וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: השמועות על חטיפת חייל בעזה - מוטעות

הגורם הכחיש את השמועות שנפוצו מהבוקר על אירוע שבו נחטף לכאורה חייל. הוא אמר כי הדבר מפריע למבצע ומסב דאגה מיותרת לעשרות אלפי משפחות של חיילים הנמצאים ברצועה

צילום: שי מכלוף, יותם רונן, ניב אהרונסון, קובי אליהו, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

לצד המערכה המבצעית, צה"ל מנסה להתמודד גם עם חרושת השמועות הנלווית לשלב הקרקעי של מבצע "צוק איתן": גורם צבאי הכחיש בצהריים (ראשון) את השמועות שנפוצו משעות הבוקר על אירוע שבו נחטף לכאורה חייל ברצועת עזה. הגורם הביע צער על גל השמועות שמלווה את הפעילות המבצעית של צה"ל. לדבריו, הדבר מפריע בשעות אלה למאמץ המבצעי. הוא ציין כי השמועות מסבות דאגה מיותרת לעשרות אלפי משפחות של חיילים בסדיר ובמילואים הנמצאים ברצועה.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ישראל הסכימה להפסקת אש של שעתיים בשג'אעיה
"בניה היה אמור לקבל את עיטור המופת"
היום ה-13 | עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

לפנות בוקר נפצע באורח קל-בינוני ברצועה מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן. עליאן נפצע בפניו ובעיניו במהלך היתקלות עם מחבלים ברצועה ופונה במסע חילוץ מורכב שכלל ירי ארטילרי כבד. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. גורמים בסביבתו מדווחים כי עליאן סובל מפציעות בעיניים, אך מצבו טוב. הוא אף עשוי לשוב ללחימה בעזה לאחר שישלים את הבדיקות הרפואיות הדרושות, לבקשתו. לדבריו, הוא רוצה לשוב ללחימה בעיקר בשל העובדה כי חלק מחייליו נפגעו, והוא רוצה לשוב ולהילחם לצד פקודיו בשטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עשן בשמי עזה לאחר תקיפת צה"ל בעזה, יולי 2014. רויטרס
עשן מיתמר בשמי רצועת עזה/רויטרס

בשעות הבוקר פונו לסורוקה שלושה חיילים שנפצעו ברצועת עזה. פצוע אחד באורח בינוני סובל מרסיס בבטן ומאושפז במחלקה כירורגית. השניים הנוספים נפצעו באורח קל. בסך הכול, מאז הכניסה הקרקעית ביום חמישי בלילה, הובאו 11 חיילים פצועים לטיפול בבית החולים. אחד מהחיילים נפצע באורח קשה ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי לאחר שנותח במהלך הלילה, וחמישה נוספים נפצעו באורח בינוני מפגיעות רסיסים באזורים שונים בגוף. היתר נפצעו באורח קל.

בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפזים 12 חיילים שנפצעו בעזה. החיילים נפצעו בדרגות שונות ופונו באמצעות מסוק. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפזים 14 חיילים נוספים.

מסוק צה"ל בגבול רצועת עזה – 20 ביולי 2014. רויטרס
חייל ומסוק של צה"ל ברצועה/רויטרס

אתמול נהרגו בתקריות עם מחבלים סגן-משנה בר רהב, קצין בגדוד של חיל ההנדסה הקרבית, וסמל בניה רובל, לוחם בחטיבת הצנחנים. בכך עלה מניין ההרוגים הישראלים במבצע "צוק איתן" לשבעה קורבנות - חמישה חיילים ושני אזרחים. משעות הערב אתמול ועד לשעה זו נפצעו שני חיילי צה"ל באורח קשה, חייל אחד בינוני ושניים נוספים באורח קל.

עוד קודם לכן, בשעות הבוקר אתמול, נהרגו קצין וחייל צה"ל בהיתקלות עם חוליית מחבלים שחדרה מרצועת עזה לשטח ישראל דרך מנהרת טרור באזור קיבוץ עין השלושה. הקצין שנהרג הוא רב-סרן (במיל') אמוץ גרינברג, בן 45 מהוד השרון, ששימש בשירות המילואים כקצין מבצעים. החייל הוא רב-טוראי אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, ששימש כנהג. ברסנו הועלה במותו לדרגת סמל. בלילה שבין חמישי לשישי נהרג לוחם הנח"ל סמל-ראשון איתן ברק, בנסיבות שעדיין לא ברורות במלואן.

קרבות קשים בשג'עיה, עזה. יולי 2014. רויטרס
פצועים פלסטינים מתקיפת צה"ל בשכונת שג'אעיה/רויטרס
סמל בניה רובל מחולון שנהרג בפעילות ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. באדיבות המשפחה
סמל בניה רובל/באדיבות המשפחה
סגן משנה בר רהב שנהרג במבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה, ספק 500
סגן-משנה בר רהב/ספק 500, באדיבות המשפחה
אדר ברסנו, אמוץ גרינברג. פייסבוק, צילום מסך
רס"ן אמוץ גרינברג וסמל אדר ברסנו/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully