וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 7 נפצע קל בהתפוצצות רקטה בחצר בניין באשדוד, 2 יורטו

הילד נפצע משברי זכוכית וטופל במקום, אדם נוסף הוגדר נפגע חרדה. רקטה התפוצצה בחניית בית ספר באשכול, "כיפת ברזל" יירטה 3 בשמי אשקלון. משדר מיוחד

משדר מיוחד מאולפן וואלה!

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

הירי לעבר הדרום נמשך ביומו השביעי של מבצע "צוק איתן": ילד בן שבע נפצע בצהריים (שני) באורח קל מאוד בידו לאחר שרקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה בחצר בניין באשדוד. הילד שהה בביתו יחד עם סבתו. עם הישמע האזעקה, הוא סייע לסבתו להיכנס לממ"ד מכיוון שהיא מתקשה בהליכה. מכיוון שלא הספיק לסגור את דלת הממ"ד לפני ההתפוצצות, הוא נפגע משברי זכוכית.

צוות מגן דוד אדום העניקו לילד טיפול רפואי במקום. אדם נוסף הוגדר נפגע חרדה, ונזק נגרם לכלי רכב. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות לירי והודיעה כי שיגרה עשרה גראדים לעבר אשדוד. העירייה הקימה חפ"ק שמטרתו לספק מענה לתושבים.

מבצע "צוק איתן" - עוד כותרות בוואלה! חדשות:
ברשות יוזמים: הפסקת אש לצד התנעת התהליך המדיני
חיל האוויר יירט מזל"ט שחדר לישראל מהרצועה
היום השביעי: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

פיצוץ רקטה באשדוד. יולי 2014. דוברות עיריית אשדוד,
עשן בעקבות התפוצצות הרקטה באשדוד, בצהריים/דוברות עיריית אשדוד

רקטה נוספת התפוצצה בצהריים בחניה של בית ספר במועצה האזורית אשכול, סמוך למבני המועצה ולאולם התרבות. איש לא נפגע, אך נזק נגרם לכביש. התלמידים שהיו במקום המתינו להסעות ונכנסו למרחבים מוגנים עם הישמע האזעקה.

כשעה קודם לכן יורטו שלוש רקטות בשמי אשקלון באמצעות מערכת "כיפת ברזל", אחרי שאזעקה נשמעה בעיר וכן במועצה האזורית חוף אשקלון. בצהריים התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ללא נפגעים או נזק. אזעקות נשמעו בתחומי המועצה פעמים רבות בשעות האחרונות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזק שנגרם למכונית באשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיצוץ רקטה באשדוד. יולי 2014. דוברות עיריית אשדוד,
זירת ההתפוצצות/דוברות עיריית אשדוד

בבוקר התפוצצה רקטה ליד בית בקיבוץ במועצה האזורית חוף אשקלון. איש לא נפגע, אך נזק נגרם למבנה. רקטה נוספת יורטה באמצעות "כיפת ברזל" בשמי אשקלון. שמונה רקטות נוספות ששוגרו כחלק מאותו מטח התפוצצו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק: שלוש בחוף אשקלון, שתיים בשדות נגב, אחת בנתיבות ושתיים נוספות במועצה האזורית שער הנגב. בבוקר הכריז צה"ל על אחד היישובים הישראליים שמצפון לרצועת עזה "שטח צבאי סגור" בשל סיבה ביטחונית. הכניסה ליישוב אסורה לכל מי שאינו מתגורר ביישוב.

רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בחצר בית באשדוד. ספק 500
רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בחצר בית באשדוד/ספק 500

קודם לכן, בתוך כחצי שעה בלבד הבוקר, נשמעו שלוש אזעקות במועצה האזורית אשכול, ואחת נוספת במועצה האזורית שער הנגב. לפחות 18 רקטות התפוצצו בתחומי המועצות הללו מחצות הלילה עד שעות הבוקר המוקדמות מבלי שגרמו לנפגעים או לנזק. "כיפת ברזל" יירטה הלילה חמש רקטות ששוגרו לעבר העיר אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון. כ-30 רקטות יורטו ביממה האחרונה באמצעות "כיפת ברזל".

רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בחצר בית באשדוד. ספק 500
רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בחצר בית באשדוד/ספק 500

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום להתקדמותו של מבצע "צוק איתן", שזהו יומו השביעי. "אנחנו ממשיכים בכתישה של חמאס ותשתיותיו", אמר יעלון. השמדנו עד עתה נכסים רבים מאוד של חמאס, בהם אמצעי לחימה, מתקני ייצור, רקטות, מנהרות, בתי מחבלים ומוסדות שלטון, ונמשיך בפעילות הזו גם היום". לדברי שר הביטחון, "הפלת המזל"ט של חמאס הבוקר על ידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר הוא דוגמה לניסיונות להמשיך לפגוע בנו בכל דרך ולמוכנות של צה"ל".

רקטה התפוצצה בחניית בית ספר במועצה האזורית אשכול. 14 ביולי 2014. דוברות המועצה האזורית אשכול,
הרקטה שהתפוצצה ליד בית הספר באשכול, בצהריים/דוברות המועצה האזורית אשכול

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תקיים היום דיון מיוחד על מצב העורף. הדיון יוקדש למציאת פתרונות לקשיים שחווים בשבוע האחרון תושבים, בעלי עסקים וגופים המשרתים את הציבור. הוועדה, בראשות חבר הכנסת זאב אלקין (הליכוד), תדון גם בשאלה אם להאריך את תוקף ההחלטה על "מצב מיוחד בעורף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלוף-משנה (במיל') חיליק סופר אמר הבוקר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות כי בתום הערכת מצב נוספת שכונסה אתמול הוחלט כי יתקיימו לימודים וקייטנות ביישובי הדרום בטווח של 40 קילומטרים מהרצועה. זאת, בשני תנאים: מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בפרק הזמן הנדרש ותרגול של הגעה למרחב זה מדי בוקר.

ואולם, בניגוד להנחיות פיקוד העורף, חלק מראשי המועצות והערים בדרום, וגם ועדי הורים, הודיעו כי הלימודים והקייטנות לא ישובו היום לפעול כסדרם. בערים אשדוד, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, ובמועצות האזוריות מרחבים, גן יבנה וחוף אשקלון, הודיעו העיריות וועדי ההורים על התנגדותם. גם בבאר שבע ועד ההורים התנגד, והעירייה הודיעה כי יפעלו רק בתי הספר של החינוך המיוחד וביום שלישי ישובו כולם לפעילות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום הערכת מצב שכונסה ביישוב עומר שליד באר שבע הוחלט כי המועצה חוזרת לשגרה והיום יחזרו לפעול הקייטנות וגני הילדים. במועצה האזורית שדות נגב החליטו גם כן להשיב לפעילות את הקייטנות וגני הילדים במרחבים המוגנים. באופקים, ישובו לפעילות רק במוסדות שבהם מרחבים מוגנים על פי הנחיות פיקוד העורף.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

רקטה שנפלה באזור שדרות במהלך מבצע צוק איתן מוצגת לראווה – 13 ביולי 2014. GettyImages
אזרחים אוחזים בשריד רקטה שהתפוצצה בשדרות/GettyImages
תקיפה בעזה לאחר מטח רקטות ששוגר לישראל. יולי 2014. רויטרס
תקיפה של חיל האוויר ברצועת עזה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזירה באשדוד, בצהריים/מערכת וואלה!, צילום מסך
בית שנפגע בתקיפת צה"ל בעיר עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 14 ביולי 2014. רויטרס
הרס מתקיפת צה"ל ברצועת עזה/רויטרס
חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. AP
כוח צה"ל בגבול הרצועה/AP
רקטה התפוצצה בחניית בית ספר במועצה האזורית אשכול. 14 ביולי 2014. דוברות המועצה האזורית אשכול,
החניה באשכול, בצהריים/דוברות המועצה האזורית אשכול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully