וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל נפצע קשה; "נערכים להרחבת הפעילות הקרקעית"

19.7.2014 / 4:41

הקצין ושני חיילים נוספים נפצעו ככל הנראה מירי נ"ט ליד בית להיא. מצבם של השניים האחרים קל. עד כה נפצעו 16 לוחמים. קצין בכיר: "נערכים להתקפות נוספות של חוליות טרור"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

קצין ושני חיילי צה"ל נפצעו הלילה (שבת) בהיתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה, בסמוך לבית להיא. הקצין נפצע באורח קשה ואילו שני החיילים נפצעו באורח קל. ככל הנראה, נגד השלושה נפתחה אש נגד טנקים. בהיתקלות נהרג מחבל. הפצועים פונו לבתי החולים לאחר שמסוקי קרב סייעו בפגיעה בחוליה שבה נתקלו ואיפשרו את הגעת הצוות הרפואי למקום. בסך הכל, נפצעו עד כה 16 לוחמים במבצע "צוק איתן", זאת בנוסף לסמ"ר איתן ברק, שנהרג ביומו הראשון של המבצע הקרקעי.

קצין בכיר בצה"ל התייחס להיתקלות הלילה. "ההיתקלות הייתה מטווח קרוב", סיפר הבוקר. "היו חילופי אש והמחבל נהרג. אנו נערכים להתקפות נוספות של חוליות טרור. אין עיוורון, אין כהות חושים. צה"ל יאבק לערכי ההגנה שלו ואנו נערכים להרחבת הפעילות הקרקעית".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
האו"ם על "צוק איתן": מקווים שהאלימות תסתיים
מבצע קרקעי ברצועת עזה: עדכונים שוטפים
מטח נוסף לעבר מרכז הארץ: כיפת ברזל יירטה 3 רקטות

בתוך כן, חיל האוויר חיסל הלילה חמוש פלסטיני ופצע כמה נוספים באזור בני סוהילה שבחאן יונס, בדרום רצועת עזה.

אתמול נפצעו שלושה חיילי צה"ל מירי רקטה נגד טנקים במהלך פעילות בגבול רצועת עזה. אחד נפצע באורח בינוני-קשה, אחד בינוני, ואחד קל. הכוח שנפגע היה בסיור בכלי רכב ממוגן על גדר המערכת עם הרצועה. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לירי ואמרה כי שיגרה רקטת אר-פי-ג'י לעבר ג'יפ צה"לי.

המבצע הקרקעי: חייל צה"ל נהרג ברצועת עזה. יותם רונן
16 חיילים נפצעו עד כה בלחימה/יותם רונן

מסוק של חיל האוויר הוקפץ אתמול לזירת האירוע על מנת לפנות את הפצועים לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. החייל שנפצע באורח הקשה ביותר סובל מחבלת ראש ומפציעת רסיסים והוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. הפצוע הבינוני סובל מפציעה בעיניו והוא הועבר לחדר ניתוח. פצוע נוסף במצב קל סובל מפציעות רסיסים והוא מטופל בחדר המיון. נכון לשעות הערב מאושפזים בסורוקה 13 חיילים פצועים, מתוכם חמישה במצב בינוני. ביום ראשון יובא למנוחות בהרצליה סמ"ר איתן ברק שנהרג אתמול באזור בית חאנון.

הפעילות הצבאית של צה"ל ברצועת עזה מגובה בכל העת במידע שמוסר השב"כ ללוחמים בשטח בזמן אמת, מה שמאפשר יצירת מעטפת מודיעינית לכוחות הפועלים קרקעית, וסיוע במיקוד הפעילות לחשיפת פירי המנהרות ההתקפיות. מאז נכנס צה"ל לרצועה אותרו 21 פירי מנהרות. עד אחר הצהריים דווח כי יותר מ-20 מחבלים נהרגו בהיתקלויות עם כוחות צה"ל. בין היתר נהרגו שלושה מחבלים בחילופי אש שהתפתחו בין לוחמי גבעתי לאנשי חמאס.

לאורך הלילה נמשכו תקיפות צה"ל ברצועה. הפלסטינים כבר מונים למעלה מ-300 הרוגים מתחילת המבצע, לרבות 7 הרוגים בתקיפה הלילה באזור העיר חאן יונס שבדרום הרצועה. לפי דיווח בסוכנות הידיעות וואפא, מלבד ההרוגים, שביניהם נמנים גם שני נערים וגבר מבוגר אחד, נפצעו בתקרית גם 17 בני אדם, בהם לפחות ארבעה שמצבם מוגדר אנוש. בסך הכל, הפלסטינים מדווחים כי לפחות עשרה בני אדם נהרגו הלילה בתקיפות צה"ל.

פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי. דובר צה"ל
21 פירי מנהרות אותרו על ידי צה"ל/דובר צה"ל
אזרחים תופסים מחסה בעת אזעקה בכביש איילון צפון. בן קלמר
הירי נמשך גם לישראל. תופסים מחסה בעורף/בן קלמר

אתמול נמשך הירי למרכז הארץ. מערכת כיפת ברזל יירטה אמש שלוש רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר גוש דן.,בשמי ראשון לציון. הצופרים הופעלו בין היתר בתל אביב, בחולון, בבת ים, ברמלה ועוד. חמאס קיבל אחריות לירי ואמר כי ירה לפחות שלוש רקטות מסוג M-75.

מדובר במטח השני שנורה אתמול למרכז הארץ, לאחר בשעות הערב המוקדמות מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בשמי מרכז הארץ, אז לא דווח על נפגעים או על נזק. חמאס קיבל את האחריות לירי, וכן על ירי חמש רקטות לעבר אשדוד.

חיילי שריון בכניסה לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. בן קלמר
חיילי שיריון נכנסים לרצועת עזה/בן קלמר

ולזירה הדיפלומטית: מועצת הביטחון של האו"ם ערכה הלילה דיון חירום בנוגע למבצע "צוק איתן" והמצב בעזה, בהשתתפות נציגי ישראל והרשות הפלסטינית. תת-מזכ"ל האום, ג'פרי פלטמן, הביע בדיון תקווה שהצדדים ישימו קץ למעשי האלימות, בהתאם להחלטות המועצה. הוא ציין כי מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, יגיע היום לאזור על מנת לסייע במאמצים להשגת הפסקת אש בין ישראל והחמאס. השגריר הירדני ציין שישיבת החירום זומנה ביוזמתו, בשם מדינות הליגה הערבית, והביע תמיכה ביוזמה המצרית. חברי המועצה הכירו בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך הדגישו כי על התגובה להיות מידתית, ולהימנע מפגיעה באזרחים.

שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור, קרא בדיון לחברות המועצה לתמוך בישראל במלחמתה נגד החמאס. "מי שלא רוצה לפגוש בטרור בביתו מחר, חייב להתייצב לצד ישראל היום". פרושאור הוסיף ואמר: "לא רצינו במציאות הזו. לא האזרחים בעזה הם האויב שלנו, אלא החמאס". פרושאור הזכיר בדבריו כי הממשלה הסכימה ליוזמת הפסקת האש המצרית, "ונתקלה בסירוב של החמאס, ובהמשך טרור וירי".

(עדכון ראשון: 01:33)

רצועת עזה

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
הפגנה בחיפה נגד מבצע "צוק איתן", אמש/ערן גילווארג
רקטה פגעה פגיעה ישירה בקיבוץ בשער הנגב, יולי 2014. חדשות 0404, מערכת וואלה! NEWS
פגיעה ישירה בבית בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חדשות 0404
חיילי צה"ל מסביב לרצועת עזה במבצע צוק איתן, יולי 2014. בן קלמר
חיילי צה"ל מסביב לרצועת עזה במבצע צוק איתן, יולי 2014/בן קלמר
כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully