וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג הבכיר עד כה: המג"ד קידר נהרג מירי נ"ט

21.7.2014 / 21:06

סגן אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן" בבה"ד 1, נפל בתקרית החדירה הבוקר ליד ניר עם. אשתו, שערכה סרט תיעודי על נישואים לאיש קבע, ספדה לו: "בצבא ראו בו מודל לחיקוי"

צילום: באדיבות ערוץ 8

(דולב בסרט של אשתו, מיכל קסטן-קידר, "מחכה לו". סרט שמגולל את סיפורה ואת סיפורן של שתי נשים נוספות הנשואות לאנשי קבע)

סגן-אלוף דולב קידר, בן 38 ממודיעין, הוא אחד מארבעת החיילים שנהרגו הבוקר בתקרית שבה חדרו מחבלים לשטח מדינת ישראל – כך נמסר הערב (שני) מדובר צה"ל. באירוע שהתרחש ליד קיבוץ ניר עם, ירו כמה מחבלים שהסתננו מרצועת עזה דרך מנהרה טיל נגד טנקים לעבר הרכב שבו נסע סא"ל קידר, מפקד גדוד "גפן" בבית הספר לקצינים, שמת כתוצאה מהפגיעה.

סא"ל קידר מונה לתפקידו בתור מג"ד רק לפני שבועיים. דולב התגייס לפלגת החבלה וההנדסה (פלחה"ן) של חטיבת גבעתי במרץ 1995. הוא יצא לקורס קצינים ושימש בתפקידי קצונה בפלוגה ובחטיבה. מאוחר יותר, חזר לפלחה"ן כמפקדה, ולאחר מכן שימש כמג"ד גדוד רותם של החטיבה. לאחרונה היה קצין אג"ם אוגדתי באילת, עד שהועבר לתפקידו החדש.

"הוא התעקש להיות באזור על אף שהוא היה אמור להיות במצפה רמון", סיפרה אשתו מיכל קסטן-קידר. "הוא טען שזה לא ערכי שיש גיוס מילואים, וצוערים של בה"ד 1 לא יהיו שותפים ללחימה בעזה". אתמול בלילה שוחחה מיכל עם דולב בפעם האחרונה. "הוא היה בעל נפלא. איש חם ואוהב. אבא נהדר ומצחיק שאהב לעשות שטויות עם הילדים שלו. כולם ניבאו שהוא יהיה אלוף. כל מה שעשה, הוא היה עושה בהצטיינות. כולם בצבא ראו בו מודל לחיקוי ורצו להיות כמוהו. הוא היה איש חם ואוהב. הוא היה בן נהדר ואהב מאד את כל המשפחה שלו. כל שבת שהיה חוזר בה הביתה, הוא היה נפגש עם כולם". אשתו יצרה בשנת 2009 את "מחכה לו", סרט שמגולל את סיפורה ואת סיפורן של עוד שתי נשים ממודיעין הנשואות לאנשי קבע.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
לוחם גולני: "זחלנו כדי לחפש חלקים מחברינו"
חמאס בשיאו, התושבים בפאניקה: הצלקת של שג'אעיה
נתניהו: "הפגיעה במנהרות מצליחה מעבר למה שציפינו"

דולב קידר. באדיבות המשפחה
סגן-אלוף דולב קידר, אשתו מיכל קסטן ובתם הקטנה/באדיבות המשפחה

"זה רק חידד את האהבה שלו לצבא", הסביר רועי שינבאום, חברו הקרוב, על ההשפעה של הסרט. "אשתו הייתה מספיק כנה להציג את המחיר שהמשפחה והוא משלמים כדי להיות בקריירה הזו. למרות הקשיים, היא וילדיה תמיד היו מגויסים ועמדו מאחוריו. זה אומר עליו ועליהם הרבה".

שינבאום תיאר את דולב כ"מנהיג שלא פחד משום דבר. אחד האנשים המצחיקים בעולם, שהיה קודם כל אבא וחבר טוב. איש משכמו ומעלה. כל דבר שהוא עשה זה היה ב-200%". הבשורה הקשה על מותו נודעה לשינבאום זמן קצר לאחר שהתבשרה על כך המשפחה. "זה אחד הדברים הגרועים ביותר שאתה יכול לצפות להם בבוקר. הוא השפיע כל כך הרבה על המשפחה ועל אנשים שעברו אצלו בצבא. זו אבידה גדולה".

דולב קידר. באדיבות המשפחה
דולב קידר/באדיבות המשפחה

"הצבא בשבילו היה מסגרת שהוא מאד אהב והאמין בה", הוסיף שינבאום. על אף שהיו לא הזדמנויות רבות לבטא את היכולות שלו בחוץ הוא העדיף להישאר במסגרת הצבאית. דולב תמיד אהב לחנוך וללמד אנשים וזו הייתה מסגרת שנתנה לו את הסיפוק הכי גדול".

הוא הותיר אחריו את אשתו מיכל, בתו בת 10, בנו בן 6 ואת בתו הפעוטה בת שנתיים. הלווייתו תיערך מחר בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully