וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המחבלים חודרים ממנהרה - ומופצצים מהאוויר

17.7.2014 / 10:11

13 מחבלים יצאו ממנהרה ליד כרם שלום. חלקם נורו והשאר ברחו. דובר צה"ל פרסם סרטון המתעד את האירוע. "אפשר להניח שהם ניסו לחטוף או לעשות פיגוע הרג משמעותי"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

דובר צה"ל פרסם הבוקר (חמישי) סרטון המתעד את הרגעים שבהם יצאו 13 מחבלים ממנהרה ליד כרם שלום לפנות בוקר ואת הפצצתם מהאוויר. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי המחבלים שניסו לחדור לישראל משתייכים לארגון. בניגוד למה שתואר בצה"ל, בחמאס טוענים כי כל אנשיו חזרו בשלום מהאירוע.

שירות הביטחון הכללי העביר לאחרונה התראה אודות האפשרות לפיגוע מנהרה בדרום רצועת עזה. בשל כך, נערכו כוחות מובחרים של צה"ל לאפשרות של חדירה בשבועות האחרונים. ואכן, בסביבות השעה 4:00 זיהו כוחות צה"ל מחבלים יוצאים מפתח של מנהרה באזור שבין כרם שלום לקיבוץ סופה ממזרח לרצועת עזה. כוחות צבא גדולים, ובכלל זה יחידות עילית של צה"ל, הוקפצו לשטח ופתחו לעבר באש מהאוויר ומהקרקע. לאחר שנפגעו חמישה מחבלים וכמה מהם נהרגו, חזרו יתר המחבלים לתוך המנהרה.

במקביל החל צה"ל לפתוח באש באמצעות כלי טיס, כלי שיט וטנקים לעבר יעדי טרור לכל אורך הרצועה, ובפרט לעבר יעדי טרור בדרום הרצועה. בעקבות האירוע, הנחה מפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן את הכוחות בשטח להודיע לתושבי היישובים הסמוכים למקום האירוע - כרם שלום, סופה וחולית - להישאר בבתיהם. כמו כן, הורה אלוף תורג'מן לתגבר את האבטחה באזור.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
מטח לעבר גוש דן והשרון; 2 יירוטים מעל פתח תקווה
מגעים בקהיר: "משלחות ישראל וחמאס מכונסות במלון"
מבצע "צוק איתן", היום העשירי: עדכונים שוטפים

פתח המנהרה שנחשפה בכרם שלום. יולי 2014. דובר צה"ל
פתח המנהרה שנחשפה בכרם שלום. יולי 2014/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, סיפר כי מערך האיסוף של צה"ל זיהה את החדירה. "המערכת נדרכה ופעלה כפי שנעשה בשבועות האחרונים לאור ההכנות וחיזוק צעדי המוגנות בגזרה", תיאר תת-אלוף אלמוז את האירועים. "הגענו לאזור הכוחות, כנראה שהמחבלים הופתעו והתחילו להיכנס בחזרה למנהרה. חיל האוויר החלו לתקוף אותם מהאוויר. הבנו שיש נפגעים אך עוד לא ידענו את כל התמונה". לדבריו, "אפשר להניח שהם ניסו לחטוף או לעשות פיגוע הרג משמעותי".

תת-אלוף אלמוז עוד סיפר כי סיכול הפיגוע הוא הצלחה גדולה, "אחרת היינו מתעוררים בבוקר לגלות שיש 13 מחבלים בקיבוץ". לדבריו, צה"ל ערוך ומוכן להתרחשויות כאלה בימים הקרובים. "אנחנו ממשיכים לנהל באזור, דרוכים ומוכנים לסיכול המאמץ הזה של חמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סיכול חדירת מחבלים בכרם שלום. יולי 2014. דובר צה"ל
הפצצת המחבלים מהאוויר/דובר צה"ל

במשדר וואלה! חדשות, הוסיף תת-אלוף אלמוז כי צה"ל נערך לפיגוע הזה בשבועות האחרונים. "הרבה מאוד מפקדים עסקו בהכנות ובבדיקות של הכוחות למוכנות מול איום כזה", אמר דובר צה"ל. "חמאס רצה לתכנן ולבצע את הפיגוע הזה במסגרת ההפתעות שהוא מבצע בשבועות האחרונים". לדברי אלמוז, לא ידוע עדיין כמה מהמחבלים נפגעו באירוע. "האירוע עדיין מתנהל ונחקר, ואנו שוקלים את הצעדים הלאה".

כלי הנשק שנמצאו במנהרה בכרם שלום. יולי 2014. דובר צה"ל
המנהרה שממנה יצאו המחבלים/דובר צה"ל

גורם ביטחוני אמר הבוקר: "הם מריחים את הסכם הרגיעה ומנסים להביא הישג בדקה האחרונה של המבצע. צה"ל ערוך חזק בהגנה ויגיב בהתאם לניסיון החדירה לשטח ישראל. אנחנו ערוכים להפתעות נוספות".

כלי הנשק שנמצאו במנהרה בכרם שלום. יולי 2014. דובר צה"ל
כלי נשק שנמצאו סמוך למנהרה/דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, סיפר במשדר וואלה! חדשות כי החטיבה הדרומית הקפיצה אותו ב-4:00 בבוקר ונאמר לו כי יש התרעה חמה על הימצאות מחבלים בשטח. "החמ"ל עובד כל הזמן, אבל כינסנו את צוות החירום, הוצאנו אותם מהבתים ומאז אנחנו סביב האירוע. לא נעים, קשה, חורקים שיניים, ממשיכים הלאה. אי אפשר לתת לטרור לשבש לנו את החיים", אמר ילין. "לכל השרים בקבינט המדיני ביטחוני – אם הם חושבים שהמבצע יכול להסתיים עד שהם לא ינקו את המנהרות אז הם טועים. האירוע של גלעד שליט הוא כסף קטן לעומת מה שיכול היה להיות פה".

דרור, תושב קיבוץ סופה הסמוכה, סיפר כי הוא ואשתו התעוררו לקולות הפגזות צה"ל מהאוויר. "התבשרתי מיד על האירוע, שיש חשיפה של מנהרה. הודענו לכל תושבי היישוב להסתגר בבתים ולכבות אורות", סיפר דרור, שבנו גויס בצו 8 במסגרת מבצע "צוק איתן". "היישוב שלנו על הגבול, והוא למעשה המקום הראשון שאליו היו נכנסים אם האירוע לא היה מסוכל. אנו מתבשרים כבר כמה חודשים על כמות לא מבוטלת של מנהרות, ולמעשה כל התקווה שלנו מבחינת הסרת האיומים מעלינו זה לאפשר לנו לחיות ללא חשש שיש מתחתנו זוחלים שיכולים לגרום להרג ולחטיפות. אנחנו מגדלים פה משפחות וילדים, אנחנו רוצים להמשיך לגדל אותם פה".

ניסיון חדירה דרך מנהרה בכרם שלום. יולי 2014. שי מכלוף
כוח צה"ל סמוך לכרם שלום, הבוקר/שי מכלוף
כרם שלום. יולי 2014. שי מכלוף
כרם שלום. יולי 2014/שי מכלוף
נשק שנמצא במנהרה בכרם שלום. יולי 2014. דובר צה"ל
נשק שנמצא במנהרה בכרם שלום. יולי 2014/דובר צה"ל
נשק שנמצא במנהרה בכרם שלום. יולי 2014. דובר צה"ל
נשק שנמצא במנהרה בכרם שלום. יולי 2014/דובר צה"ל
כרם שלום. יולי 2014. שי מכלוף
כרם שלום. יולי 2014/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully