וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפגיעה במנהרות מצליחה מעבר למה שציפינו"

21.7.2014 / 13:15

ראש הממשלה קיים הערכת מצב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום, והדגיש: "נמשיך ונרחיב את המבצע עד שנשיג את היעד - השגת שקט לזמן ממושך". על החיילים: "גאה בעוז רוחם"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, בני ואינר, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שני) לפעולה הקרקעית ברצועת עזה, ואמר כי "צה"ל מתקדם בשטח בהתאם לתכניות, והמבצע יילך ויתרחב עד שיושג היעד - השבת השקט לאזרחי ישראל לתקופה ממושכת". "ההישגים בלחימה בשטח מובהקים. אני מתרשם מהפעולה לפגיעה במנהרות, היא משיגה תוצאות מעבר למה שציפינו", הוסיף בביקור שקיים באוגדת עוצבת הפלדה בדרום.

שבועיים למבצע ”צוק איתן”: עדכונים שוטפים
מטח לדרום, המרכז והשפלה: יירוטים בשמי גוש דן
החיבוק האחרון: הפרידה המצמררת של אב מהבן שנפל
חוסלו עשרה מחבלים שחדרו לישראל; נפגעים לכוחות צה”ל

נתניהו קיים באוגדה ישיבה ביטחונית עם שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל בני גנץ ומפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן. "בשם עם ישראל, אני מוסר לכל החיילים בשטח שאנחנו גאים בעוז רוחם ומתפללים לשלומם. מערכה צבאית היא דבר מורכב ויש בה רגעים קשים, אני בטוח שיחד, בכוחות משותפים, נגיע אל היעד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל בני גנץ- ביקור בחפ"ק אוגדת עוצבת הפלדה בדרום, יולי 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וגנץ, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הבוקר חיסל צה"ל עשרה מחבלים שחדרו לשטח ישראל באזור קיבוץ ניר עם שבעוטף עזה בשתי חוליות שונות, דרך שתי מנהרות טרור. חלק מהמחבלים חוסלו על ידי כוח חי"ר, וחלק בתקיפה של חיל האוויר. במהלך האירוע נפגע כלי רכב של צה"ל מירי טיל נ"ט. בקרב חיילי צה"ל ישנם כמה נפגעים. בשל האירוע, חסמה המשטרה כבישים מרכזיים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ואשכול והתושבים הונחו להישאר בבתיהם. בתום כמה שעות הם הורשו להמשיך בשגרת חייהם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל בני גנץ- ביקור בחפ"ק אוגדת עוצבת הפלדה בדרום, יולי 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, גנץ ויעלון, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
יאיר לפיד בבית בו פגעה רקטה בשדרות, יולי 2014. נועם מושקוביץ
יאיר לפיד מבקר בבית שנפגע בשדרות/נועם מושקוביץ

במקביל, נמשכת הפעילות המאומצת של כוחות צה"ל בשכונת שג'אעיה שבמזרח רצועת עזה. לדברי קצין בכיר, הלוחמים המשיכו את "ההתקדמות וההשתלטות על יעדים ויש אחיזה באזור זה. אנו נמשיך העמקת הטיפול במנהרות שטרם הושמדו, ונוסיף לחפש אמצעי לחימה". הקצין ציין כי נחשפה מנהרה נוספת במהלך פעילות הכוחות, שפעלו תוך שהם מנהלים חילופי אש עם מחבלי חמאס, אשר 20 מהם אף נעצרו על ידי החיילים.

לצד הפעילות הקרקעית ברצועה, נמשכו הלילה התקיפות האוויריות של כלי הטיס של חיל האוויר. במהלך תקיפות אלו חוסל ראש מערך התצפיות של חמאס. במקביל, תקפו כלי טיס של חיל האוויר יעדים בשכונת זיתון שבדרום העיר עזה, ובאל-בוריג' ובדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, כמו גם משגר רקטות בסמוך לאוניברסיטה האיסלאמית בעזה. לא דווח על נפגעים בתקיפות אלה. מאז תחילת המבצע, ביצע צה"ל יותר מ-2,800 תקיפות לאורך הרצועה.

כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
כוח צנחנים בעזה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully