וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קודקוד, מצאנו פיר": האזינו לכוח מדווח על חשיפת מנהרה

19.7.2014 / 0:09

ביממה האחרונה נחשפו 21 פתחים של 13 מנהרות טרור בקרבת גבול רצועת עזה. במהלך הפעולה בשטח, דיווח כוח גבעתי על חשיפת הפיר, והרג שלושה מחבלים. "נמשיך לפעול בנחישות בקו הקדמי"

דובר צה"ל

"קודקוד, מצאנו פיר": 13 מנהרות טרור נמצאו ביממה האחרונה על ידי כוחות צה"ל שפועלים ברצועה משלשום (חמישי). בהקלטת הדיווח על חשיפת פיר של אחת המנהרות, נשמע הכוח בשטח מדווח למפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר: "קודקוד, בשכונה הצפונית מצאנו פיר". מן העבר השני נשמעה התגובה: "כאן קודקוד, יפה מאוד". במסגרת הפעולה הרגו חיילי החטיבה שלושה מחבלים ששהו בסביבת המנהרה.

מבצע קרקעי ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

"החל מאתמול בלילה כוחות גבעתי, לצד שריון והנדסה, החלו במתקפה נגד יעדי טרור של חמאס", אמר אל"מ וינטר לאחר הפעולה. "כוחות החטיבה איתרו עד כה פירי מנהרות התקפיות והרגו מחבלי חמאס בהיתקלויות שונות. חטיבת גבעתי תמשיך לעמוד בקו הקדמי ותפעל בנחישות להגנה ומתן ביטחון לתושבי ישראל".

"צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אישה נפצעה קל מרסיסי רקטה בגן ילדים בגן יבנה
חודש הירי למרכז הארץ: ארבעה יירוטים בשמי גוש דן
סקר: 17% מהציבור חושב שצריך וכדאי לדבר עם חמאס

פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי. דובר צה"ל
אחת המנהרות שנחשפו ביממה האחרונה/דובר צה"ל

במהלך הפעילות הקרקעית של חטיבת הצנחנים ושל חטיבת גבעתי, ובעקבות מידע מודיעיני מוקדם, מצאו הלוחמים 21 פירי מנהרות אמל"ח בקרבת הגבול, באמצעותן התכוונו טרוריסטים לצאת למתקפות בישראל. אחר הצהריים הסתיימה ישיבה מיוחדת נוספת של הקבינט המדיני-ביטחוני שעסקה בהרחבת המבצע. ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך בהתייעצויות וישוחח עם מנהיגי המערב במטרה לזכות בתמיכה בהמשך הפעילות הצה"לית נגד חמאס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חיילי צה"ל מסביב לרצועת עזה במבצע צוק איתן, יולי 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל סביב הרצועה, אתמול/בן קלמר

לדברי דובר צה"ל, לפחות 19 מחבלים נהרגו בהתקלויות מאז החלה הכניסה הקרקעית לרצועה. מחבל אחד שנפצע באחת ההתקלויות טופל בידי צה"ל והועבר על ידי ניידת טיפול נמרץ של החטיבה הדרומית לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מקורות פלסטיניים שונים ברצועת עזה אמרו כי הכוחות הישראלים נמנעים עד כה מכניסה לעומק הרצועה, וכי החדירה לשטח הפלסטיני היא מזערית.

פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי. דובר צה"ל
פיר של אחת המנהרות/דובר צה"ל

אחד המקורות אמר לוואלה! חדשות, כי בניגוד לרושם שנוצר בצד הישראלי, אין טנקים בצירים הראשיים של עזה או באזורים מאוכלסים. "זה שונה לגמרי ממה שראינו ב-2008, אין כמעט כוחות בפנים. אולי כמה מאות מטרים ליד הגבול, זה הכול", מסר. גם מקורות אחרים אישרו את הדיווחים הללו. על פי דיווחים של תושבים בעזה, יש חילופי אש גם בשטח המצומצם שאליו נכנסו כוחות צה"ל, ובמהלך כניסת הכוחות התנהלו חילופי אש בכמה מוקדים. לפי דיווח ברשת הלבנונית "אל-מיאדין", 17 פלסטינים נהרגו מאז החלה הכניסה הקרקעית.

(עדכון ראשון: 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully