וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: איתן ברק הוא החייל שנהרג בעזה

ברק, לוחם נח"ל בן 20 מהרצליה, הוא החייל הראשון שנהרג מאז החלה הכניסה הקרקעית לרצועה. נבדקת האפשרות שהוא נורה למוות בשוגג מאש כוחותינו. מצמרר: הווטסאפ האחרון ששלח לחבריו

צילום: יותם רונן, בני ואינר, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

סמל-ראשון איתן ברק, בן 20 מהרצליה, הוא חייל צה"ל שנהרג הלילה (שישי) בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. ברק, לוחם בחטיבת הנח"ל, הוא הקורבן הראשון שגבתה הכניסה הקרקעית לרצועה במסגרת מבצע "צוק איתן". גורם צבאי מסר כי נבדקת האפשרות שהחייל לא נהרג מירי מחבלים אלא מירי כוחותינו והנושא נמצא בתחקיר. הלווייתו תיערך ביום ראשון בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי שבהרצליה.

"הוא היה תלמיד מצטיין בתיכון 'חדש', מקובל ואהוב על כולם", סיפרו הבוקר חבריו של ברק. "הוא התגייס לפי בחירתו ליחידה קרבית כמו חבריו הטובים ועסק בספורט ימי". בהודעת הווטסאפ האחרונה ששלח לחבריו אתמול, בטרם החלה הכניסה הקרקעית, כתב ברק: "לוקחים לי עכשיו את הטלפון. בלי לפרט יותר מדי זה כנראה קורה. אוהב אתכם". "שמור על עצמך", השיבו לו חבריו.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בשל המבצע: פיקוד העורף החמיר את ההנחיות לציבור
לדרי הרחוב אין מחסה באזעקות: "שתיפול עלינו רקטה"
חרדים למען החיילים: תפילות בכל הארץ

איתן ברק, לוחם נח"ל שנהרג בכניסה הקרקעית לעזה במסגרת מבצע צוק איתן, כתבה בעיתון במחנה. במחנה
סמל איתן ברק, שנהרג הלילה ברצועת עזה/במחנה

רק בשבוע שעבר פורסם ראיון קצר עם ברק בעיתון "במחנה", בו התייחס למעצר בו נטל חלק במסגרת המבצע לאיתור חוטפי ורוצחי שלושת הנערים בגדה. "יצאנו למעצר בתנועה רגלית לתוך מחנה הפליטים. המחנה עצמו בנוי כמו מבוך, המון סמטאות צרות ברוחב מטר וחצי. במקום כזה השליטה בכוח היא יותר בעייתית וההליכה מסוכנת, כי התושבים זורקים אבנים מהגגות בזמן שכולנו מצטופפים", סיפר ברק.

"צה"ל לא מרבה להיכנס למחנות פליטים בזמן צום הרמדאן על מנת לכבד אותו, אבל הרגישות של המצב הכריחה אותנו. אמנם נכנסנו בשקט, אבל לאט לאט אנשים קלטו אותנו והתחילו להתארגן עד שנוצרה הפרת סדר של עשרות אנשים מחוץ לבית המבוקש. הם החלו לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה, ואנחנו השתמשנו באמצעים לפיזור הפגנות. בתור מפקד כיתה אני ניהלתי את הפרת הסדר שהתרחשה מחוץ לבית, כאשר מפקד המחלקה שלי ניהל את המעצר בפנים. לבסוף, עצרנו את החשוד. במהלך שירותי כבר נתקלתי באירועים דומים, אבל המקרה הזה היה חריג לאור התגובה האלימה של התושבים כלפינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתכתבות האחרונה של ההרוג עם חבריו/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעקב נחום, מנהל לשעבר בתיכון "חדש" בהרצליה בו למד איתן, סיפר הבוקר כי "עצוב לנו כבית ספר, ולעיר כולה". לדבריו, "אנחנו מדברים על תלמיד שהיה טבוע בו החלק הערכי של נתינה ואהבת הארץ. הוא היה אהוד על חבריו, כל כולו בספורט ובפעילויות חברתיות. אותם. כואב לדעת שהחייל הראשון שנהרג הוא דווקא זה שאתה מכיר. לא חושב שכולם מפנימים את האירוע הזה. זה ייקח עוד זמן".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הגיע לנחם את משפחתו של ברק. "העיר הרצליה מרכינה ראשה בנפול אחד מבניה", אמר. "מדובר במשפחה שהיא מלח הארץ. האב היה בשירות קרבי, וגם האח, זו משפחה מדהימה. אנו כעיר נחזק אותם. ליבי איתם".

איתן ברק, לוחם נח"ל שנהרג בכניסה הקרקעית לעזה במסגרת מבצע צוק איתן, כתבה בעיתון במחנה. במחנה
הראיון שהעניק תומר ברק ל"במחנה"/במחנה

חמישה חיילים נפצעו בתקריות נוספות ברצועה במהלך הלילה. מצבם של שניים מהם מוגדר בינוני. אחד מהם נפצע מירי וסובל מפגיעה בצווארו ובזרועו. השני נפגע מנפילת פצצת מרגמה וסובל מפגיעה בראשו. הם פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. מצבם של שלושה חיילים נוספים מוגדר קל, והם סובלים מפגיעת רסיסי פצצת מרגמה. שניים מהם פונו לבית החולים סורוקה, ואחד נוסף לבית החולים שיבא שבתל השומר. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

כוחות צה"ל נכנסו הלילה לאזורים נרחבים ברצועה – בצפון, בדרום ובמרכז. כוחות חיל הרגלים נכנסו בליווי כוחות שריון, הנדסה, טיס ומודיעין. כמו כן, ספינות של חיל הים תקפו יעדים בחופיה הצפוניים והדרומיים של הרצועה, בהם חופי העיר עזה וחופי העיר סודניה שבצפון הרצועה. הכוחות נאחזים בשלב זה בשטח, משתלטים על מבנים ומאבטחים את עצמם. במהלך כניסת הכוחות התנהלו חילופי אש בכמה מוקדים, ובסך הכול נהרגו 14 מחבלים. קצין בכיר בצה"ל אמר הבוקר כי "צה"ל נערך לשלב ג' של המבצע וישקול את אופן גיוס חיילי המילואים הנוספים".

מודעת אבל מחוץ לביתו של סמ"ר איתן ברק שנהרג בעזה, 17 ביולי 2014. שלומי גבאי
מודעת אבל מחוץ לביתו של סמ"ר איתן ברק שנהרג בעזה, 17 ביולי 2014/שלומי גבאי

כמה שעות לאחר שהחל המבצע הקרקעי, נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל. אזעקות נשמעו באופקים ובמועצה האזורית מרחבים. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי המועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן, יירטה מערכת "כיפת ברזל" לפחות שתי רקטות בשמי אשקלון. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור העיר. מוקדם יותר, התפוצצה רקטה אחת בשטח מועצת חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. במטח נוסף שנורה לעבר אשדוד, יירטה מערכת "כיפת ברזל" שבע רקטות. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות על ירי זה.

אזעקות נשמעו הבוקר גם בבאר שבע, דימונה, ירוחם, ערד ומצפה רמון וביישובים הסמוכים. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור דימונה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בשעות הלילה ולפנות בוקר נשמעו אזעקות באשדוד, בנתיבות ובמועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושדות נגב. בסך הכול, 30 רקטות נורו במהלך הלילה לעבר הדרום. לא דווח על נפגעים או על נזק. שלוש רקטות יורטו בשמי אשדוד.

(עדכון ראשון: 9:44)


לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
שלומי גבאי: shlomimyg@walla.co.il

חיילי צה"ל ברצועת עזה, 17 ביולי 2014. דובר צה"ל
חיילי צה"ל ברצועת עזה, 17 ביולי 2014/דובר צה"ל
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן/נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן/נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן/נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully