וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט התכנס: "חזרנו למבצע, חמאס ישלם"

הקבינט המדיני-ביטחוני דן בצעדים נוספים ברצועת עזה, ברקע המשך הירי ליישובי הדרום ומטח הרקטות לגוש דן. "נגבה מחמאס מחיר כבד. בכל הסדר מצרים תהיה מעורבת"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

"חזרנו למבצע": ברקע מטח הרקטות לגוש דן והמשך הירי ליישובי הדרום, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (שלישי) ב-21:00 בבסיס הקריה בתל אביב, לדון בצעדים נוספים ברצועת עזה, לאחר שכשל הניסיון להפסקת אש. "מבחינתנו, החשוד המידי בשבירת המתווה להפסקת אש הוא קטאר", אמר לוואלה! חדשות גורם ביטחוני בכיר. "אנחנו מבינים שחמאס לא רוצה את מצרים כמתווך. דבר אחד חמאס לא מבין, והוא שבכל הסדר מצרים תהיה מעורבת". "חזרנו למבצע 'צוק איתן', חמאס ישלם מחיר כבד על המשך השיגורים לעבר ישראל", הוסיף.

כוחות צה"ל מחוץ לרצועה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל מחוץ לרצועת עזה/רויטרס

מנגד, חבר הלשכה המדינית של חמאס, מושיר אל-מסרי, אמר כי הדרישות של הארגון נותרו בעינן – הסרת המצור, פתיחת מעבר רפיח ושחרור האסירים, ש"בלעדיהן אין הפסקת אש". לדבריו, חמאס ירצה ערבויות בינלאומיות להתחייבות של ישראל. "כל הפלגים מאוחדים בעמדה שלהם נגד העמדה המצרית", ציין. גם הג'יהאד האיסלאמי אישר שהוא לא מעוניין בהפסקת אש: "הודענו למצרים כי איננו מקבלים את יוזמת הרגיעה, כי היא לא עונה על צרכי העם הפלסטיני", כך פורסם ב"אל-מיאדין".

מאז 9:00 בבוקר, עת נקבעה הפסקת האש, נורו לעבר ישראל כ-90 רקטות ופצצות מרגמה. בין היתר, נורה מטח כבד לעבר יישובי עוטף עזה, פגיעה ישירה בבית נרשמה באשדוד, ומערכת כיפת ברזל יירטה רקטות מעל יישובי השפלה. שתי רקטות יורטו מעל אשקלון בתוך שעה, ואחת מעל נתיבות. בשעות הצהריים הגיב צה"ל בתקיפות 30 מטרות לכל אורך רצועת עזה. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינים "מען", 192 פלסטינים נהרגו בתקיפות מאז החל המבצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ליברמן קרא לכבוש את עזה - והותקף משמאל

שר החוץ אביגדור ליברמן הביע עמדה נחרצת נגד הפסקת האש, ואמר כי "צריך להוביל ולסיים את המבצע כשצה"ל שולט בכל רצועת עזה". לדבריו, "כל הניסוחים הדיפלומטיים מזיקים כעת". "מה זה הפסקת אש? זה הכנה לסבב הבא. ברור שבכל הפסקת אש, חמאס ייצר עוד רקטות וימשיך להבריח עוד חומרי גלם וחומרי נפץ. הוא ימשיך לפתח את כל נושא המנהרות וכלי הטיס הבלתי מאוישים. כל ניסיון להגיע להפסקת אש זו הסכמה שבשתיקה שחמאס ימשיך בבניין הכוח שלו. לכן אני חוזר ואומר - דווקא על רקע ההפרה הבוטה של חמאס, שדחה באופן בוטה את ההצעה המצרית, אנחנו חייבים לקבל החלטה חדה, ברורה. אי אפשר להתייסר, להתלבט, להסס. כל ההיסוס הזה עובד נגדנו. אנחנו חייבים לשדר נחישות וללכת עד הסוף. אין אלטרנטיבה אחרת".

במפלגות השמאל תקפו את שר החוץ על דבריו, ויו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון קראה לנתניהו לפטר את "הפירומן הסדרתי ליברמן". "חמור שבעתיים, ששר החוץ הוא זה שמחבל ביוזמות המדיניות להשגת רגיעה, וגורם להצגתה של ישראל כמחרחרת מלחמה, רוצה לגרור אותנו שוב לשלוט מחדש בעזה, ולהתבוסס בבוץ העזתי", אמרה.

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) ביקרה אף היא את רעיון כיבוש עזה ואמרה כי הוא "קיצוני, פרוע ומסוכן". "זה יהיה כרוך באבדות קשות ומתמשכות לצה"ל, בהסתבכות קשה ומרה ובאובדן לגיטימיות מוחלט לישראל. מעבר לכך, ליברמן מתכתב ישירות עם כל משאלות הלב של החמאס, המייחל לכניסה קרקעית עמוקה של צה"ל על מנת להחזיר לעצמו את ההילה והפופולריות שנשחקה עד דק ברחוב הפלסטיני. שוב אנחנו רואים איך הגורמים הקיצוניים בשני הצדדים מזינים אלה את אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully