וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נחשפו 21 פירי מנהרות טרור בקרבת הגבול

18.7.2014 / 15:36

מתחילת המבצע הקרקעי תקף צה"ל כ-150 מטרות בעזה, ו-19 מחבלים נהרגו. הופצצו 21 בורות שיגור וארבעה בתים של פעילי טרור בכירים. מחבל שנפצע בהיתקלות הועבר לטיפול בישראל

צילום: יותם רונן, בני ואינר, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

מאז שצה"ל נכנס אמש לרצועה, כחלק ממבצע "צוק איתן", החלו הכוחות לטפל באחד האיומים הגדולים מעזה - מנהרות הטרור. במהלך הפעילות הקרקעית של חטיבת הצנחנים ושל חטיבת גבעתי, ובעקבות מידע מודיעיני מוקדם, מצאו הלוחמים 21 פירי מנהרות אמל"ח בקרבת הגבול, באמצעותן התכוונו טרוריסטים לצאת למתקפות בישראל. אחר הצהריים הסתיימה ישיבה מיוחדת נוספת של הקבינט המדיני-ביטחוני שעסקה בהרחבת המבצע. ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך בהתייעצויות וישוחח עם מנהיגי המערב במטרה לזכות בתמיכה בהמשך הפעילות הצה"לית נגד חמאס.

לפחות 19 מחבלים נהרגו בהתקלויות מאתמול בלילה, כך הודיע היום דובר צה"ל. מחבל אחד שנפצע באחת ההתקלויות טופל בידי צה"ל והועבר על ידי ניידת טיפול נמרץ של החטיבה הדרומית לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

13 מחבלים נעצרו ביממה החולפת והם מוחזקים בידי כוחות הביטחון. עוד נמסר מדובר צה"ל, כי מתחילת הכניסה הקרקעית תקף צה"ל תקף כ-150 מטרות ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו: 21 בורות שיגור, ארבעה בתי פעילי טרור בכירים, אתר ייצור אמצעי לחימה וארבע מנהרות.

מקורות פלסטיניים שונים ברצועת עזה אמרו כי הכוחות הישראלים נמנעים עד כה מכניסה לעומק הרצועה, וכי החדירה לשטח הפלסטיני היא מזערית.

אחד המקורות אמר ל"וואלה! חדשות", כי בניגוד לרושם שנוצר בצד הישראלי, אין טנקים בצירים הראשיים של עזה או באזורים מאוכלסים. "זה שונה לגמרי ממה שראינו ב-2008, אין כמעט כוחות בפנים. אולי כמה מאות מטרים ליד הגבול, זה הכול", מסר. גם מקורות אחרים אישרו את הדיווחים הללו. על פי דיווחים של תושבים בעזה, יש חילופי אש גם בשטח המצומצם שאליו נכנסו כוחות צה"ל, ובמהלך כניסת הכוחות התנהלו חילופי אש בכמה מוקדים. לפי דיווח ברשת "אל-מיאדין", 17 פלסטינים נהרגו מאז החלה הכניסה הקרקעית.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
כך הצליח חמאס המתוסכל לגרור את ישראל לתוך עזה | פרשנות
הפלסטינים: "פגז נחת בחדר השינה - 3 אחים נהרגו"
"משעל לא רוצה הפסקת אש - ולכן לא הגיע לקהיר"

אחת המנהרות שנחשפה על ידי צה"ל ברצועה. דובר צה"ל
אחת המנהרות שאותרו היום ברצועה/דובר צה"ל
כוחות רפואה של צה"ל מטפלים במחבל שנפגע מאש הצבא. דובר צה"ל
חיילים מעניקים טיפול למחבל הפצוע/דובר צה"ל
מסוק קרב של צה"ל בשמי עזה. בן קלמר
מסוק קרב של חיל האוויר בשמי הרצועה/בן קלמר
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
"אין כמעט כוחות בפנים". חיילי צה"ל בגבול הרצועה, היום/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום כי הנחה את צה"ל להיערך ל"הרחבה משמעותית של הפעילות הקרקעית" ברצועת עזה. בפתח ישיבת הממשלה בבסיס הקריה בתל אביב, אמר נתניהו כי הכניסה הקרקעית "באה לאחר שישראל הסכימה להפסקת האש המצרית וליוזמת האו"ם להפוגה ההומניטרית. חמאס המשיך לירות. בחרנו לצאת לפעולה לאחר שהבנו שאין ברירה".

שר הביטחון, משה יעלון, אמר בפתח הישיבה הבוקר כי "אנו שבים ומבהירים – לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ולא נסבול ירי על תושבי הדרום". לדבריו, "מי שינסה לשבש את חיינו - דמו בראשו. מי שיפעיל טרור נגד מדינת ישראל נכה אותו קשות. מבצע 'צוק איתן' יימשך ככל שיהיה צורך". הוא הוסיף כי "אני מבקש לחזק את ידי המפקדים והלוחמים בפיקודו של הרמטכ"ל בני גנץ, אשר פועלים באוויר, בים וביבשה. פגשתי אותם בימים האחרונים. אני מבקש גם לחזק את אזרחי ישראל ואת יישובי הדרום בפרט".

כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה. נועם מושקוביץ
נערכים להרחבה משמעותית של הפעילות הקרקעית. לוחמי צה"ל בדרך לעזה/נועם מושקוביץ
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, והרמטכ"ל, בני גנץ, בביקורם בבור בקריה, 18 ביולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו, גנץ ויעלון בהתייעצות ביטחונית/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה/נועם מושקוביץ

במקביל למבצע הצבאי בעזה, נמשך לאורך רוב שעות היום ירי הרקטות לעבר ישראל. בצהריים נשמעו אזעקות באופקים ובמועצה האזורית מרחבים. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי המועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן, יירטה מערכת "כיפת ברזל" לפחות שתי רקטות בשמי אשקלון. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור העיר. מוקדם יותר, התפוצצה רקטה אחת בשטח מועצת חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

במטח נוסף שנורה הבוקר לעבר אשדוד, יירטה מערכת "כיפת ברזל" שבע רקטות. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות על ירי זה. אזעקות נשמעו הבוקר גם בבאר שבע, דימונה, ירוחם, ערד ומצפה רמון וביישובים הסמוכים. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור דימונה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

(עדכון ראשון: 14:12)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה/נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה/נועם מושקוביץ
מפקד פיקוד הדרום האלוף סמי תורג'מן במרחב הפעילות ברצועת עזה עם מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר. דובר צה"ל
אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully