וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מחבלים נהרגו כשתקפו דחפור צה"ל ליד כיסופים

19.7.2014 / 15:55

החוליה שיגרה טיל נ"ט והפעילה חגורת נפץ. כוח צה"ל זיהה אותה ופתח באש, ולא נפגע. מוקדם יותר חדרו מחבלים דרך מנהרה. צה"ל הדף אותם, 2 פצועים בינוני. 5 יירוטים בשמי באר שבע, אשקלון ורחובות

צילום: יותם רונן, שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

אירוע ביטחוני נוסף ביומו ה-12 של מבצע "צוק איתן", וביומה השלישי של הפעולה הקרקעית: חוליית מחבלים הסתערה בצהריים (שבת) על דחפור של צה"ל באזור כיסופים, תוך שהיא משגרת לעברו טיל נגד טנקים. כוח צה"ל שנמצא במקום זיהה את החוליה, פתח לעברה באש והרג שני מחבלים. אחד המחבלים הפעיל חגורת נפץ שנשא על גופו. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל. נבדקת האפשרות שחוליית המחבלים יצאה מתוך מנהרה.

בתוך כך, הערב נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. דקות לפני השעה 19:00 בערב נשמעה אזעקה באזורים נרחבים בדרום ובשפלה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי רחובות. כשעה קודם לכן יירטה סוללת "כיפת ברזל" רקטה בשמי אשקלון. רסיס שפגע בקו מתח גרם לניתוק החשמל באזור. זמן קצר אחר כך נשמעה אזעקה גם בבאר שבע, ולאחריה יורטו שלוש רקטות והתפוצצו חמש אחרות בשטחים פתוחים. הערב נשמעו אזעקות גם במועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
גבר בן 32 נהרג ובתו התינוקת נפצעה קשה מרקטה בנגב
מבצע בלי אופק: להשיב את פחד המוות לחמאס. פרשנות
"קשיש" ביקש עזרה מחיילים בעזה - והשליך רימונים

דחפורים ברצועת עזה.. AP
דחפור של צה"ל פועל ברצועת עזה/AP

עוד לפני האירוע הביטחוני באזור כיסופים, בשעות הבוקר חדרה חוליית מחבלים מרצועת עזה לשטח ישראל דרך מנהרת טרור באזור קיבוץ עין השלושה. המחבלים פתחו באש מקלעים ובירי טילים נגד-טנקים לעבר כוח צה"ל שסייר באזור. הכוח השיב באש והדף את המחבלים בחזרה לשטח רצועת עזה, ובכך סיכל פיגוע חדירה. במהלך חילופי האש חוסל אחד המחבלים. שלושה חיילי צה"ל נפצעו, שניים בינוני ואחד באורח קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אחד הפצועים בינוני סובל מפציעת ראש ומרסיסים בצוואר והועבר לטיפול נמרץ. פצוע אחר סובל מפציעה בגפיים והוא יאושפז במחלקה הכירורגית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי חיילי צה"ל שנפצעו בתקרית בבוקר לבית החולים סורוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר התקרית, תקפו כלי טיס של חיל האוויר כמה מחבלים שהיו מעורבים באירוע. "צה"ל רואה בחמאס אחראי לתקיפה זו שתכליתה פגיעה רצחנית בתושבי מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה להגנה על תושבי מדינת ישראל".

קודם לכן הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם", באתר האינטרנט שלה כי קבוצת חמושים הצליחה לחדור לשטח ישראל במרכז הרצועה. על פי הדיווח של חמאס, במהלך חילופי אש עם כוח צה"ל נרשמו נפגעים "בשורות האויב". בכיר בהנהגת חמאס, עזת א-רישק, כתב בדף הפייסבוק שלו: "גיבורי ההתנגדות מעורבים במערכה עזה עם האויב בצירים רבים. אנו בטוחים כי מה שלא השיגו נתניהו וצבאו באוויר ובים, הם לא ישיגו גם ביבשה".

אמצעי לחימה וציוד שהמחבלים הותירו בשטח בהיתקלות סמוך לגדר, יולי 14. דובר צה"ל
כלי נשק שהשאירו המחבלים כשנמלטו חזרה לרצועה/דובר צה"ל

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אישר הבוקר כי "היו לפני כמה דקות תקריות על הגדר עם מחבלים". את הדברים אמר אהרונוביץ' בסביבות השעה 10:30 במהלך סיור באשדוד.

בתקרית אחרת, כמה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל מירי צלפים באזור בית חנון שבצפון הרצועה. הפצועים קיבלו טיפול במקום.

מתחילת המבצע היו כמה ניסיונות חדירה של מחבלים לשטח ישראל במטרה לבצע פיגועי חבלה. ביום חמישי לפנות בוקר זיהו כוחות צה"ל מחבלים יוצאים מפתח של מנהרה באזור שבין כרם שלום לקיבוץ סופה ממזרח לרצועת עזה. כוחות צבא גדולים, ובכלל זה יחידות עילית של צה"ל, הוקפצו לשטח לאחר שדווח להם כי לפחות 13 מחבלים יצאו מהמנהרה. הכוחות פתחו לעבר המחבלים באש מהאוויר ומהקרקע. לאחר שנפגעו חמישה מחבלים וכמה מהם נהרגו, חזרו יתר המחבלים לתוך המנהרה. אחר כך ירו כוחות ארטילריה ושריון לעבר האזור שממנו יצאו המחבלים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

שלוש מנהרות התקפיות נחשפו במסגרת פעילות של חטיבת הנח"ל שהחלה אתמול באזור רצועת עזה. לוחמי החטיבה תקפו שש חוליות מחבלים והרגו 20 בני אדם.

מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה ד"ר חיליק סופר, ביקש במשדר וואלה! חדשות מתושבי ישראל שלא להגיע לטייל בשטח המועצה האזורית אשכול. "שאר ההנחיות הן למנוע התקהלות של מעל 300 איש בכל יישובי הדרום, ומ-40 ועד 80 ק"מ לא מעל 1,000 איש", הוסיף.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אמצעי לחימה וציוד שהמחבלים הותירו בשטח בהיתקלות סמוך לגדר, יולי 14. דובר צה"ל
נשק שהושאר בתקרית החדירה בבוקר/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל על גבות רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התפוצצות של רקטה שהרגה גבר בן 32 ליד דימונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל על גבות רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל על גבות רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
חיילי שריון בכניסה לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. בן קלמר
מסוק בשמי הרצועה/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully