וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

20.7.2014 / 0:57

לייב בלוג - היום ה-13 למבצע "צוק איתן" | הורחבה הפעילות הקרקעית ברצועה, אדם אחד נהרג ו-4 בני משפחה נוספים נפגעו מרקטה שהתפוצצה ליד דימונה. שני חיילים נהרגו בקרב עם חמושים

צילום: יותם רונן, שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

4:39: כוחות יבשה גדולים של צה"ל הצטרפו לפעילות הקרקעית ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן" – כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי "שלב זה מתבצע בהתאם לתכנון, ובהמשך ליעדי המבצע שהושגו עד כה, ועל מנת להביא להמשך פגיעה קשה בארגון הטרור חמאס, ולמציאות ביטחונית טובה יותר".

3:18: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

2:36: אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

2:24: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הגיע בראשות משלחת מדינית של הארגון לכווית – כך דיווח חבר הלשכה עזת א-שרק. משעל צפוי להיפגש עם אמיר כווית, סבאח אל-אחמד א-סבאח, ולדון עמו על המצב ברצועת עזה וביוזמות להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס.

1:55: יו"ר הרשות הפלסטנית, אבו מאזן, ייפגש היום עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון בדוחא, בירת קטאר במטרה לנסח הסכם הפסקת אש עם ישראל. בפגישה ינכח גם אמיר קטאר, שיח' תמים בן חאמד א-ת'אני, שמתווך בין חמאס לבין הקהילה הבינלאומית בניסיונות להשיג הסכם שיסיים את המבצע הצבאי של ישראל ברצועת עזה. כמו כן, צפוי אבו מאזן להיפגש גם עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.

2:23: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

1:12: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, סירב להזמנת מצרים להגיע למדינה ולדון בהצעתה להפסקת אש בין חמאס לבין ישראל - כך דיווחה תחנת הטלוויזיה אל-אקצא של חמאס.

0:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

0:50: ירי בוצע לעבר מחסום קלנדיה, שבאזור ירושלים. כוח צה"ל שנמצא במקום השיב באש לעבר מקורות הירי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

0:47: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

0:38: חיל הים תוקף את מחנה הפליטים שאטי, שבצפון ברצועת עזה. במהלך השעות האחרונות תוקף צה"ל בהרעשה כבדה את כל רחבי הרצועה.

0:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
ג'יפ של צה"ל ברצועת עזה/רויטרס

23:53: ארבעה בני אדם נוספים נעצרו במהלך פיזור ההפגנה שנערכה הערב בתל אביב. הארבעה נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי ולאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים. בסך הכל נעצרו שמונה מפגינים בהפגנה במהלכה הפגינו פעילי ימין ושמאל בעד ונגד הפעולה בעזה.

23:40: חיל האוויר תקף הערב חוליית מחבלים ממזרח לעיר חאן יונס, בדרום רצועת עזה. זוהו פגיעות.

23:39: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ייפגשו מחר בדוחא כדי לדון בהפסקת אש בעזה - כך מסר גורם בכיר ברשות הפלסטינית לרשת "סקיי ניוז" בערבית.

23:36: חמישה מפגינים נעצרו עד כה בהפגנות בעד ונגד מבצע "צוק איתן" בחיפה. כמו כן, כוחות המשטרה במקום החלו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות נגד המפגינים.

23:32: חייל צה"ל נפצע הערב באורח קשה לאחר שמערכת "מעיל רוח" הופעלה ומסיבה לא ברורה פגעה בחייל. במהלך פעילות של חיל השריון, שוגר טיל נ"ט לעבר טנק בשטח הפלסטיני וכתוצאה מכך הופעלה המערכת. החייל פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. נסיבות האירוע מתוחקרות.

23:28: פגז ארטילריה של צה"ל נפל הערב על בית במועצה האזורית האשכול. לא דווח על נפגעים. גורם צבאי מסר כי במהלך הפעלת אש ארטילרית לעבר שטח פלסטיני, נפל פגז עשן על מבנה בשטח ישראל וגרם לנזק. נסיבות האירוע מתוחקרות.

23:26: שני מפגינים נעצרו הערב בחיפה, במהלך הפגנות בעד ונגד מבצע "צוק איתן". נעצר מפגין אחד מהפגנת השמאל, ומפגין נוסף מהפגנת הימין.

23:24: שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר הערב לאחר פגישה שערך עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הניסיונות להגיע להסכם הפסקת אש בלחימה ברצועת עזה נכשלו. פביוס, שהגיע לישראל לאחר סבב שיחות במצרים ובירדן, אמר לכתבים בתום הפגישה: "למרבה הצער, אני יכול לומר שהקריאה להפסקת אש לא נשמעה, ולהפך, אנחנו מודאגים מהסיכון של פגיעה נוספת באזרחים".

23:16: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

22:53: 360 פלסטינים נהרגו מתחילת מבצע "צוק איתן", 100 מתוכם מתחילת הכניסה הקרקעית. כמו כן, נמסר מדובר צה"ל כי 13 פלסטינים נעצרו והם מתוחקרים בשעה זו על ידי גורמי הביטחון. מתחילת המבצע, בוצעו 2,500 תקיפות מהאוויר, מהים ומהיבשה. 23 חיילים נפצעו, מתועם שלושה באורח קשה, שלושה באורח בינוני והשאר באורח קל.

22:50: רקטה נפלה לפני זמן קצר בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

22:30: שתי רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

22:29: עימותים החלו לפני זמן קצר בין מפגיני ימין למפגיני שמאל במהלך הפגנה בחיפה על רקע מבצע "צוק איתן" ופעולות צה"ל ברצועת עזה. כ-1,100 מפגינים בסך הכל נמצאים באזור. שני אוטובוסים של מפגינים ערבים שהיו בדרכם למרכז הכרמל הותקפו ופונו מהאזור. לא דווח על נפגעים.

22:23: שלושה צעירים נעצרו הערב בגין הפרת הסדר הציבורי, לאחר שנקטו לכאורה באלימות בזמן שהשתתפו בהפגנת מחאה בכיכר הבימה. ממשטרת מרחב ירקון נמסר: "משטרת ישראל לא תאפשר שאירוע מחאה יהפוך להפרת סדר".

22:20: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית אשכול.

22:18: שריפה שפרצה הערב בשטח פתוח ליד בית העלמין בנס ציונה כתוצאה מנפל של יירוט רקטה כובתה על ידי כוחות הכיבוי. הנפל נאסף על ידי חבלן משטרתי. כמו כן, רסיס קטן פגע בכלי רכב בעיר, ליד בית חולים "הגבעה", ורקטה גדולה לאחר יירוט נאספה על ידי פיקוד העורף. לא דווח על נפגעים.

22:13: כוחות צה"ל תוקפים בשעה זו בארטילריה כבדה יעדי טרור לאורך כל רצועת עזה.

22:10: כמאה פעילי ימין פרצו לפני זמן קצר את המחסומים המשטרתיים סביב להפגנת פעילי השמאל בכיכר הבימה בתל אביב, והחלו לתקוף פעילים תוך שהם קוראים "מוות לערבים". המתפרעים תקפו בחורה שהשתתפה בהפגנת השמאל וקראו "היא זונה". כוחות המשטרה הפרושים במקום פעלו במהירות להפריד את הצדדים.

22:02: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית שער הנגב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עצור בהפגנת פעילי ימין ושמאל נגד ובעד מבצע "צוק איתן", תל אביב, יולי 2014. דרור עינב
מעצר פעיל ימין בהפגנה בתל אביב, הערב/דרור עינב

21:52: כוח של חטיבת הצנחנים נתקל הערב במחבל אשר יצא מפיר מנהרה סמוך לאחד מהקיבוצים בעוטף עזה ופתח באש לעבר הכוח. הכוח השיב אש והרג את המחבל. מפקד פלוגה נפצע באורח קל.

21:49: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית אשכול.

21:37: שלוש רקטות נחתו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

21:36: מאות בני אדם מפגינים בשעה זו בחיפה בתמיכה בצה"ל ובמבצע "צוק איתן". באזור מתקיימת גם הפגנה של תושבים ערבים נגד פעולות צה"ל ברצועת עזה.

21:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב.

21:29: שתי רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. זאת, לאחר שנשמעו אזעקות "צבע אדום" באזור.

21:27: אזעקות "צבע אדום" נשמעו לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. אזעקה נוספת נשמעה לפני דקות ספורות באזור.

21:25: שתי רקטות יורטו לפני זמן קצר על ידי מערכת "כיפת ברזל" בשמי באר שבע, ושתי רקטות נוספות נחתו בשטחים פתוחים באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק.

21:23: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית שער הנגב.

21:16: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באזור באר שבע.

כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/AP

21:08: שלוש רקטות יורטו לפני זמן קצר על ידי מערכת "כיפת ברזל", שתיים מהן בשמי קריית גת ואחת בשמי באר שבע. שבע רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים באזור הערים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

21:04: 325 נפגעים טופלו בבית החולים סורוקה מאז תחילת מבצע "צוק איתן" – כך נמסר הערב מבית החולים. כעת מאושפזים 18 פצועים, מתוכם חמישה חיילים שפונו לטיפול מאז הכניסה הקרקעית לרצועת עזה, כולם במצב בינוני. כמו כן, פונתה בשעות אחר הצהריים תושבת רצועת עזה בת 14 במצב קל, כשהיא סובלת מפגיעות רסיסים בידיים וברגליים.

20:56: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בקריית גת ובמועצות האזוריות שפיר ושער הנגב.

20:52: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע, בסביבותיה ובמועצה האזורית בני שמעון.

20:47: כ-300 בני אדם מפגינים בשעה זו בכיכר הבימה בתל אביב נגד מבצע "צוק איתן" ופעולות צה"ל ברצועת עזה. חלק מהמפגינים קוראים: "צה"ל הוא ארגון טרור", "הכיבוש הרג את כולנו", "ממשלה גזענית – סכנה ביטחונית" ו"לא רוצים ממשלה של מסיתים". עשרות שוטרים ממחוז תל אביב ומרחב ירקון בפיקודו של מפקד המחוז ניצב בנצי סער ותת-ניצב יהודה דהן מאבטחים את האירוע. פעילי ימין פתחו בהפגנת נגד.

20:43: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילת רקטה או על יירוט.

20:40: מטח רקטות נורה בדקות האחרונות לעבר המועצה האזורית אשכול, באר שבע, המועצה האזורית בני שמעון, המועצה האזורית שפיר, המועצה האזורית שער הנגב וקריית גת.

20:06: 34 פירי מנהרות וחמש מנהרות שמובילות מרצועת זה לשטח ישראל נחשפו מאז החלה הפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועה – כך נמסר מדובר צה"ל. כמו כן, נמסר כי מעל 70 מחבלים נהרגו, מתוכם 20 ביממה האחרונה. 13 מחבלים נעצרו והועברו לתחקור בשטח ישראל.

מאות פעילי שמאל מפגינים בתל אביב בצל מבצע "צוק איתן". דרור עינב
הפגנת פעילי שמאל, הערב/דרור עינב

20:03: עשרות בני אדם הגיעו עד כה לבית משפחתו של סמל אדר ברסנו בנהריה, שנהרג הבוקר בהיתקלות עם חוליית מחבלים על גדר המערכת במרכז רצועת עזה, סמוך לקיבוץ עין השלושה. ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, הגיע גם הוא לנחם את בני המשפחה, שהתגוררו בעבר במשך כעשר שנים בעכו.

19:37: הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הנחה היום את יחידות העילית של צה"ל לתגבר את קו גדר המערכת והיישובים הסמוכים. זאת מחשש שפעילי חמאס ינסו להגביר את קצב חדירת חוליות הטרור באמצעות מנהרות, לפני שצה"ל יהרוס אותן.

19:30: שריפה פרצה הערב באזור רחובות ונס ציונה בעקבות נפילת רסיסים לאחר שמערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה שנורתה לאזור מרצועת עזה. כוחות כיבוי אש הוזעקו למקום ופועלים להשגת שליטה על האש.

19:17: מצרים הזמינה את ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לקהיר על מנת לבחון גרסה "מתוקנת" של היוזמה המצרית להפסקת אש עם ישראל – כך מסרו היום גורמים במדינה לעיתון המצרי "אל-שורוק". גורמים בחמאס אישרו את הדיווח, אולם לא הרחיבו על תגובתו של משעל להזמנה. לפי הדיווח, מצרים תציג למשעל את היוזמה המקורית יחד עם הקלות שיינתנו לחמאס, אשר לא צפויות לכלול פתיחה קבועה של מעבר רפיח.

19:08: הקצין רב-סרן (מיל') עו"ד אמוץ גרינברג, תושב הוד השרון בן 45, והחייל סמל אדר ברסנו, תושב נהריה בן 20, נהרגו הבוקר בהיתקלות עם חוליית חמושים על גדר המערכת במרכז רצועת עזה, באזור קיבוץ עין השלושה – כך הותר לפני זמן קצר לפרסום. קצין וחייל נוספים נפצעו בתקרית באורח בינוני, וחייל נוסף נפצע באורח קשה.

18:36: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי אשקלון. חלקים מהרקטה המיורטת נפלו וחתכו כבל חשמל. צוותים של חברת החשמל נמצאים במקום.

18:32: חמש רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים באזור באר שבע. שלוש רקטות נוספות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". לא דווח על נפגעים או על נזק.

18:19: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילת רקטה או על יירוט.

18:16: מאות בני אדם מפגינים בשעה זו במרכז לונדון נגד מבצע "צוק איתן" ובמחאה על פעולות צה"ל ברצועת עזה. כמו כן, עימותים החלו בין מאות מפגינים פרו-פלסטינים בפריז לכוחות המשטרה במקום, לאחר שההפגנה נערכה ללא אישור הרשויות.

18:13: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באזור באר שבע וביישובים הסמוכים, כמו גם בתחומי המועצה האזורית מרחבים. טרם דווח על נפילת רקטה או על יירוט.

18:08: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

18:05: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון.

18:01: חברת התעופה הלאומית של דרום קוריאה, "קוריאן איירליינס", הודיעה היום כי תפסיק את טיסותיה בקו סיאול-תל אביב, בתגובה למתח הגובר בעקבות העימות הצבאי ברצועת עזה. בהודעה רשמית שנמסרה מהחברה, צוין כי יבוטלו כל הטיסות עד יום חמישי הבא, במסגרת המאמצים להתמודד עם החששות בנוגע לבטיחות הטיסה, בעקבות הפלת מטוס "מלזיה איירליינס" בשמי אוקראינה ביום חמישי. בהודעתה, ציינה החברה כי הכניסה הקרקעית לרצועת עזה של חיילי צה"ל הביאה להחלטת החברה.

17:22: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שדות נגב ורקטה נוספת שטח פתוח בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. זאת, לאחר שנשמעו אזעקות "צבע אדום" באזור.

פעילות כוחות צה"ל על  גבות רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל על גבול רצועת עזה, היום/רויטרס

16:40: קצין נפצע באורח קשה, לאחר שנפגע מירי צלפים בצפון רצועת עזה. הפצוע פונה להמשך טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

16:20: 50 אלף בני אדם מצאו מקלט במתקנים של אונר"א, סוכנות האו"ם לסיוע לפליטים פלסטיניים, ברצועת עזה – כך נמסר מהסוכנות. עוד נמסר כי מרבית האזרחים תפסו מחסה בבתי ספר של הארגון.

16:08: שלוש מנהרות התקפיות נחשפו במסגרת פעילות חטיבת הנח"ל באזור רצועת עזה, שהחלה אתמול. חיילי החטיבה תקפו שש חוליות מחבלים והרגה 20 בני אדם. כמו כן, נתקפו באמצעות חיל האוויר כ-40 אתרי שיגור ומחסני נשק, בסיוע הכוונת הכוחות מהקרקע, ו-15 אתרים הותקפו באמצעות ירי טילים של כוחות הקרקע של החטיבה.

15:56: החייל שנפצע היום באורח בינוני בהיתקלות עם חוליית חמושים על גדר המערכת במרכז רצועת עזה, באזור קיבוץ עין השלושה, הוא קצין - כך הותר לפני זמן קצר לפרסום.

15:40: כוח של מחבלים הסתער בצהריים על דחפור של צה"ל תוך שהוא משגר טיל נ"ט באזור כיסופים. כוח צה"ל שנמצא במקום זיהה את החוליה, פתח לעברה באש והרג שני מחבלים. אין נפגעים בצד הישראלי. נבדקת האפשרות שחוליית המחבלים יצאה מתוך מנהרה.

14:55: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

14:13: הוסרה ההנחיה מהבוקר לתושבי היישובים במועצה האזורית אשכול להסתגר בתוך הבתים. על תושבי כל היישובים באשכול לשהות באזורים הנמצאים 15 שניות ממרחב מוגן. כמו כן, נפתחו הכבישים שנחסמו לתנועה באזור.

13:54: השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס להפגנה שהתקיימה אתמול בחיפה נגד מבצע "צוק איתן", ובה השתתפה גם ח"כ חנין זועבי. בעמוד הפייסבוק שלו כתב אהרונוביץ' כי "לכנות מפקד מחוז במשטרת ישראל בכינויי גנאי, מפקד שביחד עם שוטריו ממלאים את תפקידם זו שפלות ורמה נמוכה שלא ראוי שנגרר אליה. ככה לא ידברו אל מפקד מחוז וככה לא יתייחסו אל שוטרים". אהרונוביץ' הוסיף: "אני בוש ונכלם מהתנהגותה המכוונת והבזויה של חנין זועבי ששוב הוכיחה כי אינה ראויה להיקרא חברת כנסת. אני מתכוון לפעול בכל אמצעי חוקי על מנת להסיר את חסינותה ולוודא שתחקר ותיענש".

13:24: רקטה נפלה ביישוב בתחום המועצה האזורית באר טוביה. שתיים נוספות נפלו בשטחים פתוחים באזור קריית מלאכי. אין נפגעים.

13:21: סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי קריית גת. אין נפגעים.

13:16: חיילי צה"ל נתקלו באדם שהתחפש לקשיש ברצועת עזה, שביקש עזרה רפואית. לאחר זמן קצר האדם החל להשליך רימוני יד לעבר הכוח, שהשיב באש וחיסל אותו.

13:13: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום פגיעת הרקטה ליד דימונה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

12:47: מחבל נהרג בהיתקלות עם כוח צהל סמוך לעין השלושה.

12:46: אדם אחד נהרג, ושניים נוספים נפצעו באורח קשה ובינוני מפגיעת רקטה שהתפוצצה סמוך ליישוב בפזורה הבדואית בנגב.

12:44: ארגון חמאס לקח אחריות על ירי הרקטות לעבר דימונה. באתר של הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נכתב כי הם ירו 2 רקטות 75M לעבר העיר.

12:41: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

12:38: הותר לפרסום: מספר נפגעים לצה"ל בהיתקלות עם חוליית מחבלים על גדר המערכת במרכז הרצועה, באזור קיבוץ עין השלושה.

12:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה מועצה האזורית חוף אשקלון.

12:25: רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים.

12:20: פצוע נוסף פונה במצב קל מרצועת לבית החולים סורוקה.

12:15: אזעקות נשמעו בדימונה ובירוחם.

11:40: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

11:34: בכיר בהנהגת חמאס, עזת א-רשק, כתב בדף הפייסבוק שלו כי "גיבורי ההתנגדות מעורבים במערכה עזה עם האויב בצירים רבים". א-רשק הוסיף כי "אנו בטוחים כי מה שלא השיג נתניהו וצבאו באוויר ובים הוא לא ישיג אותו גם ביבשה".

העיר דימונה. דייב בוימוביץ'
דימונה/דייב בוימוביץ'

11:40: שני פצועים פונו מרצועת עזה לבית החולים סורוקה במצב בינוני.

11:19: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור דימונה. אין נפגעים.

11:10: בשל פעילות ביטחונית נחסמו כבישים במועצה האזורית אשכול.

11:00: אזעקה נשמעה בדימונה, ירוחם ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

10:24: על פי הזרוע הצבאית של חמאס, "מתבצעת פעולה מעבר לקווי האויב". יש חילופי אש במקום.

10:00: 314 פלסטינים נהרגו ו-2270 נפצעו בעזה מאז החל מבצע "צוק איתן" - כך מסר משרד הבריאות בעזה.

09:16: בשעות האחרונות הודיע צה"ל לפלסטינים המתגוררים באזור חאן יונס ומחנות פליטים במרכז רצועת עזה בהם מחנות אל-בורייג' ואל-מואזי, להתפנות מבתיהם.

9:15: קצין בכיר בצה"ל אמר כי "עד עכשיו חמאס איבד 13 מנהרות". לטענתו מדובר "ברשת של מנהרות שכל אחת חוברת לשנייה. חמאס בנה אותן באופן שאם יאבד אחת, הוא יודע להפעיל את השנייה". כמו כן, לדבריו, "יחידות צה"ל השונות עסוקות כעת במיפוי המנהרות ובהכנה להשמדתן".

9:03: מקורות פלסטינים דיווחו כי כלי טיס של חיל האוויר ירה טיל לעבר בית בעיירה עבסאן שבחאן יונס. על פי הדיווח, מהמקום חולץ פלסטיני אחד וקיימים כמה הרוגים מתחת להריסות.

8:42: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, צפוי להגיע בשעות הקרובות לקהיר – כך דיווח העיתון המצרי "אל אהראם". על פי הדיווח, משלחת רמת דרג ממשרד החוץ האמריקני עורכת שיחות עם גורמים מצריים כדי להכין את הביקור. קרי צפוי להגיע בזמן בו מבקר במדינה שר החוץ היפני. כמו כן, סאמח שכרי, שר החוץ המצרי, קיים שיחות טלפוניות עם מקביליו מערב הסעודית, מירדן ומאיחוד האמירויות. שכרי דן עמם בדרכים להגיע להפסקת אש ברצועת עזה ולהתחיל בשיחות מדיניות שיסיימו את המשבר.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, אפריל 2014. AP
תומך ביוזמה המצרית, אבו מאזן/AP

8:32: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שוחח הלילה בטלפון עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא". השניים דנו על המצב ברצועת עזה ועל הצורך להגיע להסכם הפסקת אש באופן מידי לפי המתווה המצרי. אמש אמר אבו מאזן בטורקיה כי התמיכה של כל הגורמים ביוזמה המצרית היא דבר חשוב "כדי לחסוך את שפיכות הדם הפלסטיני היקר". על פי הדיווח, ייתכן כי בתום ביקורו בטורקיה יבקר אבו מאזן גם בקטר, שם ייפגש עם חאלד משעל ועם בכירים קטרים.

7:29: עשרה פלסטינים נהרגו הלילה בהתקפות חיל האוויר בעזה – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". אשרף אל-קדרה, דובר משרד הבריאות בעזה, אמר כי שבעה אנשים נהרגו בהתקפה באזור חאן יונס, שלושה מהם נערים בני 13,15ו-17.

7:10: הותר לפרסום כי מצבו של אחד מבין שלושת החיילים שנפצעו הלילה בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה מוגדר קשה. מצב שני חבריו מוגדר קל.

6:11: חמש רקטות נורו הלילה (שבת) לעבר אשדוד. ארבע מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" והחמישית התפוצצה בכביש בין בניינים בעיר וגרמה לנזק לרכוש ולשני נפגעי חרדה.

4:55: שבעה בני אדם נהרגו ו-17 נוספים נפצעו בתקיפת חיל האוויר הלילה באזור העיר חאן יונס שבדרום הרצועה - כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא". גורמים רפואיים בעזה אמרו כי מצב ארבעה מהפצועים מוגדר אנוש, וכי בין ההרוגים גם ילד בן 13.

4:46: גדודי עז א-דין אל קסאם לקחו אחריות על ירי 5 רקטות לעיר אשדוד מוקדם יותר הלילה. לא דווח על נפגעים.

חיילי שריון בכניסה לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. בן קלמר
הפעולה הקרקעית נמשכת. חייל צה"ל מטפל בטנק בגבול הרצועה/בן קלמר

2:12: חמוש פלסטיני נהרג וכמה נוספים נפצעו בתקיפת חיל האוויר באזור בני סוהילה שבחאן יונס, בדרום רצועת עזה.

1:36: שלושה חיילי צה"ל נפצעו במהלך היתקלות עם חמושים פלסטינים בצפון רצועת עזה. בשעה זו נעשים מאמצים לפנות את השלושה, שמצבם לא ידוע, לקבלת טיפול רפואי בישראל.

0:33: אזעקות "צבע אדום" נשמעו הלילה במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

חיילי שריון בכניסה לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. בן קלמר
חיילי שיריון בכניסה לרצועת עזה/בן קלמר

23:46: הפלסטינים דייחו אמש כי ארבעה בני אדם נוספים נהרגו בתקיפת צה"ל לפני זמן קצר בשכונת אל-מנארה במזרח חאן יונס שבדרום הרצועה. עוד פורסם די מחמד טלאל, בן 20 מרפיח, נהרג אף הוא בתקיפת צה"ל הערב.

23:42: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, דיבר הלילה בדיון מיוחד במועצת הביטחון שכונס לבקשת טורקיה ומדינות ערב, ופנה למדינות העולם: "מי שלא רוצה לפגוש בטרור בביתו מחר, חייב להתייצב לצד ישראל היום". פרושאור שלף מצפן באולם המועצה ואמר לחברותיה: "אני מקווה שתפעלו על פי המצפן המוסרי ותבחרו בדרך הנכונה, המוסרית והצודקת במלחמה נגד הטרור". במהלך הדיון קראו המדינות החברות להפסקת אש מידית וצפויות להוציא הצהרה רשמית בנושא בשעות הקרובות.

23:33: 100 תושבי טייבה הפגינו אמש במחאה על מבצע "צוק איתן" בעזה. המפגינים חסמו לזמן קצר את התנועה בכביש 444. כוחות משטרה במקום. לא דווח על הפרות סדר.

22:57: דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, אבו עבידה, ערך אמש מסיבת עיתונאים ואמר שחמאס מחזיק רבע מיליון רימוני יד ותושבי עזה ישתמשו בהם כדי להכות באויב. "אנו מוכנים לקרב ארוך עם הכובש הישראלי. נמשיך להכות בו", אמר עבידה, "כל מי שמהסס ולא הצטרף לניצחון האסטרטגי הגדול יתחרט". כמו כן מסר עבידה שנתניהו ויעלון גוררים את צה"ל לכישלון ושהעם הפלסטיני אינו זקוק לעזרתו של אף אחד פרט לאלוהים. "אנו כעת במערכה לפני האחרונה – לפני קרב השחרור הכולל", אמר עבידה.

22:49: תת-מזכ"ל האו"ם, ג'פרי פלטמן, הביע אמש בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם תקווה כי ישראל והחמושים הפלסטינים ישימו קץ למעשי האלימות, בהתאם להחלטות המועצה. הוא ציין כי מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, יגיע היום לאזור על מנת לסייע במאמצים להשגת הפסקת אש בין ישראל לחמאס. השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, אמר במהלך הדיון כי פעולות צה"ל אינן בגדר הגנה עצמית, כי אם "מעשי נקמה", ואף טען כי המשבר האחרון הוא ניסיון נוסף של ישראל להתחמק מתהליך השלום.

22:33: דובר צה"ל מסר כי מתחילת הפעילות הקרקעית במסגרת במבצע "צוק איתן" צה"ל תקף כ-260 מטרות טרור. בין המטרות שהותקפו: תשתיות הנהגה ומשילות, תשתיות המערך הרקטי, אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה, מנהרות ובתי בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי ששימשו כתשתיות פיקוד ושליטה. כמו כן כוחות צה"ל חשפו כ-22 פירי מנהרות ברחבי הרצועה, מתוכן מנהרות התקפיות, מנהרות הברחה ומנהרות אשר נועדו לשימוש בלחימה. בנוסף צה"ל פגע במעל 40 מחבלים ברצועה ועצר כ-21 מחבלים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, והרמטכ"ל, בני גנץ, בביקורם בבור בקריה, 18 ביולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל גנץ בהערכת מצב ב"בור" בקריה, אתמול/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

22:25: שר הביטחון, משה יעלון, אמר במהלך ביקור במפקדת פיקוד הדרום: "עלינו להמשיך בכל העוצמה וההיקף הנדרשים עד להשלמת המשימה, השבת השקט והביטחון לישראל". יעלון הוסיף: "אנחנו צריכים לפגוע בחמאס ובנכסיו ולהוסיף ולגבות ממנו מחירים כבדים. צריך להמשיך לשלול מחמאס יכולות מאיימות, כמו מנהרות הטרור, שמטרתן לפגוע ביישובי עוטף עזה, ולהשמיד כמה שיותר אמצעי לחימה, מרחבי שיגור, רקטות, מתקני ייצור, מוסדות ועוד".

22:20: חמישה בני אדם נהרגו אמש בתקיפת חיל האוויר, מהם שני ילדים בני 4-7, על בית משפחה בסג'עייה, בצפון רצועת עזה – כך דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי ההרוגים הם כולם בני אותה משפחה.

22:13: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

רצועת עזה

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
חברת הכנסת חנין זועבי בהפגנה בחיפה נגד מבצע "צוק איתן", אתמול/ערן גילווארג
רקטה פגעה פגיעה ישירה בקיבוץ בשער הנגב, יולי 2014. חדשות 0404, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת ישירה של רקטה בבית במועצה האזורית שער הנגב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חדשות 0404
פצועים פלסטינים בבית החולים שיפא בעזה בעקבות תקיפה ישראלית במבצע צוק איתן. AP
פצועים פלסטינים בבית החולים שיפא בעזה, אתמול/AP
חדר מדרגות בתל אביב בזמן אזעקה, מבצע צוק איתן. דרור עינב
חדר מדרגות בתל אביב בזמן אזעקה, אתמול/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully