וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית נפגע משברי רקטה בתל אביב, פצועה קל בבאר טוביה

מטח שוגר לעבר גוש דן. "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות לפחות, אחרי ששלוש אזעקות ברציפות נשמעו באזור ובשרון. בית בתל אביב נפגע משברים, ללא נפגעים. חמאס קיבל אחריות לשיגורים

צילום: ניב אהרונסון, קובי אליהו, משה ראובינוב, רן צימט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שיגורי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל נמשכים גם הבוקר (רביעי). ארבע רקטות לפחות יורטו בשמי גוש דן, והדי פיצוצים נשמעו באזור. שלוש אזעקות נשמעו ברציפות בגוש דן ובשרון. לא דווח על נפגעים או על נזק. תשעה בני אדם לקו בחרדה. חמאס קיבל אחריות לירי, וטען כי שיגר ארבעה טילים מסוג M75 לתל אביב.

שברים מהרקטות שיורטו נפלו בבני ברק ובתל אביב, שם נפגע בית. השבר חדר לחדר השינה של דיירת בבית, אך היא לא שהתה בחדר באותו זמן ולא נפגעה. הדיירת דיברה הבוקר במשדר וואלה! חדשות. "נפל לי טיל עכשיו בבית, איפה שאני ישנה", אמרה הדיירת. "אני אומרת לאנשים - לכו למקומות מסוימים, הישארו במקומות ספציפיים. לא להישאר ולא להסתכל בשמים, לא לצלם את זה". ילד שהיה בסביבה בעת נפילת השברים הוסיף: "קצת פחדנו אבל יש אקשן. לא קרה כלום. זה נפל לאישה על הבית ושבר לה את כל הגג".

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
צה"ל קרא לתושבים בצפון הרצועה לפנות בתיהם
קרב הפיצויים של בעלי העסקים בדרום: "הנזק אדיר"
מבצע "צוק איתן", היום התשיעי: עדכונים שוטפים
מה באמת עומד מאחורי התמונה משדרות שהסעירה את העולם?

פגיעת שברי רקטה בבית בדרום תל אביב. יולי 2014. דרור עינב
הבית שנפגע משברי רקטה בתל אביב/דרור עינב

12 כלי רכב נפגעו משברי רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון. שני צוותי כיבוי הגיעו למקום. מוקדם יותר נפצעה אישה באורח קל מרסיסי רקטה שהתפוצצה באחד המושבים במועצה האזורית באר טוביה. היא פונתה לקבלת טיפול בית החולים קפלן ברחובות. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי קריית מלאכי וחמש רקטות בשמי אשקלון. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור, ואחת מהן גרמה לשריפה. רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ובמועצה האזורית שפיר, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רכבים שנפגעו מפגיעת רקטה בחוף אשקלון. יולי 2014. צילום כבאות והצלה חוף אשקלון, מערכת וואלה! NEWS
מכונית שנפגעה באשקלון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, צילום כבאות והצלה חוף אשקלון

גם אתמול, למרות הודעתה של ישראל כי היא מקבלת את המתווה המצרי להפסקת אש בבוקר, נמשך במשך רוב שעות היום ירי הרקטות משטח הרצועה לעבר אזורים נרחבים בישראל. אמש נרשם ההרוג הראשון בצד הישראלי מתחילת המבצע. דרור חנין, בן 37 מבית אריה, נפגע מפצצת מרגמה במעבר ארז, כשהגיע יחד עם חברו לעודד את החיילים בגבול ולחלק להם מזון. החבר, איש הביטחון של בית אריה, נפצע באורח קל באירוע מרסיסים. חנין הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים בני עשר, שש ותינוק בן פחות משנה.

הירי לעבר ישראל נמשך גם בשעות הערב המאוחרות. מערכת "כיפת ברזל" יירטה סמוך לחצות רקטה אחת בשמי אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. כשעה קודם לכן, יירטה "כיפת ברזל" שלוש רקטות בשמי שדרות. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור קריית גת. מוקדם יותר התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא גרמה לנפגעים.

נפילת רקטה במועצה אזורית באר טוביה, יולי 2014. מועצה אזורית באר טוביה, מערכת וואלה! NEWS
זירת נפילת רקטה במועצה האזורית באר טוביה/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית באר טוביה

במהלך הלילה המשיך צה"ל לתקוף ברצועת עזה. בסך הכול, הפציץ חיל האוויר 25 מטרות, ובהן בתיהם של בכירי החמאס מחמוד א-זהאר ובאסם נעים, וכן את ביתו של שר הפנים לשעבר של חמאס, פתחי חמאד. על פי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", שני פלסטינים נהרגו וארבעה נפצעו בהפצצת מכונית ברפיח שבדרום הרצועה. אדם נוסף, שלפי הדיווחים היה פעיל בארגון הג'יהאד האיסלאמי, נהרג בתקיפה נוספת זמן קצר לאחר מכן. דובר משרד הבריאות בעזה דיווח כי מניין ההרוגים ברצועת עזה מתחילת מבצע "צוק איתן" עלה הלילה ל-204

קצין בכיר מסר הבוקר כי מתחילת מבצע "צוק איתן" תקף צה"ל 1,800 יעדי טרור, ובהם 880 משגרים מוטמנים. הקצין העריך כי לפגיעה במשגרים ובמחסני האמל"ח של חמאס יש "השפעה משמעותית על היקף הירי של חמאס לעבר שטח ישראל". לדבריו, "חמאס רוצה לסיים את המבצע הזה עם הישג מדיני ועם הישג צבאי, בדגש על המדיני. חמאס יורה את מה שיש לו אבל הוא מתחיל לרדת גם בהיקף וגם באיכות ככל שחולף הזמן. רק הלילה הרגנו ארבעה פעילי טרור בזמן ביצוע שיגור".

הבית ההרוס של מחמוד א-זהאר. יולי 2014. סוכנות הידיעות הפלסטינית "אל-ראי", אתר רשמי
ביתו של בכיר חמאס חמוד א-זהאר שהופצץ ברצועת עזה/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הפלסטינית "אל-ראי"

המשך פעילות צה"ל ברצועה נעשה בהוראות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות כישלון יוזמת הפסקת האש בין ישראל לחמאס אתמול. "צה"ל הפציץ מטרות רבות בעזה, והתקיפות יימשכו", אמר נתניהו לפני שנכנס לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא המשך הצעדים ברצועה. "חמאס בחר להמשיך במערכה, והוא ישלם מחיר על כך. מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, ישראל תפגע בו. כשאין הפסקת אש, תשובתנו היא אש".

נפילת רקטה במועצה אזורית באר טוביה, יולי 2014. מועצה אזורית באר טוביה, מערכת וואלה! NEWS
הרקטה שהתפוצצה הבוקר במועצה האזורית באר טוביה/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית באר טוביה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תופסים מחסה למתחת לעץ בעת האזעקה הבוקר בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונית שנפגעה מרסיסי רקטה בראשון לציון אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
נפילת רקטה בשדרות. יולי 2014. יותם רונן
נזקי רקטות בשדרות/יותם רונן
עשן מעל עזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
הפצצות צה"ל ברצועת עזה/AP
כוחות צה"ל מחוץ לרצועה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל מחוץ מרצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully