וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון נגד ליברמן: "נתניהו צריך לפטר את הפירומן"

יו"ר מרצ תקפה את שר החוץ שקרא לכבוש את עזה: "הוא מבעיר מלחמה ומחבל ביוזמות מדיניות". ח"כ יחימוביץ' טענה כי מדובר ברעיון פרוע. ח"כ גילאון הזהיר מפני הסתבכות ב"בוץ העזתי"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

שידור ישיר מגבול רצועת עזה

LIVE

(צילום: בני ואינר)

"על נתניהו לפטר את ליברמן מתפקידו", כך אמרה אחר הצהריים (שלישי) יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, בעקבות דבריו של שר החוץ לפיהם צה"ל צריך לשלוט ברצועה ו"ללכת עד הסוף".

"צוק איתן": עדכונים אחרונים
חמאס: "מאוחדים נגד הפסקת האש"
פגיעה בבתים באשדוד, יירוטים בשפלה ואזעקות בצפון
"צילמנו את בסיס הקריה": השקר של חמאס נחשף

לדבריה, גישתו של ליברמן ניצבת בניגוד להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני - לפיה יש לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש. "דבריו מפרים את העיקרון החוקתי של האחריות המשותפת של הממשלה", הסבירה גלאון. "הפירומן הסדרתי ליברמן שוב מנסה להבעיר את אש המלחמה ולסכל את הסיכוי למצות את האפשרות להגיע לרגיעה. חמור שבעתיים, ששר החוץ הוא זה שמחבל ביוזמות המדיניות להשגת רגיעה, וגורם להצגתה של ישראל כמחרחרת מלחמה, רוצה לגרור אותנו שוב לשלוט מחדש בעזה, ולהתבוסס בבוץ העזתי".

הועדה לקידום מעמד האישה דנה בהטרדות מיניות בתקשורת, מאי 2013. יואב דודקביץ'
"הפירומן הסדרתי שוב מנסה להבעיר אש". ח"כ זהבה גלאון/יואב דודקביץ'

לעמדתה הצטרף גם יו"ר הסיעה ח"כ אילן גילאון, שאמר כי "הבוץ הלבנוני עלול להפוך לשלולית קטנה ליד כניסה קרקעית לרצועת עזה, המקום השישי הצפוף בעולם עם סכנות האורבות מכל פינה ופינה. מדובר באמירה של מנהיג אגו-מניאק חסר אחריות שערך חיי אדם אפסי בעיניו. הייתי מציע לו ללכת הביתה עד הסוף".

לדברי חברת הכנסת, מיכל רוזין, "ליברמן שוב גוזר קופון אלקטורלי על חשבון העתיד והביטחון של כולנו. הקריאות הפופוליסטיות שלו מסוכנות וחסרות אחריות, שר חוץ במדינה מתוקנת לא יכול להרשות לעצמו להתבטא כאחרון הטוקבקיסטים".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) ביקרה אף היא את רעיון כיבוש עזה ואמרה כי הוא "קיצוני, פרוע ומסוכן".

"זה יהיה כרוך באבדות קשות ומתמשכות לצה"ל, בהסתבכות קשה ומרה ובאובדן לגיטימיות מוחלט לישראל. מעבר לכך ליברמן מתכתב ישירות עם כל משאלות הלב של החמאס, המייחל לכניסה קרקעית עמוקה של צה"ל על מנת להחזיר לעצמו את ההילה והפופולריות שנשחקה עד דק ברחוב הפלסטיני. שוב אנחנו רואים איך הגורמים הקיצוניים בשני הצדדים מזינים אלה את אלה".

ח"כ שלי יחמוביץ' באישור התקציב בכנסת, יולי 2013. נועם מושקוביץ
"אובדן לגיטימיות מוחלט לישראל". ח"כ שלי יחימוביץ'/נועם מושקוביץ

ח"כ עיסאווי פריג' הוסיף ואמר כי "ליברמן מוכיח שוב שאין גבול לציניות ולפופוליזם". לדבריו, "לליברמן אין בעיה לדרוש 'ללכת עד הסוף', כי הוא לא ישלם את המחיר של הקריאה שאם תתממש תעלה בקורבנות בנפש בשני הצדדים". עוד הוסיף: "בכל מדינה נורמלית ראש הממשלה היה מפטר שר שהיה נוהג כמו ליברמן, אבל למרבה הצער אנחנו לא מדינה נורמלית ובמקום לפטר אותו, ראש הממשלה נגרר אחריו".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) תקף בחריפות את ליברמן שלדבריו הוא "איש דמים ומחרחר מלחמה סדרתי". "תדע כל אם עברייה שאם הבן שלה יהרג זה יהיה בגלל שיקולי רייטינג של הפירומן הזה, שיבוא יום ויעמוד מול טריבונל של פושעי מלחמה בגלל הפשעים נגד העם הפלסטיני שהוא ואחרים מעורבים בהם. התחרות בימין מעבירה אנשים על דעתם".

"חייבים לקבל החלטה חדה"

הדברים שאמרו בשמאל באים בתגובה לאמירה של שר החוץ בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו. "צריך להוביל ולסיים את המבצע כשצה"ל שולט בכל רצועת עזה", אמר, "כל הניסוחים הדיפלומטיים מזיקים כעת".

לדברי שר החוץ, שהתנגד להפסקת האש, בשל המשך הירי והסרבנות של חמאס לנצור את האש - אין דרך אחרת מלבד לפעול ברצועת עזה. "מה זה הפסקת אש? זה הכנה לסבב הבא. ברור שבכל הפסקת אש, חמאס ייצר עוד רקטות וימשיך להבריח עוד חומרי גלם וחומרי נפץ. הוא ימשיך לפתח את כל נושא המנהרות וכלי הטיס הבלתי מאוישים. כל ניסיון להגיע להפסקת אש זו הסכמה שבשתיקה שחמאס ימשיך בבניין הכוח שלו. לכן אני חוזר ואומר - דווקא על רקע ההפרה הבוטה של חמאס, שדחה באופן בוטה את ההצעה המצרית, אנחנו חייבים לקבל החלטה חדה, ברורה".

ליברמן לא חסך ביקורת מראש הממשלה נתניהו ואמר: "אי אפשר להתייסר, להתלבט, להסס. כל ההיסוס הזה עובד נגדנו. אנחנו חייבים לשדר נחישות וללכת עד הסוף. אין אלטרנטיבה אחרת".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

נפילת רקטה בשדרות. יולי 2014. יותם רונן
אחת הנפילות בדרום, היום/יותם רונן
עשן מעל עזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
תקיפת צה"ל בעזה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully