וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי לניו יורק טיימס: "סיכוי גבוה מאוד לכניסה קרקעית"

במקביל להחלטת הקבינט על גיוס עוד 8,000 חיילי מילואים, אמר הגורם הבכיר כי גובר הסיכוי להרחבת המבצע ברצועה. "אם אתה רוצה להילחם בטרור באופן יעיל אתה חייב להיות נוכח בשטח"

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, גדעון צנטנר, משה ראובינוב, רן צימט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

גורם צבאי בכיר אמר הערב (רביעי) כי הסיכוי לכך שצה"ל יפתח במערכה קרקעית ברצועת עזה הוא "גבוה מאוד". הגורם, שדבריו פורסמו ב"ניו יורק טיימס", טען כי "אם אתה רוצה להילחם בטרור באופן יעיל אתה חייב להיות נוכח בשטח. אנחנו יכולים אולי להכאיב להם מאוד מהאוויר אבל לא להיפטר מהם". הוא הוסיף כי השתלטות של ישראל על עזה היא "לא אתגר גדול מדי" עבור צה"ל, והעריך כי הדבר ייקח "ימים עד שבועות".

דבריו של הגורם הכיר, מגיעים לאחר שמוקדם יותר אישרו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לגייס 8,000 חיילי מילואים נוספים לגבול רצועת עזה, בשל המשך ההסלמה באזור ביום התשיעי למבצע "צוק איתן".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
לקראת כניסה? הקבינט אישר גיוס של 8,000 חיילי מילואים
4 ילדים נהרגו מהפצצה בעזה: "הטילים רדפו אחריהם"
חנין זועבי הותקפה: "שייפול לך טיל על הראש". צפו

כוחות צה"ל פרוסים בגבול רצועת עזה. יולי 2014. יותם רונן
חייל צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/יותם רונן

למרות שהפעולה הקרקעית טרם יצאה אל הפועל, אחר הצהריים הותר לפרסום כי יחידות עילית של צה"ל כבר החלו לפעול קרקעית בשבוע האחרון בשטח הרצועה. יחידה מיוחדת פעלה בצפון הרצועה נגד מרחבי שיגור ומחסני תחמושת של רקטות ארוכות טווח ויחידה מיוחדת נוספת פעלה בדרום הרצועה במשולש הגבולות מצרים-רצועת עזה-ישראל, נגד חוליות שיגור.

בתוך כך, התקיפות האוויריות ברחבי הרצועה נמשכו היום. משעות הבוקר תקף צה"ל כ-60 יעדים ברצועת עזה, מתוכן כ-50 מטרות בבית לאהיא, שג'עייה, זייתון ובמרחב צפון רצועת עזה. הותקפו מרחבי שיגור, מנהרות, מוקדי פעילות טרור ותשתיות מבצעיות של חמאס. לצד זאת, הפציצו גם כלי שיט של חיל הים יעדים ברצועה. באחת ההפצצות, כך לפי גורמי רפואה ברצועה, נהרגו ארבעה ילדים ואחד נוסף נפצע באורח אנוש. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע נמצא בבדיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ארבעה ילדים נהרגו מאש צה"ל בעיר עזה. רויטרס
תושבים בעזה נושאים על אלונקה את גופות אחד הילדים שנהרגו בהפצצת חיל הים/רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אחר הצהריים לכישלון המגעים מול חמאס לחתום על הסכם הפסקת אש, לפי המתווה המצרי. "ניסינו למצוא פתרון למצב, אך חמאס סירב", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת בכנסת יחד עם שרת החוץ האיטלקית, פדריקה מוגריני. "אני חושב שכל אנשי הקהילה הבין-לאומית צריכים לגנות אל חמאס על פשעיו". נתניהו הוסיף כי "הדבר החשוב הוא שעזה תפורז מנשק, זה חלק חשוב מהפתרון ארוך הטווח אבל הדבר המיידי הוא הזכות שלנו להגן על עצמנו ולהילחם באנשים שפוגעים בנו ומשתמשים באזרחים שלהם".

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר בנוגע לסירוב הארגון למתווה הפסקת האש, כי "לא נסכים לשום הפסקת אש שלא תענה על דרישות העם הפלסטיני, בהן פתיחת מעבר רפיח". "נמשיך בהתנגדות נגד הכיבוש, שישלם על הפשעים שעשה", הוסיף זוהרי. "העמדה שלנו לא תתבטא בדיבורים, אלא בירי טילים. אנו חשים הזנחה מצד הנהגת מדינות ערב, ואנו בהלם מעמדותיהן".

נפילת רקטה בחצר בית באשקלון, יולי 2014. יותם רונן
הירי לא נפסק. זירת נפילת רקטה באשקלון/יותם רונן

לאורך רוב שעות היום לא פסק ירי הרקטות לעבר ישראל. אחר הצהריים נשמעו אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן, יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות בשמי נתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן, התפוצצה רקטה בשטח פתוח ליד רהט. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כמו כן, התפוצצה רקטה בסמוך לבית אריזה ביישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. אחת הנפילות גרמה להתלקחות שריפה במקום. נפילה נוספת גרמה לנזק באתר סולארי להפקת אנרגיה ולהתנפצות של פאנלים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully