וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: "איסמעיל הניה אינו יעד לחיסול"

17.7.2014 / 0:02

הגורם הבהיר כי "צריך מישהו שיתפוס את השלטון". בנוגע להמשך המבצע, אמר: "אנו לפני ימים רגישים. יש מספיק תחמושת ל'כיפת ברזל'". מטחי הרקטות ותקיפות צה"ל ברצועה נמשכים

שי מכלוף, גדעון צנטנר, דו"צ, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

(רקטה נחתה ליד בית ספר באשדוד, הערב)

קצין בכיר בצה"ל הבהיר אמש (רביעי) כי ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, אינו יעד לחיסול במסגרת מבצע "צוק איתן". לדבריו, "צריך להשאיר מישהו שיוכל לתפוס את השלטון ביום שאחרי".

הקצין התייחס גם להמשך מבצע "צוק איתן", והעריך: "אנו לפני ימים רגישים מאוד. לא תהיה כאן הכרעה". הוא הוסיף: "אנו ערוכים לטפל במנהרות, זה לא אתגר גדול", וציין כי "יש מספיק תחמושת ל'כיפת ברזל'".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
רקטה התפוצצה באשדוד; נזק נגרם לגג בית ספר
לקראת כניסה? הקבינט אישר גיוס של 8,000 חיילי מילואים
4 ילדים נהרגו מהפצצה בעזה: "הטילים רדפו אחריהם"

עשן מעל עזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
"אנו ערוכים לטפל במנהרות, זה לא אתגר גדול". תקיפת צה"ל ברצועת עזה/AP

זאת על רקע דיווחים סותרים בנוגע להפסקת אש עם חמאס ועתידו של המבצע הצבאי. "ניו יורק טיימס" האמריקני ציטט אמש גורם צבאי בכיר, שהעריך כי הסיכוי לכך שצה"ל יפתח במערכה קרקעית ברצועת עזה הוא "גבוה מאוד". הגורם טען: "אם אתה רוצה להילחם בטרור באופן יעיל, אתה חייב להיות נוכח בשטח. אנחנו יכולים אולי להכאיב להם מאוד מהאוויר אבל לא להיפטר מהם".

מבצע "צוק איתן", היום התשיעי: עדכונים שוטפים

הגורם הוסיף כי השתלטות של ישראל על עזה היא "לא אתגר גדול מדי" עבור צה"ל, והעריך כי הדבר ייקח "ימים עד שבועות". זאת לאחר שמוקדם יותר אישרו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לגייס 8,000 חיילי מילואים נוספים לגבול רצועת עזה, בשל המשך ההסלמה באזור ביום התשיעי למבצע "צוק איתן".

מטח רקטות שוגר אמש לעבר הדרום: אזעקות נשמעו בערים אשקלון ואשדוד וביישובים הסמוכים להן. רקטה אחת התפוצצה בשכונת מגורים באשדוד, סמוך לבית ספר. לא דווח על נפגעים אך נזק נגרם לגג המבנה. כמו כן, מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי העיר. לא דווח על נפגעים או על נזק.

מוקדם יותר אמש נשמעו אזעקות "צבע אדום" במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות בשמי נתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. עוד קודם לכן התפוצצה רקטה בשטח פתוח ליד רהט. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כמו כן, התפוצצה רקטה סמוך לבית אריזה ביישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. אחת הנפילות גרמה להתלקחות שריפה במקום. נפילה נוספת גרמה לנזק באתר סולרי להפקת אנרגיה ולהתנפצות של פאנלים במקום.

ארבעה ילדים נהרגו מאש צה"ל בעיר עזה. רויטרס
פינוי הילדים שנפגעו מירי צה"ל בעזה, אתמול/רויטרס

התקיפות האוויריות של צה"ל ברחבי הרצועה נמשכו אתמול באופן נרחב. מאז שעות הלילה הותקפו 155 מטרות ברחבי הרצועה. בין השאר, הופצצו מרחבי שיגור, מנהרות, מוקדי פעילות טרור ותשתיות מבצעיות של חמאס. לצד זאת, הפציצו גם כלי שיט של חיל הים יעדים ברצועה. באחת ההפצצות, כך לפי גורמי רפואה ברצועה, נהרגו ארבעה ילדים ואחד נוסף נפצע באורח אנוש. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע נמצא בבדיקה.

אמש דווח על המשך הניסיונות שנעשים מאחורי הקלעים לגבש הסכם הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס, בתיווך מצרים ובסיוע של הרשות הפלסטינית. בצהריים דווח לראשונה בוואלה! חדשות כי הרשות הפלסטינית תציע למצרים לפתוח את מעבר רפיח בפיקוח מנגנוני הביטחון של הרשות יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אף הגיע היום לקהיר כדי להציג את עיקרי היוזמה לנשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי. הוא נפגש בהמשך היום עם סגנו של חאלד משעל, מוסא אבו מרזוק, ולאחר מכן המשיך לביקור מדיני בטורקיה ובארצות המפרץ.

(עדכון ראשון: 20:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully