וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכו עם שחר: מטח רקטות לעבר יישובי הדרום

בתוך פחות מחצי שעה נשמעו שלוש אזעקות במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק. מוקדם יותר יורטו רקטות מעל אשקלון. הפלסטינים: צה"ל הפגיז מסגד בדיר אל-בלח

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, אבי כהן, ישראל ארזי, חדשות 10, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

מספר אזעקות נשמעו בדרום לפנות בוקר (שני), בהן שלוש בטווח של חצי שעה בלבד במועצה אזורית אשכול ואחת במועצה האזורית שער הנגב. 13 רקטות נפלו בתחומי המועצה האזורית אשכול, ללא נפגעים או נזק. כמו כן, חמש רקטות יורטו הלילה בשמי העיר אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון על ידי מערכת "כיפת ברזל". זאת, לאחר שנשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק.

במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא" כי במהלך הלילה הפציץ צה"ל כמה יעדים בדיר אל-בלח, במרכז רצועת עזה, בהם מסגד א-נור, במערב העיר. טרם דווח על נפגעים, אולם למסגד הוסב נזק רב.

תושבי שדרות מחזיקים ברסיס רקטה שנפלה בעיר 13 ביולי 2014. רויטרס
תושבי שדרות מחזיקים ברקטה, אתמול/רויטרס

הפלסטינים דיווחו לפנות בוקר כי מאהר ת'אבת אבו מר, בן ה-24, נהרג בהפצצה בדרום רצועת עזה, מחמד סאלם אבו בריס בן ה-65, נהרג מהפצצת חיל האוויר במזרח דיר אל-בלח, סדאם מוסא מועמר, בן ה-23, נהרג בתקיפה ליד מסגד אל-מוסטפא ברפיח, ומוסא שחאדה מועמר, בן 60, נהרג בתקיפה ליד מסגד אל-מוסטפא ברפיח.

בכך, עלה מספר הפלסטינים שנהרגו מתחילת המבצע לכ-170. 1,145 נוספים נפצעו. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון ביטחוני לאחר תום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, כדי לדון בהמשך הצעדים במסגרת המבצע, כשעל הפרק גם העמקת התקיפות מהאוויר או יוזמה קרקעית.

מבצע צוק איתן - כותרות נוספות
70 אלף בעזה יושבים בחושך: "חשש לעובדי חברת החשמל"
תיעוד מפחיד: רקטה מתפוצצת בלב שכונה בנתיבות
ראשי המועצות בדרום: לא נשלח את הילדים ללימודים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
למעלה מ-20 הרוגים בתקיפת ביתו של מפכ"ל משטרת עזה. רויטרס
תקיפות בעזה. 170 הרוגים עד כה/רויטרס

אתמול שוגרו כמה מטחים כבדים, חלקם לעבר המרכז והצפון. טיל ששוגר לעבר חיפה שבר את טווח השיגורים עד כה, כשבמקביל יורטו רקטות בשמי תל אביב ורסיסים נפלו על גגות בתים בראשון לציון.

מאוחר יותר אמש, שוגר מטח כבד של כ-25 רקטות לעבר לעבר הדרום. כמה מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" מעל אשדוד, אשקלון, גן יבנה וכמו כן דווח על יירוטים מעל גדרה. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח באשדוד, שלוש רקטות נוספות נפלו באשכול ורקטה נוספת נפלה באשקלון. לא דווח על נפגעים.

רסיסי כיפת ברזל בבניין בראשון לציון. יולי 2014. מאיר סוויסה, מערכת וואלה! NEWS
רסיסים על גג בית בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר סוויסה

אחת הרקטות ששוגרו אמש מעזה פגעה בקו החשמל "קלע" הסמוך לכיסופים. בעקבות הפגיעה נוצר קצר שפגע באספקת החשמל בחאן יונס ודיר אל-בלח שברצועת עזה, וכתוצאה נותרו 70 אלף תושבים פלסטינים ללא חשמל. בהודעה שפרסמה חברת החשמל צוין כי ראש הממשלה נתניהו ושר התשתיות סילבן שלום, הורו ליו"ר החברה, יפתח רון טל, שלא לסכן את חייהם של עובדי חברת החשמל. לפיכך, הודיעו בחברה כי "לאור המצב הביטחוני, והסכנה הגדולה שנשקפת לחיי עובדי החברה במידה שיבצעו את התיקון תחת אש, התקלה תתוקן מיד כשהדבר יתאפשר מבחינה ביטחונית".

אנשי כוחות הביטחון בוחנים שרידי רקטה באשקלון, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
שרידי רקטה באשקלון/רויטרס

בתוך כך, צה"ל תקף אמש עמדות של צבא סוריה סמוך לגבול עם ישראל. התקיפה אירעה בתגובה לפצצת מרגמה שהתפוצצה מוקדם יותר בכפר דרוזי בצפון רמת הגולן. לאחר בדיקה התברר כי הפצצה נורתה כנראה בשוגג במהלך קרב שהתנהל באזור אל-מג'דוליה, שבמרחק כחמישה קילומטרים מגבול ישראל, בין צבא סוריה לג'בהת אל-נוסרה, המסונף לאל-קאעדה. כתוצאה מהירי נפל פגז אחד בשטח ישראל שהגיבה בירי כמה טילים לעבר מקור הירי.

מאז תחילת המבצע, העניקו כוחות מד"א טיפול ל-240 נפגעים, בהם 13 פצועים כתוצאה מרסיסי רקטה, מהריסות מבנים ומדליקות, 6 נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים שאירעו בעת האזעקות, 43 נפגעים כתוצאה מחבלות ונפילות בדרך למרחב המוגן ו-175 נפגעי חרדה.

(עדכון ראשון: 23:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully