וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: לוחמי גולני בקרב מול חמאס בשג'אעיה

21.7.2014 / 0:14

חטיבה מספר 1 עמדה היום במוקד הסיקור התקשורתי, לאחר ש-13 מלוחמיה נהרגו ברצועה. סרטון מיוחד שמפרסם דובר צה"ל, מספק הצצה מיוחדת לחילופי האש שניהלו חייליה מול המחבלים

צילום: דובר צה"ל

חטיבת גולני חוותה במהלך היממה האחרונה את אחד הלילות הטראגיים בתולדותיה. 13 מלוחמי חטיבה מספר 1 נהרגו בשורת תקריות שונות בעיר עזה. עבור כלל הציבור קשה לעיתים להבין מה מתרחש באמת במהלך הקרבות המורכבים בשטח הבנוי והצפוף מול מחבלי חמאס. כעת, בתיעוד מיוחד שפרסם אמש (ראשון) דובר צה"ל, ניתן לחזות באופן נדיר בדוגמה אחת מני רבות לחילופי האש שמנהלים הלוחמים בשטח הרצועה.

בסרטון נראים כמה לוחמי גולני כשהם נמצאים בתוך דירה שתפסו בשג'אעיה. במהלך הלחימה מול המחבלים, נראה אחד החיילים, כשקסדה לראשו ואפוד מגן לגופו, יוצא אל המרפסת, ומנהל חילופי אש כבדים מול כמה מחבלים שהתקיפו את הבית. לאחר מכן, נראה לוחם נוסף, כשהוא אוחז במקלע אוטומטי. הקנה של אותו כלי נשק מופנה אל מחוץ לחלון, והחייל יורה כדורים רבים לעבר אנשי חמאס שנמצאים ברחוב ובבתים הסמוכים.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
חמאס צובר הישגים מבצעיים, ומתרחק מהפסקת האש | פרשנות
נתניהו: "הפעולה בעזה עתירת סיכונים - אך הכרחית"
"לולא הנגמ"ש המיושן - תוצאות הקרב היו אחרות"

תיעוד: חילופי אש בין כוחות גולני למחבלי חמאס. דובר צה"ל
לוחם צה"ל יורה לעבר המחבלים מתוך הבית/דובר צה"ל

הלוחמים שנהרגו הלילה ברצועה מצאו את מותם בכמה תקריות שונות. באירוע שהתרחש בשעה 1:05 בלילה ממזרח לשכונת תופאח שבעיר עזה, נהרגו שבעה לוחמים מפגיעת טיל נגד טנקים בעת שנסעו בנגמ"ש. שניים נוספים נפצעו באירוע. זמן קצר אחר כך, ב-1:20, נתקלו לוחמים במחבלים וניהלו עמם חילופי אש. חייל אחד נהרג באירוע. ב-1:30 אירעה היתקלות נוספת של כוח נוסף. חייל אחד נהרג ועוד אחד נפצע באורח קשה. באירוע אחר, נורה טיל נגד טנקים לעבר חיילים מיחידת עורב של גולני. שלושה מהם נהרגו באירוע. כמו כן, לוחם נוסף מהחטיבה נהרג באירוע נפרד, אשר טרם ברור מה היו נסיבותיו.

באחת ההיתקלויות אתמול בלילה נפצע מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן, באורח קל-בינוני. עליאן נפצע בפניו ובעיניו במהלך היתקלות עם מחבלים ברצועה ופונה במסע חילוץ מורכב שכלל ירי ארטילרי כבד. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. גורמים בסביבתו מדווחים כי עליאן סובל מפציעות בעיניים, אך מצבו טוב. הוא אף עשוי לשוב ללחימה בעזה לאחר שישלים את הבדיקות הרפואיות הדרושות, לבקשתו. לדבריו, הוא רוצה לשוב ללחימה בעיקר בשל העובדה כי חלק מחייליו נפגעו, והוא רוצה לשוב ולהילחם לצד פקודיו שבשטח.

מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה במשרד ראש הממשלה בתל אביב. צילום : אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"זה מהלך עתיר סיכונים אבל הכרחי". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום : אבי אוחיון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אמש במסיבת עיתונאים מיוחדת בבסיס הקריה שבתל אביב להתקדמות המבצע הקרקעי. "אנחנו מצויים במלחמה על הבית. כוחותינו נמצאים בשעה זו בשטח. הם פועלים במקצועיות, בנחישות ובעוצמה גדולה", אמר נתניהו. "חיילי צה"ל, אני מבקש לומר לכם שאזרחי ישראל עומדים מאחוריכם וגם מתפללים לשלומכם. ישראל לא בחרה להיכנס למערכה הזו, אך מהרגע שנכפתה עלינו נבצע אותה עד השגת המטרה - השבת השקט לתקופה ממושכת תוך כדי פגיעה בחמאס ושאר תשתיות הטרור. איננו נרתעים. נמשיך בפעולה ככל שנדרש. הפעולה הנוכחית היא רחבת היקף. זה מהלך עתיר סיכונים אבל הכרחי".

שר הביטחון, משה יעלון, דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים בקריה. "אנו נלחמים נגד ארגון טרור רצחני. חמאס משלם כבר מחיר כבד מאוד, וישלם מחיר כבד מאוד", אמר יעלון בפתח דבריו. "אנחנו נמשיך ונכה בו באופן קשה ביותר. נמשיך להשמיד מנהרות ומתקני שיגור. נפגע במוסדותיו של החמאס והארגונים האחרים. אנחנו פועלים על פי תכנית סדורה שתוכננה על ידי צה"ל בהנהגת הרמטכ"ל ואושרה על ידי ראש הממשלה ואנוכי. חמאס הוא האחראי על המתרחש בעזה. הוא הביא על עצמו ועל עמו את המתרחש כעת. לצערנו החמאס וארגונים אחרים מסתתרים מאחורי אוכלוסיה אזרחית כמגן אזרחי".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully