמן קצר בשער הנגב ובחוף אשקלון.

20:51: שלוש רקטות נפלו לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית אשכול, שתיים מהן בשטחים פתוחים ואחת ביישוב.

20:49: דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר תקף היום משעות הבוקר כמאה מטרות ברחבי רצועת עזה. מתחילת הפעילות הקרקעית תקף צה"ל למעלה מ-1,833 מטרות. בשעות הצהריים, חשף כוח גולני שני פירי מנהרות בצפון רצועת עזה. מאוחר יותר זוהה פיר נוסף באזור על ידי הכוח. בשעות הצהריים, כוח מיחידה מיוחדת חשף אמצעי לחימה רבים במרכז רצועת עזה, ביניהם רובי קלצ'ניקוב, מקלעים כבדים, וטילים נגד טנקים.

20:44: משרד החוץ הביע הערב שביעות רצון ממסקנות שרי החוץ של האיחוד האירופי שפורסמו מוקדם יותר היום ביחס למבצע "צוק איתן". בהודעת האיחוד האירופי, קראו שרי החוץ בתום פגישה שנערכה בבריסל לפירוק ארגוני הטרור ברצועת עזה מנשקם ופירוז הרצועה. "אמירות אלה של האיחוד האירופי עולות בקנה אחד עם התפיסה שמנחה את ישראל במאבקה בטרור, והן פותחות פתח לשיתוף פעולה ליישום העקרונות המשותפים להחזרת השקט והביטחון", נמסר ממשרד החוץ.

20:36: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול

20:23: חברות תעופה אירופאיות הקפיאו את טיסותיהן לישראל ומחוצה לה. חברת התעופה הלאומיות של צרפת, אייר פראנס, הודיעה היום כי היא מקפיאה את כל הטיסות שלה לישראל עד הודעה חדשה, וזאת בשל המצב הביטחוני בארץ. גם חברת התעופה הלאומית של הולנד, KLM, החליטה שלא לטוס לתל אביב - אולם לא נקבה במסגרת הזמן שבה יבוטלו הטיסות. כמו כן, החברה הגרמנית לופטהנזה הודיעה כי לא תטוס לישראל ב-36 השעות הקרובות. הודעות אלה מצטרפות לזו של ה-FAA, רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, שהמליצה היום לחברות התעופה דלתא ו-יו.אס אייר לא לנחות בארץ בעקבות הרקטה שנורתה על אזור יהוד, הסמוך לנתב"ג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית בו התפוצצה הרקטה ביהוד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:25: שתי רקטות יורטו בשמי יבנה. אין נזק ואין נפגעים.

20:20: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשדוד, ביבנה וביישובים בסביבה.

20:00: ועדת יחסי החוץ של האיחוד האירופי קראה להפסקת אש מידית ברצועת עזה וחזרה לקווי הפסקת האש של נובמבר 2012, בתום ישיבת הוועדה בבריסל. האיחוד האירופי הביע תמיכה במאמצים האזוריים להגיע להפסקת אש, וגינה את ירי הרקטות בידי חמאס לעבר ישראל. "מדובר במעשים פושעים ובלתי מוצדקים", נמסר, "על כל ארגוני הטרור ברצועת עזה להתפרק מנשק, ואנו מגנים את קריאת חמאס לאזרחים לשמש כמגנים אנושיים". כמו כן, הביעה הוועדה דאגה מהרג אזרחים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה ובשג'אעיה.

19:41: סגן ראש משלחת ישראל באו"ם, דוד רוט, אמר היום בדיון של מועצת הביטחון בנוגע למזרח התיכון: "במשך שנים הקהילה הבינלאומית ביקרה את ישראל על כך שהיא הגבילה כניסה של חומרי בנין לעזה. עכשיו כולם יודעים לאן חומרי הבניה האלו היו מיועדים. עד היום הקהילה הבינלאומית האמינה שהיא מעבירה כספי סיוע לעזה, שמוקדשים לחיזוק שירותי הרווחה, לבניית מוסדות ולפיתוח כלכלי. במציאות, הדולרים שהועברו כדי לסייע לעזה, סייעו לחמאס לבנות את מעוז הטרור שלו והוכיחו, שוב, שלחמאס אין אחריות כלפי אנשיו. לכל המדינות בקהילה הבינלאומית יש חלק בהסלמה הזו, ולכן עליהן לתמוך בישראל ולהכיר בזכות שלה להגן על אזרחיה".

19:24: נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר התייחס היום למבצע "צוק איתן" ולפעולות צה"ל ברצועת עזה, ואמר: "עזה נמצאת על ספו של משבר הומניטרי. על שני הצדדים להבחין בין לוחמים לאזרחים, ועל ישראל להבטיח שהיא עושה שימוש בכוח באופן פרופורציונאלי, בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי". קרטר קרא להפסקה מידית של הלחימה ונסיגת כל הכוחות הישראלים מרצועת עזה, והוסיף: "יש להשתמש בהסכם הפסקת אש על מנת לקדם את הפיוס הפלסטיני, ושלום בר קיימא בין הישראלים לפלסטינים. על ההסכם לכלול יישום מנגנוני פיקוח בינלאומיים".

19:22: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון

19:18: הנהגת הרשות הפלסטינית הגישה היום למצרים תכנית להפסקת אש בלחימה ברצועת עזה, שלאחריה יהיו חמישה ימים של שיחות בין הישראלים לפלסטינים – כך מסר בכיר פתח, עזאם אל-אחמד, השוהה בקהיר. "ההנהגה הפלסטינית הגישה הצעה חדשה במסגרת המתווה המצרי להפסקת אש, שתלווה בחמישה ימים של משא ומתן", אמר אל-אחמד.

19:07: גורמים רשמיים ברשות הפלסטינית אישרו כי יו"ר הרשות אבו מאזן ביטל את ביקורו המתוכנן בערב הסעודית, שאמור היה להיערך היום, ושב לרמאללה על מנת לכנס פגישה דחופה של ההנהגה הפלסטינית – כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". זאת, ככל הנראה על רקע החשש הפלסטיני מהגברת התקיפות הישראליות ברצועת עזה. הערב צפוי אבו מאזן לשאת נאום, בו יתייחס להתפתחויות במישור המדיני.

18:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

18:47: הרב הראשי לישראל, דוד לאו, הגיע לפני זמן קצר לביקור בבית משפחתו של החייל הנעדר אורון שאול, בן 21 מפוריה עילית. בתום הביקור, אמר לאו: "ראיתי משפחה חזקה, אמיצה מאוד, עם הרבה כוחות נפש מחד ועם הרבה הערכה לצה"ל מאידך. הם יודעים שהצבא עושה מאמץ מקסימלי להביא להם בשורה". שאול היה בנגמ"ש שנפגע מירי טיל ביום ראשון בשכונת שג'אעיה בעיר עזה, והיום הותר לפרסום כי הוא נעדר.

18:37: אזעקות "צבע אדום" נשמעו לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

מזכ"ל האו"ם לנתניהו: "עליכם לנהוג בריסון מרבי". צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם באן קי-מון/צילום מסך

18:31: כ-2,000 בני אדם משתתפים בשעה זו בהלווייתו של סמל-ראשון שחר תעשה, לוחם גולני בן 20 מפרדסיה, בבית העלמין ביישוב. תעשה נהרג באסון הנגמ"ש בלילה שבין שבת ליום ראשון. אמו של שחר, היידי, אמרה: "אל תכניסו את שחר לבור".

18:26: דובר שירותי החירום ברצועת עזה, אשרף אל-קודרא, מסר כי שישה פלסטינים נהרגו היום בסדרת תקיפות אוויריות במחנות הפליטים אל-בורייג' ואל-מראזי, במרכז רצועת עזה, וכן ברפיח, בדרום הרצועה. לפי הדיווחים הפלסטיניים, מניין ההרוגים הפלסטינים עד כה במבצע "צוק איתן" עומד על יותר מ-600.


18:22: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים, אולם נגרם נזק קל לקו מתח גבוה.

18:12: כ-200 בני אדם משתתפים בשעה זו בהפגנת תמיכה בחיילי צה"ל בכיכר המשטרה בחדרה.

18:10: הלווייתו של סמל-ראשון אביתר תורג'מן, לוחם בחטיבת הצנחנים, בן 20 מבית שאן, שנהרג היום בשעות הבוקר בהיתקלות ברצועת עזה, תיערך הערב בשעה 22:30 בהר הרצל.

18:08: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח ביישוב במועצה האזורית בני שמעון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

18:07: חברות התעופה האמריקניות דלתא איירליינס, יונייטד ו-יו.אס.אייר מבטלות את כל הטיסות בין ארצות הברית לישראל, בהוראת ה-FAA (מינהל התעופה הפדרלי). זאת, אחרי שהבוקר (שלישי) דווח על פגיעת ישירה של רקטה ביהוד, סמוך לנמל התעופה בן גוריון. לא נמסר מתי יחודשו הטיסות.

18:06: יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, הגיבה לפני זמן קצר למסיבת העיתונאים שערכו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם באן קי מון, וקראה לנתניהו לנצל את שהותו של מזכ"ל האו"ם בישראל כדי "למצות כל סיכוי להיחלץ ממדמנת ההרג והסבל בעזה, ולהגיע להסכם הפסקת אש". לדברי גלאון, "הסכם הפסקת האש בתיווך האו"ם, מצרים ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צריך לייצר מציאות מדינית שתרתיע את החמאס מלירות על ישראל ותהפוך אותו לגורם מרוסן באמצעות תמריצים כלכליים ומדיניים".

הלווייתו של שחר תעשה בפרדסיה. שלומי גבאי
הלוויתו של סמל-ראשון שחר תעשה, לוחם גולני בן 20 מפרדסיה, בבית העלמין ביישוב/שלומי גבאי

17:49: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית בני שמעון.

17:45: שר החינוך, הרב שי פירון, ביקר הבוקר בבתי החולים בילינסון בפתח תקווה והדסה עין כרם בירושלים, בהם מאושפזים חיילי צה"ל שנפצעו במהלך הלחימה בעזה. במהלך הביקור, אמר פירון לחיילים: "אנחנו גאים בכם ובכל חיילי צה"ל, על עוז הרוח, הנחישות והגבורה בלחימה בחמאס. צה"ל הוא צבא חזק ומוסרי שימשיך לפעול בצורה הטובה ביותר על מנת להחזיר את השקט והביטחון ליישובי הדרום. אני מבקש למסור תנחומים למשפחות שאיבדו את בניהן, יקיריהן, בהגנה על הבית שלנו, מדינת ישראל. ברגעים אלה, של אובדן קשה מנשוא, ליבי איתן".

17:32: קצין בכיר מחטיבה לוחמת סיפר כי "איתרנו שלוש מנהרות התקפיות, ואנחנו עסוקים כרגע בהשמדתן. קיבלנו מודיעין טוב לפני המבצע, אבל בסופו של דבר לראות את זה בשטח זה שונה". הקצין הוסיף כי מתחקור בשטח, התברר כי חמאס שילם כסף לתושבי בית לאהיא כדי שלא יתפנו מבתים. לדבריו, "אני לא מקנא בתושבי בית חאנון או בתושבי בית להיא אחרי שיחזרו לבתיהם, אבל מצד שני הם אפשרו לטרור הזה לגדול בתוכם. לא הגענו לשכונות מגורים אלא למערכי לחימה".

17:26: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בעיר אופקים וסביבתה, וכן במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית מרחבים.

17:00: הלווייתו של סמל מקס שטיינברג, לוחם בחטיבת גולני, בן 24 מבאר שבע, שנהרג שלשום מפגיעה בכלי משוריין במהלך הלחימה ברצועת עזה, תיערך מחר בשעה 11:00 בהר הרצל.

16:55: מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר היום במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "זה לא ביקורי הראשון בישראל, אך הפעם אני עומד כאן בלב כבד. חמאס ממשיך לירות טילים על ישראל. העמדה של האו"ם חד משמעית, אנחנו מתנגדים לירי רקטות. אנחנו מתנגדים לשימוש במסגדים, בתי ספר ומתקנים אזרחיים לשיגור רקטות". לדברי באן, "יש להמשיך במאמצים הבינלאומיים לפעולה בינלאומית. המסר שלי הוא 'תפסיקו להילחם ותתחילו לדבר'. פעולות צבאיות לא יגדילו את היציבות של ישראל. אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות. צריך לקדם חופש וצדק לכל האזרחים".

16:51: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון: "אני חושב שזה ברור שישראל עושה את כל מה שמדינה עושה אם היו יורים עליה מאות טילים יום אחר יום. אף מדינה לא יכולה לשבת מנגד ולא לעשות כלום מול איום כזה". לדברי נתניהו, "לא ביקשנו את הסלמה הזו. חמאס אחראי על הפרת הפסקת האש". הוא הוסיף: "אנחנו עושים הכול כדי להימנע מפגיעה באזרחים".

16:48: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

16:42: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצות האזוריות שדות נגב ואשכול.

16:28: הוועד הבינלאומי של הצלב האדום פרסם הודעת גינוי חריפה על הפגזת בית החולים אל-אקצה בדיר אל-בלח ברצועת עזה, אשר במהלכה נהרגו לפחות ארבעה פלסטינים ונפצעו עשרות. המחלקה הכירורגית, מחלקת הטיפול הנמרץ ומכשירים מצילי חיים ניזוקו קשות, ושירותי רפואה חיוניים שובשו. כריסטיאן קרדון, תת-ראש המשלחת של הצלב האדום בעזה, אמר: "תקרית זו אינה אלא המחשה נוספת של הסכנות עמן מתמודדים צוותי רפואה, חולים, אמבולנסים ובתי חולים בעימות הנוכחי בעזה. צריך שיתאפשר לכולם לקבל טיפול רפואי בבטחה גם בעיצומה של הלחימה".

16:23: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

16:22: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית אשכול.

16:09: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות בשמי אזור באר שבע. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. טרם דווח על נפגעים או על נזק.

הפגנה בתל אביב למען מבצע צוק איתן 21 ביולי 2014. רויטרס
הפגנת תמיכה בצבא ובמבצע צוק איתן, תל אביב/רויטרס

16:07: הותר לפרסום כי סמל ראשון אביתר תורג'מן, לוחם בחטיבת הצנחנים, בן 20 מבית שאן, נהרג הבוקר בהיתקלות ברצועת עזה. תורג'מן הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל ראשון לאחר מותו.

16:04: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הביע תמיכה חד משמעית ביוזמה המצרית להפסקת אש בין ישראל וחמאס, במסיבת עיתונאים שנערכה בקהיר יחד עם מקבילו המצרי של קרי, סמיח שוקרי. "במשך שבועיים, ראינו את חמאס משגר רקטות לעבר ישראל ופועל באמצעות תשתית המנהרות שלו. במשך שבועיים, ראינו את ישראל מגיבה כפי שלכל מדינה יש את הזכות לעשות. אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגנה עצמית", אמר. לדברי קרי, "המשבר בעזה מחמיר מדי יום. הקהילה הבינלאומית מתאחדת כעת מכיוון שראינו יותר מדי דם שנשפך. האזרחים לכודים בתוך העימות, ומאות אזרחים איבדו את חייהם".

15:33: שני חיילים שנפצעו בלחימה ברצועת עזה הגיעו לפני שעה קלה למרכז הרפואי שיבא בתל השומר. מצבו של אחד מהם בינוני ומצבו של השני קל. בנוסף, הגיעו היום לבית החולים שלושה אזרחים שנפגעו באורח קל מנפילת רקטה. במרכז הרפואי שיבא מאושפזים כעת 21 חיילים, מהם אחד באורח קשה, 12 באורח בינוני ושמונה באורח קל. כמו כן, חמישה חיילים פונו היום לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, מהם שלושה פצועים באורח בינוני שהועברו לניתוח במחלקה האורטופדית ושניים שנפצעו באורח קל. בבית החולים סורוקה מאושפזים כעת 54 חיילים, שניים מהם נפצעו באורח קשה והום מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ. שבעה נוספים באורח בינוני והשאר באורח קל.

14:50: כוח צה"ל נתקל לפני זמן קצר במחבל באזור צפון רצועת עזה אשר ביצע ירי לעבר הכוחות. הכוח השיב באש והמחבל נהרג. כמו כן, מדובר צה"ל נמסר כי במהלך היום תקף צה"ל מעל 187 מטרות טרור בעזה, מתוכן מעל 100 מטרות טרור בשג'אעיה. מבין המטרות שנתקפו: משגרים מוטמנים, בתי פעילים אשר שימשו כתשתית פיקוד ושליטה, אתר לייצור אמל"ח, מבנים צבאיים, מנהרות, משגרי רקטות ומשגרי טילים. מתחילת הפעילות הקרקעית תקף צה"ל למעלה מ- 1,715 מטרות טרור. עד כה כוחות צה"ל חשפו 66 פירי מנהרות של כ-23 מנהרות ופוצצו את התוואי של שש מנהרות. החל מהשעה 10:00 ועד השעה 16:00 התאפשרה העברת סחורות וציוד הומניטארי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום.

14:39: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה מעל באר שבע. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או נזק.

14:31: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע ובמועצה האזורית בני שמעון. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

14:29: צה"ל תוקף שלושה מסגדים ברצועת עזה מאז שעות הבוקר בשל פעילות טרור המתנהלת מתוכם.

14:19: בת דודתו של החייל הנעדר אורון שאול, רחלי גזית, אמרה לפני זמן קצר כי: "מבחינת המשפחה – אורון לא חלל". לדברי גזית ראש אכ"א ורמ"ח נפגעים ביקרו בבית המשפחה אמש ומסרו שלפני ממצאים בנגמ"ש זוהו שישה חללים וכי "מכל הממצאים שנבדקו לא נמצאו ממצאים של אורון". "ישנים ממצאים נוספים, הבדיקות לא הסתיימו. אנחנו בקשר רציף עם גורמי הצבא", אמרה גזית, "זה ברור שזה לא פשוט, אנחנו חזקים".

14:08: מניין ההרוגים הפלסטינים בעזה מאז החל מבצע "צוק איתן" עלה ל-604 - כך מסר לפני שעה קלה משרד הבריאות הפלסטיני. כמו כן, מתחילת המבצע נפצעו 3,700 בני אדם.

14:04: רקטה נפלה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

14:00: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפילות או יירוטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הותר לפרסום שמו של החייל הנעדר, סמל אורון שאול, בן 21 מפוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

13:51: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפילות או יירוטים.

13:40: הותר לפרסום שמו של החייל הנעדר מתקרית פיצוץ הנגמ"ש ברצועת עזה ביום ראשון האחרון, סמל אורון שאול, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מפוריה. מדובר צה"ל נמסר כי הליך הזיהוי והבירור לגביו טרם הושלם.

13:38: צה"ל הפציץ לפני זמן קצר את ביתו של אחד ממנהיגי חמאס, ניזאר עוודאללה, הממוקם מערבית לעיר עזה.

13:33: ראש אכ"א, האלוף אורנה ברביבאי ביקרה אתמול ביקרה בבית משפחתו של הנעדר מהנגמ"ש שהותקף בשכונת שג'עיה. לאחר שסיפרה להורים על השתלשלות הבדיקה בנוגע לגורל בנם, אמר אחד מבני המשפחה כי מבחינתה החייל חי. בתגובה אמרה ראש אכ"א כי הסיכויים שהוא בין החיים קלושים. עם זאת, לצה"ל אין תשובה וודאית באשר לגורלו.

13:12: תת שר החוץ הטורקי, פרידון סינירליאולו, אמר לשר החוץ אביגדור ליברמן, שהמגעים הדיפלומטים לנורמליזציה בין ישראל לטורקיה הם לא אפשריים בעקבות המתקפה הישראלית המתמשכת על רצועת עזה – כך מסר היום (שלישי) בכיר טורקי לעיתון הטורקי "דיילי הורייט". סינירליאולו אמור להגיע לוושינגטון בימים הקרובים לפגישות תדרוך עם בכירים אמריקנים על אודות עמדת טורקיה בנושא שיקום יחסיה עם ישראל. הקיפאון בן ארבע השנים החל עקב פרשת משט המרמה בשנת 2010, בה נהרגו עשרה טורקים שהשתתפו בניסיון לשבור את המצור על עזה.

13:03: לוחם צה"ל, בנו של אלוף משנה דרור וינברג, מפקד חטיבת יהודה שנהרג באינתיפדה השנייה, נפצע הבוקר באורח קל-בינוני בהיתקלות מחבלים בדרום הרצועה. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע והוא נמצא כרגע בחדר ניתוח. הודעה נמסרה למשפחתו. הפצוע נשוי ואב לילדים.

12:38: בנו של ראש מועצת אשכול, חיים ילין, נפצע ברגליו במהלך הלחימה בעזה - כך נמסר היום מדוברות המועצה. "חיים ובני משפחתו נמצאים יחד איתו בבית החולים סורוקה. הם דיברו איתו ומצבו קל".

12:28: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית רמת נגב. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

12:21: משרד הפנים הפלסטיני בעזה מסר לפני זמן קצר כי מצרים מסרבת לאפשר יציאה של אנשים דרך מעבר רפיח, גם לא של פצועים.

טנק ליד רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
טנק בסמוך לרצועת עזה/בן קלמר

11:43: דובר צה"ל התיר לפני זמן קצר לפרסום את שמו של
נגד צה"ל, רב-סמל ראשון אוהד שמש בן 27 מבית אלעזרי, שנהרג אתמול אחר-הצהריים בהיתקלות ברצועת עזה. רב-סמל ראשון אוהד שמש הועלה מדרגת רב-סמל לדרגת רב-סמל ראשון לאחר מותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 15:30 בחלקה הצבאית של בית העלמין במזכרת בתיה.

11:34: התייעצות מיוחדת של הרבנות הצבאית והיחידה לאיתור נעדרים באגף כוח אדם (אית"ן) נערכה היום בבוקר על אודות אפשרויות החיפוש ואיתור השרידים של החייל הנעדר בתקרית הנגמ"ש ביום ראשון האחרון. ביומיים האחרונים מתנהל מאמץ מירבי של הרבנות הצבאית ואית"ן בנושא.

11:32: יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה היום במשדר וואלה! חדשות: "אין לממשלה כרגע אסטרטגיית יציאה מהרצועה. "כשיש 600 הרוגים בלחימה זה מחייב אותנו לחשוב. אין ויכוח על זכות ההגנה העצמית, אנחנו צריכים להגן על עצמנו - השאלה היא אם נעשו כל המאמצים כדי להימנע מלהגיע לתקופה המורכבת הזאת". לטענתה, החברה הישראלית "לא מרסנת את עצמה; זה לא מתחיל בהמון - זה מתחיל במסדרונות השלטון כשיש חקיקה גזענית. כשיש שר החוץ שמדבר כמו טוקבקיסט, כמו תגרן בשוק. כל ההסתה הזו שלו. לדעתי נתניהו היה צריך להעיף את ליברמן כבר מזמן. אני מודאגת ממנהיגות שנותנת לגיטימציה לאמירות כאלה, ששרים אחרים בממשלה לא יוצאים נגדן". היא הוסיפה כי "התקשורת מייצרת מציאות, וכשהציבור שומע כל היום את הפרשנים הביטחוניים שאומרים 'צריך להיכנס ולכתוש', זה מייצר מציאות". "צריך הפסקת אש הומניטארית מיד, ולהיכנס למתווה אסטרטגי באזור, לדבר עם אבו מאזן ועם המצרים", היא חתמה.

11:22: כתב רשת "אל-ג'זירה" בעזה, וואיל אל-דחדוח, אמר לפני זמן קצר כי משרדי הרשת בעזה פונו מעובדים לאחר שכוחות צה"ל ירו לכיוונם "ירי אזהרה". לדברי הכתב, "במקום שררה בהלה רבה כששמעו הפיצוצים שניפצו את חלונות המשרד, וכל העובדים יצאו לרחוב". הוא טוען כי הירי היה "ללא ספק מכוון ולא אקראי, שכן הוא פגע במדויק במשרדים שנמצאים בקומה ה-11 של הבניין, ואילו סוכנות ידיעות אמריקאית שנמצאת בסמוך לא נפגעה כלל".

11:08: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה מעל אשקלון.

11:05: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשדוד, אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

11:02: מח"ט גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן, שנפצע ביום ראשון האחרון בעזה, השתחרר היום מבית החולים. בשעה זו הוא מבקר חיילים פצועים בבית החולים סורוקה בו היה מאושפז. עליאן נפצע בפניו ובעיניו במהלך היתקלות עם מחבלים ברצועה ופונה במסע חילוץ מורכב שכלל ירי ארטילרי כבד. הוא אושפז במחלקת עיניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:57: תשעה בני אדם נפגעו היום באורח קל כתוצאה ממטח הרקטות שנורה לפני זמן קצר למרכז הארץ. ארבעה מהפצועים נחבלו כשמעדו בדרכם למרחב המוגן וחמישה מהם נפגעי חרדה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו להם טיפול רפואי.

10:35: מפקד מחוז דן בפיקוד העורף, אלוף משנה אפי מישוב, התייחס לפני זמן קצר להתפוצצות הרקטה ביהוד: "זאת הפגיעה הישירה הראשונה בסבב הזה". לדבר מישוב: "לא היה יירוט כי מערכת 'כיפת ברזל' היא לא מאה אחוז. אנחנו מתייחסים לכל ירי כאילו הוא הירי הראשון ומתייחסים לכל אזעקה כאילו אזעקה ראשונה. למרבה המזל לא היו אנשים בחצר, היו שכנים שגרים בסמוך ונהגו לפי הנחיות פיקוד העורף".

10:33: דובר צה"ל התיר לפני זמן קצר לפרסום את שמותיהם של שישה חיילי גולני שנהרגו בתקרית פיצוץ הנגמ"ש ברצועת עזה ביום ראשון האחרון לפנות בוקר: סמל ראשון שחר תעשה בן 20 מפרדסיה, סמל-ראשון דניאל פומרנץ בן 20 מכפר אז"ר, סמל שון מונדשיין, לוחם בחטיבת גולני, בן 19 מתל-אביב, סמל בן אואנונו בן 19 מאשדוד, סמל-ראשון אורן נח בן 22 מהושעיה. בתקרית נהרג גם סמל מקס שטיינברג בן 24 מבאר שבע, כפי שהותר אתמול לפרסום. "מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים", כך נמסר.

10:30: אדם שגר בסמוך למקום נפילת הרקטה ביהוד סיפר לוואלה! חדשות: "אשתי שמעה את האזעקה והזעיקה אותי מהר לבוא להיות איתה. ברגע כשהגעתי הביתה שמענו את הדי הפיצוץ וראינו את אדי האבק עולים מהבית. התקשרתי למשטרה ולאחר הגעתם למקום הם פינו שני שכנים מבוגרים שלקו בחרדה ומד"א פינו לבית החולים שכנה בהיריון שירדו לה המים בזמן האזעקה. אנשים היו בחרדה ובלחץ, זה היה אירוע מאוד קשה לכולנו".

10:22: רקטה פגעה לפני זמן קצר באופן ישיר בבית בעיר יהוד. שני אזרחים נפצעו באורח קל.

10:17: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי רמת גן. טרם היירוט נשמעה אזעקה במקום. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

10:12: בימים האחרונים ניסו חוליות חמאס ברצועת עזה לפגוע במסוקי קרב של חיל האוויר באמצעות טילי כתף וטילים נגד מטוסים – כך עולה מדיווחים מהשטח. לא דווח על נזק ולא על נפגעים.

10:02: אזעקות נשמעו ברחבי גוש דן והשפלה. נשמעו הדי פיצוצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רקטה פגעה בבית ביהוד, שניים נפצעו קל/מערכת וואלה!, צילום מסך

9:58: צה"ל הפציץ השכונת אל-נצר בעזה את ביתו של זיאד אל-זאזא, מי ששימש כסגנו של ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, אסמאעיל הניה, עד להתפטרות הממשלה לאחרונה, בשכונת אל-נצר בעזה – כך על פי דווחים פלסטינים.

9:55: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

9:54: זוהו בוודאות שישה חללים מתקרית פיצוץ הנגמ"ש ביום ראשון האחרון לפנות בוקר ברצועה "וזאת נוכח מורכבות האירוע" - כך נמסר היום מדובר צה"ל. אמש נמסרו הודעות לשבע משפחות הלוחמים שהיו מעורבים באירוע. "מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים".

9:49: דובר צה"ל מוטי אלמוז אמר היום במשדר וואלה! חדשות כי במהלך הלילה נהרגו 20 מחבלים וכי 190 מחבלים נהרגו מאז תחילת השלב הקרקעי של מבצע "צוק איתן". "המנהרות קורסות בזו אחר השנייה. אין כאן 'פעם אחת ולתמיד'", הוא אמר. לטענתו, "המלחמה בטרור ארוכה ולא תיפסק כתוצאה ממלחמה אחת או פעולה אחת, גם 'חומת מגן' לא היה אחת ולתמיד. ההישגים עד עכשיו מאוד משמעותיים, חמאס לא חשב לפני שבועיים שהוא יהיה במצב כל כך קשה מבחינת המערך הרקטי, ההצהרות שלו מעידות אופן חד משמעי ששני המערכים האסטרטגיים שלו, הרקטי והמנהרות, נפגעו מאוד. לא נוכל לצאת משטח ולהבטיח בטחון של מאה אחוז לגבי איום המנהרות, כפי שאנו לא מבטיחים אותו הדבר לגבי האיום הרקטי".

חיילים בגבול רצועת עזה, 21 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

9:35: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

09:24: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שבע רקטות מעל אשדוד. רקטה נוספת התפוצצה סמוך למתקן חינוכי בעיר וגרמה לנזק קל. אין נפגעים.

09:22: גורם מדיני ישראלי אמר לוואלה! חדשות כי "בשלב הזה אנחנו לא יכולים לדבר על הפסקת אש קרובה - לא הפסקת אש כוללת ולא הפוגה הומניטרית. הנושא השני עלה בצינורות שונים, אבל אין עליו הסכמה". הגורם הוסיף כי "הלחימה נמשכת וישראל מתכוונת להשלים את המשימה ולפגוע במנהרות. אנחנו מתקדמים בטיפול במנהרות, אבל זה דורש עוד מאמץ". מזכ"ל האו"ם ,באן קי מון, יגיע בצהריים לישראל וייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, משה יעלון.

9:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשדוד ובמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול באר טוביה. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

8:27: כוחות צה?ל עצרו במהלך הלילה 15 מבוקשים ברחבי הגדה המערבית, מתוכם שישה פעילי חמאס.

8:04: 16 חיילי צה"ל שנפצעו במהלך מבצע "צוק איתן" פונו הלילה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. אחד החיילים נפצע באורח קשה, שניים נוספים באורח בינוני והשאר באורח קל. בבית החולים סורוקה מאושפזים 37 חיילים, חמישה באורח קשה, 16 באורח בינוני והיתר באורח קל. כמו כן חייל צה"ל נוסף שנפצע באורח קל פונה הלילה למרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

חיילים בגבול רצועת עזה, 21 ביולי 2014. רויטרס
צה"ל בפעילות התקפית ברצועת עזה/רויטרס

7:44: כוחות צה"ל סיכלו הלילה ניסיון הברחת אמצעי לחימה מירדן דרך ים המלח שהיה מיועד ככל הנראה לארגוני טרור בגדה המערבית - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. אמצעי הלחימה הועברו בסירה על ידי שלושה תושבי יריחו והתקבלו על ידי שני תושבי מזרח ירושלים. בפשיטת כוחות צה"ל נתפסו שמונה רובים ושישה אקדחים וסם מסוג חשיש. החשודים, האמל"ח והסמים הועברו להמשך טיפול של היחידה המרכזית במחוז יהודה ושומרון במשטרת ישראל.

7:26: 12 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה לפנות בוקר ומניין ההרוגים מתחילת המבצע עלה ל-583 בני אדם – כך מסר משרד הבריאות ברצועת עזה. כמו כן דווח על 3,640 פלסטינים פצועים.

06:54: צה"ל תקף הלילה 100 מטרות בשג'אעיה שברצועת עזה. במהלך הפעילות נהרגו 20 מחבלים. מתחילת מבצע "צוק איתן" ועד כה הותקפו 3,000 יעדי טרור, אותרו 23 מנהרות ו-66 פירי מנהרות. כמו כן, מתחילת הפעולה הקרקעית, נהרגו 183 מחבלים ו-470 פלסטינים. עד כה נעצרו 28 מחבלים שהועברו לחקירת שב"כ בישראל.

06:38: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעתיים האחרונות לפחות עשרה יעדי טרור ברחבי העיר עזה.

06:26: הלווייתו של סמל-ראשון יובל הימן, לוחם בגדוד "גפן", בן 21 מאפרת, תיערך היום, בשעה 11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל, בירושלים. הלווייתו של רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, לוחם בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה, בן 39 מנתיבות, תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין בנתיבות, בחלקה הצבאית.

06:22: כלי טיס של חיל האוויר חיסל לפני זמן קצר שלושה מחבלים ששהו בביתם בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. בתקיפה, נפצעו ארבעה מחבלים נוספים.

06:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

06:02: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רב-סמל עודד בן סירא, לוחם חטיבת הנח"ל שנהרג אתמול בהיתקלות בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

05:23: הותר לפרסום שמו של חייל צה"ל רב-סמל עודד בן סירא, לוחם בחטיבת הנח"ל, בן 22 מניר עציון, שנהרג אתמול (שני) בשעות אחר הצהריים במהלך היתקלות ברצועת עזה. רב-סמל בן סירא הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו. הלווייתו תיערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין בניר עציון, בחלקה הצבאית.

05:22: שני חיילי צה"ל נהרגו אתמול אחר הצהריים ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם. כמו כן, במהלך הלילה ועד לשעה זו נפצעו שלושה חיילי צה"ל באורח קשה וארבעה חיילים נפצעו באורח קל במהלך פעילות כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. מתחילת הלחימה נהרגו 27 חיילים וקצינים.

04:15: גורמים ערביים מסרו לוואלה! חדשות כי בניגוד לדיווחים קודמים, עדיין אין סיכום על הפסקת אש. על פי אותם גורמים, הצדדים השונים לא הצליחו להגיע להסכם הפסקת אש מלא. זאת, לדבריהם לאחר שמצרים עמדה על סירובה להכניס ליוזמת הפסקת האש שלה את כל התיקונים שדרש חמאס להכניס. לדברי המקורות, רשימת הדרישות שהארגון ביקש להכניס ליוזמה המצרית, גדולה מכפי שפורסמה עד כה בתקשורת.

03:34: הוסר החשש לאירוע ביטחוני בדרום הארץ.

03:08: "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי באר שבע. שלוש רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים.

02:58: אזעקה נשמעה בבאר שבע וביישובים בסביבתה.

01:54: למרכז הרפואי שיבא בתל השומר הגיעו ארבעה פצועים פלסטינים מעזה. מצבם של שלושה מהפצועים בינוני, מצבו של פצוע נוסף קל.

01:27: אתר חדשות פלסטיני המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי דיווח כי הבוקר תיכנס לתוקף הפסקת אש הומניטרית בעזה. הפסקת האש תימשך חמש שעות, החל מ-10:00 ועד 15:00.

01:01: כביש 232 שבנגב נפתח לתנועה, למעט הקטע שבין צומת סעד עד לנחל עוז.

00:34: מחלקת המדינה האמריקנית הזהירה את אזרחיה מפני ביקורים בישראל, כמו גם בשטחי הרשות הפלסטינית, בשל מבצע "צוק איתן" והלחימה בין ישראל לחמאס. "מחלקת המדינה ממליצה לכל האזרחים האמריקנים לשקול לבטל ביקורים בישראל ובגדה המערבית, ומחדדת את האזהרה הקיימת מפני ביקורים ברצועת עזה", נמסר בהודעה. עוד נמסר: "האווירה הביטחונית המורכבת בישראל, בגדה המערבית ובעזה, מצריכה את אזרחי ארצות הברית להיות מודעים לסיכוני הביקור שם, בשל העימות בין ישראל לחמאס".

חיילי גולני הובאו למנוחות: "הלב ממאן להאמין". גדעון צנטנר
חיילי גולני הובאו למנוחות/גדעון צנטנר
היום ה-14: שבעה קצינים וחיילים נהרגו בלחימה. צילום מסך
שבעה קצינים וחיילים שנהרגו אתמול/צילום מסך
תיעוד: לוחמי הנח"ל מאתרים רקטות שהוסתרו בבית ספר בעזה. צילום מסך
לוחמי הנח"ל מאתרים רקטות שהוסתרו בבית ספר בעזה, אתמול/צילום מסך
תותחנים יורים לעזה. יולי 2014. בן קלמר
תותחנים יורים לעזה. יולי 2014/בן קלמר
נפילת רקטה באשקלון. יולי 2014. קבוצת רדיו דרום, מערכת וואלה! NEWS
נפילת רקטה באשקלון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת רדיו דרום
צה"ל הקים בית חולים זמני בגבול הרצועה. דובר צה"ל
צה"ל הקים בית חולים זמני בגבול הרצועה/דובר צה"ל
אזעקה בבית החולים ברזילי. יולי 2014. ניב אהרונסון
אזעקה בבית החולים ברזילי/ניב אהרונסון
הפגנה פרו-פלסטינית סרסל, פריז – 20 ביולי 2014. AP
הפגנה פרו-פלסטינית, פריז/AP
עצרת הזדהות עם ישראל – כיכר טיימס, ניו יורק, 20 ביולי 2014. GettyImages
עצרת הזדהות עם ישראל, כיכר טיימס בניו יורק/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עצרת הזדהות עם ישראל, סיאטל, וושינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully