וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז "הפסקת האש": כ-90 רקטות; חמאס: "דרישותינו בעינן"

כתבי וואלה! חדשות

15.7.2014 / 18:05

אחרי שעות שבהן נמנע צה"ל מלהגיב, פתח חיל האוויר במתקפה רחבה ברצועה ובין היתר השמיד 4 מנהרות ו-20 משגרים. ליברמן: "לסיים את המבצע כשצה"ל שולט בעזה". מטחי רקטות לדרום

צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף, עומר מירון, דובר צה"ל, ערוץ 10, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שידור ישיר מגבול רצועת עזה

LIVE

(צילום: בני ואינר)

חבר הלשכה המדינית של חמאס מושיר אל-מסרי אמר היום (שלישי) כי הדרישות של הארגון נותרו בעינן – הסרת המצור, פתיחת מעבר רפיח ושחרור האסירים, ש"בלעדיהן אין הפסקת אש". לדבריו, חמאס ירצה ערבויות בינלאומיות להתחייבות של ישראל. "כל הפלגים מאוחדים בעמדה שלהם נגד העמדה המצרית", ציין. גם הג'יהאד האיסלאמי אישר שהוא לא מעוניין בהפסקת אש: "הודענו למצרים כי איננו מקבלים את יוזמת הרגיעה, כי היא לא עונה על צרכי העם הפלסטיני", כך פורסם ב"אל-מיאדין".

לאור עמדה זו של חמאס, שדחה את הפסקת האש עליה הסכים הבוקר הקבינט, ונוכח מתקפת הרקטות הבלתי הפוסקת לכל חלקי הארץ, פתח צה"ל בצהריים בפעולה רחבת היקף ברצועת עזה.

אם בבוקר - ולאורך יותר משש שעות, נמנעה ישראל מלהגיב, הרי שבשעות האחרונות הותר הרסן וחיל האוויר תקף שורת יעדי טרור. בין היתר הותקפו ארבע מנהרות ו-20 משגרים מוטמנים בחאן יונס, בבית חנון ובבית להיא. לפחות ארבעה בתים הופצצו בלב העיר עזה, ובית של בכיר חמאס.

מאז 9:00 בבוקר, השעה בה הייתה אמורה הרגיעה להיכנס לתוקף - נורו לעבר ישראל כ-90 רקטות ופצצות מרגמה. "כיפת ברזל" יירטה כ-15 רקטות שנועדו להתפוצץ בשטחים מיושבים.

במקביל, ממשיכים ארגוני הטרור ברצועה, בראשות הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם, לשגר כל העת מטחי רקטות, בעיקר לדרום. היו לפחות 16 נפילות בשטחים פתוחים בעוטף עזה. רקטה אחת התפוצצה בשטח מיושב באשכול וגרמה לנזק קל. שתי רקטות יורטו מעל אשקלון בתוך שעה, ואחת מעל נתיבות.

"צוק איתן": עדכונים אחרונים
פגיעה בבתים באשדוד, יירוטים בשפלה ואזעקות בצפון
ארדואן: איילת שקד מזכירה את היטלר
שתי האפשרויות הגרועות של חמאס. פרשנות

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עשן מעל עזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
עשן מיתמר בעזה אחרי תקיפה של צה"ל/AP

"צריך להוביל ולסיים את המבצע כשצה"ל שולט בכל רצועת עזה", כך אמר היום שר החוץ אביגדור ליברמן. "כל הניסוחים הדיפלומטיים מזיקים כעת".

לדברי שר החוץ, שהתנגד להפסקת האש, בשל המשך הירי והסרבנות של חמאס לנצור את האש - אין דרך אחרת מלבד לפעול ברצועת עזה. "מה זה הפסקת אש? זה הכנה לסבב הבא. ברור שבכל הפסקת אש, חמאס ייצר עוד רקטות וימשיך להבריח עוד חומרי גלם וחומרי נפץ. הוא ימשיך לפתח את כל נושא המנהרות וכלי הטיס הבלתי מאוישים. כל ניסיון להגיע להפסקת אש זו הסכמה שבשתיקה שחמאס ימשיך בבניין הכוח שלו. לכן אני חוזר ואומר - דווקא על רקע ההפרה הבוטה של חמאס, שדחה באופן בוטה את ההצעה המצרית, אנחנו חייבים לקבל החלטה חדה, ברורה. אי אפשר להתייסר, להתלבט, להסס. כל ההיסוס הזה עובד נגדנו. אנחנו חייבים לשדר נחישות וללכת עד הסוף. אין אלטרנטיבה אחרת".

שר התקשורת וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, גלעד ארדן, אמר היום שהנכונות הישראלית להיענות להצעה המצרית חשפה בפני העולם, ש"לחמאס מטרה אחת בלבד - לרצוח כמה שיותר ישראלים". לדבריו, "ישראל חייבת כעת לרסק את תשתיות החמאס ואסור לנו לעצור עד שהמשימה תושלם - עד שהירי על אזרחי מדינת ישראל יופסק לחלוטין ורצועת עזה תפורז מטילים וממנהרות".

"מוקדם לסכם את המבצע"

הבוקר, שעות לאחר שקיבלו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני את יוזמת מצרים להפסקת האש, נורו רקטות לכל אזור הדרום והשפלה. בתגובה, הורה מוקדם יותר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפעול בעוצמה נגד מוקדי הטרור ברצועה.

מפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן אמר במשדר וואלה! חדשות כי צה"ל פועל בעוצמה מול חמאס וכי הצבא חידש את התקיפות ברצועת עזה. "מוקדם לסכם את המבצע", אמר אלוף תורג'מן. "במהלך המבצע חמאס נכשל ביכולת להפתיע באוויר, ביבשה ובים. פגענו בתשתיות המבצעיות של חמאס, שרוכזו בבתי בכירים ומפקדים ואשר שימשו חדרי מלחמה ומחסנים. פרויקט הדגל – המנהרות ההתקפיות – נחשף ונפגע, ושובשו היכולות להוציא פיגוע. מערך הרקטות לטווח הארוך נוטרל באמצעות תקיפות של חיל האוויר. לא הפעלנו את כל היכולות, יש יכולות נוספות ואם וכאשר נידרש נפעיל אותן במלוא העוצמה".

כוחות צה"ל מחוץ לרצועה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל מחוץ לרצועה/רויטרס
חיילים בזירת נפילת רקטה באשדוד, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
זירת נפילת רקטה באשדוד/רויטרס

לפי המתווה המצרי, הרגיעה הייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-9:00 בבוקר ולהימשך 48 שעות, שאחריהן היו צפויות להתקיימו שיחות בדרג מדיני בכיר על בסיס ההבנות שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן" ב-2012. עם זאת, הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם, הודיעה שהיא דוחה את היוזמה.

בהודעה באתר הרשמי של חמאס נמסר כי ההסכם הוא "יוזמה של כריעה וכניעה". הארגון עומד על דרישתו שישראל תשחרר 56 אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים. כמו כן, דורש הארגון לפתוח את מעבר רפיח ולהעביר באופן מוסדר את משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר. "הקרב שלנו עם האויב ממשיך ויסלים בכל הכוח", הוסיפה הזרוע בהודעתה.

עם זאת, בלשכה המדינית של חמאס הסתייגו מהדחייה של הזרוע הצבאית. סגן ראש הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "עדיין מתייעצים, טרם פרסמנו החלטה רשמית בנוגע ליוזמה המצרית".

אבו אחמד, דובר פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, התייחס להתפתחויות ואמר: "לא קיבלנו הוראות אחרות מלבד להמשיך במערכה", אמר אבו אחמד. "לא נקבל שקט תמורת שקט".

עדכון ראשון: 15:53

בהכנת הידיעה השתתפו: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, אמיר תיבון, יוסי אלי ואבי יששכרוף

חלק מכיפת הברזל, שנפל קרוב לחדר המיון ולקבוצת עובדים של בית החולים ברזילי. יולי 2014. איילת קדא, מערכת וואלה! NEWS
חלק מהמיירט ממערכת "כיפת ברזל" שנחת בכניסה לבית החולים ברזילי באשקלון/מערכת וואלה! NEWS, איילת קדא
פרות מתות באשכול כתוצאה מפגיעת רקטה. יולי 2014. דוברות מועצה אזורית אשכול,
אחת הרקטות התפוצצה ברפת באשכול וכמה פרות נהרגו/דוברות מועצה אזורית אשכול
נפילת רקטה בשדרות. יולי 2014. יותם רונן
אזור נפילת רקטה בשדרות/יותם רונן
חיילי צה"ל על גבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן -  15 ביולי 2014. רויטרס
חייל צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
בית שנחרב בתקיפת צה"ל באזור רפיח במסגרת מבצע צוק איתן – רצועת עזה, 15 ביולי 2014. רויטרס
בית שהופצץ ברצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully