וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה החדשה של מזכ"ל האו"ם להפסקת אש ארוכת טווח

21.7.2014 / 14:41

לוואלה! חדשות נודע מפי גורמים פלסטיניים כי באן קי מון בוחן את האפשרות להודיע מחר בקהיר בנוכחות קרי ואבו מאזן על הפוגה הומניטרית לזמן ארוך בעזה. חמאס טרם נענה ליוזמה

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, בני ואינר, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

(תיעוד: חיסול עשרה מחבלים שחדרו לישראל דרך מנהרה)

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בוחן את האפשרות להודיע מחר בקהיר בנוכחות יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, על הפסקת אש הומניטרית ארוכת טווח ברצועת עזה - כך מסרו היום (שני) מקורות פלסטיניים לוואלה! חדשות. באן מוביל בימים אלה, יחד עם כמה מדינות באיחוד האירופי, יוזמה חדשה-ישנה להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס.

המזכ"ל תכנן תחילה להציג יוזמה שתהיה מבוססת על התכנית המצרית להפסקת אש, בנוסף לכך שיינתנו ערבויות מצריות לפתיחת מעבר רפיח בעתיד, עם נוכחות של כוחות מטעם הרשות הפלסטינית. זאת, לצד הקלות להן יזכו תושבי רצועת עזה בהכנסת סחורות מישראל והקמת מנגנון שיעביר את המשכורות לפקידי ממשלת חמאס באופן מוסדר, תוך הפרדה בין אלה שעבדו עבור המשרדים האזרחיים של חמאס לבין אלה שעובדים בכוחות הביטחון של הארגון ובזרוע הצבאית.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
סרן צביקה קפלן נטמן: "המלאכים מחכים לך"
נתניהו: "הפגיעה במנהרות מצליחה מעבר למה שציפינו"
החיבוק האחרון: הפרידה המצמררת של אב מהבן שנפל
חוסלו עשרה מחבלים שחדרו לישראל; נפגעים לכוחות צה"ל

המשבר בסוריה: ועידת שלום תתקיים בינואר בז'נבה. רויטרס
יודיע מחר על יוזמת הפסקת האש? באן קי מון/רויטרס

למרות הכוונות הטובות, לא ברור אם תכניתו של באן תצא אל הפועל. זאת, משום שלעת עתה אין עדיין הסכמה מצרית בנוגע להעברת ערבויות לפתיחת מעבר רפיח. קהיר שבה ודורשת כי חמאס יפסיק קודם כל את האש ורק לאחר מכן יידונו שאר הפרטים. גם חמאס אינו נענה בחיוב בשלב זה ליוזמה. מכאן, שגם לא ברור אם אכן מחר יכריז מזכ"ל האו"ם על הפסקת האש ההומניטרית ארוכת הטווח. עם זאת, מזכ"ל האו"ם שכנע את אבו מאזן במהלך פגישתם אתמול להצטרף אליו לקריאה זו.

שבועיים למבצע "צוק איתן": עדכונים שוטפים

שר החוץ ג'ון קרי בפגישה עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי – קהיר, 22 ביוני 2014. AP
ייפגשו עם באן בקהיר. סיסי/AP

על מנת לקדם את היוזמה, צפוי באן להגיע מחר לישראל. קודם לכן, הוא יגיע היום לקהיר וייפגש עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, במקביל להגעתו של שר החוץ של ארצות הברית לקהיר, ג'ון קרי. "ארצות הברית ושותפותיה בעולם מודאגות מהאפשרות של הסלמה נוספת ומאובדן חיי חפים מפשע", אמרה אתמול דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי. "אנחנו מאמינים כי יש להחיל הפסקת אש בהקדם האפשרי – כזו שתשחזר את הבנות נובמבר 2012".

היא הוסיפה כי "ג'ון קרי פועל על מנת לקדם את היוזמה המצרית להשגת ההבנות האלה, והוא יגיע לאזור לשם כך". דובר חמאס ברצועה סאמי אבו זוהרי אמר היום כי הפעילות הבינלאומית נועדה "להציל את הכיבוש מתבוסה". לדבריו, "'ההתנגדות' לא תיענה ללחצים ותכפה את תנאיה".

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully