וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד במשדר וואלה!: "גם כיבוש עזה על השולחן"

שר האוצר התייחס להרחבת המבצע והדגיש כי כל האופציות נשקלות. "המטרה היא להסיר את איום המנהרות, ובטווח הארוך – פירוז הרצועה". לדבריו, "אין אפשרות לחסל את הטרור במאה האחוז"

מערכת וואלה!

שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס היום (ראשון) במשדר וואלה! חדשות להתפתחויות האחרונות במבצע "צוק איתן" והצהיר: "כל האפשרויות על השולחן – כולל כיבוש עזה". לדברי לפיד, מטרת המבצע היא הסרת האיום הנשקף משיגורי הרקטות וממנהרות הטרור. "המבצע יסתיים כשהאיום האסטרטגי של המנהרות יוסר מעל יישובי הדרום, ואזרחי ישראל יוכלו לישון בשקט בלילה ולא יחששו מטרור. המטרות הן טיפול במנהרות ובירי מהרצועה", אמר. לפיד הוסיף כי "ישראל צריכה להציב לעצמה גם מטרות אסטרטגיות ארוכות טווח - ופירוז הרצועה היא אחת מאותן המטרות".

לפיד, חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, סירב להתייחס לתהליך קבלת ההחלטות מאחורי המבצע. "לא ארחיב על מה שקורה בתוך הקבינט. ההחלטה על המבצע הייתה פה אחד. לוחות הזמנים נקבעים ביחד עם ראשי מערכת הביטחון. חשפנו עד כה חמש מנהרות שהגיעו לתוך ישראל, ופגענו בלא מעט משגרים ופעילי טרור", אמר.


מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

מכה לנתניהו: גם לפיד מתנגד לדחיית הבחירות. עומר מירון
"גם למבצע 'חומת מגן' לקח שלוש שנים כדי להגיע לתוצאות". השר לפיד/עומר מירון

לדברי לפיד, צה"ל השיג כמה הצלחות, אך עדיין נדרש זמן ויש אפשרות שהפעולה הקרקעית תורחב. "מורגשת אחריות, נחישות ורוגע – בהנהגה ובישראל כולה. בחמאס אפשר לפגוע, ולפגוע קשה, אך אנו יודעים שאין אפשרות לחסל את הטרור במאה אחוז. אם זה היה אפשרי, לא היה אסון התאומים בספטמבר 2011. גם במבצע 'חומת מגן' לקח שלוש שנים עד שהתוצאה התגבשה", הוסיף לפיד.

"דעת הקהל היא דבר שברירי ואין דבר כזה דעת קהל עולמית", המשיך לפיד. "העובדה שנהרגים אזרחים בעזה היא מצערת, וצריך להביא את זה לחמאס ולהאשים את אנשיו. אנחנו לא מתרשמים מכך שחמאס דחה כבר הצעות להפסקת אש, כי אנחנו משתמשים בזמן הזה כדי לפעול נגדו – ולהרחיב את המבצע".

שר האוצר התייחס גם לדיווחים על כמות ההרוגים והנפגעים בתקיפות צה"ל בעזה, בדגש על שכונת שג'אעיה. "אנחנו לעולם לא נהיה כמו חמאס ואנחנו מצטערים על כל פגיעה בחפים פשע. מטרתם של אנשי חמאס היא להקריב כמה שיותר בני אדם עבור האינטרס שלהם. שג'אעיה היא חלק מהבעיה, כי יש מנהרות ופעולות טרור שיוצאות ממנה. המקום צפוף ומדובר בלחימה מסוג שונה", ציין. "אין לי ביקורת כלל כלפי הצבא, אני גאה לעבוד עם המפקדים האלו".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
"בניה היה אמור לקבל את עיטור המופת"
גורם צבאי: השמועות על חטיפת חייל בעזה - מוטעות
מח"ט גולני נפצע מרסיסים: "רוצה לשוב להילחם"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עשן מיתמר משכונת שג'אעיה בעיר עזה – מבצע צוק איתן, 20 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר בשמי שכונת שג'עאיה בעזה, לאחר תקיפת צה"ל/AP

בהתייחסו לאווירה הציבורית ולתפקוד ראש הממשלה, ביקש לפיד להוריד את גובה הלהבות. "אני מציע שלא ניתן לשוליים להגדיר אותנו, אלו שוליים צעקנים ומסוכנים. הם לא החברה הישראלית. הרוב עומד מאחורי המבצע ובעד אחדות", אמר. "אני חושב שראש הממשלה מוביל מהלכים באופן שקול ואחראי, וזה ניזון מהיוזמה שעולה מהשטח".

לגבי ההשלכות הכלכליות של המבצע השיב שר האוצר: "הרבה מספרים רצים כרגע באוויר. הכלכלה הישראלית חזקה ויודעת לספוג את המבצע. אנחנו צריכים לפרוס כיפת ברזל כלכלית על ישראל. העברנו כבר מיליוני שקלים לדרום, לעסקים הקטנים ולרשויות המקומיות".

כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
חיילי צה"ל בכניסה לרצועת עזה/AP
מסוק צה"ל בגבול רצועת עזה – 20 ביולי 2014. רויטרס
מסוקי צה"ל בגבול הרצועה, היום/רויטרס
היום ה-13: המבצע הקרקעי מתרחב - עשרות נהרגו בעזה. שי מכלוף
תקיפות צה"ל בעזה, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully