וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 רקטות נורו לעבר נהריה והגליל המערבי; צה"ל השיב באש

אזעקות והדי פיצוצים נשמעו הלילה ברחבי הגליל המערבי. לא דווח על נפגעים והרקטות ששוגרו ככל הנראה מלבנון נחתו בשטחים פתוחים. הבוקר: מטח רקטות לעבר הדרום

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

(צפו: כיפת ברזל יירטה מטחי רקטות למרכז הארץ)

שתי רקטות נורו הלילה (שני) לעבר נהריה ויישובי הגליל המערבי. תושבי האזור דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו זמן קצר אחרי חצות, זאת לאחר שנשמעו אזעקות באזור. כוחות צה"ל והמשטרה פתחו בסריקות, ודווח כי הרקטות נפלו בשטחים פתוחים.

לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מנפילת הרקטות. צה"ל החל להשיב בירי ארטילרי מאסיבי של עשרות פגזים לעבר מקור הירי, שלדברי גורם צבאי בוצע מלבנון. כוחות הביטחון בלבנון אישרו כי התבצע ירי של צה"ל ועדי שמיעה במדינה סיפרו כי לפחות חמישה פיצוצים נשמעו בצד הלבנוני של הגבול. אף ארגון לא קיבל עדיין אחריות לירי הרקטות.

מבצע ”צוק איתן”, היום השביעי: עדכונים שוטפים
רקטות נורו מלבנון לישראל, צה”ל השיב באש ארטילריה
ארבעה הרוגים בתקיפות ברצועה, מטחים בעוטף עזה
מאות עזבו הרצועה: ”אין אוכל ותרופות, רק הפצצות”

בית שנהרס מירי הרקטות בצפון, יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
פגיעה בבית בצפון, אתמול/אדריאן הרבשטיין

גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, סיפר: "סיימתי לערוך סיור ביישוב וראיתי שכולם נשמעו להוראות וירדו למקלטים. אני חושש שהירי הזה יתפוס אותנו עכשיו כמעט כל יום ושלא נהיה יותר מופתעים מהמציאות שאנחנו חווים אותה עכשיו". הוא הוסיף: "רק מטרידה אותי השאלה למה המדינה לא שולחת לאזור סוללת כיפת ברזל?".

לדברי נעמן, "אנחנו כבר מדברים על ירי שמתחיל להיות יומיומי וזה יכול להיגמר באסון. פניתי לגורמי הביטחון בעניין ועד לרגע זה לא קיבלתי עוד תשובה. אם היו אומרים לי שאין מספיק סוללות אז אולי הייתי מבין, ומקבל את ההסבר שיש מקומות שהירי בהם הוא הרבה יותר מאסיבי, אבל לפחות שיגידו שאין. בינתיים לא קיבלתי תשובות".

עוד הבהיר נעמן כי למרות המתיחות הביטחונית הגוברת בצפון, החיים בשלומי יחזרו היום למסלולם, והקייטנות וגני הילדים יפעלו כרגיל.

ישראלים צופים ביירוטי כיפת ברזל 13 ביולי 2014. רויטרס
אזרחים צופים ביירוטי כיפת ברזל, אתמול/רויטרס

לפנות בוקר נשמעו מספר אזעקות בדרום, בהן שלוש בטווח של חצי שעה בלבד במועצה אזורית אשכול ואחת במועצה האזורית שער הנגב. כמו כן, חמש רקטות יורטו הלילה בשמי העיר אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון על ידי מערכת "כיפת ברזל". זאת, לאחר שנשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק.

במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא" כי במהלך הלילה הפציץ צה"ל כמה יעדים בדיר אל-בלח, במרכז רצועת עזה, בהם מסגד א-נור, במערב העיר. טרם דווח על נפגעים, אולם למסגד הוסב נזק רב.

שר הביטחון, משה יעלון, בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון החלו במהלך הלילה התייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב, בנוגע להמשך מבצע "צוק איתן".

תקיפה בעזה לאחר מטח רקטות ששוגר לישראל. יולי 2014. רויטרס
תקיפה בעזה לאחר מטח רקטות מהרצועה/רויטרס

בתוך כך, האתר "עזה עכשיו" דיווח כי 170 פלסטינים נהרגו ו-1,145 נפצעו מאז תחילת מבצע "צוק איתן", שהחל לפני שישה ימים. מניין ההרוגים עלה לאחר מותם של ארבעה פלסטינים אמש בתקיפות צה"ל בדיר אל בלח שבמרכז הרצועה, ברפיח ובמקום נוסף בדרום הרצועה.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הביע דאגה מהמצב בעזה והזהיר כי כניסה קרקעית של צה"ל לרצועה "ללא ספק תגדיל את מספר מקרי המוות ותחריף את סבלם של האזרחים ברצועת עזה". באן חזר על קריאתו להפסקת הלחימה, שלדבריו, יהיו לה "השלכות חמורות לשלומם של האזרחים הישראליים והפלסטיניים".

(עדכון ראשון: 0:43)

תושבי שדרות מחזיקים ברסיס רקטה שנפלה בעיר 13 ביולי 2014. רויטרס
תושבי שדרות אוחזים ברסיסי רקטה שנפלה באזור, אתמול/רויטרס
מסוקים בשמי עזה. יולי 2014. בן קלמר
מסוק צה"ל בשמי עזה, השבוע/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully